wedevirtanen 03.08.2008 18:03:17 | |
---|
Ajattelin lisätä tänne uuden ketjun Mandoliineistä ja niiden soittamisesta, koska en löytänyt aiheesta kuin pari yksittäistä kommenttia. Aloitetaan mandoliineista? Mitä mandoliinia voisitte suositella hintahaarukalla 200-400? Soittelisin mandoliinilla folkia, bluesia, rockia tai oikeastaan mitä tahansa. Mitä mieltä olette siitä, että soittelisin mandoliinia myös pelkästään sormilla näppäillen, vähän kuin sointumelodia tyylillä? Valitsisin mieluummin mandoliinin, joka sopisi parhaiten tällaiselle tyylille. Myöskin kaipaisin mandoliinia, jossa olisi mahdollisimman pehmeät saundit eikä tavallisia kovan kirkkaita. Olisikohan esim. mandola parempi kuvaamani kaltaiseen soitantoon ja sointiin? Mistä löytyisi hyviä mandoloita samalla hinta haarukalla 200-400? Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi... |
Puavali 03.08.2008 20:40:05 | |
---|
Ajattelin lisätä tänne uuden ketjun Mandoliineistä ja niiden soittamisesta, koska en löytänyt aiheesta kuin pari yksittäistä kommenttia. Muut soittimet!! Aloitetaan mandoliineista? Mitä mandoliinia voisitte suositella hintahaarukalla 200-400? Soittelisin mandoliinilla folkia, bluesia, rockia tai oikeastaan mitä tahansa. Mitä mieltä olette siitä, että soittelisin mandoliinia myös pelkästään sormilla näppäillen, vähän kuin sointumelodia tyylillä? Mandoliinit on kyllä niin "kapeita", ettei tila oikein riitä sorminäppäilyyn. Valitsisin mieluummin mandoliinin, joka sopisi parhaiten tällaiselle tyylille. Myöskin kaipaisin mandoliinia, jossa olisi mahdollisimman pehmeät saundit eikä tavallisia kovan kirkkaita. Mulla on pehmeäsointisin tuo italiastyylinen Strunal. Olisikohan esim. mandola parempi kuvaamani kaltaiseen soitantoon ja sointiin? Mistä löytyisi hyviä mandoloita samalla hinta haarukalla 200-400? En tiijä. En tiijä. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Nitrodelay 03.08.2008 21:35:04 | |
---|
Jos olet Helsinginseudulta, mene Millbrookiin Kruunuhaassa. Siellä on kattava valikoima eri hintaluokan pelejä. http://www.millbrook.fi/Banjot_mandoliinit_ym.htm Mulla on Ibanezin maniska mikillä. Se on ihan jees peli satunnaiseen soitteluun, mutta nyt jos ottaisin, ottaisin ilman mikkiä, koska paras saundi siitä lähtee ihan akustisesti. ...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon.... |
wedevirtanen 05.08.2008 16:05:41 | |
---|
Mulla on pehmeäsointisin tuo italiastyylinen Strunal.
Mistä näitä voisi saada ja mihin hintaan?
Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi... |
Mistä näitä voisi saada ja mihin hintaan? Ameriikasta löytyi vielä joku kuukausi sitten nettikaupoista, nyt ei tärppää googlen haulla. Kävisikö käytetty? Tuo on kuiteskin portugalilaistyylinen, vaikka italiaistyyliseksi aiemmin sanoinkin: kun "Cremona" lukee lapussa maniskan sisällä. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |