Aihe: Washburn
1
j-man
16.07.2008 20:28:01

Mites,onko millaisia kokemuksia kyseisestä merkistä,esim.B-10 mallista?Kasarimeininkiä..
PasiB
24.07.2008 22:58:21 (muokattu 24.07.2008 22:59:27)
Mulla on muutaman päivän kokemus tuosta: http://kuvablogi.com/nayta/1301041/
Mallia en tiedä, valmistusvuosi luultavasti 1980, mahonkivanerinen runko, sähköinen soundi tumppu, parantuneeko mikkien vaihdolla, pitää joskuks kokeilla. Akustinen soundi ihan ok, ihmeestikin vaneri soi. Rungon käsittelin tuollaisella särömaalilla, saapi nähdä kuinka kestää käyttöä. Jos joku tietää tarkan mallin, olisi ihan ok juttu.
trackson
25.07.2008 00:03:19
Mulla on muutaman päivän kokemus tuosta: http://kuvablogi.com/nayta/1301041/
Mallia en tiedä, valmistusvuosi luultavasti 1980, mahonkivanerinen runko, sähköinen soundi tumppu, parantuneeko mikkien vaihdolla, pitää joskuks kokeilla. Akustinen soundi ihan ok, ihmeestikin vaneri soi. Rungon käsittelin tuollaisella särömaalilla, saapi nähdä kuinka kestää käyttöä. Jos joku tietää tarkan mallin, olisi ihan ok juttu.

Mulla oli täsmälleen tuollainen, valkoinen. Ostin uutena muistaakseni vuonna -85 Ruskeasuon edesmenneestä musakaupasta. Hinta oli uutena n. 1500 mk ja edusti siihen maailman aikaan bassojen alinta halpissarjaa.

Ja aika kelvoton vempelehän tuo oli. Kaulassa ei ollut juurikaan radiusta ja soundi oli tuhnunen. 15 -vuotiaalle aloittelevalle soittajalle tosin ihan ok, kun ei paremmastakaan tiennyt. Ensimmäinen bassoni oli 32" Maya SG - viininpunainen, joka näin jälkeenpäin muistellen oli itse asiassa ihan kelvollinen peli - Ainakin tuohon W:hen verrattuna.

No, tuolla Washburnilla soittelin kuitenkin kolmisen vuotta, kunnes sen surkeus kaikin puolin alkoi valjeta. Tuon basson tarkkaa mallia en muista kuollaksenikaan.

PS. Anteeksi, että mollasin bassoasi. Onhan se kuitenkin kivan näköinen.
"Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen
PasiB
25.07.2008 09:43:46
Mulla oli täsmälleen tuollainen, valkoinen. Ostin uutena muistaakseni vuonna -85 Ruskeasuon edesmenneestä musakaupasta. Hinta oli uutena n. 1500 mk ja edusti siihen maailman aikaan bassojen alinta halpissarjaa.

Ja aika kelvoton vempelehän tuo oli. Kaulassa ei ollut juurikaan radiusta ja soundi oli tuhnunen. 15 -vuotiaalle aloittelevalle soittajalle tosin ihan ok, kun ei paremmastakaan tiennyt. Ensimmäinen bassoni oli 32" Maya SG - viininpunainen, joka näin jälkeenpäin muistellen oli itse asiassa ihan kelvollinen peli - Ainakin tuohon W:hen verrattuna.

No, tuolla Washburnilla soittelin kuitenkin kolmisen vuotta, kunnes sen surkeus kaikin puolin alkoi valjeta. Tuon basson tarkkaa mallia en muista kuollaksenikaan.

PS. Anteeksi, että mollasin bassoasi. Onhan se kuitenkin kivan näköinen.

Vaivun murheen alhoon kommenttiesi johdosta :-)
Satuin saamaan tuon basson ilmaiseksi ja laittelin siihen nauhat ja maalasin sen aikani kuluksi. Ritsahan tuo on, mutta onpahan kuitenkin jossain kuosissa kun vertaa lähtötilanteeseen.
eino mutku
25.07.2008 09:55:24
Mites,onko millaisia kokemuksia kyseisestä merkistä,esim.B-10 mallista?Kasarimeininkiä..

Itselläni on ollut B-10 reilut kymmenen vuotta, tosin aika passiivisessa käytössä osin. Ainoa huono puoli on sen olematon katu-uskottavuus, muuten oiva peli, jopa levylle olen sillä paukutellut. Ohuen kaulan takia helpposoittoinen, aktiivimikkien ansioista saa ruuvattua aika erilaisia soundeja peukkufunkista tymäkkään perussoundiin, ja jos haluaa tumpumpaa jatsaria, niin nyppää vain passiivipuolelle.

Jos haluat j-man testata, niin tiedoksi vaan, että Lempäälästä löytyy, ja jos oikein innostut, niin on kai se myytävänäkin.
kalamies#23 >-)))> joo justiinsa joo
j-man
26.07.2008 14:36:19

Joo,itel meinaan tuli yhdessä bassonmyynnissä vaihtopelinä tollanen B-10,punainen.Helkutin hyvä soittaa,nimenomaan kaulaltaan,sen verran testasin,ja kaipa sil jotain reenejä soittelee.Aktiivipeli joo,ja saa passiiviseksikin,ja muutenkin ihan hyviä säätömahdollisuuksia.Kyselin siksi,kun minulle merkki outo,ei kokemusta,muut tuonajan bassot,esim.Carvin,Jackson jne ihan käypiä pelejä.Itel toi vuosimallia -82,hyvänä säilynyt yksilö kaikenkaikkiaan.
jnikko
04.08.2008 17:51:17

Joo,itel meinaan tuli yhdessä bassonmyynnissä vaihtopelinä tollanen B-10,punainen.Helkutin hyvä soittaa,nimenomaan kaulaltaan,sen verran testasin,ja kaipa sil jotain reenejä soittelee.Aktiivipeli joo,ja saa passiiviseksikin,ja muutenkin ihan hyviä säätömahdollisuuksia.Kyselin siksi,kun minulle merkki outo,ei kokemusta,muut tuonajan bassot,esim.Carvin,Jackson jne ihan käypiä pelejä.Itel toi vuosimallia -82,hyvänä säilynyt yksilö kaikenkaikkiaan.

Jumangegga, mulla oli just tollanen, oisko ollut jotain -89 kun ostin uutena! ForceAbt tekstit ja kaikki :) Myin sen -94 rahapulassa yhdelle kaverille.

Muistaakseni oli ihan ok soittaa ja muutenkin jees. Aktiivi/passiivi oli oikeasti hyvä juttu, samaten tuo mikinvaihto, ei mitään potikoita. Mulla on varmaan vielä tuo kaularaudan suojusläpyskä jossain jemmassa :)

Nostalgiaa
Faster or louder? Louder!
j-man
05.08.2008 17:03:21

Jees,itsekin sen myin tänään eteenpäin,koska ei ollut se mun juttu,vaik todella hyvä soittaa olikin,sen vähän mitä pitelin.Nyt mennään eteenpäin Gibson Thunderbirdillä ja Warwickin Corvetella,jossa potkii Bartolinin mikit,aikas hyvät soundit!Kuvia entisistä&nykyisistä freewebs.com/jarze
ossip
06.08.2008 13:00:48
Force ABT -basso on itelle tuttu laite. Seurakunnan bänditiloista tommonen löytyy kauhean näköisenä viininpunasena. Ja tekstit bodyssa totta kai. Ilmeisesti melko vanhaa tuotantoa nuo ovat?

Ihan kivalta se kuulostaa juu, ei mitään valittamista. Mutta kaula on kyllä järkyttävin halko mihin olen kuunaan koskenut. Suurin piirtein pyöreä keskeltä halkaistu puumötkö. Ihan järkyttävä soittaa, musarin kaula tuntuu aika sirolta tuohon verrattuna kyllä.
jnikko
08.08.2008 11:59:51

Niin, no. Soitinpreferenssit on aikojen saatossa muuttunu :) Harmittaa vaan kun tuli myytyä, sillä tuli kuitenkin treenattua siis ihan sairaasti. Sitä hien ja kiroilun määrää.

Kun siirryin tuosta Washburnista M.V.Pedullan series II 5-kieliseen, niin eipä ForceAbt enää tuntunutkaan niin hyvältä (kas!). Toi Pedulla taitaa olla paras basso mitä olen omistanut. Tulee nykyään vaan soiteltua noilla Yamahan JM-1 6-kielisillä enimmäkseen.

Tulipa muuten mieleeni, että mähän käytin tuota Washburnia loppuajan HEAD vireessä ja muistaakseni kaulan paksuuden johdosta saundi oli aika murea. Toki kielet vireen mukaan.
Faster or louder? Louder!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)