Aihe: Thomann
1 2 3 4 546 47 48 49 5097 98 99 100 101
Lonesome
28.07.2008 08:17:24
Lisäksi Thomanin takuu systeemeihin kannattaa joskus suhtautua varauksella, ainakin oman kokemukseni mukaan. Ja joidenkin muiden myös. Sieltä en enää tilaa mitään.

Tästä olisi hyvä kuulla vähän tarkemmin. Tarkoitatko, että Thomann ei ole esim. korjannut tai vaihtanut todistettavasti virheellistä tuotetta tai että korjauksen/tuotevaihdon hoitaminen ei ole teknisesti onnistunut kohtuudella?
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
Teijo K.
28.07.2008 09:33:34

Tästä olisi hyvä kuulla vähän tarkemmin. Tarkoitatko, että Thomann ei ole esim. korjannut tai vaihtanut todistettavasti virheellistä tuotetta tai että korjauksen/tuotevaihdon hoitaminen ei ole teknisesti onnistunut kohtuudella?

No mulla kävi niin, että vaihtoivat virheellisen tuotteen virheelliseen. Ja kun palautin uudestaan vaihtoivat taas virheelliseen. Meni hermot ja soitin sinne että pitäkää tunkkinne. Se homma jäi sitten siihen.
Johann Onn
29.07.2008 22:28:06 (muokattu 29.07.2008 22:29:27)
Mikäli maksaa etukäteen tilille tai luottokortilla, kamat eivät tule UPS:llä.

Hmmm. Jotenkin muistelisin, että kun postiennakolla sai vielä tavarat postiin, niissä oli joku "jos arvo ylittää xxx euroa / tietyn kilomäärän -> paketti tulee UPS:n kautta" tai jotain. Olikohan joku 500 euroa / 20 kiloa ?

Samankaltainen teksti Thomannilta löytyy vieläkin, kilomäärä ja arvoa ei vaan ilmoiteta enää suoraan.
Lonesome
30.07.2008 08:46:15
Hmmm. Jotenkin muistelisin, että kun postiennakolla sai vielä tavarat postiin, niissä oli joku "jos arvo ylittää xxx euroa / tietyn kilomäärän -> paketti tulee UPS:n kautta" tai jotain. Olikohan joku 500 euroa / 20 kiloa ?

Joo. 500€ (vakuutusraja) ja 30kg(postin painoraja). Tosin tuli mulle yli 600€:n kitara postiennakkona. Taisivat mainita esim. Isojen kitarakappien osalta tuon painorajan ylittyvän.

Mutta tosiaan, luottokortilla ja ennakkomaksulla saa tavarat postin kautta. Onneksi.
kondelo
06.08.2008 20:31:29
Kävin näin sitten, että tilasin 3kk sitten orangen 30w vahvarin tuolta ja kappas lopetti toimintansa yllättäen. En tiedä mikä siinä mättää, virtaa ei tule lainkaan, en tiedä onko sulakkeet tai jotain mennyt, itse ei viitsi ruveta räpeltämään koska jos vika ei korjaannnu ja takuuseenhan se ei sitten mene, kai ?. No pari viikkoa niiltä meni vastatessa.
Eli sinne päin pitäisi lähettää , toivottavasti ei tulisi turhaa säätöä...
niemepet
06.08.2008 22:35:13
Erinomaisen hyvin on toiminut yhteistyö Thomannin (ja muiden ulkomaan liikkeiden kanssa) kanssa. Kolmas kitara jo ostettu (White Falcon LTV, VG Stratocaster ja EJ-200E) - lukuisat merkki-kielipakkaukset (Gibson, Fender, Gretsch), kitaratelineet ja muuta pientä sälää (mm.tietokoneen muisteja, jotka on sairaan kalliita täällä Suomessa). Kaikki tavarat on aina tulleet huippukunnossa ja "suoraan pakasta vedettyinä", ei mitään valmiita naarmuja tai muita käyttöjälkiä. Aitoustodistuksia ei ole räpelletty hiirenkorville, eikä hukattu.

Siis en ikinä enää osta Suomesta, jossa tuotteisiin laitetaan vähintään tuhat euroa "Suomi-lisää" kuten esim. autoihin! ! ! Itseasiassa toivon, että Suomen kaikki musaliikkeet menee konkurssiin ja saamme käydä ulkomaan matkoilla esim. ottamassa aurinkoa ja rentoutumassa, samalla kun ostamme halvemmalla instrumentin itsellemme tuliaisiksi.

Tää Suomen liikkeiden palvelutaso ja hinnat on niin pers**stä ettei voi kun toivoa konkursseja!!! Arvonlisäveroja ja rahteja on turha syyttää, pelkkiä tekosyitä!

EUROAKAAN en jätä Suomeen musaliikkeille! Eläköön muun EU:n musaliikkeet!
Lonesome
06.08.2008 22:35:37
No pari viikkoa niiltä meni vastatessa.
Eli sinne päin pitäisi lähettää , toivottavasti ei tulisi turhaa säätöä...

Tämä kuullostaa joka sattumalta tai sitten hankalassa paikassa viivytellään tarkoituksella, mikä ikävää on. Yleensä vastaukset on tulleet jopa samana päivänä tai parin päivä sisällä, jos on ollut enemmän selvittämistä.

Thomannin ohjeiden mukaan takaisin Saksaan, jos ei huoltoa Suomessa ole tarjolla Tompan makuun ja käsittääkseni UPS noutaa. Vaan kysy niiltä tarkemmat ohjeet ja lycka till....

PS. Ne sulakkeet kannattaa kyllä tsekata ite. Saattavat tarjota kohtuullista korvausta omatoimisuudesta. Ehkä. Mahdollisesti.
Lonesome
06.08.2008 22:43:37
Tää Suomen liikkeiden palvelutaso ja hinnat on niin pers**stä ettei voi kun toivoa konkursseja!!! Arvonlisäveroja ja rahteja on turha syyttää, pelkkiä tekosyitä!

Troll-hättan? Siis huonoa palvelua on saatu MYÖS Suomesta, mutta että ei enää EUROAKAAN Suomeen? En voi ihan näin kärjistää omia kokemuksia. Ainakin viallisen Laneyn vaihto toimi Levytukussa hyvin...
niemepet
06.08.2008 23:15:59
Siis huonoa palvelua on saatu MYÖS Suomesta

Siis huonoa palvelua olen saanut nimenomaan ja ainoastaan SUOMESSA! Suosittelen boikottia Suomen musiikkiliikeisiin ! ! !
Karipiirto
07.08.2008 02:20:10

Siis huonoa palvelua olen saanut nimenomaan ja ainoastaan SUOMESSA! Suosittelen boikottia Suomen musiikkiliikeisiin ! ! !

Poislukien Markun Musiikki Nurmossa. Siellä jos käyt niin varmana huomaat ettei kannata ihan vielä boikotoida. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
BassLass
07.08.2008 11:07:51 (muokattu 07.08.2008 11:08:44)
Mulla kävi tässä niinkin hassusti tuon sähköpostin ja tomanin kanssa, että kun laitoin kysymystä aiheesta x sinne päin, sain ootella sen ~kuukauden vastausta. Noh, sitä vastausta ei tullut kuukaudessakaan joten kyselimpä uudestaan asiasta ja ilmaisin mielipiteeni toisesta.

Noh, siihen viestiin vastattiin sitten vuorokauden sisällä jossa ilmoitettiin että aikasempaan viestiin oltiin toki vastattu, mutta eri osoitteeseen (osoitteeseen jonka olin ilmoittanu asiakastilille.) ja pahoittelut tapahtuneesta hämmingistä. Ihmetyttää että mistä osasivat vastata toiseen sähköpostiin, varmaan oon ainut Lassi Ronkainen Thomanin tietokannassa. Tai jotain.
Krice
07.08.2008 12:03:01

Noh, siihen viestiin vastattiin sitten vuorokauden sisällä jossa ilmoitettiin että aikasempaan viestiin oltiin toki vastattu, mutta eri osoitteeseen (osoitteeseen jonka olin ilmoittanu asiakastilille.)

Uh.. täytyypä laittaa uudestaan postia Thomannille, olen odotellut varmaan viikon verran vastausta.
humppahanuristi
07.08.2008 12:11:13

Erinomaisen hyvin on toiminut yhteistyö Thomannin (ja muiden ulkomaan liikkeiden kanssa) kanssa. Kolmas kitara jo ostettu (White Falcon LTV, VG Stratocaster ja EJ-200E) - lukuisat merkki-kielipakkaukset (Gibson, Fender, Gretsch), kitaratelineet ja muuta pientä sälää (mm.tietokoneen muisteja, jotka on sairaan kalliita täällä Suomessa). Kaikki tavarat on aina tulleet huippukunnossa ja "suoraan pakasta vedettyinä", ei mitään valmiita naarmuja tai muita käyttöjälkiä. Aitoustodistuksia ei ole räpelletty hiirenkorville, eikä hukattu.

Siis en ikinä enää osta Suomesta, jossa tuotteisiin laitetaan vähintään tuhat euroa "Suomi-lisää" kuten esim. autoihin! ! ! Itseasiassa toivon, että Suomen kaikki musaliikkeet menee konkurssiin ja saamme käydä ulkomaan matkoilla esim. ottamassa aurinkoa ja rentoutumassa, samalla kun ostamme halvemmalla instrumentin itsellemme tuliaisiksi.

Hieno homma!
Näin kannattaa toki menetellä.

No mutta T-kaupasta on tullut tilattua (ehkä jopa liikakin) ja saattaa olla, että jatkossakin jotain tulee tilattua.
Välillä tulee hintaansa nähden todella hyvää tavaraa, välillä taas sitten sitä ihteään.
Yllättävää on, että joissain tuotteissa (ihan merkkituotteissa) on tullut palautusasiaa ja palautus sekä vaihto on toiminut kyllä ihan hyvin. Mutta se on yllättävää, että vaihdossa tullut tavara onkin saattanut pakkaussisällöltään olla erilaista kuin se ensimmäinen ja jälkikäteen parikin kertaa olen todennut ensimmäisen paketin olleen kertaalleen avatun ja mahdollisesti kertaalleen palautetun. Postimyynnin kautta ei myöskään kannata tietenkään viime hetken tarpeessa tilata.

Pienet nippelit on T-kaupassa yleensä halvempia kuin paikallisessa (tai mikä paikallinen se on, kun 50km on meiltä kotoa matkaa) mutta sitten kun mennään isoihin oikeisiin tuotteisiin, niin eipä välttämättä olekaan niin halpaa.
Itse ostin voxin V212bn:n paikallisesta halvemmalla kuin T-kaupasta sai. Ei tietenkään tuon hintaluokan vehkeessä voi satasista sentään puhua. No sitten äänentoistossa puhutaan jo sellaisista eroista, että en viitsi edes mainita muuta kuin T-kaupassa laitteen hinta alkoi 3:lla ja "paikallisesta" lähti 1:llä alkavalla hinnalla, nelinumeroisia summia molemmat. Uusi laite kyseessä ja täsmälleen sama ja ei edes tingitty. Ja palvelu pelaa paikallisessa.
Humpasta rautalankaan...
limonaati
07.08.2008 16:40:43 (muokattu 07.08.2008 16:43:04)
Innostuinpa tässä opettelemaan hieman kosketinsoittamista. Ajattelin tukea suomalaisia liikkeitä ja pyysin helsinkiläiseltä synia kauppaavalta liikkeeltä tarjouksen tuotteesta. Kun soitin, myyjä lupasi antaa tarjouksen minulle sähköpostitse - no se tulikin sitten kolmen päivän päästä kun soitin ja kyselin missä tarjous kuuluu.

Tarjous oli ihan mukiinmenevä, pari kymppiä kalliimpi kuin Thomannilla. Ajattelin ostaa Suomesta ja myyjä lupasi varata laitteen minulle kun pääsin sen vasta parin päivän päästä noutamaan (sitä oli kuulemma varastossa). Kuinkas ollakaan, kun menin noutamaan tuotetta alkuperäisen tarjouksen tehnyttä henkilöä ei ollut paikalla ja myöskään synaa ei ollut varastossa vaikka se minulle luvattiin.

Hetken säheltämisen jälkeen myyjä alkoi pakkaamaan minulle naarmuista ja selvästi melko paljon käytettyä demosynaa. Kysyin, että tuon varmaan saa halvemmalla. "Joo, tottakai, katsotaas sinulle tarjous". Noh, tarjoushan oli sitten eurolleen sama summa jolla minulle toinen myyjä oli luvannut uuden laitteen. Demolaitteessa ei myöskään ollut alkuperäistä virtalähdettä, johon myyjä sanoi että "Tähän malliin ei kyllä edes virtalähdettä kuulu". Noh, valmistajan kotisivut ovat kyllä eri mieltä.

Tässä vaiheessa kävelin kaupasta ulos ja tein kotona tilauksen Thomannilta. Olen ollut heidän asiakaspalveluunsa yhteydessä kysellen asioista ja jokaiseen kysymykseeni on tullut vastaus tunnin parin sisällä selvällä suomen kielellä. Tavara ei ole vielä saapunut minulle asti (lähetetty on jo) mutta tähänastisen kokemukseni perusteella joudun yhtymään suomalaisia liikkeitä kritisoivaan kaartiin enkä ihmettele lainkaan että Thomann on niin suosittu kuin on.
niemepet
07.08.2008 20:04:23
Huh huh... nyt alkaa olo rauhoittua eilisen tunteenpurkauksen jäljiltä. Selitänpä hiukan mikä sai verenpaineen nousemaan... ja saa toki edelleen.

Olen ostamassa kitaraa ja tekemässä tarjouspyyntökierrosta suomalaisiin liikkeisiin - olen kai asiakkaana oikeutettu ostamaan halvimmasta paikasta? Jo ensimmäisenä viikkona törmäsin siihen asiaan ettei kaikki suomalaiset yritykset edes vastaa. Esimerkiksi, jouduin Brändin emoyhtiöltä kysymään "onko tämä yritys vielä teidän jälleenmyyjänne kun se ei vastaa ollenkaan". Valitettavasti vastaus oli kyllä.

Seuraavaksi tarjouspyyntökierroksella selvisi että suomalaisten yritysten tarjoukset oli keskimäärin 800 - 900 eur korkeampia kuin mitä kitara maksaa Thomannilla. Se on aika paljon se...

Viimeinen naula arkkuun oli se kun kävin kahdessa suomalaisessa liikkeessä kysymässä hintaa ja kerroin millainen tarjous on tällä hetkellä paras tarjous jonka olen saanut, niin myyjä alkoi ensin nauramaan päin naamaa ja sitten suurinpiirtein haistattelemaan. Tästäkö "palvelusta" pitäisi maksaa 800 euroa enemmän?
oiva tumpeloinen
07.08.2008 21:13:56
Huh huh... nyt alkaa olo rauhoittua eilisen tunteenpurkauksen jäljiltä. Selitänpä hiukan mikä sai verenpaineen nousemaan... ja saa toki edelleen.

Olen ostamassa kitaraa ja tekemässä tarjouspyyntökierrosta suomalaisiin liikkeisiin - olen kai asiakkaana oikeutettu ostamaan halvimmasta paikasta? Jo ensimmäisenä viikkona törmäsin siihen asiaan ettei kaikki suomalaiset yritykset edes vastaa. Esimerkiksi, jouduin Brändin emoyhtiöltä kysymään "onko tämä yritys vielä teidän jälleenmyyjänne kun se ei vastaa ollenkaan". Valitettavasti vastaus oli kyllä.

Seuraavaksi tarjouspyyntökierroksella selvisi että suomalaisten yritysten tarjoukset oli keskimäärin 800 - 900 eur korkeampia kuin mitä kitara maksaa Thomannilla. Se on aika paljon se...

Viimeinen naula arkkuun oli se kun kävin kahdessa suomalaisessa liikkeessä kysymässä hintaa ja kerroin millainen tarjous on tällä hetkellä paras tarjous jonka olen saanut, niin myyjä alkoi ensin nauramaan päin naamaa ja sitten suurinpiirtein haistattelemaan. Tästäkö "palvelusta" pitäisi maksaa 800 euroa enemmän?

Saako sitä ihan uteliaisuudesta kysäistä, että mikäs luuttu se on kyseessä, kun noinkin isoja eroja tulee?
adretlan
07.08.2008 21:14:17 (muokattu 07.08.2008 21:17:05)
No tottakai sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan. Siis keskisel.. Tai vaikka T-kaupasta.

Itse olen ostanut mm. Orange Rocker 30 combon lähes 200e halvemmalla kuin Thomannilta saa, sekä T-rexin Fuel tankin 40e halvemmalla kuin Thomannilta. Molemmat Markun Musiikista :)

(toki joku löytää noi jostaki vielä halvemmalla.. )

T-kaupasta olen tilannut Nova Delayn, Pedaalicasen ja muuta sälää. Tilauksesta siihen kun posti kantoi paketin kotiin kului aikaa vähän alta pari viikkoa. Toimivaa palvelua siis.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
oiva tumpeloinen
07.08.2008 21:17:46
No tottakai sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan. Siis keskisel.. Tai vaikka T-kaupasta.

Itse olen ostanut mm. Orange Rocker 30 combon lähes 200e halvemmalla kuin Thomannilta saa, sekä T-rexin Fuel tankin 40e halvemmalla kuin Thomannilta. Molemmat Markun Musiikista :)

(toki joku löytää noi jostaki vielä halvemmalla.. )

Ei kai Thomannin idea enää nykypäivänä ole niinkään halpuus vaan se, että sieltä saa kaiken sälän kerralla. Ei tarvi useammasta paikasta hakea. En mä ainakaan sieltä ole tilannut koskaan mitään muuta kuin pikkusälää.
adretlan
07.08.2008 21:18:49 (muokattu 07.08.2008 21:20:40)
Ei kai Thomannin idea enää nykypäivänä ole niinkään halpuus vaan se, että sieltä saa kaiken sälän kerralla. Ei tarvi useammasta paikasta hakea. En mä ainakaan sieltä ole tilannut koskaan mitään muuta kuin pikkusälää.

Nojoo. Editoin vielä tuota mun viestiä. Eli pikkuhilpettä tuli mullekkin 450e arvosta. (Nova Delay on pikkuhilpe :)
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)