Ib 06.08.2008 19:22:13 | |
---|
Joo elikkäs löytyykö täältä Mnetistä kitaristeja, jotka harrastavat punttista? Olen kuullut että se vaikuttaa negatiivisesti soittotaitoon. Itse olen käynyt kohta n. 1v salilla mutta en oo itse ainakaan huomannu mitään eroa kehittymisessä. Tottakai heti treenin jälkeen soitto ei kulje niin hyvin, mutta jo parin tunnin kuluttua tuntuma on normaali. |
agre 06.08.2008 19:47:50 | |
---|
Enpä ole mitään yhteistä noilla huomannut. "All you have to do is be yourself and have a good time playing music" |
calf 06.08.2008 19:56:43 | |
---|
Jostain muistan kuuleeni (mnetistä?), että itse M.A. Batiokin tekee hiukan punttia. Itse luulisin, et kohtuuden rajoissa pieni puntti voi tehdä ihan hyvääkin. There are no wrong notes |
Henkka370 06.08.2008 19:59:32 | |
---|
Eikös sillä Kerry Kinigllä oo aikamoeset lihakset? |
Sam Hotman 06.08.2008 20:01:47 | |
---|
Eikös sillä Kerry Kinigllä oo aikamoeset lihakset? Oha sil aikamoiset pyssyt. ''Ennen vanhaa raotettiin kalsareita, et nähtiin pakarat. Nykyään raotetaan pakaroita et nähdään kalsarit.'' - RR4E |
Hillboy 06.08.2008 20:48:21 (muokattu 06.08.2008 20:55:57) | |
---|
Eikös sillä Kerry Kingllä oo aikamoeset lihakset? Jja jos puhutaan lihaksista, niin Petrucci pitää ottaa juttuun mukaan. Se mies on ainakin pari vuotta sitten ollut lähinnä karhu... vaikka, nykyään tainnut vähän rauhoittaa tuota pumppaamista... hyvä että inasen menny muskelit pienempään suuntaan! ::DD Sanoisin siis, ettei tuosta salilla käymisestä ole mitään haittaa, kunhan vaan liikkuvuus säilyy... ja kaippa se aika pitkälle säilyy, jos vaikka JP:n tiluilua kuuntelee... nopeus on ainakin tallella... Jja itse käyn salilla 2(-4) krt viikossa... (mm. just äsken tulin ;D ) Enkä kyllä ole eroa huomannut mihinkään suuntaan... paitsi! bendeihin ja vibratoihin tuli joskus haettua voimaa taakse muualtakin kun otelaudalta... muutaman kuukauden puristelin jtn ns. kiipeilijän kahvaa ja kaippa se hiukan tuntui... positiivisesti "Fareri on kuin Ferrari, italialainen ja aivan liian nopea." |
PappaSF 06.08.2008 21:01:04 | |
---|
Ei kait punttisali haittaa kitaransoittoa ellei sitten mene ja riko kättänsä jättämällä vaikka painon väliin. Voimistellaanhan niitä pelkkiä sormiakin erinäköisillä vempaimilla että niihin tulisi voimaa. Tiedä sitten miten punttisali vaikuttaa jos on ihan älyttömät lihakset varsinkin kädessä kyynärvarren molemminpuolin. Sanotaan että puntisali jäykistäis paikkoja mutt saahan ne vetreytettyä mm. venyttelemällä jne. Sama taitaa päteä moneen muuhunkin urheilulajiin, taitaa karatekin sopia ihan hyvin jos vaan käsi pysyy hyvässä kunnossa eikä harrasta liikaa tiilien murskausta :-) |
msormune 06.08.2008 21:05:46 | |
---|
Kyllähän sali sai hieman jäykistää, mutta pitää vaan jättää se kitaran soitto niskan takana pois. Tai venytellä enemmän. Itse nostelen vaan kotona painoja, mutta kyllä venyttely slti kannattaa, ei niska rutise niin paljoa kun päätä kääntää. |
Antti1 06.08.2008 21:20:05 | |
---|
Kyllähän sali sai hieman jäykistää Mä sanoisin tähän, että paskanmarjat. Oikein tehty salitreeni toimii useissa liikkeissä jo itsestään venytyksenä sen liikkeen toisessa ääripäässä. Siihen kun ympätään verryttely ja venyttely, niin varmasti on notkeampi, kuin tavallinen peruspulliainen. Salitreenistä ei ole mun kohdalla ollut mitään muuta haittaa, kuin että se kiinnostaa soittamista enempi nykyään. :D Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
overdoze 06.08.2008 21:22:15 (muokattu 06.08.2008 21:34:33) | |
---|
Eipä se juurikaan vaikuta, jos vaan muistaa pitää järjen mukana niin soitossa, kuin puntissakin. Heti treenin jälkeen on tietysti hieman paikat "höttönä", niin kuin joku aikaisemmin mainitsikin. Ja tämä tietysti vaikuttaa soittoon, mutta kun lihakset alkavat palautua, ei mitään ongelmia pitäisi olla. Niin ja se Petrucci, ja Wylde ehkä vielä parempana esimerkkinä. Että jos tuon luokan soittajat pystyvät olemaan tuollaisia mörköjä, niin eipä meillä kai täällä mitään hätää ole. Ja kuten sanottu, ei esim. kannata juuri ennen kovia soittosuorituksia vaativia juttuja välttämättä tehdä sitä kovaa punttia. Sitten voi tietysti miettiä, että minkälaista treeniä vetää. Ottaako kenties muutenkin vähän kevyemmin ja pitemmillä sarjoilla yms. Ei kovatkaan sarjat haittaa tee, jos vaan paikat säilyvät ehjänä yms.. Itse tykkään tehdä voimanosto-tyyliin - mikä ei juurikaan massassa välttämättä näy kovin nopeasti ainakaan - eli ensin pidemmilla sarjoilla peruskautta, ja sitten pikku hiljaa isompiin painoihin ja pienempiin toistomääriin. Sitten herkistellään muutama viikko isoilla painoilla jos halutaan, ja haetaan sitä maksimikuntoa. Mutta ihan vitullinen amatööri olen, joten harvemmin edes jaksaa sen kummemmin piikkailla, ja ryyppääminen vie kuitenkin aina kunnon viimeistään:) Soutamista soutamista. Juuri kun saa suht' hyvän peruskunnon päälle, niin alkavat tulokset laskea viinanjuonnin takia. Ja lahjakkaasti ohi aiheesta taas. Aikaisempaan vielä sen verran, että tuollainen voimanosto-tyyli sopii mielestäni hyvin soittoharrastuksen kanssa, kun tarkoituksena ei ole peruskaudella ikinä vetää niin sanotusti yli, eikä pakkotoistoille. Volyymia kasvatetaan pikku hiljaa ja väkisin ei vedetä. Aina pitäisi jäädä vähän varaa. Pakkotoistot kuuluvat muutenkin enemmän bodaukseen, ja niillä saa kyllä paikat tukkoon tosi lahjakkaasti. Se hyvä puoli tuossa voimanosto-tyylissä onkin, että ei vedetä loppuun asti. Voima kasvaa, ja paikat pyritään pitämään ehjänä, eikä anneta hermoston mennä tukkoon, mikä tapahtuu helposti jos vedetään pitkiä aikoja aina loppuun asti. Tuossa pitäisi olla pari miettimisen arvoista asiaa punttiharrastuksen ja soittamisen yhdistämisestä. Muistaa myös tosiaan, että kehonrakennus ja voimanosto ovat kaksi täysin eri asiaa, jotkä tähtäävät eri päämääriin. Ja täytyy muistaa syödä hyvin, venytellä ja nukkua. (Ihan niin kuin onnistuisikin:)). |
PappaSF 06.08.2008 21:22:50 | |
---|
Salitreenistä ei ole mun kohdalla ollut mitään muuta haittaa, kuin että se kiinnostaa soittamista enempi nykyään. :D Otat salille mukaan sellaisen matkakokoisen skitan ja sitten vaan soitat kun lämmittelet ennen varsinaista punttien nostelua (kätevästi käy kun polkee kuntopyörällä) ja kyllä ne punttisalin naiset vois tykätä livemusasta ;-) |
Antti1 06.08.2008 21:38:52 | |
---|
Otat salille mukaan sellaisen matkakokoisen skitan ja sitten vaan soitat kun lämmittelet ennen varsinaista punttien nostelua (kätevästi käy kun polkee kuntopyörällä) ja kyllä ne punttisalin naiset vois tykätä livemusasta ;-) Ahaa, siinäpä ratkaisu. Soittelen jumissa olevilla sormilla kurjia banjosooloja ja kaikki kattelee vähän "WTF?!!" -meiningillä. :) Edelliseen lisähuomautus, että mä oon keskittynyt pelkästään tuohon bodaukseen ja "tukkoon vetämiseen". Ei haittaa, kun oon niin paska kitaristi muutenkin. Tosin mä käyn sit vastapainoks uimassa, niin ei oo äijä ihan kankeana kuitenkaan. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
Kyllähän tuo bodaus-tyylikin toimii soiton kanssa yhtä lailla. Aikaisemman kirjoituksen tarkoitus olikin lähinnä erotella noita tyylejä ja pohtia asiaa noin yleisesti. |
Antti1 06.08.2008 21:58:44 | |
---|
Kyllähän tuo bodaus-tyylikin toimii soiton kanssa yhtä lailla. Aikaisemman kirjoituksen tarkoitus olikin lähinnä erotella noita tyylejä ja pohtia asiaa noin yleisesti. Juu ei mitään, kyllä sä ihan oikeassa olet. Sillä on helppo saada ittensä jumiin, ku kylmän kalkkunan. Mullakin on tässä mennyt puoli vuotta kovaa harjoittelua, että mä oon alkanut ymmärtää homman meiningin ylipäätään. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
overdoze 06.08.2008 23:15:35 | |
---|
Juu ei mitään, kyllä sä ihan oikeassa olet. Sillä on helppo saada ittensä jumiin, ku kylmän kalkkunan. Mullakin on tässä mennyt puoli vuotta kovaa harjoittelua, että mä oon alkanut ymmärtää homman meiningin ylipäätään. Sama itellä ku alotin. Vedin ihan päättömästi alkuun, kun oli niin hienoa, ja sitten olin ihan tukossa ja rupes tulokset vaan junnaan paikallaan. Ylikuntokin on mahollinen jos liikaa innostuu. Onneks sain yheltä kaverilta - joka oli ihan kisoissakin käyny nostamassa - vähän neuvoja siitä, miten kandee reenata, että siitä saa edes jotain irti. Netistäkin löytyy hyvää matskua, mut varsinkin alkuun muistan, et tarkotus oli vaan vetää hullun lailla ilman järjen häivää. Tietysti jos on lahjakas nostaja (mitä en todellakaan ole), niin reenit toimii helpommin eri tyyleilläkin. |
Nikke 06.08.2008 23:16:12 | |
---|
Zakk Wylde |
Antti1 06.08.2008 23:28:04 | |
---|
Sama itellä ku alotin. Vedin ihan päättömästi alkuun, kun oli niin hienoa, ja sitten olin ihan tukossa ja rupes tulokset vaan junnaan paikallaan. Mulla on itseasiassa lähtenyt tässä viimeaikoina tulokset ihan räjähdysmäiseen kasvuun, kun mä pidin pienen "lepotauon", tutkin alan kirjallisuutta (varsinkin henk. koht. idolin, Arnoldin, raamattua) ja netistä kaikkea. Tuntuu, että olen ymmärtänyt jotain vähän syvempää aiheesta ja sen on muutama muukin näköjään huomannut. On meinaan tullut viimeaikoina useammaltakin henkilöltä kommenttia kehityksestä, positiivista siis. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
Imper 06.08.2008 23:43:30 | |
---|
Mulla on itseasiassa lähtenyt tässä viimeaikoina tulokset ihan räjähdysmäiseen kasvuun, kun mä pidin pienen "lepotauon", tutkin alan kirjallisuutta (varsinkin henk. koht. idolin, Arnoldin, raamattua) ja netistä kaikkea. Tuntuu, että olen ymmärtänyt jotain vähän syvempää aiheesta ja sen on muutama muukin näköjään huomannut. On meinaan tullut viimeaikoina useammaltakin henkilöltä kommenttia kehityksestä, positiivista siis. Anabolisia steroideja?:) Everyone is a per-son |
Antti1 06.08.2008 23:46:16 | |
---|
Anabolisia steroideja?:) Eäh, kaikkea mahdollista sallittua mömmöä kylläkin. :) Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
electrick 07.08.2008 00:01:42 | |
---|
Petruccihan käy vissiin aika ahkeraan salilla mutta eipä se näytä huonontaneen soittoa. |