tommiot 01.08.2008 11:33:31 | |
---|
Hommasin viime viikolla Kossin Sparkplugit, mutta musahan on noilla ihan kamalaa muhjua. Ei oo kauheen kiva kuunnella. Eli pakko löytää joku vähän parempi ratkaisu, mutta ei tohon nyt viitti ihan älyttömästi sijoittaa. Mulla on Elacinin valetut korvatulpat. Saako joillain sovitteilla Kossit kiinni nohin, ja miltä mahtaisi saundata sitten? Shure SCL2:n sais kyllä kiinni Fischer Ampsin adapterirenkailla, kokemuksia? Entä jos pistää joulukuuset (Etymotic) Kosseihin kiinni? Pysyykö ne tossa lyhyessä putkessa kiinni ja selkeytyykö saundi? Saako 50-100 eurolla hyväsaundisia vaimentavia tulppia, vai pitääkö niistä oikeasti maksaa satoja euroja? AKG K324 oli muistaakseni hintalaatusuhteeltaan kehuttu.. Nappien testaaminen henkilökohtaisesti taitaa olla vähän hankalaa hygieniasyistä Olishan mulla noi Beyerdynamicin DT250-luurit, mutta kun ei niitä jaksa raahata mukana, on vähän hölmön näköistäkin olla junassa noi päässä. |
zekeode 01.08.2008 12:24:09 | |
---|
Uudessa Mikrobitissä oli mukavasti noita testissä. |
kingdom 01.08.2008 12:30:17 | |
---|
Mulla on Kossin jotkut samantapaiset, ilmeisesti niiden nimi on vaan "The Plug". Nuo on parhaat nappikuulokkeet mitä oon testannu, mukavasti istuu korvaan ja bassot (joita ei oo ikinä nappareissa riittävästi) kuuluu tosi hyvin. En sit tiiä onko noilla kovakin ero Sparkplugeihin. Hintaa ei oo ku parikymppiä. |
Ziggy Bubba 01.08.2008 12:34:47 (muokattu 01.08.2008 12:45:40) | |
---|
|
Ozzyneito 01.08.2008 13:01:37 | |
---|
Sennheiser CX300, ei pahaa sanottavaa. Kestänyt jopa mun käytössä yli vuoden. (Kosseja meni seitsemät 13 kuukaudessa) Äänenlaatu mainio, 3 eri tulppakokoa että kaikkiin korviin mahtuu yms. Maksaa jotain nelisenkymppiä verkkokauppa.comissa. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
marke- 01.08.2008 13:14:14 (muokattu 01.08.2008 13:14:39) | |
---|
Onko Mr. Obvious kommentti jos totean, että kandee olla niiden korvaan menevien muovien ja kumien kanssa tarkkana. Vaikuttaa tuhat prosenttia saundiin miten hyvin ne istuu ja miten ne korvaan asetat. Mulla oli Shuren SCL2 alkuun vaikeuksia default palikoilla, mutta viimein lopputulos oli loistava. Harkitse noita valettuja In-ear kumeja ja osta laadukkaat kuulokkeet vaikkapa testitulosten perusteella, in-eareja harvemmin saa kokeilla. HAIL SATAN |
tommiot 01.08.2008 17:50:47 (muokattu 01.08.2008 17:51:36) | |
---|
Onko Mr. Obvious kommentti jos totean, että kandee olla niiden korvaan menevien muovien ja kumien kanssa tarkkana. Vaikuttaa tuhat prosenttia saundiin miten hyvin ne istuu ja miten ne korvaan asetat. Mulla oli Shuren SCL2 alkuun vaikeuksia default palikoilla, mutta viimein lopputulos oli loistava. Harkitse noita valettuja In-ear kumeja ja osta laadukkaat kuulokkeet vaikkapa testitulosten perusteella, in-eareja harvemmin saa kokeilla. No mä oon noita Kosseja koittanu sovittaa vaikka miten mutta aina ne saundaa muhjulta. Joulukuuset on näköjään unohtunu treenikselle, mutta se nyt olisi lähinnä viimeinen vaihtoehto, koska ne on ihan järjettömän epämukavat. Eli noi Etymoticin in-earit ei myöskään ehkä oo mun valinta. Onko noissa sun Shureissa minkälainen saundi? Niihin sais tosiaan noi sovitteet valettuihin Elacinin korvatulppiin, jollaiset multa löytyy. |
KTR 01.08.2008 17:54:22 | |
---|
|
Mulla oli semmoset spark plugit. Ei sopinu mulle yhtään. Oli vaikeuksia saada korvaan ja sitte ku sai nii kuulosti ihan huonolta. Vasempaan korvaan ei saanut mitenkään säädettyä. Sitten ostin Sennheiserin omx 50:pit ja ei oo ollu mitään ongelmia. Tosi hyvät, mutta ei in-earit. http://i.pricerunner.com/prod/9_0_1 … 1s/Sennheiser_OMX_50_VC_Street.jpeg In-Earit on mulle ainoa vaihtoehtoa, kun kuuntelen musaa kaupungilla/julkisissa/muussa meluisassa ympäristössä, kun kuulo on ihan tarpeeksi koetuksella duunissa. Kiinnostais kyllä noi SLC2:t ja Elacin-adapterit... Olis niin älyttömän mukavat päässä. |
Johnny Buzz 01.08.2008 19:41:08 | |
---|
The Plugeille ääni täältäkin. Ihan eri maailmasta kuin nuo Sparkplugit, jotka on ihan paskat. Eivätkä oo edes kovin kalliit. Oon ollu tyytyväinen. |
Kailis 01.08.2008 19:44:48 | |
---|
|
Ziggy Bubba 02.08.2008 04:51:38 (muokattu 02.08.2008 13:53:42) | |
---|
Eikus ei mitn ;) |
marke- 02.08.2008 09:49:37 (muokattu 02.08.2008 09:49:53) | |
---|
Onko noissa sun Shureissa minkälainen saundi? Niihin sais tosiaan noi sovitteet valettuihin Elacinin korvatulppiin, jollaiset multa löytyy. Mun mielestä kohtuu "vaivaton" saundi, mutta samalla ehkä vähän profiiliton. lol. Vaikea kuvailla oikeesti. Ei ole liian bassonkorostuksen kanssa ongelmia niinku muutamissa muissa in-ear napeissa, ja hyvin luonnollinen saundi. Erottelu voisi olla vieläkin parempi, mutta kyllä nämä hyvät ja testaamisen arvoiset ovat. Tajuntaa eivät räjäytä, mutta ostaisin toisetkin kyllä. Balanced. HAIL SATAN |
tommiot 02.08.2008 11:06:30 | |
---|
Mun mielestä kohtuu "vaivaton" saundi, mutta samalla ehkä vähän profiiliton. lol. Vaikea kuvailla oikeesti. Ei ole liian bassonkorostuksen kanssa ongelmia niinku muutamissa muissa in-ear napeissa, ja hyvin luonnollinen saundi. Erottelu voisi olla vieläkin parempi, mutta kyllä nämä hyvät ja testaamisen arvoiset ovat. Tajuntaa eivät räjäytä, mutta ostaisin toisetkin kyllä. Balanced. Selvä homma, pitääpä katella noita, kun sais niin kätevästi Elacineihin kiinni. |
Jokunen 02.08.2008 12:27:48 | |
---|
Kossit ei saa ääniä miultakaan. Sen sijaan jo mainitut Sennheiser CX-300:t ovat olleet mitä mainioimmat. Nopea laittaa, pysyvät korvissa ja soundi on aika tasapainoinen. Kossin Sparkplugien jälkeen noiden käytön helppous oli iso yllätys! Omat Senukat ollet käytössä vajaan vuoden ja tyytyväinen olen. "OHO! OHO!" -Paavo M. Petäjä |
pwc 02.08.2008 12:40:25 | |
---|
Kossit ei saa ääniä miultakaan. Sen sijaan jo mainitut Sennheiser CX-300:t ovat olleet mitä mainioimmat. Nopea laittaa, pysyvät korvissa ja soundi on aika tasapainoinen. Kossin Sparkplugien jälkeen noiden käytön helppous oli iso yllätys! Omat Senukat ollet käytössä vajaan vuoden ja tyytyväinen olen. Kovin paljon paremmin tätä ei voisi tiivistää - näin se vaan on. |
UnBrain 03.08.2008 14:43:16 | |
---|
Mulla on toiminut sparkplugit hyvin iPodin kanssa kun ton järjettömän bassokorostuksen kompensoimiseksi laittaa iPodin omasta EQ:sta diskanttikorostuksen. Tai ainakin multakorvalle kelpaa. :) a-one and a-two and a-chicka booma chick.. |
kunnasja 05.08.2008 18:35:29 | |
---|
Hankkimani AKG:n 15 euron hintaiset napit on kohtuulliset. Soivat hieman hiljempaa kuin iPodin orkkis-luurit, mutta ääni on laadultaan parempi: basso ei puske pintaan ja ylämiddle on värjääntymätön, eli vääristäviä korostumia ei ole havaittavissa. |
Mr. Speed 06.08.2008 10:47:36 | |
---|
Mulla on toiminut sparkplugit hyvin iPodin kanssa kun ton järjettömän bassokorostuksen kompensoimiseksi laittaa iPodin omasta EQ:sta diskanttikorostuksen. Tai ainakin multakorvalle kelpaa. :) Kannattaa nyt sitten muistaa, että Kossin Sparkplug on aivan eri kuin The Plug. Mulla on The Plugit, ja todella hyvät kuulokkeet ovat! Myös se korvatulppaosa on hyvä. Yhdet treenit oon vetäny ne päässä, ja monesti koulun musaluokassa. Äänen laatu ei ole mitenkään erityisen bassovoittoinen, vaikka iPodin EQ on melko scoop itselläni. Basson toisto on kuitenkin selkeä ja tiukka. Ovat oikeasti todella hintansa arvoiset kuulokkeet, vaikka ne saakin tällä hetkellä Gigantista 15 eurolla. Sennheiseritkin ovat varmaan hyvät, mutta hinta onkin tuplat/kolminkertainen. F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein |
Chemo 06.08.2008 11:18:38 | |
---|
Koss The Plug-napit käytössä täälläkin, ollut pitkälti toista vuotta. Kelpaa edelleen. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |