Aihe: Jaguar, Mustang, edellisten ristisiitos vai Jagmaster?
1
georges
03.08.2008 22:05:47
Onko Sinulla kokemuksia edellisistä kitaroista? Onko hintalaatusuhde kohdillaan? Missä valmistetut ja minkä merkkiset ovat parhaita?
wellu
03.08.2008 23:46:12

Olen omistanut Fender Mustangin ja Jaguarin,joista kuitenkin olen hankkiutunut eroon,syystä jota en oikein muista,luultavasti tilapäinen mielenhäiriö,tai GAS johonkin toiseen kitaraan on ollut syy...varsinkin Jaguar on mahtava kitara,joskus pitää varmaan vielä hankkia sellainen.
Lyrics.Wasted time between solos.
Exhausted
06.08.2008 11:23:23 (muokattu 06.08.2008 11:23:46)

Nirvana-henkiseen soitteluun uskaltaisin suositella Squierin Jagmasteria tai Fenderin Cyclonea. Jaguar (tai Jazzmaster!) on myös kyllä hyvä kitara, mutta vaatii ehkä mikkien vaihtoa (tosin taitaapa Jaguaria saada nykyisin humppareillakin). Mustangia en uskalla suositella niillä hinnoilla mitä niistä yleensä pyydetään, ja Jagstangia en voi suositella ollenkaan.
Artist
06.08.2008 11:28:04 (muokattu 06.08.2008 11:49:30)
Mustangia en uskalla suositella niillä hinnoilla mitä niistä yleensä pyydetään, ja Jagstangia en voi suositella ollenkaan.

Syy? Jagstangista ei kokemusta, mutta olin tuossa taannoin testaamassa useampaakin offset Fenderiä (ml. Squier Jagmaster) joista japanilainen Mustang oli ns. suoraan pakasta vedettynä parhain. Eikä hintakaan hirvitä, käytettynä usein 400-600, pl. vintaget, Kitarapajan kaksi 70-lukulaista tuntuvat aika kalliilta, joskus näkee vanhempiakin edullisemmin.

E: Toki mä en tiedä Nirvanan soittamisesta mitään, joten siihen ei kommenttini liity.
"This microphone turns sound into electricity"
Kasperi Tervonen
06.08.2008 12:43:56
Eiks se jotenkin niin mennyt, että kun se Cobain pääsi vihdoinkin testaamaan tuota suunnittelemaansa Jagstangia, niin äijä totesikin sen sitten samantien ihan paskaksi kitaraksi ja hylkäsi saman tien tjsp? :)
"the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde
Ziggy Bubba
06.08.2008 13:59:04

Tuo Squjun halpis-Jagmaster on tosiaan yllättävän mainio kapula. Virheetön viimeistely ja komea klangi soinnissa. Humbuckerit ja Straton talla tuovat tuohon aika eri fiilistä kuin mitä Jaguareista ym. löytyy - aikamoinen sekasikiö :) Ite vaihdoin tuohon Dimarzion ykskelaisten soundiin kumartavat Bluesbuckerin ja Humbucker From Hellin... Nyt irtoaa klangia ja räyhää ihan eri tavalla, vaikka nuo Duncan Designedit sinänsä ihan asialliset olivatkin.
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
konehes
06.08.2008 14:07:42
Jagstangia en voi suositella ollenkaan.

Samoin. Vasta testasin käytettyä Jagstangia enkä pitänyt yhtään. Kaula oli tarpeisiini nähden aivan liian ohut ja kaikki säätimet ja viritystapit olivat jotenkin heppoisen oloisia. Eihän käytetty kitara nyt tietenkään uudelta tunnu, mutta ei kai nyt miltään Kiina-Kapokiltakaan, sentään Fender on kyseessä. Hintaa oli vain 600 euroa, mutta kaupan hyllylle jäi.
cherub with heavy metal machine
makeRiot
21.11.2008 11:38:33
jatketaas tähän ketjuun ku ei raaski uutta laittaa =) mustangin tuoreena omistaja on käynyt ajatusta et josko vaihtas jompaankumpaan (ehkä talla kuitenkin?) sinkkukokoista humpparia. onko porukalla kokemuksia modauksista ja mitä mikkiä vois suositella? meininkihän on tollasta punkrokkia eli suht kohtuu säröillä, jossa koen että noi alkuperäset mustangin singlecoilit on ehkä hiukka tehottomat ja ja... niin toiseksi mikiksi ajatellu jotain vähän jämäkämpää. vertauksena et tätä edeltävässä jagmasterissani oli tallassa p90 ja kaulassa vakiohumppari, p90 soundi oli just aikalailla se mitä pitääkin eli heleä, tarkka ja kumminki atakkia ja crunchia.
do you do you dig destruction!
gelsmond
22.11.2008 17:22:13
duncan quarter pounder??
makeRiot
25.11.2008 17:16:04
jaa-a, vois olla. pitänee tutkailla tarkemmin ja tsekkiä ääninäytteet
do you do you dig destruction!
fridgebuzz
08.10.2023 18:05:43 (muokattu 08.10.2023 18:07:39)

georges: Onko Sinulla kokemuksia edellisistä kitaroista? Onko hintalaatusuhde kohdillaan? Missä valmistetut ja minkä merkkiset ovat parhaita?

Huom! Olet kirjoittamassa yli 5429 päivää vanhaan aiheeseen!

Mitäs näitä kaikkia nykyään on, näitä offset-mallisia halvahkoja (Paranormal) Squiereita etc, onko porukalla kokemusta? Omat kokemukset on yli kymmenen vuoden takaa, suositelkaas jotain hyvännäköstä ja -hintasta. Esim. tällainen Cyclone on kiinnostanut aina, harmi kun myyjä ei lähetä.. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1860393
mike tapping
09.10.2023 13:19:25
fridgebuzz: Huom! Olet kirjoittamassa yli 5429 päivää vanhaan aiheeseen!

Mitäs näitä kaikkia nykyään on, näitä offset-mallisia halvahkoja (Paranormal) Squiereita etc, onko porukalla kokemusta? Omat kokemukset on yli kymmenen vuoden takaa, suositelkaas jotain hyvännäköstä ja -hintasta. Esim. tällainen Cyclone on kiinnostanut aina, harmi kun myyjä ei lähetä.. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1860393

No mulla on tämmöiset Squier Jagge ja Jazzmaster. Käytettyinä ostin niin en malleista tiedä muuten kuin että uudehkoja viime vuosien CV-sarjaa varmaankin. https://muusikoiden.net/dyn/users/178021.jpg

Mulle nuo menee aivan mainiosti kotiäänityksissä kun on tarve saada jotain perus stratosoundista poikkeavaa. Itse tykkään enemmän Jazzmasterin soundista. Jaguarillakin on paikkansa, mutta siinä on jotenkin kireämpi sointi. Äskettäin kuulin Andertonsin videolla mielestäni hyvin osuvan kuvauksen kun Chapman käytti termiä "kastroitu stratocaster." :D
runrunrun
10.10.2023 13:52:38 (muokattu 11.10.2023 23:59:03)

Minusta Jaguarin saundi on kaikkea muuta kuin "kastroitu stratocaster", ennemminkin täyteläisempi ja räyhäkämpi saundi. Toki riippuu mikeistä, esim. osassa CIJ-versioista on aika käpöset mikit. Nykyisissä Squjuissa taitaa olla varsin jees mikit. Jaguarissa on toki lyhyen skaalan ja tremolosysteemin takia vähemmän sustainia kuin stratossa.

Mulla oli myös muutaman vuoden vanha Squier Classic Vibe Jaguar ja se oli soitettavuudeltaan parempi kuin parikyt vuotta vanhan CIJ-versioni joka on nykyään varaosina kaapissa. Mun käsityksen mukaan nuo nykyiset Squier-versiot on kaikki varsin mallikkaita pelejä joissa on pahimmat lapsukset kuten talla jo vaihdettu parempaan. Kaupassa ne tosin on kaikki on lähes järjestään ihan päinvittua-säädöissä ja liian ohuilla kielillä, joten kanttii viiä heti huoltoon säädettäväksi ja opetella säätämään se vibrakoneisto itse hyvään balanssiin, tai hommata Masteryn vibrakoneisto. Ehkä maailman väärinymmärretyin kitara.
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
fridgebuzz
17.10.2023 14:45:39

No nyt ostin torilta Squier Jaguar Vintage Modifiedin, vm. 2017. 12-kielisetilläkin yllättävän smooth soittaa, ja sopii kyllä omiin käsiini erittäin hyvin. Soundi on myös tarvittaessa aika räyhäkkä. Akustisesti soitettuna talla/vibra resonoi kummasti tietyillä taajuuksilla, mutta taitaa olla näiden ominaisuus enemmän ku vika?
p130
17.10.2023 15:14:00

fridgebuzz: No nyt ostin torilta Squier Jaguar Vintage Modifiedin, vm. 2017. 12-kielisetilläkin yllättävän smooth soittaa, ja sopii kyllä omiin käsiini erittäin hyvin. Soundi on myös tarvittaessa aika räyhäkkä. Akustisesti soitettuna talla/vibra resonoi kummasti tietyillä taajuuksilla, mutta taitaa olla näiden ominaisuus enemmän ku vika?

Resonoinnit ja muut äänet on olennainen osa näiden juttua mun mielestä. Niistä pääsee kyllä eroon, mutta sitten on käsissä "vain tavallinen" kitara.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
fridgebuzz
17.10.2023 16:24:00

p130: Resonoinnit ja muut äänet on olennainen osa näiden juttua mun mielestä. Niistä pääsee kyllä eroon, mutta sitten on käsissä "vain tavallinen" kitara.

No just näin mä oon ymmärtäny mitä netistä nyt lueskellut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)