south_of_heaven 30.05.2008 02:43:40 | |
---|
Pitäisi hieman tietää snaren materiaali, synyys, kalvotus, sekä millainen allroundsoundi on kyseessä... Jazzista deathiin vai miltä väliltä. Jos tuossa mun Suprassa olisi vaikka ambassadorit, ja että rockissa toimisi. Sonor voisi olla ihan hyvä, olin jotain Gibraltareita katsellut mutta ei viitsi napata tarvikehyllystä ensimmäistä minkä näkee... Guitars are like assholes; Everybody has one. |
seppo i 30.05.2008 17:25:14 | |
---|
Jos Sonor kinnostaa, niin suosittelen 2X8 lankaista mattoa. Toi matto vähentää jonkin verran turhaa resonointia, koska siinä on langat vain maton "reunoilla". Mulla on kahdessa virvelissä juuri tuo matto pronssisena ja yksi 18 lankainen Yammussa. Kaikkissa rummuissa on enemmän kontrollia ja vähän tummempi ääni. Sonorin matot kannattaa ehkä laittaa naruilla muoviliuskan sijaan, koska niissä on syvennykset langoille. Eipähän jää ainakaan vinoon killumaan. |
kamelisko 07.07.2008 23:59:52 | |
---|
Nyt kun Sonoreihin meni puhe niin sanokaas tuosta Sonorin 3007-sarjan virvelistä jotakin. Onko se ihan suolesta? |
Groovi 08.07.2008 19:29:33 | |
---|
Gretschin virppoja (sekä vanhoja että uusia) kannattaa myös kyttäillä esim. ebaystä. On mielestäni laatuun ja soundiin nähden hieman aliarvostettu merkki, ja sen vuoksi hinnat suhteellisen edullisia. Ovat kuitenkin laatupelejä, toki poislukien ne muutamat hinnat alkaen -mallit. Onneksi löysin Rockn rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
hollmi-5 08.07.2008 20:34:48 | |
---|
Nyt kun Sonoreihin meni puhe niin sanokaas tuosta Sonorin 3007-sarjan virvelistä jotakin. Onko se ihan suolesta? Kyllä se virveli on tuon sarjan heikoin lenkki, mutta hyvin helppo sitten päivittää parempaan, jos ei miellytä. Gretschin virppoja (sekä vanhoja että uusia) kannattaa myös kyttäillä esim. ebaystä. On mielestäni laatuun ja soundiin nähden hieman aliarvostettu merkki, ja sen vuoksi hinnat suhteellisen edullisia. Ovat kuitenkin laatupelejä, toki poislukien ne muutamat hinnat alkaen -mallit. Uudet laatuvirpat ovat kalliita. Käytetytkin alkavat olla ihan hyvissä hinnoissa, niistä vanhemmista hyvistä. Nyt puhun USA-malleista... Soundit, piuhat ja kajarit. |
dumbass 08.07.2008 23:06:38 (muokattu 08.07.2008 23:07:42) | |
---|
No tota thomannin mmxvehjettä on varmaan täällä jo mainostettukin, mutta virveleitä vähän kokeneena pidän sen saundimaailmaa jumalaisena. Varmasti kestävä laatuvehje, hyvin soiva ja helppo virittää ja groovata. Myös metallia olen nähnyt sillä soitettavan, ja hyvältä kuulosti. Hyvä valinta itselle, sanokoon aallonpituudet mitä haluvaa. :) |
AP 11.07.2008 22:05:29 (muokattu 11.07.2008 22:12:30) | |
---|
No nyt olen päässyt ruuvailemaan Rogers Dyna-Sonicia. Vitsi on snarekoneiston lisäksi siinä, ettei siinä ole lainkaan snarebediä. Tämä mahdollistaa löysän vireen alakalvolla, ja rummusta saa paljon syvyyttään läskimmän soundin. Kun pitää maton vireen suht kireänä mutta niin että se koskee juuri ja juuri kalvoon, se ei demppaa alakalvoa läheskään niin paljon kuin perinteinen systeemi. Toimii myös kireällä alakalvon vireellä. Mielestäni hyvinkin allround. Vaikka viime aikoina omat kolistelut on jääneet olemattomiin, on tuolla porukoiden varastosa myös Rogers Superten-virppani. Vanhaaahan tuo, mutta miettimisen arvoinen jos jossain tulee tarjolle: mielestäni erinomainen rumpu, josta saa ruuvattua hyvinkin erilaisia soundeja. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
kamelisko 01.08.2008 12:18:35 (muokattu 01.08.2008 12:18:52) | |
---|
Sanokaas te jotka olette päässeet testaamaan, että onko Kumun virvelit teräsvanteella paljon huonompia tai parempia kuin superwoodhoop-vanteella? Haluaisin tuollaisella puuvanteella mutta hinta nousee yli budjetin... No. menen ensi viikolla testaamaan kuitenkin. |
Davos 01.08.2008 12:20:16 | |
---|
Kuumottaisi kovasti tilata tuolta ST Drumsilta tuollainen Kellerin Usa Mahogany Snare Shell with maple reinforcement rings. All-aroundista tai parhaasta en tiedä, mutta onnistuessaan veikkaan että voisi olla melko muikea projekti :) We will always be so much more human than we wish to be... |
Kailis 01.08.2008 15:57:43 | |
---|
|
Analuuk 05.08.2008 02:38:23 (muokattu 05.08.2008 02:39:19) | |
---|
Pari viikkoa sitten pääsin studiolla vetämään tällaisella kuuspuolikkaalla ja täytyy sanoa, että kyllä soundas ja tuntui hyvältä! Rummussa oli reilun parin tonnin hintalappukin vielä tallella... http://www.ayottedrums.com/gallery/thumbnails.php?album=11 Eipä siinä, suurin osa biiseistä vedettiin kuitenkin omalla BB:llä. http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
Sa(n)kari 05.08.2008 12:29:03 | |
---|
Pari viikkoa sitten pääsin studiolla vetämään tällaisella kuuspuolikkaalla ja täytyy sanoa, että kyllä soundas ja tuntui hyvältä! Rummussa oli reilun parin tonnin hintalappukin vielä tallella... http://www.ayottedrums.com/gallery/thumbnails.php?album=11 Eipä siinä, suurin osa biiseistä vedettiin kuitenkin omalla BB:llä. Öhh, parin tonnin?? Virvelissä?? No huhhuh. Be cantor? no And. Be retain so rife. A pigment On suction. Of so sponsor. was be asbestos.
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
kamelisko 05.08.2008 16:23:39 | |
---|
Öhh, parin tonnin?? Virvelissä?? No huhhuh. Mä luulen että kyse on setin hinnasta - tuskin mikään virveli voi oikeasti kahta tonnia maksaa paitsi jos on runko tehty kullasta. Joo. Itse kävin tuossa kopsuttelemassa Kumuja. Voi luoja kun niissä on hyvä soundi. Tilaukseen lähti 13" x 6" virveli teräsvanteilla. Nyt pitää vaan odottaa. Ja sitten pitää alkaa keräämään rahaa koko settiin. |
Bacchus 05.08.2008 17:15:11 (muokattu 05.08.2008 17:15:43) | |
---|
Mä luulen että kyse on setin hinnasta - tuskin mikään virveli voi oikeasti kahta tonnia maksaa paitsi jos on runko tehty kullasta. Kyllä muutamat virvelit maksavat pari tonttua. Ayotte Keplinger voi hyvinkin maksaa sen verran. Eri asia tietenkin on, kannattaa siitä maksaa niin paljon. Tämä on jokaisen itse päätettävissä. Anti-Matter Manifesto |
hollmi-5 05.08.2008 17:16:40 | |
---|
Kyllä muutamat virvelit maksavat pari tonttua. Ayotte Keplinger voi hyvinkin maksaa sen verran. Eri asia tietenkin on, kannattaa siitä maksaa niin paljon. Tämä on jokaisen itse päätettävissä. Saksasta Keplingerin saa alle 1500 eurolla, mutta suomalainen hinnoittelu onkin asia erikseen. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Bacchus 05.08.2008 17:17:53 | |
---|
Saksasta Keplingerin saa alle 1500 eurolla, mutta suomalainen hinnoittelu onkin asia erikseen. Jossain Fazerilla hinta ollut varmaan monta tonnia, tai jotain yhtä järkevää.;) Anti-Matter Manifesto |
Analuuk 05.08.2008 20:59:33 (muokattu 05.08.2008 21:08:41) | |
---|
Mä luulen että kyse on setin hinnasta - tuskin mikään virveli voi oikeasti kahta tonnia maksaa paitsi jos on runko tehty kullasta. Joo. Itse kävin tuossa kopsuttelemassa Kumuja. Voi luoja kun niissä on hyvä soundi. Tilaukseen lähti 13" x 6" virveli teräsvanteilla. Nyt pitää vaan odottaa. Ja sitten pitää alkaa keräämään rahaa koko settiin. Käy netistä selailemassa Ayotten hintoja. "Budjetti-luokan" Velvet setti maksaa 3500e. Pro-sarja ostetaan irtorumpuina ja esimerkiksi basarit maksavat 2000-3000e. Custom-sarjan hintoja voi varmaan tiedustella suoraan tehtaalta... Jos joku vielä väittää, että Kumut ovat kalliita ja tilaavat siksi Thomannilta Pearlin liukuhihnasetin melkein samalla hinnalla, niin vedän lättyyn! =D Saksasta Keplingerin saa alle 1500 eurolla, mutta suomalainen hinnoittelu onkin asia erikseen. Tsekkasin netistä eilen hintoja. En muista mikä oli sivuston nimi, mutta siellä 14"x6,5" perusmalli oli noin 1300e, mutta puuvanteilla hinta nousi päälle kahden tonnin. Tuo, jota soitin, oli juurikin puuvanteilla. http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
Saksasta Keplingerin saa alle 1500 eurolla, mutta suomalainen hinnoittelu onkin asia erikseen. Tsekkasin netistä eilen hintoja. En muista mikä oli sivuston nimi, mutta siellä 14"x6,5" perusmalli oli noin 1300e, mutta puuvanteilla hinta nousi päälle kahden tonnin. Tuo, jota soitin, oli juurikin puuvanteilla. Kannattakohan puuvanne-optiosta maksaa 700€ ? Kallis peli, mutta oikein hyvä. Joku ihmetteli kahden tonnin hintoja. Vintage-puolella joistakin virveleistä maksetaan monin kerroin se. Omaan tietooni tullut paras hinta virpasta on 50 000 USD. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Analuuk 05.08.2008 21:10:27 | |
---|
Kannattakohan puuvanne-optiosta maksaa 700€ ? Sitä mäkin mietin. Kuinkakohan kauas täytyisi matkustaa, että pääsisi testaamaan vierekkäin puuvanteista ja teräsvanteista mallia... http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
markkuliini 05.08.2008 21:24:31 | |
---|
Kannattakohan puuvanne-optiosta maksaa 700€ ? Isot pojat ovat kertoneet että tuo rumpu soundaa todella paljon paremmalta nimenomaan puuvanteilla. Joskin 700€ niistä on härskiä kiskontaa. Mulle on tulossa, muuten, Keplingerin tekemät teräshaitsut. :) )90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules. |