Numb 01.08.2008 17:34:12 | |
---|
No eihän sitä tarvitse täysillä soittaa... Epäilen, siis saatan olla |
Icy-Sun 01.08.2008 17:56:15 | |
---|
Kannattaa silti miettiä kahdesti ottaako minkään kokoista spideriä kotiinkaan. Tuossa on kuitenkin ehdotettu oikeasti parempia vahvistimia kuten Techin trademarkkia, Cubea, Laney lc:tä... There ain't noway out tonight |
Tami 01.08.2008 21:33:23 (muokattu 01.08.2008 21:42:03) | |
---|
Niin tai toisaalta kannattaa vielä miettiä tuota Line6 ax2 hirviötä. Se on iso ja ruma eikä ole uusin malli mallintavista mutta se on kuitenkin ominaisuuksiltaan, muokattavuudeltaan ja soundeiltaan oikeasti hyvä laite. Semmoisella ne isot pojat on soitellu keikkojakin..Wau! Axussa on iso kasa efektejä, joiden avulla voit harjoitella efektien käyttöä ja mulkkaamista. Sitten kun taidot ja tiedot karttuu ja omat tarpeet on selvillä, on aika vaihtaa seuraaviin värkkeihin... Kaiken tuon lisäksi tuossa näyttää tulevan casekin mukana => sitten tulevaisuudessa Suomen kiertueella vehje säilyy ehjänä. Miinuspuolena on tietysti isohko koko, mutta toisaalta tuolla voi soitella hiljaakin tai jopa luureilla ja sitten tarpeen vaatiessa potkua piisaa bänditreeneihin asti. Eli ei muuta kun vaakakuppiin punnittavaksi, ostatko: axun 300e laneyn= 180e + sitten ne kaikki efektit päälle koska tuo lanikka on itsessään melkoisen tumppu spiderin= 200e + erillinen pedaali ja saat kaikkea vähemmän kuin axussa, Trademarkki 30:n = Yksi kanava kerrallaan + pieni joskin käyttökelpoinen soundi.... jne jne.. Tuolla tavalla miettien ja puntaroiden se valinta pitää tehdä... EDIT: Ostat minulta flextone 2:n floorboardilla tuolta torilta niin mä ostan tuon ax2:n koska jälkeenpäin lukien sitä on tullut hehkutettua jo liikaakin... En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Point 01.08.2008 21:57:29 (muokattu 01.08.2008 21:59:24) | |
---|
Löytyyhän tuosta tuo Spideri, seitkytäviiswattinen progejazz-hirmu. Kyllähän siitä yhden melkein siedettävän metallijyräsoundin saa, mutta ei sen enempää. Löytyy kaikenmaailman avaruus-efektiä ja muuta. Ihan kätevä vekotin koti/bändisoitteluun. Floorpodin kanssa tästä saa oikein hyvät soundit noin niinkun jokalähtöön. Oikeasti. Eihän näillä putkipelejä voiteta, joten suosittelen katsastamaan Laneyn ja Peaveyn halvemmat putkihilavitkuttimet. Good luck! E: Tai sitten säästät vielä 50euroa ja ostat Tamin Flextonen, mukaan vielä lattialauta ja kaikkea. |
Terry Pantheras 01.08.2008 23:23:51 | |
---|
Line6 Flextone II:n hommaat käytettynä (saa jo alle 200:n), ite en siihen hommaan paremmasta tiedä tuossa hintaluokassa. 32 erilaista mallinnusta ja muuta muljuutinta, ei oo vituttaant yhtään. Vuosien kokemuksella ja syvällä rintaäänellä. Cubekin on ihan jees, mutta aika kolkko. "Yes." -Devin Townsend |
Flotti 02.08.2008 13:38:37 (muokattu 02.08.2008 13:44:49) | |
---|
Taitaa olla 30W liikaa kotikäyttöön? E: Ellei sitte naapureita tykkää kiusata =) No ehkä, mutta en nyt kehtaa pientäkään ostaa. Riittäiskö joku hyvä merkkinen 15Wki sitte? tai 20/25? Ja mistäs nettikaupasta löytyis tuota AX2:sta? Ku thoomannilta ei näyttäny löytyvän. |
Point 02.08.2008 15:45:59 | |
---|
Taitaa olla 30W liikaa kotikäyttöön? E: Ellei sitte naapureita tykkää kiusata =) Itsellä 75 TRANSISTORIwattia, joka ei ole liikaa kotisoitteluun, eihän sitä tarvitse huudattaa. |
metlica 02.08.2008 17:51:43 | |
---|
No ehkä, mutta en nyt kehtaa pientäkään ostaa. Riittäiskö joku hyvä merkkinen 15Wki sitte? tai 20/25? Ja mistäs nettikaupasta löytyis tuota AX2:sta? Ku thoomannilta ei näyttäny löytyvän. Osta ihmeessä 30w tai vaikka 80w. Trankkupeli niin ei mitään väliä. Bandiitilla saa todella hyvät saundit vaikka kuin hiljaa soittelis It's a family thing... |
Point 02.08.2008 18:39:26 | |
---|
Osta ihmeessä 30w tai vaikka 80w. Trankkupeli niin ei mitään väliä. Bandiitilla saa todella hyvät saundit vaikka kuin hiljaa soittelis Näin on. Ei mene sitten sormi suuhun kun pitäis bändin kanssa soitella. Trankulla voit soittaa kuinka hiljaa vaan, melkolailla sama soundi. Putkipelien kanssa sitten vähän erilailla. |
Antti1 02.08.2008 18:40:57 | |
---|
Putkipelien kanssa sitten vähän erilailla. Eikä välttämättä silloinkaan, riippuu ihan kuinka kehnosti on insinöörit suunnittelussaan onnistuneet. Parhaimmassa tapauksessa irtoaa loistosoundit hiljaisellakin, pahimmillaan ei oikeastaan järkevällä volalla lainkaan. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
Point 02.08.2008 22:41:12 | |
---|
Eikä välttämättä silloinkaan, riippuu ihan kuinka kehnosti on insinöörit suunnittelussaan onnistuneet. Parhaimmassa tapauksessa irtoaa loistosoundit hiljaisellakin, pahimmillaan ei oikeastaan järkevällä volalla lainkaan. Niin tietysti. Veikkaisinpa, että ne kaikkein hurjimmat satakakskytävattiset nuppimonsterit toimivat parhaiten keikkavolumeilla, kun taas pikkuiset combot tasaisemmin volumesta riippumatta? |
Flotti 02.08.2008 22:41:28 | |
---|
Kannataisko tuollainen Flextone II hankkia käytettynä? III on kuitenki tullu että onko se sitte sen "värtti". Kyllähän sillä varmasti kotisoittoon saa tarpeeksi melua ja varmaan monipuolisesti saa säädettyä ääntä? |
Antti1 02.08.2008 22:44:01 | |
---|
Veikkaisinpa, että ne kaikkein hurjimmat satakakskytävattiset nuppimonsterit toimivat parhaiten keikkavolumeilla, kun taas pikkuiset combot tasaisemmin volumesta riippumatta? En sanois noinkaan, vaan jokainen eri malli on oma yksilönsä ja sen toimivuus riippuu tasantarkkaan suunnittelun huolellisuudesta. Wateilla ei ole mitään merkitystä soundin laatuun eri äänenpaineilla, mun mielestäni. Sitten on tietty asia erikseen, jos haetaan päätesäröä. Aika monet nykyään vaan enää hakevat, kun etuastepuolelta saa myös hyvää soundia hiljempaa ja särön määrätkin ovat lisääntyneet hurjasti. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
Flotti 03.08.2008 14:00:14 | |
---|
Oon nyt rajannu vähän vaihtoehtoja. Ronald Cube, Line 6 Flextone IIn käytettynä, Peavey Bandit. Ainaki nämä nyt on päälimmäisenä mielessä. Mielipiteitä ladies! |
Michi 03.08.2008 14:06:46 | |
---|
Huono lähtee muista mielipiteitä kun tuosta Flextone II antaan, ku ei ole ensikäden (eikä toisenkaan käden) kokemusta muista. Flextone II oli ainakin julkitulleessaan varsin miellyttävä laitos. Tykkäsin soitella kotona ja parilla keikallakin. Taisi tulla muutamat nauhoituksetkin tehtyä. Puhtaat kuulosti ajankuvan mukaisilta, hevit justi siltä mitä halusinkin. Dynamiikka vaan puttuu mun mielestä kokonaan. Tai ainakin sellainen mielikuva mulla noista on. Eloton soundi...ja jotenkin muovisen oloinen. Tai sit en vaan osaa? -Up The Irons!- |
Flotti 03.08.2008 14:21:51 | |
---|
Huono lähtee muista mielipiteitä kun tuosta Flextone II antaan, ku ei ole ensikäden (eikä toisenkaan käden) kokemusta muista. Flextone II oli ainakin julkitulleessaan varsin miellyttävä laitos. Tykkäsin soitella kotona ja parilla keikallakin. Taisi tulla muutamat nauhoituksetkin tehtyä. Puhtaat kuulosti ajankuvan mukaisilta, hevit justi siltä mitä halusinkin. Dynamiikka vaan puttuu mun mielestä kokonaan. Tai ainakin sellainen mielikuva mulla noista on. Eloton soundi...ja jotenkin muovisen oloinen. Tai sit en vaan osaa? Eikös äänet ole aina melko "elottomat" näissä transistorikomboissa. Putkikoneet on sitte erikseen, mutta en vielä sellasta tarvi. :P Tuon perusteella Flextone II vaikuttaa melko hyvältä vaihtoehdolta? Ählämit vihaa jenkkejä --> Silti ovat wnb-gangstoja ja kuuntelee jenkkiräppiä --> does not compute |
metlica 03.08.2008 14:23:04 | |
---|
Oon nyt rajannu vähän vaihtoehtoja. Ronald Cube, Line 6 Flextone IIn käytettynä, Peavey Bandit. Ainaki nämä nyt on päälimmäisenä mielessä. Mielipiteitä ladies! Cube 30 oon soitellu aika paljon ja en tykkää yhtään.. Ei vaan saa hyviä saundeja, ainakaan metalliin / rokkiin. Bandiitin omistan ja on loistava peli. Soittelen pääosin himassa pienellä volalla, mutta koon takia saa hyvät saundit ja mökää riittää bändin keskellekkin. Ja se hinta....299e, ei paha. It's a family thing... |
Michi 03.08.2008 14:31:15 (muokattu 03.08.2008 14:52:12) | |
---|
Eikös äänet ole aina melko "elottomat" näissä transistorikomboissa. Putkikoneet on sitte erikseen, mutta en vielä sellasta tarvi. :P Tuon perusteella Flextone II vaikuttaa melko hyvältä vaihtoehdolta? Jos itse olisin nyt tilanteessa, että noista kolmesta pitäis valita, todennäköisesti testaisin vielä nuo kaksi muutakin, ja sen jälkeen tekisin päätökseni. Ei se huono vaihtoehto varmasti ole tuo Line6. Mut kehitys kehittyy ;-). EDIT: hetkinen, Bandiitilla olen paikallisessa musakaupassa soitellu, en kuolemakseenkaan muista mikä myllyn malli oli, mut ei vakuuttanut alkuunkaan. Ei vastaa kuulokuvaltaan lähelläkään sitä mikä mulla tosta Flextonesta on. Ja ihan ihan ihan pientä Cubea soittelin kans, ja siitä kyl löytyi itseä miellyttävämpää ääntä huomattavasti. Pahoittelen varhaiskeski-iän dementiaa. -Up The Irons!- |
vaikeaa testata tälläisessä tuppukylässä ku laitteita löydy mistään. Pitää siis luottaa muiden mielipiteisiin (jotka ovat TODELLA ristiriitaisia :D) ja videoita katsella. Flextone kyllä himottais muttah, muttah.. Ählämit vihaa jenkkejä --> Silti ovat wnb-gangstoja ja kuuntelee jenkkiräppiä --> does not compute |
Michi 03.08.2008 15:11:14 | |
---|
Tätä nyt tässä hetken pähkäiltyäni laittaisin ite varmaankin rahani Rolandin Kuutioon. Ihan sen takia kun tuo Flextone on jo tullu koettua, ja se ei kuitenkaan aivan_täysin jättänyt hyviä muistoja, kun taas se pikkuKuutio tuli melkein hankittua kotio räpellystä varten. Näin tällä kertaa. -Up The Irons!- |