JoKo 02.08.2008 16:09:40 | |
---|
Moi! Edellinen basso pöllitiin, joten pitäis hommata uusi tilalle. Fenderin jazz-basso on jo, joten ihan samanlaista ei viittis ostaa, mutta ei kuitenkaan liian eksoottisenkaan kuuloista. Meidän perheessä kun on kaksi basistia, niin toinen pitäis kuiteskin olla jos sattuu keikkoja samalle päivälle. Mitäs näitä nyt sitten on varteenotettavia vaihtoehtoja? Sillä soitetaisiin maailmanmusa-psykedeliarock-reggae-soul-folk tyylistä matskua, joten mitkään hevikirveet ei oikein toimi.. Passiivinen elektroniikka olisi hyvä, koska sitä soitettaisiin vanhan Ampegin ja Voxin kautta, ne kun ei oikein siedä aktiivibassoja. Budjetin yläraja ois jossain 2000e kieppeillä.. |
TommiW. 02.08.2008 16:13:42 | |
---|
Olisko perinteikäs presari sitten jatsarin kaveriksi se oikea? Myös erilaisia PJ-mikitettyjä bassoja kannattaa harkita. "Mä en tajua koko asiasta mitään. Mä soitan bassoa ja raavin palleja siinä välillä." -Absqua |
JoKo 02.08.2008 16:20:44 | |
---|
Ehkäpä jos löytyy jostain hyvä... Toinen mitä olen vähän miettinyt ois noi Mustangit, eikö ne kuulosta lyhytskaalaisina vähän "letkeemmiltä" kuin perus Fenderit? |
Presari on perustyökalu melkeinpä mihin tahansa. Tosin kun yläraja on noinkin korkea kuin 2000€ niin voisin suositella myös Musicmanin hankkimista. Siinä on erittäin monipuolinen basso. "Se mennee siittä pallojen kohalta." |
NYdoll 02.08.2008 20:59:50 | |
---|
Ääni Mustangille! Soundi hyvin lähellä P-bassoa, mutta miellyttävämpi soittaa. Voin pistellä soundi-sampleja, jahka saadaan lätty masteroitua. -It's always better to be out of tune than out of feeling- |
jackbruce 02.08.2008 21:26:30 | |
---|
No ehdottomasti Warwick Corvette Standart. Passiivimikeillä. Murisee mukavasti ja on hyvä kaveri jazzbasson kanssa ;-) |
JoKo 04.08.2008 20:12:27 | |
---|
Millainen botne noissa Mustangeissa on, lyhytskaalaisia kun ovat? Kävin noita vähän testailemassa, mutta käytössä ei ollut sellaista vahvistinta jolla tuosta alapääjutusta olisi saanut selvää... Noita 70-luvun Mustangeja saa vielä suht inhimilliseen hintaan, mitä ei oikein vastaavista Presareista voi sanoa. Noi Warvickit on hyviä, mutta liian soivia mun makuun, mä tykkään tumpummasta soundista... |
pekezu 04.08.2008 22:06:11 | |
---|
Itsellä tulisi äkkiseltään oman gasituksen ja positiivisen palautteen myötä mieleen Laklandin beissit. Soundstore myy, sieltä löytyy jasson ja passon mallista ja sitten tuota "vähemmän kopioitua" muotoakin. Hinnat pyörii 1000e:n molemmin puolin. America - Home of the free? |
J.Hollström 04.08.2008 22:09:29 | |
---|
|
Johnny Buzz 04.08.2008 22:25:31 | |
---|
Millainen botne noissa Mustangeissa on, lyhytskaalaisia kun ovat? Kävin noita vähän testailemassa, mutta käytössä ei ollut sellaista vahvistinta jolla tuosta alapääjutusta olisi saanut selvää... Noita 70-luvun Mustangeja saa vielä suht inhimilliseen hintaan, mitä ei oikein vastaavista Presareista voi sanoa. Noi Warvickit on hyviä, mutta liian soivia mun makuun, mä tykkään tumpummasta soundista... Tällainen olisi mulla kaupan: http://muusikoiden.net/dyn/users/44985.jpg Eli japanilainen -82 Tokai Hard Puncher, samalta tehtaalta kuin tuon ajan Fenkut, DiMarzzion vintage mikki. Erinomainen soitin. |
jackbruce 04.08.2008 22:41:47 | |
---|
Tällainen olisi mulla kaupan: http://muusikoiden.net/dyn/users/44985.jpg Eli japanilainen -82 Tokai Hard Puncher, samalta tehtaalta kuin tuon ajan Fenkut, DiMarzzion vintage mikki. Erinomainen soitin. Mulla oli tuommonen ennen ja oli hyväsoundinen ja mukava peli, kunnes onnistuin pilaamaan sen kun hioin maalin pois ja lakkasin seitsemän kerrosta lakkaa. Lopetti soimisen ihan kokonaan :-( Piti sitten äkkiä vaihtaa pois. |
Johnny Buzz 04.08.2008 22:52:03 | |
---|
Mulla oli tuommonen ennen ja oli hyväsoundinen ja mukava peli, kunnes onnistuin pilaamaan sen kun hioin maalin pois ja lakkasin seitsemän kerrosta lakkaa. Lopetti soimisen ihan kokonaan :-( Piti sitten äkkiä vaihtaa pois. No ostapa tästä sitten pilaamaton versio vanhojen aikojen muistoksi. |
kallefuture 05.08.2008 11:58:04 | |
---|
Kuuntelin Facesissa suomireggaee...Basistilla oli Modulus Quantum (?) viiskielinen.Kyllä leipo jumankekka.Tracen kombo aika isolla ja linja. Ja kyl kai aktiivin saa mihin vaan hyvään putkikoneeseen kun säätää ja onhan sisäänmenoja. Alimpia bassoja voi leikata. Itellä Gl L 2000 ja joskus vetelen Voxin ac-50 nupilla. No problem. Aktiivi tai ei. Kalle |
nro5 05.08.2008 12:33:46 | |
---|
No ostapa tästä sitten pilaamaton versio vanhojen aikojen muistoksi. Ääni Hard Puncherille. Noin 80-luvun alun käräjäbassot on järjestäen olleet hyviä. Mulla on samanlainen mutta musta. Paljolla lähtis? ;-) |
Jayh 07.08.2008 13:00:42 | |
---|
Kuuntelin Facesissa suomireggaee...Basistilla oli Modulus Quantum (?) viiskielinen.Kyllä leipo jumankekka. Selailen että millanen peli tuo on.. hintaa oli mallista riippuen 4500-8000 taalaa :P Jos budjetti on 2000€ niin eikö tuolla saisi jo teetettyä hyvä basson? |
kallefuture 07.08.2008 14:26:24 | |
---|
Ai on Modulukset niin kallei. Luulisin ett parilla irtoo ku ettii. Pappa oli polliisi. Ja varmasti saat teetettyä sillä rahalla ja halvemmallakin. Tuota esim mikit ja hardware ite jenkeistä säästyy tekijältä aikaa. Täälä on ollu erikseen keskustelu hiljattain suomalaisista bassonrakentajista. Siellä yhteystietoja ja käyttäjien kommentteja. Kalle |
NYdoll 29.08.2008 17:48:13 | |
---|
Lupailin aikoinaan ääninäytteitä tuosta Mustangista. Tässä olisi pari biisiä. Basso suoraan pöytään + joku tosi vanha voxin trankkunuppi diy 1x15 kaapilla mikitettynä. http://www.mikseri.net/artists/?id=111675-It's always better to be out of tune than out of feeling- |
TommiW. 29.08.2008 20:10:02 | |
---|
Mullois kanssa yks ekstra-Hard Puncher jos vielä on tarvetta. "Illumination is not reached by visualizing the light but by exploring the darkness" - Jung |
JoKo 05.09.2008 19:46:24 (muokattu 05.09.2008 19:49:14) | |
---|
Toi torilla myynnissä ollut todella hieno telecaster-bass meni sivu suun... Varmaan se Presari olis sitten ratkaisu. Mites noi uudet presarit, niitä kun on Classic, American Vintage, American Standard, Standard, Highway One-malleja... mitäs näillä on käytännössä eroa? EDIT. Siis lähinnä laadun ja työn jäljen kannalta, ymmärrän kyllä että noi vintage ja classic on replikoita vanhoista esikuvistaan... |
UncleFester 05.09.2008 20:13:15 | |
---|
Toi torilla myynnissä ollut todella hieno telecaster-bass meni sivu suun... Varmaan se Presari olis sitten ratkaisu. Mites noi uudet presarit, niitä kun on Classic, American Vintage, American Standard, Standard, Highway One-malleja... mitäs näillä on käytännössä eroa? EDIT. Siis lähinnä laadun ja työn jäljen kannalta, ymmärrän kyllä että noi vintage ja classic on replikoita vanhoista esikuvistaan... Highway One -sarja taitaa muuten olla melkein samanlainen kuin ne kalliimmat, mutta viimeistely ei ole niin viimeisen päälle. Omasta esim. näkyy hieman puuta sieltä maalipinnan alta ja lakkaus on ohuempaa. Kova laukkukaan ei sisälly hintaa, joten näillä on sitten saatu hintaa alas. Omassa HW1 Passossa on vieläpä ainakin kaula hieman ohuempi, kuin noissa vanhemmissa presareissa mitä olen testannut. "Se mennee siittä pallojen kohalta." |