MPU 31.07.2008 09:13:53 | |
---|
Bartolinin peijakkaat eivät toimita ruuveja mikkien mukana. Tarttis löytää sellaiset jazzbasson mikin kiinnitysruuvit kahteen mikkiin. Kaikki, mitä olen löytänyt, ovat niitä isompipäisiä malleja. Haussa sellaiset pienipäiset mustat ruuvit. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Bartolinin peijakkaat eivät toimita ruuveja mikkien mukana. Tarttis löytää sellaiset jazzbasson mikin kiinnitysruuvit kahteen mikkiin. Kaikki, mitä olen löytänyt, ovat niitä isompipäisiä malleja. Haussa sellaiset pienipäiset mustat ruuvit. Marko Moro Sp-elektroniikasta olen itse tilannut mikinkehyksen ruuveja ja pituudesta riippuen maksaa 20-50 centtiin. Hannu |
MPU 02.08.2008 21:32:00 | |
---|
Mutkun ne o just niitä isompipäisiä moloja. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
kivi 04.08.2008 13:07:22 | |
---|
Mutkun ne o just niitä isompipäisiä moloja. Marko Eivätkä edes mikinkehykseen kiinnittyviä, vaan puuhun. :-) Solukumia alle, ja ruuvit rautakaupasta, kun ensin mittaa ettei tuu basson selästä ulos. |
jarmos 04.08.2008 13:56:28 | |
---|
Mutkun ne o just niitä isompipäisiä moloja. Marko Ootko kokeillu noita videokasetin ruuveja, ainakin on mustia pituus voipi sitte olla onkelma,,, Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
kivi 04.08.2008 14:27:36 | |
---|
Ootko kokeillu noita videokasetin ruuveja, ainakin on mustia pituus voipi sitte olla onkelma,,, Kyllä kaikista rautakaupoista saa mustia ruuveja. Tarvittava pituus on v ä h ä n eri luokkaa kuin videokasetissa, veikkaan että hakusessa olis noin 25mm mustat ns. koneruuvit terävällä kärjellä. |
MPU 04.08.2008 14:59:11 | |
---|
Stuumäkki auttoi. Samalla tilasin Dremeliin noita upotusteriä ja kultasepänsahaan teriä. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
kivi 04.08.2008 16:02:41 | |
---|
Stuumäkki auttoi. Samalla tilasin Dremeliin noita upotusteriä ja kultasepänsahaan teriä. Marko Stewart kyl auttaa, jos lompakossa on tuota rahhoo. Onpi vaan aika tyyris paikka mennä ruuvia hakemaan. :-) |
jarmos 04.08.2008 23:22:41 | |
---|
Kyllä kaikista rautakaupoista saa mustia ruuveja. Tarvittava pituus on v ä h ä n eri luokkaa kuin videokasetissa, veikkaan että hakusessa olis noin 25mm mustat ns. koneruuvit terävällä kärjellä. Taitaa ollakkin kyse linssikantaisista, yhdestäkään rautakaupasta en moisia ole löytänyt. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
kivi 05.08.2008 01:27:06 (muokattu 05.08.2008 01:27:57) | |
---|
Taitaa ollakkin kyse linssikantaisista, yhdestäkään rautakaupasta en moisia ole löytänyt. Oho? Mä löysin mustia ruuveja jopa Kilopultista ja viimeksi puolisen vuotta sitten Hong Kong Tavaratalosta. Muistaakseni olivat Torx- tai ristikannalla. Piti ruuvata yksi laatikko kasaan, ja ajattelin että musta istuu pintaan kittaamatta nätimmin, kuten olikin. Poralla toki tein ensin reiät, eli en tiedä vaikka olis olleetkin kipsilevyruuveja, hyvä kierre niissä kyllä oli. |
jarmos 05.08.2008 08:05:19 | |
---|
Oho? Mä löysin mustia ruuveja jopa Kilopultista ja viimeksi puolisen vuotta sitten Hong Kong Tavaratalosta. Muistaakseni olivat Torx- tai ristikannalla. Piti ruuvata yksi laatikko kasaan, ja ajattelin että musta istuu pintaan kittaamatta nätimmin, kuten olikin. Poralla toki tein ensin reiät, eli en tiedä vaikka olis olleetkin kipsilevyruuveja, hyvä kierre niissä kyllä oli. Siis et taida olla koskaan nähnyt linssikantaisia kun noista puhut, yleensä esim plekseissä käytetään linssikantaisia. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Kefiiri 05.08.2008 08:29:52 | |
---|
Mä en ole perus-rautakaupoista koskaan löytänyt muita mustia kuin juuri kipsilevyruuvit. Niistä tuntuisi Kivi puhuvan. Mutta niissä tosiaan on uppokanta, ja kanta on niin iso ettei se sovi minkään valtakunnan mikinkiinnityksiin. Kaiutinkaappeja olen niillä kasannut halpuuden, helpon saatavuuden ja värin vuoksi, vaikka eivät maailman kestävimpiä olekaan. |
MPU 05.08.2008 09:47:46 | |
---|
Siis tarve oli 2,5mm paksuille 35mm pitkille pienikantaisille mustille ruuveille. Jos noita jostain rautakaupasta löytyy niin kertokaa ihmeessä. Itse en ole löytänyt ja olen aika useasta paikasta etsinyt. Mäkiltä tilasin kun samalla ostin ne upotusjyrsinterät Dremeliin. Ne ovat kyllä hintansa väärti. Jälki on siistiä, ei ollenkaan sitä "kiharaa" eikä terä lämpene ja savua lainkaan niinkuin perinteiset Dremelin terät. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
kivi 07.08.2008 22:20:45 (muokattu 07.08.2008 22:23:07) | |
---|
Siis et taida olla koskaan nähnyt linssikantaisia kun noista puhut, yleensä esim plekseissä käytetään linssikantaisia. Tarkoitat siis kuperaa? Tosiaan, tuo linssikantaisuus sanana kyllä oli ihan outo, ja mietinkin, että yrititköhän sä kuvailla sillä kuusiokoloruuvia vai mitä? Mutta usko pois, mä olen nähnyt aika paljon ruuveja, ja aika paljon kitaroita :-) Jazz-basson mikkien kiinnityksessä ruuvi menee mikin ja solukumipatjan läpi puuhun, ei pleksiin, ja kannan pitäisi upota tiukasti mikin tasalle. Sikäli kuperakantaisuus tuskin on tarpeen. |
Kefiiri 07.08.2008 22:47:35 (muokattu 07.08.2008 22:48:32) | |
---|
kannan pitäisi upota tiukasti mikin tasalle. Sikäli kuperakantaisuus tuskin on tarpeen. Tulikos tuo ulkomuistista? Itselläni taas on mielikuva, että jatsarimikissä olevien ulokkeiden pinta on napapaloja selvästi alempana, ja ruuvien kupera (linssi-) kanta jää näin ollen mikin yläpintaa alemmas. |