mariannee 06.08.2008 11:01:31 | |
---|
Moi! Olen tehnyt jo pitkään omia biisejä, ja nyt haluaisin tehdä niistä kunnollisen demon (3-4 biisiä). Ammattistudiot ovat kuitenkin opiskelijan budjetille liian kalliita, joten olisin kysellyt, haluaisiko joku täällä avomielisesti lainata / vuokrata kotistudiotaan ja mahdollisesti auttaa taustojen sovituksessa / soitossa? Asun lähellä Helsinkiä. Musani tyyli on alternative/soul, biisien taustat voisivat kuulostaa Natalie Imbruglia tyyppiseltä. Olisi kiva, jos voisit antaa jonkun biisinäytteen studiossasi tehdyistä kappaleista. Jos vastaavasti tarvit taustalaulajaa omille biiseillesi, voin olla avuksi. Projektilla on kiire, haluaisin purkittaa demon lähiviikkoina. Ottakaa yhteyttä! marii1105@hotmail.com |
d-iivil 07.08.2008 10:20:26 | |
---|
Soitas tonne kun kerran Hellsingissä asustat. On halpaa ja hyvää: http://www.scandalrecording.com/ Nettisivut noilla on tosin ihan vaiheessa, kalusto on uusittu tuolla näkyvään listaan verrattuna about kokonaan. |
hape 07.08.2008 10:30:07 | |
---|
Musani tyyli on alternative/soul, biisien taustat voisivat kuulostaa Natalie Imbruglia tyyppiseltä. Soitatko sä ite kaikki instrumentit, onko sulla bändi, vai onko tarkoitus että studiosetä loihtii myös taustat? Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
mariannee 07.08.2008 12:26:53 | |
---|
joo kyllä ne taustat pitäisi sinne loihtia, mulla on kyllä jo ihan hyvä käsitys minkälaisia niistä tulisi. osan pätkistä soittaisin itse. |
d-iivil 07.08.2008 13:20:57 | |
---|
joo kyllä ne taustat pitäisi sinne loihtia, mulla on kyllä jo ihan hyvä käsitys minkälaisia niistä tulisi. osan pätkistä soittaisin itse. Sitten unohda tuo minun antama linkki, se kun oli vain pelkkä edukas studio :) |
Ukko 07.08.2008 15:47:30 | |
---|
Olen tehnyt jo pitkään omia biisejä, ja nyt haluaisin tehdä niistä kunnollisen demon (3-4 biisiä). Ammattistudiot ovat kuitenkin opiskelijan budjetille liian kalliita, joten olisin kysellyt, haluaisiko joku täällä avomielisesti lainata / vuokrata kotistudiotaan ja mahdollisesti auttaa taustojen sovituksessa / soitossa? Tuskin kukaan haluaa koti-studiotaan antaa lainaksi ja mitä vuokraukseen tulee niin hallitsetko laitetekniikan ? Ja ihan reaalisesti ajatellen, mahtaako monikaan sovitus/soittotyön kunnollisesti hallitseva tehdä duunia ihan talkoovoimin ja ilman odotuksia tulevista rojalteista. Vaikka mistäpä minä sitä tietäisin. COVS jäsen nro 6 |
Niq 07.08.2008 16:15:30 | |
---|
Mikäli demoa väännät levy-yhtiötä lähestymistä ajatellen, niin akustinen kitara + laulu -tyylinen ratkaisu kertoo kyllä kaiken oleellisen biisiesi ja sun potentiaalista. Huonosti kiireessä väsätyt markan kiipparitaustat yms. taas saa kaiken kuulostamaan huonolta. Eri juttu tietty jos olet todellakin suvereeni monen soittimen hallitseva muusikko. Se, että osaa rummuttaa biittikompin auttavasti tai kitarasoinnut rämpyttää jotenkin, ei tarkoita sitä että studio-olosuhteissa saisi soittoa edes välttävän kuuloisesti narulle. Vähintään 40% soittotaidosta katoaa siinä vaiheessa kun rec-valo palaa punaisena. "I have a cunning plan" -Baldrick |
hape 07.08.2008 16:40:27 (muokattu 08.08.2008 10:39:48) | |
---|
Mikäli demoa väännät levy-yhtiötä lähestymistä ajatellen, niin akustinen kitara + laulu -tyylinen ratkaisu kertoo kyllä kaiken oleellisen biisiesi ja sun potentiaalista. Huonosti kiireessä väsätyt markan kiipparitaustat yms. taas saa kaiken kuulostamaan huonolta. Ukko puhuu asiaa. Edit: Äh, sori urpoilu, siis Niq puhuu asiaa. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Ukko 07.08.2008 19:15:45 | |
---|
Ukko puhuu asiaa. Paitsi että se on Nig. Puhun tietysti minäkin. COVS jäsen nro 6 |
mariannee 07.08.2008 19:26:33 | |
---|
muuten toi kotikitarasäestys + laulu demoon olisi ok, mutta kun haluaisin pistää 3-4 biisiä myös myspaceen ja katsoa mitä tapahtuu. miten ihmiset yleensä demonsa / myspace musansa tekevät? omilla koneilla vai maksavat €€€ ammattistudioista? |
no elkääs nyt manatko.. tuu tänne tornioon niin laitetaan ne biisit purkkiin! :) |
AoA 07.08.2008 19:29:50 | |
---|
no elkääs nyt manatko.. tuu tänne tornioon niin laitetaan ne biisit purkkiin! :) niin vielä tuosta myspacesta. omilla ei kummoisillakaan vehkeillä saa mainiosti tehtyä vaikka mitä. monet varmasti tekevät ihan kotosalla, jos on rahaa/maksaja taustalla niin sitten studiossa. |
Lennu 07.08.2008 20:34:13 | |
---|
muuten toi kotikitarasäestys + laulu demoon olisi ok, mutta kun haluaisin pistää 3-4 biisiä myös myspaceen ja katsoa mitä tapahtuu. miten ihmiset yleensä demonsa / myspace musansa tekevät? omilla koneilla vai maksavat €€€ ammattistudioista? Eli että joku tekis konebiittitaustat, pari kitaraa, basso ja kiipparit sun antamilla ohjeistuksilla. Ja sä sitten laulaisit taustojen päälle jossain ja mahdollisesti soittaisit jotain, mitä haluaisit sinne lisää? No eihän tuo nyt ole paha homma, jos vaan jollain kotinikkarilla on aikaa. Mullakin vois periaatteessa olla, jos ne on oikeasti hyviä biisejä. |
mariannee 08.08.2008 09:32:33 | |
---|
nehän nyt on maailman parhaita biisejä! :D mut joo, kehuja on tullut. jos joku olisi innokas mua tässä projektissa auttamaan, niin voin lähettää näytteet biiseistä. |
paavi 08.08.2008 11:03:30 | |
---|
muuten toi kotikitarasäestys + laulu demoon olisi ok, mutta kun haluaisin pistää 3-4 biisiä myös myspaceen ja katsoa mitä tapahtuu. miten ihmiset yleensä demonsa / myspace musansa tekevät? omilla koneilla vai maksavat €€€ ammattistudioista? Joka tapauksessa sun kannattaa ensin tehdä yksinkertaiset demodemoversiot niistä. Eli laulaa ja soittaa vaikka kitaraa tai synaa (mitä ikinä mieluummin soitatkaan). Biisit kuulostaa nauhalle hieman erilaiselta kuin omassa päässä. Tollaset versiot voit tehdä nykyään jo melkein millä tahansa tietokoneella siellä valmiiks olevilla ohjelmilla ja millä vaan mikillä. Tai netistäkin saa sit yksinkertaisia miksausohjelmia ilmaiseksi kuten Audacity. Näitä versioita voit sitten lähettää vaikka juuri näihin kotistudoihin, jotta ihmiset pystyvät vähän arvioimaan hommaa etukäteen. Loppujen lopuks noi "ammattistudiot" ei todellakaan oo mitään kalliita. Jos meet valmistautuneena sellaseen, teet pari biisiä singer-songwriter -meiningillä ja sulla on biisit miksattuna ja masteroituna CD:llä muutamassa tunnissa. Etenkin jos sulla on valmiiks jo soittaa studiohemmolle alustavat versiot ja vaikka referenssinä Imbruglian biisi, jonka suuntaista haluaisit. Tottakai toi "kotistudio" on hyvä vaihtoehto myös, JOS vain löydät sopivan kaverin. Lainausmerkeissä noi on sen takia, että raja erityyppisten studioiden välillä on kokoajan vaan häilyvämpi ja häilyvämpi. MySpacesta sen verran, että mieluummin mä kuuntelen siellä herkkää naislaulua akustisen kitaran säestyksellä kuin nopeasti kyhättyä synataustaa, joka peittää vielä laulun nyansseja. Uskoisin suurimman osan ajattelevan samalla tavalla. Mutta kyllä tyylitajulla saa toimivankin synataustan kun muistaa pitää sen yksinkertaisena ja tarpeeks taustalla. Yksi (usein) hyvä ratkaisu on pistää myös video YouTubeen, jossa laulat ja säestät itseäsi. Silloin sun pitää vaan oikeasti olla hyvä. :) Hell sinkin' by the weight of our souls
Heaven risin' and we were caught somewhere between |
insight 08.08.2008 13:31:35 (muokattu 08.08.2008 13:33:26) | |
---|
Mullakin ois ihan hyvälaatuinen "kotistudio" (ainakin demottamiseen) ja osaan soittaa kitaraa. En tosin ole mikään studiovelho ja aikakin kortilla. Kannattaa tosiaan tehdä jotkut omat demot biiseistäsi, jonka voit sitten tuottajallesi antaa kotiläksyksi. Helpointa ois varmaan joku ihan oikea studio vuokrata.. Can you feel the atmosphere |
pimp 08.08.2008 14:45:32 | |
---|
Mullakin on kotona studiokamaa, jolle vois keksiä käyttöä. Laita biisinäytettä tai viestii. |
rock777 10.08.2008 21:53:13 | |
---|
Mulla on jyväskylän kupeessa pikkustudio mitä saa vuokrata edukkaasti.Siellä on pieni keittiö vessa ja suihku myös. Marraskuussa on vapaata. |
lethus1 19.08.2008 09:44:11 | |
---|
Laittakaas ihmiset paikkakuntia, joilla on vermeitä lojumassa. Vompatti |
Puavali 19.08.2008 10:04:48 | |
---|
Laittakaas ihmiset paikkakuntia, joilla on vermeitä lojumassa. Iisalmi ja Liminka ja Oulu. Mitähän tässä nyt haettiin? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |