soihtu55 22.07.2008 17:56:53 | |
---|
Ensimmäisen version kirjoitin maaliskuussa. Ja palasin tähän uudestaan pienin korjauksin, koska pidän tästä, ja otin uudestaan lainaksi kirjastosta Boubacar Traorèn musiikkia. Olen edelleen myyty sille musiikille! Kysymys käykö tähän blues-musiikki? onko sävellettäväksi?
EI NIMEÄ oi, joi joi taidan hullaantua, taidan nostaa loput rahat, niin teen pyydän naista, unohdin miten se tehdään kuinka pyydetään mukaan siveä nainen pyydetään, miten se tehdään Malissa voi sulaa käsiin, menen Kuubaan takaisin ostan kukkia, sen osaan jos enää muistan miten siveä nainen pyydetään mukaan kirjoitan runon, sen osaan jos enää muistan miten siveä nainen pyydetään mukaan soitan bongoa, sen osaan sen muistan miten villit naiset pyydetään mukaan pyydetään, miten se tehdään Malissa voi sulaa käsiin, menen Kuubaan takaisin nainen (kuin) vihreä lehti jääköön kiinni puuhun, niin jääköön miten siveä nainen pyydetään mukaan pyydetään, miten se tehdään Malissa voi suli käsiin, menin Kuubaan takaisin
MR |
tatta 06.08.2008 17:45:31 (muokattu 06.08.2008 17:46:54) | |
---|
Kyllä tästä mielestäni sellaiseen bluessahtavaan tyyliin ainesta olisi. Vähän ehkä sellaiseen hämyiseen Nurmio tyyliin? Siveä nainen/hyvä. Mieltä kontarastilla maalaava tarina/hyvä. Tässä tekstissä pidän sanajäsentelystäsi enemmän, kuin parista muusta lukemastani tekstistäsi. Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
soihtu55 06.08.2008 19:21:57 | |
---|
kiitoksia, bluesina itsekin "kuulen" nämä sanat. Bluesin kuuntelu on minulle "vaarallista" se laittaa helposti kirjoittamaan sanoja.... Olen sitä mieltä, että parit viimeisimmät tekstini/ sanat ovat aika runopohjaisia, ja vielä sillä tavoin, että ne eivät solju ääneen luettuna. Tarkoitan sanoja Manhattan ja Harmaatukkainen mies. Vaikeita sävellettäviä. Ne ovat sitä sarjaa ei hyviä runoina, eikä laulunsanoina. Ja tätä sarjaa on muitakin. Kun poikani luki runojani. Kysin häneltä, mitä mieltä olet. Hän sanoi: "menettelee, mutta on joukossa "hätäpaskojakin", oli muuten hyvin sanottu, vaikka vähän rumasti. Lapsen suusta kuulee aidon totuuden. Ei kaunistelua. Sama pätee täällä olevia lukuisia yrityksiäni. "Hätäpaskoja" on paljon joukossa. Mutta kuka runolija sanoikaan, että sitä oppii vain kirjoittamalla, ja kirjoittamalla?? Sen lisäksi täytyy olla ihmisiä ympärillä jotka heittävät totuuksia eteen... ja niitäkin jotka käsittelevät hempeämmin tekstejä,,, jottei mene ihan usko omiin kykyihin...eiks vain?? |
tatta 07.08.2008 07:21:43 | |
---|
kiitoksia, bluesina itsekin "kuulen" nämä sanat. Bluesin kuuntelu on minulle "vaarallista" se laittaa helposti kirjoittamaan sanoja.... Olen sitä mieltä, että parit viimeisimmät tekstini/ sanat ovat aika runopohjaisia, ja vielä sillä tavoin, että ne eivät solju ääneen luettuna. Tarkoitan sanoja Manhattan ja Harmaatukkainen mies. Vaikeita sävellettäviä. Ne ovat sitä sarjaa ei hyviä runoina, eikä laulunsanoina. Ja tätä sarjaa on muitakin. Kun poikani luki runojani. Kysin häneltä, mitä mieltä olet. Hän sanoi: "menettelee, mutta on joukossa "hätäpaskojakin", oli muuten hyvin sanottu, vaikka vähän rumasti. Lapsen suusta kuulee aidon totuuden. Ei kaunistelua. Sama pätee täällä olevia lukuisia yrityksiäni. "Hätäpaskoja" on paljon joukossa. Mutta kuka runolija sanoikaan, että sitä oppii vain kirjoittamalla, ja kirjoittamalla?? Sen lisäksi täytyy olla ihmisiä ympärillä jotka heittävät totuuksia eteen... ja niitäkin jotka käsittelevät hempeämmin tekstejä,,, jottei mene ihan usko omiin kykyihin...eiks vain?? Näin on näreet.Mutta uskaltakaamme siis! :) Osa "rimmaamattomista" ja ensi lukemalta "hankalasti" sovitettavista sanoituksistakin, saattaa silti toimia yllättävin hyvin sävellyksessä, joten hyvä tarina saattaa luontua paikoilleen säveltämisen ja sovittamisen yhteydessä. Itse teen lähes kaikki sanoitukseni "päässäni valmiiksi" soivaan biisiin ja varsinainaista sävellys-, ja sovitustyötä sen jälkeen. Runoja taas kirjoitan erikseen. Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
Hyvä kun pystyt toteuttamaan sanoituksen noin, minun pääni toimii tuossa eritavoin. Kun ei ole liiemmin suotu minulle laulunlahjaa, ei soittajan sormia.. Runot pidän jokseenkin erillään tästä laululyriikan opettelusta, ja yritän opetella tätä ihan omana haastavana lajina. Mutta ei siitä runoharrastuksesta haittaakaan ole. |