firemoon223 01.08.2008 23:07:34 | |
---|
Kuinka usein keksit oman riffin? Itse keksin päässä jonkimmoisen rytmin ja rupean työstämään sitä. |
Credence 01.08.2008 23:14:15 | |
---|
Liian kova. Monesti kun alkaa ihan vapaasti soitella ja improvisoida niin niitä riffejä tulee sellaista tahtia, että ei niitä kaikkia voi muistaa ja olen huono merkitsemään niitä muistiin. Nyt on sentään vähän paremmat mahdollisuudet äänittää niitä ja se on sentään nopeampaa ja helpompaa. "Kukapa osaisikaan ajaa mopolla ihan heti. Rakenna itsellesi moposimulaattori." - Tykylevits |
toydragon 01.08.2008 23:16:12 | |
---|
Olen. Ja vielä kovempi työstämään naista. JAARRR!!!! Enemmän on enemmän. |
Mirk0 02.08.2008 02:04:04 | |
---|
Liian kova. Monesti kun alkaa ihan vapaasti soitella ja improvisoida niin niitä riffejä tulee sellaista tahtia, että ei niitä kaikkia voi muistaa ja olen huono merkitsemään niitä muistiin. Mulla kans sama probleema. Mutta kyllä jotkut muistaa. "Niin paljon olet kuunnellut metallia että rupeat johtamaan sähköä." |
MaQ 02.08.2008 03:03:22 | |
---|
Entäpä jos kaikki riffit on jo tehty, mitäs niitä turhaan sitten enää työstämään :) |
sagge 02.08.2008 09:39:30 | |
---|
Joskus päähän vaa iskeny joku riffi yhtäkkiä jossain kummassa paikassa. Sit unohtuuki äkkii =) |
Diego 02.08.2008 12:04:37 | |
---|
Mulla kans sama probleema. Mutta kyllä jotkut muistaa. Onneks yleensä ne parhaat sentään jää päähän. Mutta jossain vaiheessa tuli ihan liikaa riffejä, parempia ja huonompia. Varsinainen ongelma oli siinä, että vaikka hyviä keksi, niin ne tuli sitten pilattua liialla hinkkaamisella, yrittää koko ajan tehdä niistä parempia. Sitten sitä ihan toimivaa alkuperäistä ei enää muista. Onneksi nykyään on vähän oppinut "paska-filtteria" löysäämään, niin pystyy vähän objektiivisempi olemaan. :) "Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi |
Juzpe 02.08.2008 12:50:56 | |
---|
Olen. Ja vielä kovempi työstämään naista. JAARRR!!!! Mutta kyllä jotkut muistaa. Onneks yleensä ne parhaat sentään jää päähän. Lepo! Virhe! Tymä tai liian kova kirjoitus! Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi |
Tales 02.08.2008 15:24:10 | |
---|
Riffien työstäminen ei ole kenellekkään vaikeaa... Itsekritiikin toteuttaminen on. Tosin on - sääli - niinkin, että useimmat ajoittavat itsekritiikin liian aikaiseen ja jättävät potentiaalisimman mestariteoksensa tekemättä. |
papitsu 02.08.2008 16:30:10 | |
---|
Kyllähän noita tulee keksittyä melkeen aina kun kitaran nappaa käteen ja monesti ilman kitaraakin. Itsekritiikkiä vaan on minulla ehkä jonkun verran liikaa, kun suurinta osaa riffeistä ei edes kehtaa kirjoittaa muistiin. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Shock Me 02.08.2008 16:58:19 | |
---|
Harvoin tuleeee riffei biiseihin tehtyä. Tyksin hurjasta bassosta ja simppelistä kitarasta biiseissä : ) "Music is Magic, Magic is life."- JH |
Karipiirto 02.08.2008 20:35:43 | |
---|
Tuleehan noita aina vahingossa keksittyä kun kitaraa räplään mutta paremmin saan aikaiseksi bassolla. Hyvään rytmikkääseen bassokuvioon on helpompi keksiä kitarat päälle. Näin siis minulla. :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
ravensoul 02.08.2008 20:48:20 | |
---|
tuli sitten pilattua liialla hinkkaamisella, yrittää koko ajan tehdä niistä parempia. Sitten sitä ihan toimivaa alkuperäistä ei enää muista. Onneksi nykyään on vähän oppinut "paska-filtteria" löysäämään, niin pystyy vähän objektiivisempi olemaan. :) No sanopa muuta kato. Mitenhän tuota paska-filtteröintiä oppis itseki löysämään?? Tahtoo mennä tyyliin "Hei, täähän kuulosti ihan jeesiltä.. Tai no, oikeestaan toi olis voinu mennä näinki.. Eiku.. Tai.. Ei.. Ja vitut, aina tällasta paskaa. Olkoon, lähen röökille." Ja toinen suuri ongelma on, että usein toimivalta kuulostava riffi tulee keksittyä jossain kännijamittelussa ilman minkäänlaista mahdollisuutta laittaa juttua muistiin. Ja sehän muistuukin ihan varmasti mieleen seur. päivänä. |
fuzz 02.08.2008 20:59:16 | |
---|
Kyllähän noita keksii läjäpäin, ja muistankin parhaimmat helposti. Eri asia on sitten yrittää väsätä niistä jotain biisiä ja saada riffit toimimaan toisten kanssa. elämän tarkoitus on 42
www.haistapaska.com |
Pitäisi kekkasta joku nopea tapa äänittää riffi mustiin, kun ei aina viitsisi alkaa Fostexin kanssa sähläämään. Harmi kun ei Audacitykään enää toimi. Välillä tulee joky aivan mahottoman hyvänkuulonen jytäriffi, sitten unohdan sen, joka johtaa välittömään uitutukseen. |
Henkka370 02.08.2008 22:52:12 | |
---|
Pitäisi kekkasta joku nopea tapa äänittää riffi mustiin, kun ei aina viitsisi alkaa Fostexin kanssa sähläämään. Harmi kun ei Audacitykään enää toimi. Välillä tulee joky aivan mahottoman hyvänkuulonen jytäriffi, sitten unohdan sen, joka johtaa välittömään uitutukseen. Windowsin ääninauhuri? |
Point 02.08.2008 23:06:25 | |
---|
Windowsin ääninauhuri? Pitääpä koittaa onko äänenlaatu edes kohtalainen. Kiitoksia vinkistä. Jos toimii hyvin, lupaan antaa sulle plussan;) |
Flankku 03.08.2008 18:53:05 | |
---|
Pitääpä koittaa onko äänenlaatu edes kohtalainen. Kiitoksia vinkistä. Jos toimii hyvin, lupaan antaa sulle plussan;) Eikä sillä äänenlaadullakaan ole niin väliä jos pitää vaan saada riffi väliaikasesti tallennettua jonnekkin. Vanhanliiton kasettinauhuri toimii myös tähän tarkotukseen paremmin kuin hyvin. |
Point 03.08.2008 18:59:41 | |
---|
Eikä sillä äänenlaadullakaan ole niin väliä jos pitää vaan saada riffi väliaikasesti tallennettua jonnekkin. Vanhanliiton kasettinauhuri toimii myös tähän tarkotukseen paremmin kuin hyvin. Tarkoitin, että kunhan saa selvän, edes paremmin kun kännykän tahi mp3-soittimen nauhurilla. |
ruusteri 03.08.2008 19:43:13 | |
---|
Jos keksin riffin, niin yleensä työnnän sen samantien Guitar Prohon. |