Aihe: Telecaster
1 2 3 4 570 71 72 73 74122 123 124 125 126
Joees
28.07.2008 15:50:36
Bajassa itselläni tökki se kaulan paksuus, pienikätisenä ei miellyttänyt. Tässä Standardissa on sirompi kaula, muttei mikään hevitikku kuitenkaan.

Mä luovuin mun stankusta lähinnä tuon kaulan takia. Vähän liian siro mun makuun. Pienikätinen olen minäkin mut jotenkin on tottunut vähän muodokkaampaan kaulaan kuitenkin.

Kovasti kiinnostais saada uus tele - taas.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
cruel_destiny
28.07.2008 18:16:37 (muokattu 28.07.2008 18:17:04)
Tänään töissä sen päätin: P90 tulee kaulaan telessä. Kysyisinkin missä voisin tämmöisen modauksen teettää ja mikä P90 olisi sopiva tähän hommaan (itse en uskalla ruveta riehumaan puita vastaan)? Kyseessähän on siis tokain '62 customiin perustuva japskimalli leppäbodylla ja vaahteraotelaudalla.
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal
Fortune
28.07.2008 19:56:32
Mä luovuin mun stankusta lähinnä tuon kaulan takia. Vähän liian siro mun makuun. Pienikätinen olen minäkin mut jotenkin on tottunut vähän muodokkaampaan kaulaan kuitenkin.

Kovasti kiinnostais saada uus tele - taas.

Se teikäläisen tele olisi ehkä kyllä ollut vielä parempi minulle, mutta kun rahoitus järjestyi vasta nyt (liian rahaa imevä kesä ollut...), niin minkäs teet. On tyytyminen kerman sijaan ihan perusmustaan.

Eipä näitä kaulamieltymyksiä oikein voi edes lukkoon lyödä, omassa LP Customissa profiili on jostain slim taperin ja 50's jötkökaulan väliltä ja se on just hyvä minulle, telessä sopiva on tämä nykyisen Standardin kohtalaisen siro (sirompiakin olen kokeillut, esim. kaverin taannoisessa vm. 1992 '52 reissuessa) ja stratossa kaipaan reilunkokoista d-profiilia.

Kunhan sopii tassuun ja soitto soi.
Look behind you, a three-headed guitar!
varakeef
29.07.2008 10:00:50
Tänään töissä sen päätin: P90 tulee kaulaan telessä. Kysyisinkin missä voisin tämmöisen modauksen teettää ja mikä P90 olisi sopiva tähän hommaan (itse en uskalla ruveta riehumaan puita vastaan)? Kyseessähän on siis tokain '62 customiin perustuva japskimalli leppäbodylla ja vaahteraotelaudalla.

Seymour Duncanilta perus-P90; vaikka Kitarapajalta saa asennuksen kuin myös mikin. Kyllä sen asennuksen toki osaa tehdä mikä tahansa kitaraverstas. Yksinkertaisesta jyrsintäoperaatiosta ja kahden piuhan kiinnittämisestä kun on kyse.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Nitrodelay
30.07.2008 17:21:53

Mulla on tämmönen Lite Ash Tele, mutta mustalla pleksillä. Photoshoppasin kokeeksi tortoise-pleksin, jonka ajattelin vaihtaa. Toimii ton birdseye-kaulan kanssa. Koreanpojan tekemä, mutta hyvä on peli tuo.

http://samo.suntuubi.com/datafiles/gallery/1/oma%20tele.jpg
...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon....
Karhukoira74
31.07.2008 23:01:24

Näin se nälkä kasvaa....nyt ois tämmöinen kierroksessa, heti tilaukseen ihan kotimaan liikkeestä kun saa lespon myytyä... http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_22/products_id/72

Kokemuksia olis kiva kuulla jos jollain on...enemmän soitettuna.
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
Bablo
01.08.2008 12:09:49
Mulla on tämmönen Lite Ash Tele, mutta mustalla pleksillä. Photoshoppasin kokeeksi tortoise-pleksin, jonka ajattelin vaihtaa. Toimii ton birdseye-kaulan kanssa. Koreanpojan tekemä, mutta hyvä on peli tuo.

Toimii aika hyvin tuo punanen tuossa pickguardissa, ei minusta vaan ehkä ihan noin räikeänä.
Itte tilasin kanssa Lite Ashin, khrm Digital Villagesta, tultuani sopivaan lopputulokseen rahojen ja soittimen välisen vertailun kanssa. Tyydyin tähän "heviversioon", eli mustaa ja mustaa siellä täällä. Soittotuntumaa/-kokemusta kyseisen kitaran kanssa ei ole vielä tullut kuin se 4vkoa, mutta vieläkään en ole löytänyt mitään moitittavaa. Soundit ja touchi oli ei ihan vaan just sellaset kuin toivoin ja oletin.
Luulenpa, että tämä on vasta alkua omalle Tele-gassulle.
Tärkeintä on, ettei tee virheitä elämässä.
Nitrodelay
01.08.2008 12:41:22

Toimii aika hyvin tuo punanen tuossa pickguardissa, ei minusta vaan ehkä ihan noin räikeänä.
Itte tilasin kanssa Lite Ashin, khrm Digital Villagesta, tultuani sopivaan lopputulokseen rahojen ja soittimen välisen vertailun kanssa. Tyydyin tähän "heviversioon", eli mustaa ja mustaa siellä täällä. Soittotuntumaa/-kokemusta kyseisen kitaran kanssa ei ole vielä tullut kuin se 4vkoa, mutta vieläkään en ole löytänyt mitään moitittavaa. Soundit ja touchi oli ei ihan vaan just sellaset kuin toivoin ja oletin.
Luulenpa, että tämä on vasta alkua omalle Tele-gassulle.

Joo, toi pleksi ei ole Fenderin malli, joka on vähän rauhallisempi. Kyllä sisäinen telettäjä on herännyt pahasti täälläkin ;-)
...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon....
Freewheeler
01.08.2008 15:13:30
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_classic_vibe_tele_50s.htm

Tässä on Telecaster Discussion Pagella hypetetty ja taivaisiin kehuttu Tele!

Onko kellään Mnettiläisillä kokemuksia siitä?

Mäntyrunko, kunnon raudat ja elektroniikka ihan pilkkahintaan...

GAS.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
darrell
02.08.2008 15:44:43
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_classic_vibe_tele_50s.htm

Mäntyrunko, kunnon raudat ja elektroniikka ihan pilkkahintaan...

Kysymys kuuluu, että saako tuohon 300e samantasoisen kaulan+pultit, vitittimet, raudat ja elektroniikan (eli kaikki muut, paitsi body)??

Olen nimittäin väsäämässä bodyprojektia, jossa muu osuus on perusteleä.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Wolfie
03.08.2008 15:32:21
Ei pitäisi tehdä varmoja päätöksiä. Testailin Tokain Japanin-teleä ja rupesin miettimään, josko pääsisin helpommin sisään tele-puolen sielunmaisemaan, kun stratopuoli on alkanut tökkiä enemmän ja enemmän. Millainen on tasoltaan Japanissa valmistettu Tokain tele? Strato on laadukas kyllä, ja saisin vaihdettua kohtuullisen pienellä välirahalla uuden telen. Runkomuoto ei ole niin syliinsopiva, mutta ei stratokaan täysin mukavimmasta päästä minulle ole, joten saattaisin tottua jopa.

Liekö tämä vain itsesuggestiota vai jotain muuta epämääräistä sittenkin...
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
MadMatt
03.08.2008 17:00:26

Runkomuoto ei ole niin syliinsopiva, mutta ei stratokaan täysin mukavimmasta päästä minulle ole, joten saattaisin tottua jopa.

Tele ei ole mulle mikään houkuttelevin soitin juuri siitä syystä että nopeasti on kylki kipeänä. Tuo mun Baja ei ole muutenkaan sieltä kevyimmästä päästä. Nykyisin itselleni on tärkeää että kitara on ergonominen muotoilultaan ja mahdollisimman kevyt. Stratoissa homma toimii mutta löytyykös Telejä joissa ergonomia olisi otettu paremmin huomioon.
Nothin' but the blues
Wolfie
03.08.2008 18:06:05
Tele ei ole mulle mikään houkuttelevin soitin juuri siitä syystä että nopeasti on kylki kipeänä. Tuo mun Baja ei ole muutenkaan sieltä kevyimmästä päästä. Nykyisin itselleni on tärkeää että kitara on ergonominen muotoilultaan ja mahdollisimman kevyt. Stratoissa homma toimii mutta löytyykös Telejä joissa ergonomia olisi otettu paremmin huomioon.

Tiedä sitten miten telen perushenki säilyisi radikaalisti ergonomisoidussa versiossa. Juicen Suomi-kitara kyllä siistin näköinen vehje olisi. Mahtaisi olla ergonomisempi soitettava kuin perusvehje...
varakeef
03.08.2008 19:35:26
Onhan noita mukavuusviisteitä ("body contour") tehty ja ainakin bodeja läskilommoilla saa vaikka Axesrusilta sopuhintaan.

Höylät sun muut hioimet laulamaan vaan.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Dunga
03.08.2008 19:42:16

Kitarapajalta ostat kato tollasen lievästi modatun telen: FENDER TELECASTER: 1973, Body contoured and refinished, Case, 3.45kg... 1500e

http://www.kitarapaja.com/pics/ftelebl731.jpg
http://www.kitarapaja.com/pics/ftelebl732.jpg

Erikoisen näkönen vehjes.
With my reputation... what were they thinking of?
Wolfie
03.08.2008 19:46:34
Kitarapajalta ostat kato tollasen lievästi modatun telen: FENDER TELECASTER: 1973, Body contoured and refinished, Case, 3.45kg... 1500e

http://www.kitarapaja.com/pics/ftelebl731.jpg
http://www.kitarapaja.com/pics/ftelebl732.jpg

Erikoisen näkönen vehjes.

Kohtuu nätti teleksi. Saattaisi jopa toimia. Onneksi ei ole noin paljoa rahaa käytössä.
kloppis
04.08.2008 10:40:02
Eikö täällä joskus kerrottu, että tuo uusi Squier aikoo viedä markkinat Meksikon Teleiltä? Ja ovat laadultaan yhtä hyviä vai?
weelie
04.08.2008 11:16:05
Eikö täällä joskus kerrottu, että tuo uusi Squier aikoo viedä markkinat Meksikon Teleiltä? Ja ovat laadultaan yhtä hyviä vai?

Ainahan tuota samaa jauhetaan, että kukaan ei osta enää custom shoppia kun japskit on niin hyviä, ja kukaan ei osta american vintagea kun meksikon klassikot on niin hyviä jne. Ostajia tuntuu vain löytyvän!

Uutta aina vain kehutaan. Telecaster.comissa onneksi joku jo kirjoitti että hankki Classic Viben ja palautti sen kun ei digannut.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
K.Hill
04.08.2008 21:45:58
Olin Bruce Springsteeniä katsomassa stadikalla ja huomasin, että kaikissa miehen telecastereissa (5-7 kpl, menin laskuissa selkaisin)oli hot railsit. Tietääkö kukaan kauanko mies on näitä harrastanut ?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)