Aihe: Kitaran tuonti ulkomailta
1
arielman82
25.07.2008 04:23:20

Olen parhaillaan Torontossa ja kokeilin Taylor 310ce-mallia ja olen valmis ostamaan kyseisen kitaran. Hinta euroissa ehka jotain 1100e. Mutta.. Onko jollain tietoa että voiko kitaran tuoda ongelmitta suomeen? Pitääks tulli huomioida jotenkin? Kyseessähän on todellinen Taylor-aarre..
flattopguitar
25.07.2008 10:10:31
Jos et ole oleskellut yli vuotta maassa, niin periaatteessa sun pitäisi maksaa alvit kitarasta kun tuot sen maahan, eli n. 25% päälle ostohinnasta. Käytännössä voit kävellä kitaran kanssa vihreää linjaa maahan ja kiinni jäämisen riski on pieni.

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/01_Matkustajat/index.jsp

"EU:n ulkopuolelta matkustaja saa vain rajoitetusti tuoda Suomeen tullitta ja veroitta alkoholijuomia, tupakkatuotteita, hajuvesiä sekä teetä ja kahvia omaan tai perheensä käyttöön tai lahjaksi. Määrällisesti rajoitettujen tuotteiden lisäksi saa tuoda muita tuotteita tullitta ja veroitta enintään 175 euron arvosta.Tuontioikeus on henkilökohtainen. Kaupallinen tuonti on aina verollista."
krautio
25.07.2008 10:28:41

Itse pyörin kesällä pari viikkoa jenkeissä ja kyselin, että mitenköhän tuo kitaran tuonti Suomeen (tullit ym. muut maksut). Joka liikkeestä tuli vastaus, että kirjoitetaan sulle kuitti pienemmästä summasta, jota tarvittaessa näytät tullimiehille. On vissiin aika yleinen tapa, koska joka liikkeessä kuulin saman tarinan. En kuitenkaan ostanut mitään. Valikoimaa olisi kyllä ollut ja dollari halpaa...

t. Köpe
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Roberto
25.07.2008 11:25:21

Osta kitaran kanssa vanha keisi johon lämit muutamat tarrat ja lentoyhtiön osoitelapun kahvaan. Sen jälkeen kukaan ei voi väittää etteikä kitara olis ollu sulla jo mennessä mukana.
Puavali
25.07.2008 14:17:31
Osta kitaran kanssa vanha keisi johon lämit muutamat tarrat ja lentoyhtiön osoitelapun kahvaan. Sen jälkeen kukaan ei voi väittää etteikä kitara olis ollu sulla jo mennessä mukana.

Risa HB matkaan laukussa, sen voi lahjoittaa jollekin kadulla asujalle. Sitten takaisin Taylorin tai martinin kanssa. Mutta tuohan on huijausta!
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
root daddy
25.07.2008 20:35:39 (muokattu 25.07.2008 20:35:59)
Niin ulkomaita on myös EU-alueella, itse toin toissa keväänä Blueridge BR-160,, ihan perus dreadnought-tyyppisen Saksasta kölnin Music-storesta ja nyt tänä vuonna samaa kitaraa saa F-musiikista ainakin stadista.. hinta n 700 eur..
hinta oli sama saksassa. Martin ja taylor on nyt kyllä dollarin kurssin vuoksi halpa että USA matka halpenee kummasti....
jannu79
27.07.2008 23:16:17

Laitampa tähän samaan ketjuun kyssärin, kun oon menossa Japaniin
lomalle ens kuussa. Onko ideoita minkälaista kitaraa kannattas sieltä tuoda?
Soittelen pääasiassa elektroakustista.
Kun olen vasara - lyön kovaa. Kun olen alasin - olen kärsivällinen.
Roberto
28.07.2008 00:31:33

Laitampa tähän samaan ketjuun kyssärin, kun oon menossa Japaniin
lomalle ens kuussa. Onko ideoita minkälaista kitaraa kannattas sieltä tuoda?
Soittelen pääasiassa elektroakustista.

Tokiossa on ainakin vintagepohjalta ihan järjettömiä kitaroita tarjolla. Hintaahan tietty on, mut missäpä ei. Noh, Kitarapajalla on vm 1976 D-18 Martin aika halvalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)