striippi 21.01.2005 15:56:40 | |
---|
tuli vaan mieleen tost november rainist... et eiks se slässi soittele välil ihan miten sattuu niinku? sehän on selitelly ettei se mitään teoriaa oikeen osaa vaan se vetää enempi tunteel...? |
kiriminni 21.01.2005 22:00:09 (muokattu 21.01.2005 22:01:41) | |
---|
Väärin -- sävellaji vaihtuu kyllä koko ajan. C-duurin moodeja ovat C-jooninen, D-doorinen, E-fryyginen jne. En mä ainakaan soittais c-duuri sävellajiin doorista skaalaa. Voihan sitä tietysti moduloida soinnut. C-duuriin saa kyllä lisäväriä lyydisestä tai miks.lyydisestä skaalasta(siis käytän pohjasävelenä C-säveltä). Voin tietysti olla väärässäkin,mutta kyllä korva kertoo. |
lxi 21.01.2005 22:06:16 | |
---|
En mä ainakaan soittais c-duuri sävellajiin doorista skaalaa. Voihan sitä tietysti moduloida soinnut. C-duuriin saa kyllä lisäväriä lyydisestä tai miks.lyydisestä skaalasta(siis käytän pohjasävelenä C-säveltä). Voin tietysti olla väärässäkin,mutta kyllä korva kertoo. Siltä varalta että jäi epäselväksi niin selvennän: C-duuri on C D E F G A B. (Minä en käytä H-merkintää vaan B:tä.) D-doorinen on D E F G A B C, C-duurin 2. moodi ja samat sävelet C-duurin kanssa. C-doorinen on C D Eb F G A Bb. C-duurista C-molliin vaihdettaessa sävellaji todellakin muuttuu. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Order 21.01.2005 23:26:27 | |
---|
Mikä helvetin doorinen? Tulee mieleen joku pylväs hissankurssilta... We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies.
Pastilli? |
kiriminni 22.01.2005 01:04:55 | |
---|
Siltä varalta että jäi epäselväksi niin selvennän: C-duuri on C D E F G A B. (Minä en käytä H-merkintää vaan B:tä.) D-doorinen on D E F G A B C, C-duurin 2. moodi ja samat sävelet C-duurin kanssa. C-doorinen on C D Eb F G A Bb. C-duurista C-molliin vaihdettaessa sävellaji todellakin muuttuu. Totta kaikki,mutta sanotaan nyt aloittelijoille vielä,että c-doorinen ei ole sama kuin c-molli sävellajina. Mun puolesta voitte soittaa vaikka Satrianin käyttämää enigmatic-skaalaa(kuulostaa aika mielenkiintoiselta) C Db E F"G"A"B tulee kivoja sointuja. |
hörhö 23.01.2005 12:05:37 | |
---|
Mikä helvetin doorinen? Tulee mieleen joku pylväs hissankurssilta... No tuossahan se on juuri ylempänä selitetty. Duuriasteikon toinen moodi. Kun duuriasteikossa eli joonisessa kokosävelaskeleet ja puolisävelaskeleet menevät järjestyksessä k k p k k k p, niin doorisessa k, p, k, k, k, p, k. Sana doorinen ei tule antiikkisesta pylväästä, vaan moodit ovat nimetty muinaiskreikkalaisittain merien mukaan. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
huli 05.07.2008 21:21:02 | |
---|
voisitteko kertoo mulle miltä sivulta netistä löytäis noi riffit? |
St. Bass 05.07.2008 21:35:45 | |
---|
Tässä taas pasisti kyselee.. Onks tommossii skaaloi nelikieliselle? Jos vaikka joku fiksu tietäisi sivun, josta voisin opetella. Fernandes |
Stechenderecht 05.07.2008 23:08:06 | |
---|
Tässä taas pasisti kyselee.. Onks tommossii skaaloi nelikieliselle? Jos vaikka joku fiksu tietäisi sivun, josta voisin opetella. Toinen pasisti vastaa, että jättää vaan kaksi korkeinta kieltä pois noista skaaloista niin siinä siulla on EADG-vireiselle bassollekin skaalat. Vähän lyhyempi tosin. Alkuviestissä on linkki sivustoon, josta niitä voi katella. |
St. Bass 05.07.2008 23:12:27 | |
---|
Toinen pasisti vastaa, että jättää vaan kaksi korkeinta kieltä pois noista skaaloista niin siinä siulla on EADG-vireiselle bassollekin skaalat. Vähän lyhyempi tosin. Alkuviestissä on linkki sivustoon, josta niitä voi katella. Thanks a lot kohtalo toveri. Näin teen. :) Fernandes |
huli 06.07.2008 14:51:59 | |
---|
voisitteko kertoo mulle mistä löyn sellase paika missä opetetaa noi riffit ku pitäis opetella |
lxi 06.07.2008 15:34:34 | |
---|
voisitteko kertoo mulle mistä löyn sellase paika missä opetetaa noi riffit ku pitäis opetella Et taida edes tietää mitä kysyt? |
Sam Hotman 06.07.2008 16:28:18 | |
---|
Hetfield ei ole tuohon Master Of Puppetsin aikaan osannut juuri mitään teoria juttuja, hyvä jos osasi edes tabeja lukea. On vaan soittanut sitä mikä kuulostaa hyvältä. ''Ennen vanhaa raotettiin kalsareita, et nähtiin pakarat. Nykyään raotetaan pakaroita et nähdään kalsarit.'' - RR4E |
Jos jokin laulu menee esim a-mollissa tarkottaako se että siinä soitetaan soinnut samassa järjestyksessä kuin siinä asteikossa??
SELITTÄKÄÄ Aaaarrrghhhhh!!! |
weelie 08.08.2008 14:36:25 | |
---|
Jos jokin laulu menee esim a-mollissa tarkottaako se että siinä soitetaan soinnut samassa järjestyksessä kuin siinä asteikossa?? SELITTÄKÄÄ Ei. A mollissa käytettävänä on A mollin sävelet. Niitä saa soittaa missä järjestyksessä huvittaa. Ja tehdä niistä säveleistä mitä sointuja lystää. A mollissa pääosin on samat soinnut kuin C duurissa. Yleisimmät soinnut lienevät siis: Am, Dm, Em, C, F, G. Järjestys vapaa mutta pakollinen tms. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Mr.Albertson 08.08.2008 15:21:29 (muokattu 08.08.2008 15:21:39) | |
---|
Ei. A mollissa käytettävänä on A mollin sävelet. Niitä saa soittaa missä järjestyksessä huvittaa. Ja tehdä niistä säveleistä mitä sointuja lystää. A mollissa pääosin on samat soinnut kuin C duurissa. Yleisimmät soinnut lienevät siis: Am, Dm, Em, C, F, G. Järjestys vapaa mutta pakollinen tms. Kiitos mutta sinne ei saa lisätä säveliä.??? Aaaarrrghhhhh!!! |
weelie 08.08.2008 15:35:29 (muokattu 08.08.2008 15:44:11) | |
---|
Kiitos mutta sinne ei saa lisätä säveliä.??? Saahan sinne lisätä, mutta sitten ne sävelet ei ole Amollista. Mutta kuten nuoteista näet, sitä tapahtuu useinkin, että kappale on kirjoitettu esim A mollissa, mutta pitkin matkaa on # tai b -merkkejä, ja silloin on kyseessä säveliä jotka ei varsinaisesti A molliin kuulu. Mutta periaatteessa jos kappale on A mollissa niin siinä on vain A,B,C,D,E,F ja G-säveliä. Mutta käytännössä näin ei välttämättä ole. Molliskaaloja on tietysti useita, tässä puhutaan siis luonnollisesta molli(skaala)sta. http://en.wikipedia.org/wiki/Minor_scalehttp://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4vellaji jä mä en ole mikään ekspertti näissä asioissa... http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Mismatch error 08.08.2008 18:03:06 | |
---|
En mä ainakaan soittais c-duuri sävellajiin doorista skaalaa. Voihan sitä tietysti moduloida soinnut. C-duuriin saa kyllä lisäväriä lyydisestä tai miks.lyydisestä skaalasta(siis käytän pohjasävelenä C-säveltä). Voin tietysti olla väärässäkin,mutta kyllä korva kertoo. Doorinen toimii kyllä moduloimattakin, jos käyttää harkiten. Makuasioita ja tyyliseikkoja enivei. Sitä vaan helposti tulee vähä tällasta jos jättää ne skaalat kokonaan opettelematta: http://www.youtube.com/watch?v=gE9s8zYDPd4 La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins. |
St. Bass 08.08.2008 18:46:28 | |
---|
Doorinen toimii kyllä moduloimattakin, jos käyttää harkiten. Makuasioita ja tyyliseikkoja enivei. Sitä vaan helposti tulee vähä tällasta jos jättää ne skaalat kokonaan opettelematta: http://www.youtube.com/watch?v=gE9s8zYDPd4 Voisko joku tarkentaa mitä ne skaalat on? En itse ymmärrä tersseistä taikka kvinteistä tai muistakaa hevohittoakaan, joten mistä niitä pystyy tämmöne tavalline tallaaja opettelee? Fernandes |
baron 09.08.2008 23:42:56 | |
---|
Voisko joku tarkentaa mitä ne skaalat on? En itse ymmärrä tersseistä taikka kvinteistä tai muistakaa hevohittoakaan, joten mistä niitä pystyy tämmöne tavalline tallaaja opettelee? Vaikka lukemalla kirjoista. Kirjoja on kirjastoissa. |