Aihe: Käsittämätön Pro Tools M-Powered ongelma
1
Epik
11.07.2008 17:02:42
Sessio puolessavälissä, ollaan aloittamassa laulujen nauhoitusta. Rummut, bassot ja kitarat jo purkissa. Käynnistän koneen, klikkaan Toolsin logoa. Toissapäivänä pelasi ongelmitta, nyt puksahtaa ruutuun "This software requires an authorization for you to use it" ja napit Authorize ja Quit. No, iLok on siinä samassa usb-paikassa kuin ennenkin, klikkaan Authorize, valitsen Use license card laatikon ja ohjelma kaatuu, menee valkoiseksi ja windows ilmoittaa että pro tools ei vastaa. Jos jätän laatikon valitsematta, tulee challenge koodi johon pitäisi löytyä vastaus, mutta digidesignin sivut ilmoittavat että se on iLokin "hämäyskoodi" johon ei ole vastausta eikä siitä ole siis hyötyä tuon autoroinnin kanssa.

Tuossa siis ongelma. Tähän asti olen asentanut Toolsin uudestaan, iLokin ajurit uudestaan, raudan (M-audio projectmix) ajurit uudestaan. Tehnyt kaiken mahdollisen. ilok.com ilmoittaa että kyllä, tässä ilokissa on minun m-poweredin lisenssi. Olen kokeillut vanhoilla alkuperäisillä laatikossa tulleilla ajureilla, sekä uusimmilla kultakin sivulta ladatuilla ajureilla, pro toolsin (oma versioni 7.1.1) päivityksillä.

Onko kukaan kokenut mitään vastaavanlaista ongelmaa? Tällä hetkellä paikallinen myyjä lomalla, digin maakohtainen tekninen tuki lomalla, pohjois-euroopan tuki ruotsissa jossa pääsee vain vastaajan kanssa juttelemaan, maailmanlaajuinen tuki e-maililla jossa vastausaika luvattiin about 5 päivää. Ja tämän kesken jääneen projektin piti olla valmis ensi viikon puolessa välissä.

Itseltäni on jo loppunut ymmärrys, tuleeko kenellekään mitään mieleen mitä voisi kokeilla? Olen myös asentanut kaikki toiselle koneelle ja sama ongelma. Mielestäni olen siis paikallistanut sen siihen että ilok ja pro tools eivät ymmärrä/hoksaa/löydä toisiaan. Miksi? En tiedä.
"Ja pysytään siksi erossa viinasta, huumeista ja uudemmasta jazzista."
Epik
12.07.2008 01:16:40
No pistetään nyt vielä tällainen juttu...

Olisikohan Jyväskylän alueella ketään jolla olisi Pro Tools ja haluaisi auttaa sen verran että saisin käydä avaamassa neljän biisin projektit ja ottaa sieltä raidat consolidatella ulos? Pääsisi edes vaikka reaperilla jatkamaan tuota projektia. Nyt vaan ei pysty tekeen mitään kun odottelee iLokin ja Digidesignin vastauksia.

Jos joku suotuisa ihminen lähialueilta haluaisi auttaa, niin voi ottaa yhteyttä pikaviestillä, sähköpostilla tai puhelimella.

Elias Puukari
+358 50 436 5197
epik PISTE rock AT gmail PISTE com
"Ja pysytään siksi erossa viinasta, huumeista ja uudemmasta jazzista."
Riku Rotten
28.07.2008 23:32:41
Miten pystyisi tarkistamaan, että iLok on vielä palveluskelpoinen?
Mikael
29.07.2008 00:28:00 (muokattu 29.07.2008 00:47:09)

Mystiseltä vaikuttaa... oot varmaa tutkinut Digidesignin user conferencea:

http://duc.digidesign.com/

Itellä ei vielä ole tullut ongelmaa vastaan, jota ei olis jollain muulla tullut jo aikaisemmin.

Täältä muuten löytyy ainakin osa maamme studioista. Luuri kouraan ja soittelemaan lähimmät läpi jos onnistuis tuo availu ja bouncet...

http://www.sjoki.uta.fi/~latvis/studiot/index.html
Inhimillisyys on hyve.
Johann Onn
29.07.2008 21:32:27 (muokattu 29.07.2008 21:32:47)
Tähän asti olen asentanut Toolsin uudestaan, iLokin ajurit uudestaan...

Paitsi et ole ehkä tsekannut, että kaikki tiedot on hävinneet oikeasti myös rekisteristä ?.

Jonkun softan kanssa törmäsin tohon ongelmaan, ei voinut asentaa millään uudestaan. Rekisteriin jäi jonnekin joku rivi ja sitähän siellä ei ole, jollei mitään ole asenettu jo kerran. Loogista. Lopputulos aina "error ! Already installed / registered...".

Jollain "RegCleaner" tai vastaavalla softalla, sain revittyä kaiken pois lopulta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)