Aihe: Middlejyrä metalliin
1 2 3 4 5
maxillaris
31.07.2008 23:04:06
Entäs Soldano SLO 100 ?Niissähän on kuuluisa se keskiääni:)
Antti1
31.07.2008 23:07:26 (muokattu 31.07.2008 23:07:48)
Entäs Soldano SLO 100 ?

Mites päin tää mahtuu tohon budjettiin? Mä oon jälleen tylsä, mutta todella monet on sanoneet Diezelin vehkeiden pääsevän kovin samanlaisiin soundeihin. Erotuksena ainoastaan, että joka jamppa on pitänyt Diezeliä paljon parempana. :) Mä vannon edelleen noiden nimeen, ne on vaan niin hyviä oikeasti.

EDIT: Jaa no, käytettynä toki meneepi.
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Terry Pantheras
31.07.2008 23:29:43
Entäs Soldano SLO 100 ?Niissähän on kuuluisa se keskiääni:)

5150 taitaa olla jonkin asteinen SLO:n äpärälapsi... Mutta tuo Soldano ei ole tähän yhteyteen ollenkaan huono veto, myös Soldanon Hot Rod voisi sopia.
"Yes." -Devin Townsend
maxillaris
31.07.2008 23:30:15
Hintahaitari jossain 1500-2500 mutta saa ehdottaa muitakin.

Tuohon haitariin saa SLO_n ja vielä jää rahaa ostaa uudet putketkin ja vaimolle kukkakimpun.. Käsittääkseni vahvistin sai olla käytettykin.
Ben_D
31.07.2008 23:32:12

Hintahaitari jossain 1500-2500 mutta saa ehdottaa muitakin.

Tuohon haitariin saa SLO_n ja vielä jää rahaa ostaa uudet putketkin ja vaimolle kukkakimpun.. Käsittääkseni vahvistin sai olla käytettykin.

Niitä on vaan aika nihkeesti täällpäin käytettynä liikenteessä.
http://www.myspace.com/evincemetal
Terry Pantheras
31.07.2008 23:34:03
Mites päin tää mahtuu tohon budjettiin? Mä oon jälleen tylsä, mutta todella monet on sanoneet Diezelin vehkeiden pääsevän kovin samanlaisiin soundeihin. Erotuksena ainoastaan, että joka jamppa on pitänyt Diezeliä paljon parempana. :) Mä vannon edelleen noiden nimeen, ne on vaan niin hyviä oikeasti.

EDIT: Jaa no, käytettynä toki meneepi.

Kaipa se tuon tason vaffareissa on enemmänkin sit makukysymys... :) Einstein taitaa olla jo suht kohtuullisen hintainen? Alle 2K?
"Yes." -Devin Townsend
maxillaris
31.07.2008 23:35:16
Juu..kyllä tuo 5150 on sieltä peräsin:)
Lisäksi haluaisin kehua Yamaha T100:sta joka on myöskin erittäin hyvä soundinen ja erittäin lähellä SLO:ta. Pienellä modauksella loistovekotin ja hintaa jää alle 800€. Youtubesta löytyy nykyisin klippejäkin, ei tosin minun.
Jazkaa
31.07.2008 23:39:08
ENGLin Blackmorea (Tai sitten Savagea, minen semmosta ole kokeillut) suosittelen ainakin kokeilemaan, mieluiten buusterin kanssa. Kanaviahan siinä on vähän niukasti, kaksi käyttökelpoista (Raskaampaan musiikkiin), mutta nämä kaksi ajavat asiansa enemmän kuin hyvin. Kaapillinen V30:siä vielä alle, niin avot.
Useimmilta naisilta saa kaksi kertaa. Ensin saa vongata ja sitten saa jäädä ilman.
JMzz
31.07.2008 23:43:22 (muokattu 31.07.2008 23:46:33)

Juu toi soldano ois varmaan aika lähelle sitä mitä haenkin. 5150 tuuttaa kans ihan mukavaa soundia mutta puhdas kanava on vähän mitä on ja se vähän hillitsee ostohaluja. Puhtaallakin pitäisi jotain sooloa pahimmillaan vetää.

Englin screamer oli käytössä jonkin aikaa ja siitä sai ruuvata presencet nollille jotta sai järkevää tulosta aikaiseksi vaikka putket oli tungoslia ja tummaa JJ:tä. Ainakin mun makuun siis. Noi on taas niin makuasioita.
-
JMzz
31.07.2008 23:46:13 (muokattu 31.07.2008 23:46:27)

tuplat
-
Kivijalka
31.07.2008 23:48:23
Englin screamer oli käytössä jonkin aikaa ja siitä sai ruuvata presencet nollille jotta sai järkevää tulosta aikaiseksi vaikka putket oli tungoslia ja tummaa JJ:tä. Ainakin mun makuun siis. Noi on taas niin makuasioita.

Voisi siis sopia meikäläisen hevimedallimakuun hyvin. Kenties vaihtovuoden jälkeen voisi moista ihmetellä tarkemmin.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
maxillaris
31.07.2008 23:49:19
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?rub=&annonceid=5431895

Hot rod 100+

Hyvä kone ja hinta kohdillaan.
Ben_D
31.07.2008 23:51:41

ENGLin Blackmorea (Tai sitten Savagea, minen semmosta ole kokeillut) suosittelen ainakin kokeilemaan, mieluiten buusterin kanssa. Kanaviahan siinä on vähän niukasti, kaksi käyttökelpoista (Raskaampaan musiikkiin), mutta nämä kaksi ajavat asiansa enemmän kuin hyvin. Kaapillinen V30:siä vielä alle, niin avot.

Ei tarvi Savagella boostereita.
kipu69
01.08.2008 05:48:20
Osta mikä tahansa parametrinen eq, vaikka se presonuksen halpis, jos yli 300-400 euron investointi ei innosta. Leikkaa sitten tuolla hpf/low-cut asetuksella kaikki veks 150-250Hz -väliseltä alueelta tarpeen mukaan. Eli basisti tumputtaa menemään ja sinä säädät E -keltä demppaamalla soundin selkeäksi. Basisti leikkaa soundiansa jostain 200-400Hz -väliltä muutama dB:n verran.

jos parametrisen eq:n hommaa niin kannattaa myös kokeilla pienen siivun leikkaamista 2000Hz:n kohdalta. saa paljon pois sellaista "kihinää ja kohinaa" ja selkeyttää säröä...
"Paino on voimaa, mutta ylipaino on ylivoimaa"
Mikko L
01.08.2008 10:24:33

Oletko kokeillut Mesan Mark IV:tä? Tämä juurikin näistä Mesan vahvistimista se joka ei mene sekaisin basson taajuuksien kanssa. Lisäksi vahvistimessa itsessään on graafinen EQ normaalien treb,mid,bass,pres,drive,gain.... -nupikoiden lisäksi. Tätä vahvistinta käyttää mm. Petrucci (Dream Theater), Metallica... jopa Santana. :D

Mulla on torilla sun hintahaarukkaan sopivana myynnissä. Osta se!
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
JMzz
02.08.2008 09:14:00 (muokattu 02.08.2008 09:18:24)

Oletko kokeillut Mesan Mark IV:tä?

Juu tääkin kiinnostas kun en oo kokeillu. Täältä on tullut jo tosi monta hyvää ehdotusta kokeiltavaksi: soldanot, savage, 5150... Tosiaan enemmän kyllä nuppia haeskelisin kun jäis täysin turhaks toi 4x12 kaappi jota kuitenkin mielellään käytän.

Graafisella EQ:lla sai tosiaan jonkin verran korjattua tilannetta ja aika pitkälti sain sen mitä halusin mutta jotain vielä puuttuu... en vaan oikein osaa sanoa että mitä. Menee melkoiseksi perfektoinniksi kyllä.
-
tommiot
02.08.2008 10:40:37 (muokattu 02.08.2008 10:42:59)
Ei oo nyt tarkoitus kaapata tätä threadia kokonaan... Munkin tekis kyllä mieli tota Mesan Mark IV:ää. Rectosta ei ehkä kuitenkaan lähde tarpeeks kasari-trässit, s ja bändin kanssa kun niitä tarttis sitten, vaikka kotona soittelis mitä sattuu... Recto on vähän turhan rankka...

JCM800 olis varmaan kova, mutta en mä sit toisaalta viitsi lähteä parin tonnin vahvistimesta takaisin tollaseen, kun ne on aivan järjettömän hintaisiakin, ja on ihan tuurista kiinni sattuuko kohdalle hyvä vai paska yksilö.

http://www.youtube.com/watch?v=Py5h80QI3hE&feature=related Jotain tällaista saundia pitäis saada, eli ei ehkä mikään kauheen "jyrä" saundi.
Ben_D
02.08.2008 11:49:27

http://www.youtube.com/watch?v=Py5h80QI3hE&feature=related Jotain tällaista saundia pitäis saada, eli ei ehkä mikään kauheen "jyrä" saundi.

Kokeile 5150:n vihree kanava ja TubeScreamer eteen...toimii.
Terry Pantheras
02.08.2008 11:55:57
Ei oo nyt tarkoitus kaapata tätä threadia kokonaan... Munkin tekis kyllä mieli tota Mesan Mark IV:ää. Rectosta ei ehkä kuitenkaan lähde tarpeeks kasari-trässit, s ja bändin kanssa kun niitä tarttis sitten, vaikka kotona soittelis mitä sattuu... Recto on vähän turhan rankka...

JCM800 olis varmaan kova, mutta en mä sit toisaalta viitsi lähteä parin tonnin vahvistimesta takaisin tollaseen, kun ne on aivan järjettömän hintaisiakin, ja on ihan tuurista kiinni sattuuko kohdalle hyvä vai paska yksilö.

Käyppäs huvikses kokeilemassa DLX:ssä Kerry Kingin signaturea...
"Yes." -Devin Townsend
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)