Aihe: Altto saksofonista?
1
iekku84
03.08.2008 13:19:03
Millainen olisi hyvä foni aloittavalle siis sellainen millä voisi soitella pidempäänkin??
Hintaluokassa 6-900€ vai saako sillä sellaista soitinta millä yleensäkkään tekee mitään?
Olen ostamassa vaimolleni syntymäpäivä lahjaksi hänen pitkään haaveilemaansa soitinta joten en halua että uusi alkava harrastus kaatuu siihen että ostaisin kelvottoman instrumentin!.

Olen katsellut mm:
-THOMANN KAS-57A
-KEILWERTH ST-90 IV ALT GOLDLACK
-JUPITER JP-769 GL-F
-THOMANN KAS-57AS VERSILBERT
-YAMAHA YAS-275
-THOMANN VINTAGE COPPER
-JUPITER JP-769 DJ2

Niin siis mikäs olisi parasta tuossa hintaluokassa ja muitakin merkkejä voi tarjota.

Eli tekeekö noista jollain mitään ja tarvitsen tietoa en tuntumaa et tyyliin voisi, ehkä, kai!!

Mitä muuta tulisi samalla hankkia eli joku suukappale vai onko noissa mukana, sit jotain huoltokittiä ja laukkua?

Suuri kiitos jo vastauksista!!
TestoMike
03.08.2008 21:43:44
Millainen olisi hyvä foni aloittavalle siis sellainen millä voisi soitella pidempäänkin??
Hintaluokassa 6-900€ vai saako sillä sellaista soitinta millä yleensäkkään tekee mitään?

Ihan hintahaitarisi alkupäähän näin lähikaupassa sopivan valkosuklaisen saksofonin...;)

Oikeista saksofoneista ehdottaisin Walsteinia http://www.woodwindandbrass.co.uk/a … one_selmerparis_alto_saxophone.html

Alttofonin hinta 420€ ja tenorin hieman enemmän. Itselläni on saman merkin tenorifoni ja voin suositella. Hinta/laatusuhde loistava. Sivuilta löytyy linkkejä soittoclippeihin ja arvosteluihin.
ZaGaali
04.08.2008 02:17:38
Olen katsellut mm:
-THOMANN KAS-57A EI
-KEILWERTH ST-90 IV ALT GOLDLACK JAA
-JUPITER JP-769 GL-F JAA
-THOMANN KAS-57AS VERSILBERT EI
-YAMAHA YAS-275 JAA
-THOMANN VINTAGE COPPER EI
-JUPITER JP-769 DJ2 JAA

Keilwerth, Jupiter Tai Yamaha..

Keilwerthin halpisfoneista ei ole kokemusta mutta merkki on muuten todella hyvä.

Yamahalla on halpisfoneissa laatu vähäisen laskenut, tai ei laskenut vaan jumittunut 80-luvulle.

Jupiterin oppilasmallit ovat halpoja, varmatoimisia, pysyvät vireessä, hyvä kotelo ja ok suukappale tulee mukana. Suosittelen näistä eniten..

Thomannin pilleihin en koske.. Vaikka ovat ulkoisesti hienon näköisiä niin käytäntöön eivät ole mitään maailman parhaimpia. Itsellä ei ole hyvää kokemusta.. Vireen kanssa on ollut paljon ongelmia. Tottakai joku voi olla erimieltä, mutta makuasia..

Ja on vielä yksi juttu.. Tiedän että ihmisillä on kokemusta ulkomailta tilatuista soittimista, mutta mitään mikä maksaa yli 200€ en itse tilaisi netistä.. Haluan aina kokeilla pilliä soitinta ennen kuin ostaisin sen.. Tai jos en osaa sitä soittaa niin pyydän sellaisen henkilön mukaan joka osaa soittaa.. Liian riskaapelia kahdestakin syystä.. Et varmasti tiedä mitä saat ja toinen asia on takuun hoitaminen jos pilli menee/on hajalla.
Jos ei muuten, niin sitten fiiliksellä..
TestoMike
04.08.2008 12:37:37
Ja on vielä yksi juttu.. Tiedän että ihmisillä on kokemusta ulkomailta tilatuista soittimista, mutta mitään mikä maksaa yli 200€ en itse tilaisi netistä.. Haluan aina kokeilla pilliä soitinta ennen kuin ostaisin sen.. Tai jos en osaa sitä soittaa niin pyydän sellaisen henkilön mukaan joka osaa soittaa.. Liian riskaapelia kahdestakin syystä.. Et varmasti tiedä mitä saat ja toinen asia on takuun hoitaminen jos pilli menee/on hajalla.

Jos myyjän konkurssia pelkäät niin aivan yhtä hyvin se oman kaupungin liikekin voi mennä nurin. Etäkaupassa on maasta riippuen Euroopassa 7-14 pv. palautusoikeus mikäli tuotteeseen ei ole tyytyväinen vaikka siinä ei virhettä olisikaan. Kannattaa tutustua firman taustoihin ennen tilausta ja jos yritys on vanha ja muutkin ovat menestyksellä kauppaa tehneet, niin aika pieni on riski mielestäni verrattuna siihen mitä voi saada. Ostaessasi suomalaisesta kivijalkaliikkeestä voit olla lähes aina varma ettet saa parasta hintaa ja useita tuotteita ei ole ollenkaan saatavana Suomessa.
PerttuN
05.08.2008 03:47:32
Eiköhän tuossa yllä ole päälinjat jo selviksi tulleet. Kuitenkin vielä muutama huomio.
Itse soittelin aikoinaan Jupiterilla ja voi hirvitys mikä helistin käytössäni oli. Viritys oli onneton ja näppäinten paikat ja tuntuma ei ollut ollenkaan niin ergonominen kuin voisi olla.
Muutamasta syystä haluaisin suositella Yamahaa:
Teknologia on modernia, koneistot ovat huolella ja taidolla värkätty, soittimen namikoiden asettelu on varsin hyvä ja soinnin laatu on erinomainen hintaansa nähden.
Suurimpana kaikista syistä haluaisin painottaa yamahan tuotelaajuutta. Soitinta riittää tyvestä latvaan. Yamahahan omistaa yanagisawan joka toimii tavallaan prestige yamahana, kuten toyota ja lexus, joten kun taidot kasvavat ja soitin alkaa tuntua siltä ettei se enää toimi sen tason instrumenttina jota haluaisit sen olevan voi yamahan skaallassa siirtyä seuraavalle tasolle melkoisen kivuttomasti. Itse soitan yanagisawalla nyt jo 5 vuotta, enkä ole katunut. Kovan testaamisen jälkeen yanagisawa vei voiton keilwertista ja B&S.stä. Selmereilläkin olen soitellut ja väitän että yanagisawa on dynaamisempi ja sointi on puhtaampi kuin edes suuren ranskalaisen.
Joten pitkän kiertelyn jälkeen toistanpa vielä pointtini: yamahalla kannattaa lähteä soittelemaan laadun ja myös mahdollisten myöhempien tarpeiden vuoksi.
Onnea matkaan!
Kaikki hyvä musiikki on hyvää
ZaGaali
05.08.2008 22:53:32
Jos myyjän konkurssia pelkäät niin aivan yhtä hyvin se oman kaupungin liikekin voi mennä nurin. Etäkaupassa on maasta riippuen Euroopassa 7-14 pv. palautusoikeus mikäli tuotteeseen ei ole tyytyväinen vaikka siinä ei virhettä olisikaan. Kannattaa tutustua firman taustoihin ennen tilausta ja jos yritys on vanha ja muutkin ovat menestyksellä kauppaa tehneet, niin aika pieni on riski mielestäni verrattuna siihen mitä voi saada. Ostaessasi suomalaisesta kivijalkaliikkeestä voit olla lähes aina varma ettet saa parasta hintaa ja useita tuotteita ei ole ollenkaan saatavana Suomessa.

Tämän takia en suosittele muita kauppoja kuin Soitin Laine ja F-musiikilta.. Tottakai muitakin luotettavia kauppoja on olemassa, mutta tässä melkein ainoat puhallinsoittimien maahantuojat, ja myös halvimmat ja varmimmat..

Itse soittelin aikoinaan Jupiterilla ja voi hirvitys mikä helistin käytössäni oli. Viritys oli onneton ja näppäinten paikat ja tuntuma ei ollut ollenkaan niin ergonominen kuin voisi olla.
Muutamasta syystä haluaisin suositella Yamahaa:
Teknologia on modernia, koneistot ovat huolella ja taidolla värkätty, soittimen namikoiden asettelu on varsin hyvä ja soinnin laatu on erinomainen hintaansa nähden.
Suurimpana kaikista syistä haluaisin painottaa yamahan tuotelaajuutta. Soitinta riittää tyvestä latvaan. Yamahahan omistaa yanagisawan joka toimii tavallaan prestige yamahana, kuten toyota ja lexus, joten kun taidot kasvavat ja soitin alkaa tuntua siltä ettei se enää toimi sen tason instrumenttina jota haluaisit sen olevan voi yamahan skaallassa siirtyä seuraavalle tasolle melkoisen kivuttomasti. Itse soitan yanagisawalla nyt jo 5 vuotta, enkä ole katunut. Kovan testaamisen jälkeen yanagisawa vei voiton keilwertista ja B&S.stä. Selmereilläkin olen soitellut ja väitän että yanagisawa on dynaamisempi ja sointi on puhtaampi kuin edes suuren ranskalaisen.

hmm.. Mitäs tähänkin nyt sanoisi.. :)

Tuohon yanagisawa/selmer kamppailuun en lähde kun selmerillä itse soittelen.. Ainoan asian minkä sanon niin yanagisawahan on alunperin selmerin lisenssillä tehty mark-VI kopio.. :P Nuo menevät jo makuasioihin..

Mutta se mistä olen erimieltä niin Yamahan oppilassoitin mallisto oli kymmenen vuotta sitten kova juttu.. Ei enää.. Ei todellakaan, sillä Yamaha on jäänyt jumittamaan paikoilleen kuin taas Jupiter ei ole.. Se on kehittynyt todella paljon oppilasmallistossa ja on mennyt lujaa Yamahan yli. Se näkyy myös myyntitilastoissa.. Itse myös kun olen aloittanut niin olen soitellut Yammun fonia ja silloin en olisi jupiteriin koskenutkaan, mutta jos nyt kun ottaa yammun ja jupiterin uudet oppilasmallit käteen ja vertaa niitä niin jupiter voittaa kaikessa.
Äänenlaadussa, vireessä, yleisesti toimivuudessa ja myös materiaalivalinnoissa..
Itse ainakin suosittelisin oppilaalleni ehdottomasti Jupiteria..

Selmereilläkin olen soitellut ja väitän että yanagisawa on dynaamisempi ja sointi on puhtaampi kuin edes suuren ranskalaisen

Yanagisawa on klasarisoitin, Selmer on taas enemmänkin Jazz-pilli.. Ja niiden dynaamisuus on tottakai erillainen.. Näppäimet on erillailla ja vielä ne kivet näppäimissä on erilaiset. Se riippuu täysin siitä mihin on tottunut. Itse en tykkää yanagisawasta yhtään.. Ei sovi käteen.. Muuten pillit on todella hyviä..
Niinkuin sanoin.. Makuasia..
Jos ei muuten, niin sitten fiiliksellä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)