Aihe: Rajasaaren romanialaismuusikot
1 2 3 4 511 12 13 14 15
MrQ
01.08.2008 13:41:56
Olkaa hyvä! Huvittavaa on se, että kirjoitin vastaavanlaisen viestin heti saavuttuani tapahtumasta, mutta ketään ei tuntunut kiinnostavan positiivinen kokemukseni, ehkäpä siksi, koska se ei antanut lisäpontta "etnokriittiselle" räyhäämiselle...

eijjj.... esim mun mielestä romanimusa ja slaavietno summuu sellainen on musiikkia jota en halua kuunnella.
esim. ja täten koko tapahtuma ei kiinnostanut tai heidän musiikkinsa tulekaan kiinnostamaan
Margarita
01.08.2008 14:22:39
eijjj.... esim mun mielestä romanimusa ja slaavietno summuu sellainen on musiikkia jota en halua kuunnella.
esim. ja täten koko tapahtuma ei kiinnostanut tai heidän musiikkinsa tulekaan kiinnostamaan

En tarkoittanut sinua henkilökohtaisesti.
MrQ
01.08.2008 14:29:49
En tarkoittanut sinua henkilökohtaisesti.

onhan siinä sekin aspekti että henkilökohtaisesti en suitsuttaisi humanismia ja glooriaa näiden tyyppien niskaan sen jälkeen kun rikastivat sammuneen alaikäisen kulttuuria sankoin joukoin.
mielestäni oleellista niissä tyypeissä ei ole enää se että ovat muusikoita vaan se että ovat raiskaajia. Tokihan tämä on taas kerran törkeää yleistämistä ja rasismia mutta väännetään rautalangasta: JOS pitäisin Children of bodomista ja käväisisivät vaikkapasten romaniassa rikastamassa jonkun alaikäisen kulttuuria vaikkapa festareilla ja käry kävisi kieltäytyisin koskaan enää kuuntelemasta niiden jätkien tuotoksia. Se on toki eri asia koska näin ei ole käynyt ja suomalaista saa parjata.
Teijo K.
01.08.2008 15:22:38

Jos musa ei kiinnosta, niin mistä syystä sitten kaikki nämä kirjoitukset tähän? Palstan nimi nyt kuitenkin on keskustelua musiikista. Ei esim. keskustelua muusikoiden suorittamista väkivaltarikoksista tai keskustelua muusikoiden etnisestä jotain pliiplääplöö. Ne voi edelleen käydä jossain muualla.
MrQ
01.08.2008 15:33:26
Jos musa ei kiinnosta, niin mistä syystä sitten kaikki nämä kirjoitukset tähän? Palstan nimi nyt kuitenkin on keskustelua musiikista. Ei esim. keskustelua muusikoiden suorittamista väkivaltarikoksista tai keskustelua muusikoiden etnisestä jotain pliiplääplöö. Ne voi edelleen käydä jossain muualla.

Mä en nyt täysin käsitä mitä ongelmallista tässä on. Jos mnetissä kukaan kuuntelis gary glitteriä, samanlainen hulabaloo siitä ois tullut. Oli puolesta tai vastaan, ei se tosiasia että ne on jotain sussaatanan romaneita luulis olevan niin iso asia että koko homma pitää lyödä puolin tai toisin läskiksi.

Se että ko. romanimusikanttien sikailusta pitäisi vaieta mielestäni kuullostaa siltä että siitä pitää siksi vaieta että ovat romaneita ja ettei heille koituisi ongelmaa tai pahempaa stigmaa silläkin uhalla että vaikenematta jättämisellä saatetaan vaikuttaaa siihen ettei näin pääse jatkossa tapahtumaan.
Czar
01.08.2008 19:02:11

Jos mnetissä kukaan kuuntelis gary glitteriä, samanlainen hulabaloo siitä ois tullut.

Gary Glitter on mahtavaa!

"Rajasaaren romanialaismuusikoitten suorittamat seksuaali- ja väkivaltarikokset" ei olekaan yleistä keskustelua musiikista, mutta kyllä täällä on käsittääkseni keskusteltu myös mm. Tolkin mielenterveydestä, nahkahousuista ja siitä, kosahtaako tietokone ukkosella.

Se taas, jos triidi kidnappautuu alkuperäisen aiheen vierestä (joskin silti aiheeseen liittyen) lörpöttelijöitten haltuun, lienee ylläpidollinen asia, että onko ketjua syytä siirtää toiselle osastolle tai pätkäistä kahdeksi erilliseksi ketjuksi.

Tämä ei nyt oikeasti kuitenkaan ole ensimmäinen kerta kun musiikkiin tai muusikoihin liittyvistä ulkomusikaalisista ilmiöistä keskustellaan täällä.

Ah, keskustelua keskustelusta. Menen kuuntelemaan Glitteriä.
"Blank Frank is the messenger of your doom and your destruction
Yes, he is the one who will set you up as nothing
And he is one who will look at you sideways
His particular skill is leaving bombs in peoples driveways."

Brian Eno
MrQ
01.08.2008 19:05:16
sivuraiteille menemistä kutsumme myös: keskusteluksi.
-septimisti-
02.08.2008 16:59:24
Kerta vielä kiellon päälle. Syteen tai saveen. Tämän keskustelun kyllä kieltämättä voisi eriyttää omaksi ketjukseen.

MrQ:lle

Mä en ole tietyissä yhteyksissä oikein ikinä ymmärtänyt mitä tuo "vähemmistöjen osalta vastaan tuleminen" käytännössä tarkoittaa. Selitätkö? Esimerkiksi pakolaisten osalta tuo edustaa minulle lähinnä arroganttia huuhaata. Ongelmana ei ole mikään yhtenäinen yhteisö ja sen sisällä vallitseva ilmapiiri. Tälläistä yhteisöä ei pakolaisten osalta ole olemassakaan. Postikortti kaikille: "c'mon...oikeesti".

Jos taas yksilöllä on umpipaska asenne, niin ei se siitä itsestään mihinkään muutu vaikka miten toivoisi. Useimmiten näin ei kuitenkaan ole. On täysin kohtuutonta syyttää monesti erittäin vaikeassa elämäntilanteessa olevia henkilöitä ja heidän olemattomia yhteisöjään tästä jonkinlaisesta määrittelemättömästä vastaantulemattomuudesta. "Jos itse muuttaisin hindujapaniin niin..." -analogia on aika väsynyttä.

Toisaalta esimerkiksi suomen natiivi romaneiden yhteisön kohdalla tämä on tavallaan ihan perusteltu "vaatimus". Heillä on tiiviihkö yhteisö, joka omalta osaltaan on sulkeutuneisuudellaan aiheuttanut kaikenlaisia ongelmia. Heillä näyttäisi olevan aito mahdollisuus kehittää yhteisönsä sisällä uusia toimintamalleja ja arvoja. Näin myös tuntuu tapahtuvan. Meidän ulkopuolisten osaksi jää tämän prosessin tukeminen. Puitteiden pitäisi olla ihan ok. Helppoa se ei silti heillekään ole.

Toinen kysymys vielä. Mikä on tämä yksipuolinen kulttuurivuorovaikutus?

Noin muuten olen näköjään kanssasi yllättävästi joistakin asioista jopa melkein samaa mieltä tai kääntäen ainakin vain kohtuullisen vähän eri mieltä. Suurimpana erona tässä kuitenkin lienee se, että mä en tunnu löytävän vakavasti otettavaa islam-pirua tai vastaavaa mistään, en ainakaan suomesta. Ts. en tunne olevani hyökkäyksen alla.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
MrQ
02.08.2008 17:57:32
Kerta vielä kiellon päälle. Syteen tai saveen. Tämän keskustelun kyllä kieltämättä voisi eriyttää omaksi ketjukseen.

MrQ:lle

Mä en ole tietyissä yhteyksissä oikein ikinä ymmärtänyt mitä tuo "vähemmistöjen osalta vastaan tuleminen" käytännössä tarkoittaa. Selitätkö? Esimerkiksi pakolaisten osalta tuo edustaa minulle lähinnä arroganttia huuhaata. Ongelmana ei ole mikään yhtenäinen yhteisö ja sen sisällä vallitseva ilmapiiri. Tälläistä yhteisöä ei pakolaisten osalta ole olemassakaan. Postikortti kaikille: "c'mon...oikeesti".

Pakolaisuus itsessäänkin on tässä vähän kyseenalainen asia.
Onhan noita määritteitä pakolaisille mutta tästä läheltä ne nyt on lähinnä kurdeja, irakilaisia ja somaleja.

Kurdeilla nyt on ihan oikea ongelma ja se on lähinnä se että niistä haluaa kaikki naapurit eroon. Vai, valittaako irakin parlamentti tai edes jenkit kun turkki pommittaa niitä paskaksi? Ei, päin vastoin näyttää vihreätä valoa. Irakilaisten ongelmana on ilmeisesti shiiat mikä on kummallista... jokainen shiia jonka minä tunnen vaikuttaa paljon sunneja maltillisimmilta. Ehkä olen väärässä. Somalitkin... noh. Onhan se totta että siellä on maailman alasajetuin infrastruktuuri ja randon väkivalta arkipäivää. Silti se on onnistunut jopa kasvattamaan arvioiden mukaan bkt:taan valtavalla tahdilla jo jonnin aikaa ns. anarkokapitalismin muodossa.

afgaaneilla vissiinkin imee vähän persettä meininki.

Silti, jos turvapaikan hakijoita on joitakin ehkä kymmeniä tuhansia vuodessa, miksi niitä muuttaa tänne sitten muuten vain satoja tuhansia ja miksi nimenomaan arabikulttuurista?
Irakia lukuunottamatta jokainen lähi-idän ja pohjoisafrikan maa on rikkaampi ja vakaampi kuin yksikään keskiaasian maa... eikä ne jätkät mitään diasporaa rakentele sielä vaan omaa yhteiskuntaansa neukkujen jäljiltä kondikseen. Jopa sitä järveä koittavat puffata. Mikä, aralko se oli.

Jos taas yksilöllä on umpipaska asenne, niin ei se siitä itsestään mihinkään muutu vaikka miten toivoisi. Useimmiten näin ei kuitenkaan ole. On täysin kohtuutonta syyttää monesti erittäin vaikeassa elämäntilanteessa olevia henkilöitä ja heidän olemattomia yhteisöjään tästä jonkinlaisesta määrittelemättömästä vastaantulemattomuudesta. "Jos itse muuttaisin hindujapaniin niin..." -analogia on aika väsynyttä.

Nyt ihan heti alkuun pari kysymystä sulle: missä sä asut? kaupunginosaa/taajamaa myöten, ja mikä on koulutustasosi ja ikäsi? Palaan näiden tiedonantojen jälkeen varsinaiseen asiaan.

Toisaalta esimerkiksi suomen natiivi romaneiden yhteisön kohdalla tämä on tavallaan ihan perusteltu "vaatimus". Heillä on tiiviihkö yhteisö, joka omalta osaltaan on sulkeutuneisuudellaan aiheuttanut kaikenlaisia ongelmia. Heillä näyttäisi olevan aito mahdollisuus kehittää yhteisönsä sisällä uusia toimintamalleja ja arvoja. Näin myös tuntuu tapahtuvan. Meidän ulkopuolisten osaksi jää tämän prosessin tukeminen. Puitteiden pitäisi olla ihan ok. Helppoa se ei silti heillekään ole.

Niin... Noita ihan samoja yhteisöjä on muuten jännä homma muillakin etnopoppoilla. Musta on melko ironista että jokainen vanhan mantereen vihatuimmista kansoista on ennnenkaikkea klaaniyhteisöjä. Somaleilla se tarkoittaa jopa kastiyhteisöllisyyttä. Ja voin taata että ylemmät kastit olettavat suojelurahaa ja väistämisvelvollisuutta alemmiltaan ihan niinkuin kaikkialla muuallakin. En nyt mene tähän yhtä esimerkkiä pidempään mutta ystävättäreni muutto omaan asuntoonsa naimattomana kohahdutti vantaan shiiayhteisöä -siis niillä on sittenkin yhteisöt.. mutta eihän niin pitänyt olla???- melko lailla pahasti. Sunnit nyt muutenkin olivat sitä mieltä että koko mimmi pitäisi tappaa ja olen yhden alaisen erottanutkin vähän vastaavan retoriikan takia. Samaiset sunnit hoitivat sen lastentarhanopettajan duunistaan helvettiin kun noudattaa väärää koulukuntaa. Asia meni avustuksellani oikeuteen.

Toinen kysymys vielä. Mikä on tämä yksipuolinen kulttuurivuorovaikutus?

se on sitä että suomalaisia velvoitetaan ottamaan huomioon muita kulttuureja omassa maassaan. tai ranskalaisia, tanskalaisia tai herraties mitä mutta maahanmuuttajilta moista kohteliaisuutta ei vaadita. Sopii muuten vertailun vuoksi tsekata esimerkiksi somalinaisten työllisyysprosentin vaikkapa helsingissä. Oli kyseessä mies tai nainen niin täällä, tässä maasa samat lait koskevat kaikkia. Siinä ei ole mitään epäselvää. Ei voi klaanipäällikkö päättää että hänen sukunsa naiset eivät sitten kotoata poistu kuin ruokaa hakemaan ja silloinkin ryhmissä. Tai että mieslääkärit eivät heitä hoida. Tai kristityt pirulääkärit. Pitää olla muslimi ja nainen. Saattanas.
Se idea on siinä että tämä on suomi, riippumatta mihin olet tottunut preeriallasi, sun naisilla on samat oikeudet kuin sullakin pidit siitä tai et. Ruotsissa sentään on ulkomaalaisapoliisi hoitamassa näitä asioita.

Noin muuten olen näköjään kanssasi yllättävästi joistakin asioista jopa melkein samaa mieltä tai kääntäen ainakin vain kohtuullisen vähän eri mieltä. Suurimpana erona tässä kuitenkin lienee se, että mä en tunnu löytävän vakavasti otettavaa islam-pirua tai vastaavaa mistään, en ainakaan suomesta. Ts. en tunne olevani hyökkäyksen alla.

Mmmm. Kun tällä emigraatio+ syntyvyys per kansanosa tahdilla eurooppa on muslimienemmistöinen neljässäkymmenessä vuodessa niin tuota, tämä ei ole enää tunteen asia. Kyse on siitä miten tähän reagoidaan nyt kun vielä voidaan:
-pannaanko rajat kiinni
-laitetaanko pakanat "ruotuun" asennekasvatuksin ja lakiteknisin rajoituksin
-koitetaanko suojella kunkin kansalaisvaltion etuja vai lakkautetaanko kansallisvaltion poliittisina rakenteina kokonaan ja jätetään etniset ryhmät oman onnensa nojaan?
-sekularisoidaanko tulijat ja jos niin miten
-syntyykö jonkinlainen maltillinen "luterilainen islam"? siis euroversio?

Nämä on nää oleelliset kysymykset. Tässä pitää muistuttaa taas kerran että mulle muslimit eivät aiheuta ongelmia, toisin kuin romanit. Kyse ei ole missään vaiheessa ollut siitä mitä minä haluan vaan mitä näen ja koen tapahtuvan hyvinkin todennäköisesti.

Kantsii oikeasti lukea jotain konservatiiviblogeja ja nimenomaan blogeja netistä.
sitten katsoo miten paikallinen media on noita juttuja uutisoinut. siis nimenomaan keskieuroopassa ja britanniassa.

Se tosiasia nyt vain on että mitä enemmän muslmieita prosentuaalisesti on kansallisvaltion alueella, sitä huonommaksi ko. valtion huoltosuhde menee. Tämä on yksi valtava tekijä miksi ranska ja saksa ovat käytännössä vararikossa koko ajan. Mutta kun ei työnantajat halua antaa duunia vieroksumalleen porukalle eikä sakotkaan auta niin minkäs teet.

On tuossa valtaväestönkin asenteissa moittimista mutta... ollaan rehellisiä. Kaikki muslimit eivät ole terroristeja mutta baskeja lukuunottamatta KAIKKI terroristit ovat muslimeja.

Se että pariisissa olin matalan intensiteetin sisällissotaa ja taitaa olla vieläkin päällä tai että briteissä räjähti pommi ja uusi yritys paljastuu lähes viikoittain tai että ruotsissa palaa koulut ja kirjastot kun ei saada uutta moskeijaa verorahoilla rakennettua ei tarkoita sitä ettei se voisi tapahtua täällä.

Ja jos yleinen mielipide on negatiivinen suomessakin, silloin asennekasvatus on mennyt vituilleen ja väärään osoitteeseen. Kyllä suomalainen tottuu kun huomaa ettei tulija ole sen kummempi kuin edellinenkään naapuri. Mutta ei se perkele käskien laula.
poppamies
02.08.2008 18:10:04

Meillä on ongelmia uuden suomalaisen poliittisen liikkeen kanssa. Suomen sinivalkoiset. Vaalien jälkee voi olla useammalla kuin nykyisellä kolmella kaupungilla.
G strings are for strippers!
MrQ
02.08.2008 18:14:04
Meillä on ongelmia uuden suomalaisen poliittisen liikkeen kanssa. Suomen sinivalkoiset. Vaalien jälkee voi olla useammalla kuin nykyisellä kolmella kaupungilla.

Noh en nyt sanoisi tätä yllätyksenä kun kaikkialla muuallakin euroopassa nationalismi ja myös sen äärimuodot senkun ovat nousussaan :D

lähdettä, kiitos. :D
Jiihaa
02.08.2008 18:41:34
"Romanian kansalaisten, muidenkin kuin Romanian romanien Suomessa tekemät rikokset ovat kasvaneet räjähdysmäisesti sen jälkeen kun Romaniasta tuli EU:n jäsen. Rikosten määrä lähdes kuusinkertaistui vuonna 2007 edellisvuoteen verrattuna." http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2008/08/682448

Suvaitsevaisuus über alles! Mikään hinta ei ole liian suuri maksettavaksi siitä, että sisäsiittoinen junttikulttuurimme saa korvaamatonta rikastusta rajojen ulkopuolelta! Viimeinkin saamme olla ylpeitä kansastamme ja vaadimme RAJAT AUKI!! Sellainen patriarkaalista natsikoneistoa symbolisoiva fasistinen sortokoneisto kuin rajavartiosto täytyy hävittää juurineen kaikkineen. Ihmiset ovat yksilöitä!! NaZiz SUX 4Ewah!!!!!!!11 Fasismia vastaan!! Kanssasuvaitsevaiset, älkää luovuttako vaan sulkekaa silmänne, Marx vie meidät ikuiseen paratiisiin!

Tasa-arvo yli kaiken!
Jormaz
02.08.2008 18:44:09
"Romanian kansalaisten, muidenkin kuin ...

Törkeää rasismia. Vaadin että korvaat kansalaisuutta kuvaavat sanat 'ulkomaalaistaustaisella', vaikka on sekin toisaalta aika paha sana.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
MrQ
02.08.2008 21:27:21
Vähän niin ja noin tuon väitteesi kanssa. Totta kuitenkin on, että eipä noilla kirgiiseillä ja muillakaan niin loistavat oltavat ole.

Katsoin tuossa UNHCR:n tilastoja koskien teollistuneisiin valtioihin tulleiden turvapaikkahakemusten määrää. Irak piti ykköspaikkaa, perässä tulivat Kiina ja Venäjä. TOP 15 maihin mahtuivat myös mm. Haiti, Meksiko, Sri Lanka sekä Kolumbia, joita nyt ei kovin islamistisina maina voida pitää. Kuitenkin esimerkiksi juuri sieltä keski-aasian ei-islamistisesta mongoliasta näyttäisi lähtevän väkimäärään suhteutettuna enemmän lappuja kuin afganistanista, nigeriasta, pakistanista tai turkista. Nämä vuodelta 2007. Miten tämä selitetään?

en puhunut anglofonisesta maailmasta vaan euroopasta. esimerkiksi sillä.

Pääsääntöisesti kuitenkin näyttää siltä, että islamistiset maat ovat suhteellisen huonossa jamassa. Eurooppa on lähellä ja täällä tarvitaan maahanmuuttajia. En mä mitään muuta järkevää syytä keksi mitä tulee maahanmuuttoon yleensäkin. Troijan hevonen?

Teknisesti ottaen ei tarvita: työttömiä on edelleen paljon työvoimasta, mikä kiihko on olla hommaamatta niille koulutusta ja duunia?

Ja mongolia... noh. kyllähän se joidenkin tahojen mukaan tosiaan lasketaan keskiaasiaksi. mongolian tapauksessa taitaa eniten vaikuttaa se että ei pelkästään köyhä mutta mitään aikaansaamaton kylmä helvettihän se maa on. :D Mutta kantsii katsella niitä -staneja. Vertailepas niitä lähi-itään. Intialaiset emigroituu kaakkoisaasiaan myös paljon... miksei sinnepäin mennä kun on jo valmiiksi islamilaisia maita?

Nyt tosiaan ollaan suomessa. Täällä vallitsee yhteiskunnallinen tasa-arvo ja demokratia. Kuulisin kyllä mielelläni lisää tällaisista yhteisöistä. Linkkivinkkiä?

Öh. Tuota tuota. Siis miten tän nyt sanoisi. Ei kai jokainen yhteisö nettisaitteja ja lehdistötiedotteita pidä? taisiis en ole kuullut yhdestäkään, oli sitten suomalainen tai ei.
Tuo on se meininki. Noin se käy. Noin se menee.

Ainakaan toistaikseksi itseäni ei ole kukaan velvoittanut mitenkään erityisemmin ottamaan muita kulttuureita huomioon. Teen sen mielelläni ihan itse vapaasta tahdostani. Samalla odotan myös muiden ottavan omat näkemykseni huomioon. Mulle ei ihan heti tule mieleen henkilöä, jonka mielestä maahanmuuttajien ei tarvitsisi ottaa mitenkään huomioon meidän natiivisuomalaisten tapoja ja tottumuksia. Laista puhumattakaan.

Noh. Sano se niille somaliporukoille ja tiukoille islamisteille joiden akat ei oikeasti domestisen väkivallan takia pääse töihin tai harrastamaan vaikka ulkona on vapaa maailma. Ja sano se niiden skideille jotka kasvaa samaan ympäristöön.
Ja mitä helvettiä asennekasvatus on ellei nimenomaan sitä että pitää alkaa ymmärtään ja ottamaan huomioon. Ja mikäs siinä, voin mä niin tehdä. Mutta ei mun tarvitse alkaa kompromisseja tekemään: Sä tulet eurooppaan, sä kohtelet akkaas niinkuin euroopassa -tähän eräs hesarin toimittaja varmaankin kommentoisi "eli hakkaat, raiskaat ja tapat rutiininomaisesti"- tai et tuu ollenkaan.

Anteeksi vain, mutta tuo on ihan silkkaa paskaa. Missä nämä laskelmat ovat, saanen kysyä? Mä kaivoin joskus aikoinani tuota asiaa vähän tarkemmin. En löytänyt mitään pohjaa esittämällesi väitteelle. Lähdettä, kiitos.

Ghhh. Eijjaksaisi kaivaa kun en ole pitänyt niin tärkeänä asiana että jaksaisin bookmarkkeihin pistää. Mutta annetaan matikkaa sullekin. Muslimeja muuttaa tänne eri puolilta maailmaa satojatuhansia- miljoonia vuosittain. Brittejä itseasiassa muuttaa pois saarivaltiosta enemmän kuin mitä sinne jengiä muuttaa sisään ja samaa suuntaa on *kai* nähtävissä muissakin euromaissa. Meidän naiset synnyttää siinä 1,8-2,2 skidiä per donna... ja nuo siinä kolmea, neljää. Matematiikkaa nyt kehiin. Lupaan penkoa kunhan jaksan noita ennusteita niin saadaan vähän näyttöä tälle pohjalle. Lupaat sitten lukea kanssa... ja en tarkoita mitään bruxelles journalia nyt.

http://www.ft.com/cms/s/0/694a6eb0- … e7-0000779fd2ac.html?nclick_check=1

Mun mielestä kannattaa lukea vähemmän niitä konservatiiviblogeja ja enemmän ihan oikeasti edes etäisesti neutraaleja tietolähteitä.

Ne konservatiiviblogit on lähinnä ainoa info siitä mitä katutasolla tapahtuu. Valtioiden oma statistiikka summuu on sitten kokonaan toinen asia.

--

Ja mitä tekemistä koulutuksellani, iälläni tai asuinpaikallani on tämän keskustelun kanssa?

Voinen ehkä sen verran raottaa, että olen lähtöisin sieltä sinun tässä ketjussakin mainostamaltasi varissuolta. Nykyisin vaikutan tampereen hatanpäällä. Maahanmuuttajien parissa olen tehnyt töitä niin vapaaehtoisena kuin myös tulevan ammattini tiimoilta.

Siinä on aika paljon asiaan liittyviä rivejä joiden välistä lukea. Mulle on tärkeätä ymmärtää keskustelukumppanin taustat ja motiivit tällaisessa asiassa. En ala tekemään äkkipikaisia stalinistimarxistivihervasemmistoliberaalifeministisalaliittojuutalaisjohtopäätöksiä :D
wilzhu
03.08.2008 21:09:51
Uusi todiste Vpaan Sosiaalikeskuksen sosiaalisesta vapaudesta: Olimme eilen kuuntelemassa JulmaHenriä ja Syrjäytyneitä. Kävimme sitten välissä grillillä hakemassa ruokaa ja menimme hieman yhden jälkeen takaisin. Bileet oli loppu, ihmiset häädetty pihalle ja ulkona satoi. Kysyimem sitten, että jos sinne sisälle voisi jäädä nukkumaan/odottamaan sateen laantumista. Joku sitten rupesi rehaamaan kuinka emme missään nimessä voisi mennä sisälle ja kunka sellainen rassaisi järjestäjiä, yms. Noh, otimme sitten taksin ja menimme baariin.

Se siitä sosiaalikeskuksen vapaudesta ja sosiaalisuudesta.

Kun minulla on rahaa, minä OSTAN tuollaisen talon ja annnan jollekin yhdistykselle sen "hallinnointioikeuden", tosin sillä ehdolla, että minulla tietysti on lopullinen päätäntävalta.
Elämä off.
MrQ
03.08.2008 21:31:15
Uusi todiste Vpaan Sosiaalikeskuksen sosiaalisesta vapaudesta: Olimme eilen kuuntelemassa JulmaHenriä ja Syrjäytyneitä. Kävimme sitten välissä grillillä hakemassa ruokaa ja menimme hieman yhden jälkeen takaisin. Bileet oli loppu, ihmiset häädetty pihalle ja ulkona satoi. Kysyimem sitten, että jos sinne sisälle voisi jäädä nukkumaan/odottamaan sateen laantumista. Joku sitten rupesi rehaamaan kuinka emme missään nimessä voisi mennä sisälle ja kunka sellainen rassaisi järjestäjiä, yms. Noh, otimme sitten taksin ja menimme baariin.

Se siitä sosiaalikeskuksen vapaudesta ja sosiaalisuudesta.

Kun minulla on rahaa, minä OSTAN tuollaisen talon ja annnan jollekin yhdistykselle sen "hallinnointioikeuden", tosin sillä ehdolla, että minulla tietysti on lopullinen päätäntävalta.

joo no pitää muistaa että rap- ja punkskidit on olleet ihan vitun idiootteja siellä koko ajan.
mua on oikeasti pyydetty monesti pitämään järjestystä sielä kunnes ne tajusivat että mä en sanoisi kertaakaan vaan taittaisin niskat samantien. kuvaannoillisesti.
sub zero
04.08.2008 15:27:06
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Margarita
04.08.2008 23:05:38 (muokattu 04.08.2008 23:05:53)
nyt on kadonnut hyväksikäytön uhrikin:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli … %A4+ei+ole+tavoitettu/1135238335395

Häh? "14.-15.7. välisenä yönä"? Konsertti oli vasta 16.7., ja silloin ainakin näytti kaikki olevan ok (ainakin silloin alkuillasta). Jotain outoa tuossa kyllä on. Toivottavasti uhri ymmärtää ilmaantua kuulusteluihin...
Pieni rumpalipoika
04.08.2008 23:08:05

Häh? "14.-15.7. välisenä yönä"? Konsertti oli vasta 16.7., ja silloin ainakin näytti kaikki olevan ok (ainakin silloin alkuillasta). Jotain outoa tuossa kyllä on. Toivottavasti uhri ymmärtää ilmaantua kuulusteluihin...

Mitäs vikaa juuri tuossa yössä on? Ja rikosilmoituskin on tehty jo 15. päivä. Nämä oli kyllä mainittu jo ensimmäisessä uutisoinnissa.
Rummut nurin ja nussimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)