Aihe: ESP-LTD:n kitarat yleensä!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
disere_santtu
05.08.2008 12:21:29
50:nen Viper tuli joskus ostettua sikana säkissä käytettynä täältä. Kaula oli superkiero, myyjä otti kepin takaisin ja hyvitti rahtikulut ja maksetun summan.

Kuulemma säännönmukaisesti jokaisessa LTD:ssä on jotain korjattavaa ja säädettävää ennenkuin päätyy myyntiin, kuulema ESP:t eivät ole kovin paljon paremmassa kunnossa maahan saapuessaan toisaalta. Rahti ja ilmastonmuutokset ilmeisesti vaikuttavat kokolailla paljon. Työmäärät eivät kuulema ole aina kovin pieniä mitä kys. keppeihin joutuu tekemään.
Won't you stay away I'll pass away a different day Won't you stay away Don't hold it against me.
Thanatopsis
05.08.2008 12:55:11
Et ole miettinyt, että tilaisit kitaran Musamaailmasta? Siellä laittavat säädöt kuntoon ja katsovat mm. nauhojen viimeistelyn, mitä Thomannilla ei ikinä tehdä (ainakaan tilaamilleni kitaroille ei ole tehty mitään). Musamaailmasta olen pari kitaraa tilannut ja siellä toiminta on ollut esimerkillistä. Tilauksen yhteydessä täytyy vaan muistaa pyytää heitä laittamaan säädöt kohdilleen. Ja ei, mulla ei ole mitään kytköksiä kyseiseen puljuun, olen vain tyytyväinen asiakas.

Toki olen miettinyt, niinkuin mainitsinkin. Kun tutkin perusteellisesti kys. kaupan takuuehdot niin huomasin että sielläkin on palautusoikeus (kaksi viikkoa). Tuo viimeistelyjen tekeminen kaupan päälle sai minut kiinnostuneeksi. Voineeko tuolta pyydellä pientä alennusta vai oliko se Soundata mistä ihmiset olivat saaneet tingittyä? Hinnan alennukselle ei ole nimellistä tarvetta mutta paras tietää jos sellaiseen on mahdollisuus. Hintahan on samaa tasoa mitä Saksassa.

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10014469
Farewell happy fields where joy forever dwells
LMN
05.08.2008 13:15:37

Toki olen miettinyt, niinkuin mainitsinkin. Kun tutkin perusteellisesti kys. kaupan takuuehdot niin huomasin että sielläkin on palautusoikeus (kaksi viikkoa). Tuo viimeistelyjen tekeminen kaupan päälle sai minut kiinnostuneeksi. Voineeko tuolta pyydellä pientä alennusta vai oliko se Soundata mistä ihmiset olivat saaneet tingittyä? Hinnan alennukselle ei ole nimellistä tarvetta mutta paras tietää jos sellaiseen on mahdollisuus. Hintahan on samaa tasoa mitä Saksassa.

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10014469

Nettikaupan kautta en ainakaan itse ole saanut tingittyä, mutta kai se kivijalkaliikkeessä onnistuu. Tosin mulle riittää jo se, että viilaavat nauhojen päät kuntoon, kun ne tuppaa vielä tämänkin hintaluokan kitaroissa hieman törröttämään.
disere_santtu
05.08.2008 13:22:27
Myynevät liikkeessä "nettihintaan" jos sattuu oikea myyjä ja päivä.
Won't you stay away I'll pass away a different day Won't you stay away Don't hold it against me.
Silppuri
05.08.2008 13:47:44

50:nen Viper tuli joskus ostettua sikana säkissä käytettynä täältä. Kaula oli superkiero, myyjä otti kepin takaisin ja hyvitti rahtikulut ja maksetun summan.

Oma mielipiteeni on että 50- ja 100-sarjan LTD:ihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan. Ne on varmaan oikeasti huonoimpia sähkökitaroita, mihin oon ikinä sormellani koskenutkaan. Ja oon oikeasti soittanu paljo paskoilla kepeillä! Se on vaan niin, että kun ostaa ekaks kitaraks jonku 50:sen ltd:n niin lopahtaa koko soittoinnostus ...
"I havent slept since I woke up."
Thanatopsis
05.08.2008 15:04:09
Oma mielipiteeni on että 50- ja 100-sarjan LTD:ihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan. Ne on varmaan oikeasti huonoimpia sähkökitaroita, mihin oon ikinä sormellani koskenutkaan. Ja oon oikeasti soittanu paljo paskoilla kepeillä! Se on vaan niin, että kun ostaa ekaks kitaraks jonku 50:sen ltd:n niin lopahtaa koko soittoinnostus ...

No itselläni on ollut 50-sarjan LTD Viper jo muutaman vuoden eikä soittoinnostus ole hävinnyt minnekään. HB:n Flying V:n ja jonkun Excel-merkkisen Straton olen itse todennut huonoimmiksi kepeiksi mitä olen kokeillut.
Farewell happy fields where joy forever dwells
Nacher
05.08.2008 15:45:53
Itse edelleen pysyn kannassani, että nämä halpis-Squierit ovat huonoimpia kitaroita mitä mistään hintaluokasta voi löytää. Olen vissiin neljään koskenut ja kaksi oli täysin soittokelvottomia, yksi ihan mahdoton saada vireeseen ja neljäs siedettävä kaulaltaan mutta soi about yhtä hyvin kuin pala vaneria. Lisäksi kaikissa täysin käyttökelvottomat mikit mihinkään, missä on vähänkään säröä. Suunnilleen kaikki häiriöt aina Viron radiota myöten tuli niistä mikeistä lävitse ja lujaa.
Silppuri
05.08.2008 19:00:53

HB:n Flying V:n ja jonkun Excel-merkkisen Straton olen itse todennut huonoimmiksi kepeiksi mitä olen kokeillut.

Heh. :) Okei tämän väitteen uskon kyllä todeksi. Squireissakin tuntuu olevan yksilöeroja. Yhdellä kaverilla oli ennen Squierin strato ja mun mielestä se ei ollu ollenkaan paskempi keppi. Siis hintasekseen. Ei niillä mikeillä mitään hi-gain kitaravallia saa, mutta ehkä ne ei oo oikein siihen tarkotettukaan.

Mutta jos noita halvemman hintaluokan ltd:itä vertaa vaikka suunnilleen saman hintaluokan Jacksoneihin, niin kyllä japanissa tehdyt jaskat nämä ltd:n lankut hakkaa.
"I havent slept since I woke up."
pasia
07.08.2008 07:50:45
Itse juuri vajaa viikko sitten otin tollasen Viper 400 alle.
Ja onhan se järettömän hyvä soittaa! Ainoana miinuksena mitä on tänä aikana esiin tullut, pitää mainita "kaulapainoisuuden" tunne hihnan kans vedellessä. Tämähän korjautuis tappia siirtämällä, mutta ite en taida uskaltaa kitaraa poran alle laittaa. Enkä myöskään näihin jeesusteippihommiin taida ruveta: http://www.poisonblack.com/kuvat/gallery/15_200_iso.jpg =)
pekurides
07.08.2008 19:08:24

Tosin mulle riittää jo se, että viilaavat nauhojen päät kuntoon, kun ne tuppaa vielä tämänkin hintaluokan kitaroissa hieman törröttämään.

Näyttää nuo nauhojenpäät olevan ongelma vähän joka hintaluokan peleissä.

Olen nähnyt/tuntenut vielä yli2,5t Gibboneissa ja ilmastoa syytetään myös ilmiöstä vaikkakin eräs soitinrakentaja epäili tuota vakio selitykseksi.

Eeben-otelaudat kuulemma vielä hankalempia saada kohdilleen kovuutensa takia.

Minulla oli sama ilmiö kahdessa kalliissa jenkkikitarassa eebenillä....

Niin, sitä piti sanoman että liikkeissä enimmäkseen säätävät intonaation ja kaulan kohdilleen..... nämä viilaushommat kuuluvat yleensä ammattilaisille.

Että voip olla aika heikkoa saada nauhatrimmii.... ainakin parissa päivässä jos sattuu reilu kauppakin... tietysti pitää vaatia.
Tunteella päin vittua.
Krice
07.08.2008 19:43:34

Näyttää nuo nauhojenpäät olevan ongelma vähän joka hintaluokan peleissä.

Kannattaa tutustua Godinin kauloihin. Kaulan reuna ja nauhojen päät on pyöristetty samansuuntaisesti. Sopivat toisiinsa kuin rukkanen käteen.
LMN
07.08.2008 20:28:16

Niin, sitä piti sanoman että liikkeissä enimmäkseen säätävät intonaation ja kaulan kohdilleen..... nämä viilaushommat kuuluvat yleensä ammattilaisille.

Näinhän se on. Musamaailmastakin kertoivat, että heillä on varta vasten pari omaa "ammattilaista" hoitamassa nuo säätöasiat kuntoon, mutta eipä tuommoista läheskään joka liikkeessä ole tarjota.
Peltor
16.11.2008 18:15:36 (muokattu 16.11.2008 18:47:44)
Kysyisin tästä kitarasta hiukan tietoutta, myyjän mukaan oli väärin kopinoinut tekstin kitaralle.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=277117
Koska basswood bodyt tuntuu olevan 100sarjoissa, ja mahonkiset 1000sarjassa.

Kyseinen kitara on näköjään vanhempaa, uusimissa tuntuu olevan seymor mikit ?
Onko kyseinen kitara siis vanhempaa MH1000sarjaa ?
Tuossahan on kelluva tallakin.

Ettei kyseessä ole tämä kitara kumminkin?
http://www.victorlitz.com/shop/item.asp?itemid=7258&catid=29
Räbbänä
16.11.2008 18:19:37
Kysyisin tästä kitarasta hiukan tietoutta, myyjän mukaan oli väärin kopinoinut tekstin kitaralle.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=277117
Koska basswood bodyt tuntuu olevan 100sarjoissa, ja mahonkiset 1000sarjassa.

Kyseinen kitara on näköjään vanhempaa, uusimissa tuntuu olevan seymor mikit ?
Onko kyseinen kitara siis vanhempaa MH1000sarjaa ?
Tuossahan on kelluva tallakin.

Ettei kyseessä ole tämä kitara kumminkin?
http://www.musamaailma.fi/epages/mu ... tPath=/Shops/musa/Products/10061011

Ihan Ltd:n 100-sarjan pelihän tuo on. Nykyään ei tuota kyseistä vihreää väriä taida saadakkaan.
M.A.C.H.O. #31 Oodi huomiselle: "Päässä kovasti jyskyttää, onko se krapula ensinnäkään/ Pääni pönttöön upotan, oloani vähä huojennan/ Eilen taisi mennä liikaa, pirtua ja jaloviinaa"
Peltor
16.11.2008 18:44:53
Ihan Ltd:n 100-sarjan pelihän tuo on. Nykyään ei tuota kyseistä vihreää väriä taida saadakkaan.

Eli ei ole MH1000sarjaa vaikka myyjä niin mainostaakin ?
Vaan halvempi MH100-sarjalainen ?
hullu_ukko
16.11.2008 18:50:48
Eli ei ole MH1000sarjaa vaikka myyjä niin mainostaakin ?
Vaan halvempi MH100-sarjalainen ?

MH-100 se on. Todennäköisesti näppäilyvirhe kyseessä.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones
mamelukki
19.11.2008 10:32:57 (muokattu 19.11.2008 10:44:20)
MH-100 se on. Todennäköisesti näppäilyvirhe kyseessä.

Eikö siinä lue MH-100QM, "sata-kuu-äm", missä QM = quilted maple, uskoisin.
Vai onko tota muokattu jälkeenpäin...?

EDIT: En koskaan pitänyt LTD:tä mitenkään muovisen, lelumaisen tai halvan tuntuisena keppinä, en vielä sittenkään kun sain Ranin käsiini. Mutta kun soitettuani viikon Ranilla kokeilin taas MMV:tä niin... OHO...
Juippi!
23.11.2008 14:54:27 (muokattu 23.11.2008 14:54:50)
Omistan esp ltd:n basson, ja kävi muutama vuosi sitten ilmi, että kaularaudan säätöruuvi on liian pehmeää ainetta. Se ei kestänyt kunnolla raudan säätämistä, ja pyöristyi. Enää ei sitä bassoa kuntoon säädetä. Musiikkiliikkeessä sanottiin, että voi olla kallista korjata.
Samalla tavalla kävi kaverin LTD bassossa.

Mites kitaroissa? Itsellä ollu vähän kammoa kyseisestä merkistä osien laadun suhteen, vaikka olen kuullut että ne ovat kestäviä.
Jamzku
23.11.2008 17:43:47
Mites kitaroissa? Itsellä ollu vähän kammoa kyseisestä merkistä osien laadun suhteen, vaikka olen kuullut että ne ovat kestäviä.

Itse olen huomannut että omassa EC500:ssa kyseinen ruuvi on heikompaa tekoa kuin paljon halvemmassa Yamahan halpiskitarassa. Hyvin se on kyllä toiminut ainakin tähän asti, mutta toisinaan sen pyörittely vähän epäilyttää.

Sinänsä kummallista että muuten hyvässä kitarassa säästetty tuollaisessa asiass.
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)