Forest 28.07.2008 19:34:36 | |
---|
Nyt meni äänestykset ohi ja lujaa. Taitaa olla kesätauon paikka. Jos vaan malttaa. Juu, toukokuusta lähtien oon minäkin meinannut pitää kesätaukoa...meinaamiseksi on jäänyt. Täytyy kohta ruveta suunnittelemaan syystaukoa...:) "If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel |
Jytäurpo 31.07.2008 23:20:46 | |
---|
haukkis:Sori vaan mutta soundi on ihan hirveä, taitaa olla aika nuori soittaja? Muutamia hyviä juttuja. Oonhan mä aloittelevaksi blueskitaristiksi nuori: 38v. Soundin oli tarkoituskin olla vittumaista kitkutusta, ilmeisesti onnistui. Kakskyt vuotta tässä on jo soitettu, toiset ei vaan tajua lopettaa. "You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
Illu 31.07.2008 23:41:12 (muokattu 31.07.2008 23:45:54) | |
---|
Illu: Nuori soittaja? Kehityskelpoinen, plussaa siitä että muistaa pitää taukoja, great, kuuntele mm. Jimmie Vaughania. Juu, ei sillee ihan kauhiasti ole kitaran kanssa kilometrejä takana, tuli pidettyä "pieni" tauko ekan ja toisen aloittamisen välillä. Jimmie Vaughan osui kyllä oikeaan, diggaan paljon. Edit: Kommenteista kiitos, ne ovat aina tervetulleet. Kuten sanoit, ei kritiikkiä, ei kehitystä. |
haukkis 31.07.2008 23:41:34 | |
---|
haukkis: Oonhan mä aloittelevaksi blueskitaristiksi nuori: 38v. Soundin oli tarkoituskin olla vittumaista kitkutusta, ilmeisesti onnistui. Kakskyt vuotta tässä on jo soitettu, toiset ei vaan tajua lopettaa. Nää soundijutut on aika vaikeita, jotkut kuullostaa hyvältä, jotkut ei, omat suosikit on jokaisella, mä tykkään melko puhtaista soundeista: kitara putkivahvariin, ja vahvari lähes täysille, siitä se lähtee, ei hilavitkuttimia siihen väliin. Tää on niin makukysymys, hyvin kuitenkin soitatte, tämä ei ollutkaan henk.kohtaista!! |
stratomaster 01.08.2008 08:40:19 | |
---|
stratomaster: Huuliharppu on aina hyvä. Olisin kaivannut kitaraakin, jota strato osaa soittaa. Kun näitä skaboja vetelee kitaralla kymmeniä läpi, tekee välillä mieli vähän repäistä, vähät pisteistä. Otin tän skaban ihan huularitreeninä. |
Forest 01.08.2008 11:12:53 | |
---|
Forest: Onko nykysuuntaus tämä - särösoundi kaikkiin biiseihin? Mun mielestä se kompressoi soittoa liikaa, dynamiikka katoaa, kaipaan nyansseja. Soitto ihan ok, hyvä veto. Yritän hakea säröllä mahdollisimman pitkään soivaa ääntä. Aika vaikea löytää sitä rajaa, missä kuulostaa vielä hyvältä menemättä liikaa särölle. Jos kuulostaa hyvältä yhdellä kielellä, niin kahdellä kielellä särkyy jo aikas pahasti. No, tässä nyt oli rosoa ihan tarkotuksella vähän reilummin. Ehkäpä ens skabassa vetelen ihan puhtaalla tai jopa akkarilla, jos sattuu olemaan sopiva tausta.. "If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel |
BigPapa 01.08.2008 11:20:06 (muokattu 01.08.2008 11:59:20) | |
---|
BigPapa: mukava veto, ehkä noissa ysisointufilleissä heti alussa oli vähän epätarkkuutta, joka pikkasen häiritsi. Jotain Freddie Kingiä. Kiitos. Tämän Freddie Kingin otan tosi innolla vastaan, sitäkin siinä ehkä tilkka oli...8), sen verran, jos sallitaan korjaan, että alun sointu oli 13-tyyppinen ratkaisu...niin juu ja se rytmittely siinä oli kyä ihan tarkoituksellista....anyway kiitos kommentista..8D BigPapa: Mukavaa, vähän jump-blues henkistä vetoa. Tänk youu veeri muuch - youre soo right.....Hollywoodin Fatsi ja Earlin Ronnie sekä mm. Robillaardin Duke ovat always on my mind.... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
blues guitar 01.08.2008 17:39:19 | |
---|
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
Illu 01.08.2008 20:51:11 (muokattu 01.08.2008 21:35:21) | |
---|
Nyt taisi mennä väärästä sävellajista. Ei sen mulle niin väliä... Kos vetää just eikä melkeen vireestä mollipentatoonista, niin hyvä ei ole sekään. Ku vetää siitä mistä mieleen juolahtaa, saattaa vaikka vahingossa joskus osua kultasuoneen.... Pitäs osata löytää ne oikeat "väärät" sävelet, mutta minkäs teet, musiikkikorvaa ei ole mulle suotu. Edit:Tää on muule ainoa paikka missä kokeilla ja saada palautetta kokeiluista, joten kiitos palauttesta. Ensi kerralla taas uudet kujeet ;) |
stratomaster 01.08.2008 21:08:49 | |
---|
taitaa olla joku A-pilli..? Tai C, eikun A. C-harppu toi on, biisihän menee G:stä. |
haukkis 01.08.2008 21:39:42 | |
---|
Kiitos teille, jo kaksi kolleegaa antanut 3 pinnaa, kyllä tuntuu hyvältä. Joo, vahvari pitäis laittaa lähes täysille, jotta särö olis sopiva. Eihän se toimi isolla koneella kotioloissa, jotenkin blues juniorilla kyllä. Sekin on vähän liikaa kerrostalossa... :-) |
kerpse 01.08.2008 22:52:38 (muokattu 01.08.2008 22:53:46) | |
---|
Ei sen mulle niin väliä... Kos vetää just eikä melkeen vireestä mollipentatoonista, niin hyvä ei ole sekään. Ku vetää siitä mistä mieleen juolahtaa, saattaa vaikka vahingossa joskus osua kultasuoneen.... Pitäs osata löytää ne oikeat "väärät" sävelet, mutta minkäs teet, musiikkikorvaa ei ole mulle suotu. Edit:Tää on muule ainoa paikka missä kokeilla ja saada palautetta kokeiluista, joten kiitos palauttesta. Ensi kerralla taas uudet kujeet ;) Vapaus on loistava juttu. Kuulosti vain kuitenkin siltä, että sun boksi heitti johonkin suuntaan järjestelmällisesti, vire ei siis välttämättä ollut ongelma. Nyt ei ole kitaraa kädessä, niin en pysty ihan suoraan sanomaan, että mihin mutta eiköhän sekin onnituisi, jos kiinnostaa. G:stähän tuo pohja taisi mennä. Toki voisin hakea kitaran yläkerrasta mutta vaimo saattaisi tykätä kyttyrää unta tehdessään, jos alkaisin rämpätä ja etsiä sun asemaasi. Niin, todettakoon, että pisteet annoin selvin päin. Propsit kuitenkin siitä, jos sulla ei ole hajuakaan asteikoista tai sävellajeista ja silti soolon rykäsit. |
BigPapa 02.08.2008 11:39:48 (muokattu 02.08.2008 11:57:47) | |
---|
BigPapa; hyviä oivalluksia soitossa - strato toimii. Tänlaatuinen kommentti Kuhalta - minä laitan tämän kehyksiin ja seinälle....8D...niin joo siihen Willie The Pimpin kommentin viereen....arvostan kyllä kaikkia kommentteja, jaksaisipa itsekin kommentoida.... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
...niin joo siihen Willie The Pimpin kommentin viereen... Kuulosti tuo niin tutulta, että oli pakko googlata, kun ei heti tullut mieleen. Ja Zapan mainiolta Hot Rats -albumillahan tuo biisi onkin :) Laulussa itse Captain Beefheart. Bassoa vuodesta 1972. |
Illu 02.08.2008 20:27:50 (muokattu 02.08.2008 20:37:20) | |
---|
Vapaus on loistava juttu. Kuulosti vain kuitenkin siltä, että sun boksi heitti johonkin suuntaan järjestelmällisesti, vire ei siis välttämättä ollut ongelma. Nyt ei ole kitaraa kädessä, niin en pysty ihan suoraan sanomaan, että mihin mutta eiköhän sekin onnituisi, jos kiinnostaa. G:stähän tuo pohja taisi mennä. Toki voisin hakea kitaran yläkerrasta mutta vaimo saattaisi tykätä kyttyrää unta tehdessään, jos alkaisin rämpätä ja etsiä sun asemaasi. Niin, todettakoon, että pisteet annoin selvin päin. Propsit kuitenkin siitä, jos sulla ei ole hajuakaan asteikoista tai sävellajeista ja silti soolon rykäsit. Joo, hiukan vedettiin ohi boksin, eikä natsannut oikeen. Kyllä mulla haju noista asteikoista ja sävellajeista on, ja vähän hajua mitä "pitäisi" soittaa.Jotenki sen Jigsaw-taustan jälkihöyryissä tuli joku ajatushäiriö tyyliin voiskos tän vetääkin näin ja "jatsiahan" siitä tuli... :) Illu: Jahas, aika paljon D-mollipentatonista G:n päälle, mikä mielestäni vie tehot tästä vedosta. Jaa tässähän se tuli syykin. |
willie 02.08.2008 22:39:32 | |
---|
Minen tota taustan sävellajia tsekannut.. tarjosin masterilekkin A-huularia C-pillin sijaan. No geestähän siinä mentiin, mutta kas kumma, kuin hyvin Illun veto kumminkin toimi. Eipä mennyt hukkaan meitsin pieni lomapöhnä.. :) kun kaik hyvältä kuulosti ! Bassoa vuodesta 1972. |
Kuha 03.08.2008 01:35:55 | |
---|
ja pientä kuhamaista ulossoittoakin jossain kohdassa havaittavissa Kiva, että tällaistakin huomiota tehdään. Ei ollut tarkoitus tässä ulossoitella, mutta sattui menemään! |
stratomaster 03.08.2008 11:04:21 | |
---|
Kiva, että tällaistakin huomiota tehdään. Ei ollut tarkoitus tässä ulossoitella, mutta sattui menemään! No mut hyvältähän toi vahinko kuulosti. |
blues guitar 03.08.2008 13:05:38 | |
---|
...ulossoittoa... Mitähän se mahtaa olla? Pitääkö siinä mennä pihalle soittamaan? Sorry! Mulle nää termit on vähän vieraita :-) ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
Tuomo_ 03.08.2008 14:41:13 (muokattu 03.08.2008 15:06:01) | |
---|
tahtah - Ei ihan pro-tasoa, mutta munakasta roots-asennetta sitäkin enemmän.
Kiitokset kannustavasta arvioinnista. Pro-taso on mahdollista hankkia harjoittelulla, mutta asenne on tai sitten ei. Tästä on taas hyvä jatkaa kehittymistä huru-ukosta blues-ukoksi. Musiikissa blues on kaikki! |