Räbbänä 03.08.2008 20:24:39 | |
---|
Delaystä en luovu, se on vissi! Sama. Delayta tulee käytettyä varsin runsaasti varsinkin kasarimpaa kamaa soitellessa. M.A.C.H.O. #31
WHO THE HELL DO YOU THINK WE ARE?! |
Muusikonrenttu 03.08.2008 20:42:38 | |
---|
Delaystä en luovu, se on vissi! Joo delay olla pitää. ..ja phaser! Aika vintage.. |
jussimus 03.08.2008 20:49:17 | |
---|
Sama. Delayta tulee käytettyä varsin runsaasti varsinkin kasarimpaa kamaa soitellessa. Delay onkin oikeastaan ainoa efekti mitä tulee käytettyä aktiivisesti. Kotona sooloillessa radion tahtiin sitä on hyvin vaikea olla käyttämättä.. |
Nacher 03.08.2008 20:53:02 | |
---|
Yksin soitellessa luovun katedraali-kaiuistani ainoastaan pakon edessä, tai ehken silloinkaan! Tai no, voisi sitä pelkällä säröllä soitella. Pitäisi kerrankin harjoitella tiukkaa soittoa. |
Lenoldinho 03.08.2008 21:45:29 | |
---|
Ilman autotunea ei ole kitaristi eikä mikään! Ja kyllähän kotona tulee oikeastaan aina soitettua ilman efektejä. Paitsi autotune on oltava. Tai ei ehkä kuitenkaan. |
Icy-Sun 03.08.2008 21:53:26 | |
---|
Delay on ainoa, mitä olen pitkään aikaan käyttänyt. Tykkään henkilökohtaisesti mennä soittaja-->kitara-->vahvistin-meiningillä enimmäkseen. Wahia tietysti tulisi käytettyä, jos sellaisen taas saisi ostettua. There ain't noway out tonight |
konehes 03.08.2008 23:59:55 | |
---|
Minä en edes jaksa juuri koskaan soitella kotona sähkökitaralla. Vahvistimenikin sijaitsee treenikämpällä noin 200 kilometrin päässä. Akustista tulee kyllä soitettua joka päivä. Ja aina ilman efektejä:D cherub with heavy metal machine |
Timo JM 04.08.2008 00:12:53 | |
---|
Häh, treenaakos täällä joku?! Mä en ole harrastanut moista kahteenkymmeneen vuoteen, joten ilman efektejä oleminen ei tuota minkäänlaisia vieroitusoireita ;-) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
jussimus 04.08.2008 00:29:51 | |
---|
Häh, treenaakos täällä joku?! Mä en ole harrastanut moista kahteenkymmeneen vuoteen, joten ilman efektejä oleminen ei tuota minkäänlaisia vieroitusoireita ;-) Lahjattomat treenaa. |
Banaanimies 04.08.2008 01:12:07 | |
---|
Hahaa et vaan osaa. kyllä sitä täytyy saada fuzzeja polkea. |
Spiral 04.08.2008 07:26:46 | |
---|
Päivän antia: - Kuuntelin tarkemmin omaa soittoa. Harjoittelin mm. kolmen nuotin hammer-oneja puolisäröllä, toivottavasti tarkemmiksi ja voimakkaammiksi. - Kuva siitä, mitä efektejä mikäkin kohta tarvitsee, selkiytyi. - Soittelin oikeastaan aika innolla, koska ei ollut stressiä siitä, onvatko efektien säädöt nyt varmasti täydelliset. - Aloitin biisin väkerryksen. Ja tänään sitten kaikki spedut päälle, yhtäaikaa! |
StJerky 04.08.2008 08:24:04 | |
---|
Tuli tuossa mieleen, että pitäisi päivän ilman minkäänlaista efektien hiplailua. Ei sillä, mukaviahan ne on, mutta mutta.. Yleensä homma menee niin, että pistän kaiken kuntoon, wänkkäilen efektejä, eri kombinaatioita, asetuksia, kaikenlaista. Ja soitto saati biisien väkerrys jää ihan taka-alalle. Siispä, PÄIVÄ ILMAN EFEKTEJÄ. Ota haaste vastaan, ja kerro miten kävi. (Vahvistimesta voi ottaa säröt, koska ne kuitenkin monessa on ihan vakiona tietyillä kanavilla, mutta delayt, modulaatiot yms. kielletty.) Luulenpa, että useimmissa tapauksissa käy niin, ettei kukaan muu kuin itse soittaja edes huomaa efektien puuttumista muusta kuin siitä ettei aikaa mene turhaan säätämiseen. |
BBHendrixon 04.08.2008 09:22:07 | |
---|
Hei olen BB ja olen efektiholisti :) Usein huomattava osa soittoajasta menee (erityisesti delayden) potikoita pyöritellessä ja uutta etsiessä mutta eihän siinä mitään pahaa ole! Se on uuden etsimistä ja joskus tällaisen kikkailun tuloksena on uusi biisin alku. Efektien kanssa vietetty aika ei ole koskaan hukkaan heitettyä :) Mutta ihan unplugged-soitteluakin kannattaa välillä suosia.. Voi kuulkaa, kaikki biisit ja kitarakamat on tehty jo aikoja sitten ;) |
Spiral 04.08.2008 09:26:51 | |
---|
Usein huomattava osa soittoajasta menee (erityisesti delayden) potikoita pyöritellessä ja uutta etsiessä mutta eihän siinä mitään pahaa ole! Ei missään nimessä! Osa harrastusta sekin. Mutta kun se minulla on viimeaikoina mennyt pelkästään siihen, niin ajattelinpa hieman rajoittaa ja kokeilla toista lähestymistapaa. |
Aika usein tulee soiteltua ilman vahvistinta, kun muuten paikalle säntää noin 10 sekunnissa lapsukaiset säätämään laitteiden nuppeja uusiin asentoihin... Aika nopeasti oppii taaperokin, että kannattaa säätää vain niitä laitteita joissa palaa merkkivalo. |
opaa 04.08.2008 11:53:51 | |
---|
Mulla alkoi juuri kuukausi ilman vahvistinta. Hommasin teräskielisen (elektro)akustisen, ja ei ole elämä pitkään aikaan tuntunut näin helpolta. Tekniikkaakin on pakko samalla vähän kehittää, kun jäykkäkielinen akustinen ei anna mitään anteeksi. Mahtavaa. |
Dog Breath 04.08.2008 17:23:30 | |
---|
Häh, treenaakos täällä joku?! Mä en ole harrastanut moista kahteenkymmeneen vuoteen, joten ilman efektejä oleminen ei tuota minkäänlaisia vieroitusoireita ;-) Eli kuten Cisse Häkkinen asian aikoinaan pistämättömään tapaansa kiteytti: "Lahjattomat harjottelee ja sit lahja... joilla... joillon lahjoja niin ne... ne sitte... niiden ei tarvi treenata." I'm all sixes and sevens and nines |
Exhausted 05.08.2008 13:14:52 | |
---|
Yleensä kotona soitellessa en edes pistä kitaraa kiinni mihinkään. Tällä tavalla tulee useimmat biisitkin tehtyä. |
Ekku01 05.08.2008 14:17:46 | |
---|
Yleensä kotona soitellessa en edes pistä kitaraa kiinni mihinkään. Sama vika. Ja kun laitan kiinni vahvistimeen, yleensä ainoa "efekti" siinä välillä on piuha, joskus ehkä joku särö/overdrive-pedaali. Vahvistimen säröä kyllä käytän. Lasketaanko se efektiksi? "It's been a long time since I rock'n'rolled" |
Exhausted 05.08.2008 14:21:59 | |
---|
Vahvistimen säröä kyllä käytän. Lasketaanko se efektiksi? Minä en laske ainakaan, etenkään kun en käytä nykyisellään edes puhdasta kanavaa. Puhtaat tulee hiljempaa soittamalla tai volaa pienentämällä kitarasta. Biisejäkin tehdessä ainoa efekti mitä tulee käytettyä on delay, sillä kun voi saada hauskoja rytmillisiä kuvioita aikaan. |