Aihe: Punttitreeni
1 2 3 4
Askorbiinihappo
07.08.2008 00:16:40

Kyllä Pekka Olkkosellakin on aika habat, ja soitto luistaa.
I laugh under the weeping moon
kid ego
07.08.2008 00:46:22 (muokattu 07.08.2008 00:48:07)
Kyllä Pekka Olkkosellakin on aika habat, ja soitto luistaa.

Isonkaan hauislihaksen ei kuvittelisi olevan soittohommissa tiellä. Punttitreeni on kuitenkin (ainakin useimmilla) muutakin kuin hauiskääntö. Varsinkin raskaissa, selkää harjoittavissa liikkeissä kyynärvarret ja puristusvoima joutuvat koetukselle, eikä sellaisen harjoituksen jälkeen kitaransoitto ehkä luista. Hauiskäännössä on sen verran pienemmät painot kyseessä ettei käden muut lihakset rasitu samalla tavalla. Toisaalta, kuka ihme vääntää kovan punttitreenin ennen keikkaa tai bänditreenejä?

Oen kyllä sitä mieltä että punttien kolistelu on erittäin hyvä harrastus kenelle tahansa, myös muusikoille, instrumentista riippumatta. Pitää kehon ja mielen virkeänä.
TKT
07.08.2008 01:33:05 (muokattu 07.08.2008 01:33:13)
Oen kyllä sitä mieltä että punttien kolistelu on erittäin hyvä harrastus kenelle tahansa, myös muusikoille, instrumentista riippumatta. Pitää kehon ja mielen virkeänä.

Allekirjoitan 100%. Mulla se vaikuttaa vain positiivisesti soittoon. Esiintyville muusikoillehan puntinnosto on vain extraa, kun voi ottaa kesken keikan tuplahauis edestä poseja.
turd85
07.08.2008 02:02:36

Allekirjoitan 100%. Mulla se vaikuttaa vain positiivisesti soittoon. Esiintyville muusikoillehan puntinnosto on vain extraa, kun voi ottaa kesken keikan tuplahauis edestä poseja.

Kyllä

http://www.kingofdeadlift.com/wp-co … /10/jay-cutler-front-double-bic.jpg
kid ego
07.08.2008 02:08:14 (muokattu 07.08.2008 02:09:36)
Kyllä

http://www.kingofdeadlift.com/wp-co … /10/jay-cutler-front-double-bic.jpg

Cutler ei tietääkseni ole muusikko, mutta Kevin Levrone sen sijaan on. Tosin ei kai mikään tiluttajajätkä sekään.

EDIT: Mutta joo, onhan urheilemisesta oikeastikin hyötyä esiintyville muusikoille. Kyllä riehuminen ja soittaminen (laulamisesta puhumattakaan) edellyttää edes jonkinlaista peruskuntoa.
overdoze
07.08.2008 08:36:27 (muokattu 07.08.2008 08:43:26)

Mulla on itseasiassa lähtenyt tässä viimeaikoina tulokset ihan räjähdysmäiseen kasvuun, kun mä pidin pienen "lepotauon", tutkin alan kirjallisuutta (varsinkin henk. koht. idolin, Arnoldin, raamattua) ja netistä kaikkea. Tuntuu, että olen ymmärtänyt jotain vähän syvempää aiheesta ja sen on muutama muukin näköjään huomannut. On meinaan tullut viimeaikoina useammaltakin henkilöltä kommenttia kehityksestä, positiivista siis.

Loistavaa, jos kulkee ja tulosta tulee. Oli kyse siten voimasta, tai lihasmassasta. Sulla tuntuisi olevan järki siis touhussa mukana ja hyvä niin. Arnoldihan on kova.

Ja kyllä sitä kaikenlaista liikuntaa suosittelisin muusikoille yleensäkin. Ei välttämättä liian riskialttiita lajeja, mutta kukin tyylillään. Rupeaisiko pikku hiljaa olemaan jo kynäniska-muusikoiden aika ohi:)? No ei todellakaan rupea. Usein kuulee juuri tätä "musiikki pelasti minut urheilulta" -läppää, joka on kyllä niin vitusta revittyä, jos sitä tosissaan heittää (monet heittävät). Jotenkin monelle muusikolle on iskostunut käsitys urheilun alempiarvoisuudesta ja turhuudesta.
Punttien nostolla ja urheilulla yleensäkin on useimmiten positiivinen vaikutus soittoharrastukseen. Ei lopu kunto kesken, ja pää pelaa paremmin, jota taas tarvitaan keskittymiseen jne.

Kyllä sitä monet narkkarideeku-rokkaritkin ovat yleensä jossain vaiheessa uraansa tajunneet, että jotain liikuntaakin kai pitäisi harrastaa, mikäli meinaa hommissa olla mukana vielä kauankin. Poikkeuksiakin aina löytyy. Otetaan nyt vaikka itse Keith Richards (onko hän edes oikeasti elossa?), joka varmaan elää meitäkin kaikkia pidempään ihan viinan ja huumeiden voimalla.
Maraaa
07.08.2008 14:22:56
Joo sen takii miu soitto ei tän kummosempaa oo...

Välillä tuntuu sormet jopa nopeammilta kyllä kun esim. vetoliikkeistä palautuneena soittelee ja on taas puristusvoima kehittynyt. Mutta eipä tuosta nyt mitään enempää vaikutusta tunnu olevan.

Arnoldihan on kova.

+
Hauiksethan on vaan tiellä Kiinnostaako yleisurheilu?
Ali
07.08.2008 14:40:50

Petruccihan käy vissiin aika ahkeraan salilla mutta eipä se näytä huonontaneen soittoa.

No ei ainakaan soittotekniikkaa, mutta itse musiikista voidaankin sitten olla montaa mieltä. ;)
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Valdemart
07.08.2008 14:41:12

Otetaan nyt vaikka itse Keith Richards (onko hän edes oikeasti elossa?), joka varmaan elää meitäkin kaikkia pidempään ihan viinan ja huumeiden voimalla.

Kylhä se palmupuihin kiipeilee.
You Can't Put Your Arms Around a Memory
overdoze
07.08.2008 14:46:55

Kylhä se palmupuihin kiipeilee.

Totta puhut. Ja vielä tippuileekin niistä, joten kai sen on oltava elossa.
Peku911
07.08.2008 16:28:34
Itse harrastan salitreeniä 3-4 kertaa viikossa ja soittokulkee ihan hyvin.. Ei ole ongelmaa.. Mutta kannattaa muistaa venytellä noita käsiä nyt ainakin, jos haluaa, että soitto kulkee..
msormune
07.08.2008 18:22:21 (muokattu 07.08.2008 18:23:08)
Mä sanoisin tähän, että paskanmarjat. Oikein tehty salitreeni toimii useissa liikkeissä jo itsestään venytyksenä sen liikkeen toisessa ääripäässä.

Nyt siis puhuttiin "punttitreenistä", kuten otsikko jo ilmaisee. Se kyllä minusta tarkoittaa muuta kuin noita mainitsemiasi liikkeitä, tai muuta kiinteyttävää ja lihaskuntoa ylläpitävää treeniä. Muuten olen kyllä samaa mieltä, tai ehkä vain sitten ymmärsin itse väärin.
ekikoo
07.08.2008 18:40:06
Ei lattialta kovin pitkää matkaa voi tipahtaa.

Eikö sillä oo kuitenkin ihan hyvä tekniikka? Pitäisin faktana sitä, että se ei ole esteenä hänen ilmaisulleen. Mielipideseikka lienee sitten se, että vetoaako se ilmaisu yksilöön X.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
WisQi
07.08.2008 18:49:32
Musta vähän tuntuu, että tää on yks näistä myyteistä joihin on helppo tukeutua kun ei jaksa harrastaa moista reeniä :p
Antti1
07.08.2008 20:00:56
Nyt siis puhuttiin "punttitreenistä", kuten otsikko jo ilmaisee. Se kyllä minusta tarkoittaa muuta kuin noita mainitsemiasi liikkeitä, tai muuta kiinteyttävää ja lihaskuntoa ylläpitävää treeniä. Muuten olen kyllä samaa mieltä, tai ehkä vain sitten ymmärsin itse väärin.

Nojoo, ketä nyt ymmärtää mitä mitenkin... Mulla on ainakin se käsitys, että punttitreeni on vain tuollainen yläotsikko eri tavoille treenata. Toiset treenaa enempi aerobisesti, toiset vetää anaerobista maksimitreeniä, kolmannet treenaa perusliikkeitä voiman toivossa, joku taas bodailee tappiin asti joka sarjan. Kaikkiin liittyy puntit (tai vaikka sit käsipainot, jos kaunistellaan) yleensä aika läheisesti. Mut niin, turhaa saivartelua.
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Jucciz
07.08.2008 23:11:18
Eikö sillä oo kuitenkin ihan hyvä tekniikka? Pitäisin faktana sitä, että se ei ole esteenä hänen ilmaisulleen. Mielipideseikka lienee sitten se, että vetoaako se ilmaisu yksilöön X.

Nojuu, tekniikkaa on.
kimurantti1
07.08.2008 23:15:57
Nojuu, tekniikkaa on.

Ei kai tässä mistään muusta ollutkaan kyse? Oikein tehdyllä punttitreenillä ei ole haittavaikutuksia kitaransoittoon, case closed.
Werde
07.08.2008 23:27:15
Kangistaahan se. Salilla on tullut juostua ahkeraan since -99 eikä puhettakaan että kykenisi pykälänkään nopeampaan soitantoon. Riipunee tosin mitä siellä tekee, kestävyyspainotteisesta treenistä on varmasti jopa hyötyä soittohommiin.
Dead men tell no tales.
Valdemart
08.08.2008 00:20:41

Ei kai tässä mistään muusta ollutkaan kyse? Oikein tehdyllä punttitreenillä ei ole haittavaikutuksia kitaransoittoon, case closed.

Kangistaa aivot. Tappaa tyylitajun. Soitosta tulee suoritus, kuten punttitreenistä. Now closed.
You Can't Put Your Arms Around a Memory
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)