Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 534 35 36 37 3848 49 50 51 52
Ozzyneito
31.07.2008 14:05:15 (muokattu 31.07.2008 19:38:39)

Oisko jollain kertoa jotain kokemuksia Apple iPod classic 80GB - soittimesta? Onko hintalaatu suhde kohillaan, kun tuo maksaa kuiteskin ton 250e melkeen. Ois kiva tietää että kestääkö kauemmin ku 2kk, kun ton verran kuiteskin rahaa pistämässä menemään.

Kiitos jo etukäteen!

E: Ja mites kun siirtää noita mp3:sia siihen, sujuuko se ilman ongelmia vaikka joutuu iTunesia käyttämään? Eli saanko kuiteskin kaikki mp3:seni tungettua vai onko siinä jotain rajotteita?

wma ei skulaa, muuten ei mitään hämminkejä. Tunesin kanssa suosittelen käsisynkronointia. Suomesta halvin on ilmeisesti elektroni.fin 227e posteineen (5e enemmän jos tilaa ennakolla)

Vaikka oma tapaus on ollut aika murheenkryyni, niin kyllä mä suosittelisin silti ipodia eteenpäin, on se akkukestoltaan ja käytettävyydeltään (muunmuassa) aika ylivertainen. Eikä tossa kokoluokassa ole edes muita kilpailijoita kuin creativen 32-gigainen mikälie, joka on vielä jopa iPodia kalliimpi.

edit: jatkoa mun ipod-draamaan. Laitoin eilen Humacille mailia, heidän mielestään vika on 5 gen videoissa lähes tyyppiviaksi luettava ja jatkotakuulle ei pitäisi olla mitään estettä. Soitin siitä sitten applelle, valitus meni läpi ja äsken lähti paketti kohti Helsinkiä. Applen asiakaspalvelun mukaan saan todennäköisesti uuden iPodin, hauskaa tässä on se, että noita 30 gigaisia viitosgeneroituja ei enää taida saada mistään, joten sieltä hyvällä tuurilla tulee 80-gigainen tilalle. No, eipä haittaa. raportoin lopputuloksen ensi viikolla, nyt vaikuttaa huomattavan lupaavalta.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Skyfall666
31.07.2008 16:17:46
Ei minullekaan selvinnyt mitä sillä haetaan tässä tapauksessa mutta mukailee ranskaa ja tarkoittaa "ole hyvä"

Kiitokset, jatkakaa!
Proge on niiden ihmisten musiikkia jotka luulee olevansa fiksuja. Fuusio on taas niille jotka on fiksuja.
tommiot
01.08.2008 10:16:47 (muokattu 01.08.2008 10:18:01)
Aikasemmin totesin jo tosta Applen ylivertaisuudesta hinta-laatusuhteessa. Tuen sitä väitettä edelleen. Pääsin tänään ensimmäistä kertaa tota omaa Touchiani näpräämään kun sain sen ton langattoman netin piiriin=)

Vaikka tallennustilaa tossa omassa laitteessa on vaan 8 GB, muut ominaisuudet kattaa kyllä hinnan (290$ kun sain sen ilman veroja)! Toimii samalla halpana navigaattorina, näyttö on erinomainen ton kokoseen laitteeseen ja käytettävyys on parasta.

Jos akun kestoa meinasit kuuntelussa, en oikeen usko että se 2 kk putkeen sulle musiikkia soittaa. Mutta jos meinasit että häviääkö akun varastointikapasiteetti kahdessa kuukaudessa, ei varmasti. Ja noilla Applen tuotteilla on kaikilla kunnon takuut summuut, ja asiointi Applella on mun kokemuksien perusteella helppoa..

Mulla on 16GB Touch (Rev. 1, en löytänyt netistä tietoa mistään eroista softaversion lisäksi, joten ostin tän ja päivitin, toivottavasti ei ilmene mitään ongelmia...), onhan se kyllä hauska laite. Akku voisi kestää pidempäänkin kun käyttää WLANia, mutta kyllähän tolla pärjää. Käytettävyys on tosiaan hyvä ja internetin selaus helppoa. Tosin hankalaa on se että jos haluaa esim. skipata jonkun biisin soittolistalla, ei se onnistu sokkona vaan pitää kaivaa laite taskusta esiin. iTunesia on hauska ohjailla WLANin kautta :)
sub zero
01.08.2008 11:40:33 (muokattu 01.08.2008 11:42:12)
menin nyt sit spontaanisti ostamaan tämmösen philips sa2620, 49 eurolla, kaks gigaa. en mä kauheesti käytä varmaan, mut esim jos huomenna pyöräilee facesiin niin vois kuunnella vaikka progee siinä samalla. kaipa tää nyt on ihan pätevä vehje

odottelen kauhulla et pääsen kotiin testaamaan kuinka helkkarin hitaasti mun 10 vuotta vanha tietokone siirtelee tietoa tohon laitteeseen
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Ziggy Bubba
01.08.2008 11:50:17

menin nyt sit spontaanisti ostamaan tämmösen philips sa2620, 49 eurolla, kaks gigaa. en mä kauheesti käytä varmaan, mut esim jos huomenna pyöräilee facesiin niin vois kuunnella vaikka progee siinä samalla. kaipa tää nyt on ihan pätevä vehje

Kerro ihmeessä sitten miten masiina toimii, noista Philipseistä kun on täälläkin aika vähän infoa. Itelläkään ei mitään kokemuksia..
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
sub zero
01.08.2008 12:00:01 (muokattu 01.08.2008 12:01:43)
ttu ehän mä ees tiedä toimiiko tää himassa kun mulla on ubuntu-linux. tässä ei puhuta muusta kuin windows vistasta

edit: netin perusteella näyttäis toimivan
Borlag
01.08.2008 12:05:19

ttu ehän mä ees tiedä toimiiko tää himassa kun mulla on ubuntu-linux. tässä ei puhuta muusta kuin windows vistasta

Pitäisi toimia suoraan. Eli kun ei vaadi mitään ylimääräistä softaa, niin toimii kuten muistitikku. Yleisesti ottaen nuo mp3 soittimet toimii Linuxissa kunhan ne on tehty USB-standardien mukaan. Esimerkiksi jotkut Sonyn roskat ei toimi, kun vaatii sen SonicStage softan
Ziggy Bubba
01.08.2008 12:30:29 (muokattu 01.08.2008 12:32:02)

Esimerkiksi jotkut Sonyn roskat ei toimi, kun vaatii sen SonicStage softan

Jeh Sonyllä on tosiaan tapana sitoa asiakkaansa noihin omiin roiniin... Tuo Sonic Stage vetää kyllä koneen kuin koneen tukkoon. Ite jouduin tuon kanssa tappelemaan minidiscin kanssa.

Kamerapuolella Sony taas käyttää omia pirun kalliita Memory Stick -muisteja. Toisaalta Apple pyrkii samaan - siitä ei vaan ole haittaa (yleensä).
Borlag
01.08.2008 12:35:20

Jeh Sonyllä on tosiaan tapana sitoa asiakkaansa noihin omiin roiniin... Tuo Sonic Stage vetää kyllä koneen kuin koneen tukkoon. Ite jouduin tuon kanssa tappelemaan minidiscin kanssa.

Kamerapuolella Sony taas käyttää omia pirun kalliita Memory Stick -muisteja. Toisaalta Apple pyrkii samaan - siitä ei vaan ole haittaa (yleensä).

Useimmiten juuri tuo hinta on se josta se suurin haitta tulee. Toinen on ettei sitä ainoata softaa jolla asiat saa hoidettua sitten ole kaikille käyttöjärjestelmille. Yksi missä ei voi muuta tehdä kuin ihmetellä, on niinkin yksinkertaiset asiat kuin printterit, esim. Canon tuppaa jättämään Linux käyttäjät täysin ulos.
Ozzyneito
01.08.2008 13:18:32

Toisaalta Apple pyrkii samaan - siitä ei vaan ole haittaa (yleensä).

Paitsi jos käyttää Windowsia.

Nimimerkillä iTunes on ilmestyskirjan kuudes peto.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
sub zero
01.08.2008 13:23:01
realaudio yritti itunesin kaltaista käyttiksen "vallankaappausta" joskus 1990-luvun lopussa
Ziggy Bubba
01.08.2008 13:38:17

Itellä on tosiaan Mac iPodin kaverina, toimii tietty mainiosti. Aiemmin mulla oli kyllä iTunes myös vanhassa PC:ssä, ei mulla ihmeempiä ongelmia ollut. Vaikka kone oli aika hidas, ei tuo iTunes sitä liikaa kuormittanut..
tuluppa
01.08.2008 13:59:45

Mulla on kyllä toiminut ihan loistavasti nämä itunesin versiot kolmen vuoden ajalta. Omiin tarpeisiin se vaan on paljon kätevämpi kuin esim. winamp.
muumiii
MauCer
03.08.2008 03:08:21
Nyt etsin halpaa mp3-soitinta jota aion käyttää pääasiassa vain backing trackien kuljettamiseen ja soittamiseen esim koululla tai treenikämpällä.

Aattelin etten tarvitse mitään erikoisuuksia. Näyttökään ei ole pakollinen. Muistia noin 1 giga?

Katsellessani kotimaisia hintoja, päätin taas että turvaudun kiinanihmeisiin, säästäen näin rutkasti. Laatu voi vaihdella, mutta saahan ne aina palautettua.

näitä ajattelin.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9325~r.65645719 Kopio music cardista, arvostelujen mukaan toimiva. Temmonmuutos, FM radio.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11383~r.65645719 FM radio on pieni plussa, tosin verkkovirta -usb lataus adapteri on ameriikan mallia. Kestävän näköinen. Ulkonäkö viehättää. Temmonmuutos

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9128~r.65645719 FM radio, toimisi helposti muistitikkuna (niin muutkin mutteivat ole niin käteviä)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12731~r.65645719 Muotoilu viehättää. Ei erikoisia ominaisuuksia.
At-Land-is
05.08.2008 16:18:25
Tulipa kokeiltua viikonloppuna, että miten creativen mp3-soitin lentää.. hyvinhän se otti ilmaa alle ja painui metsään, niin etten sitä sen jälkeen enään sieltä löytänyt.. nyt on vissiin uuden osto edessä, sainpahan hyvän syyn sellaisen ostoon =)

Muilla kokemuksia mp3-soittimien aerodynamiikasta??
Oli miten oli, näin on.
Bullitt
07.08.2008 22:18:14
Kävin ostamassa tänään Koss:in Plugit (ei siis sparkit) ja vaikuttas ihan kelpo napeilta hintaansa nähden. Näitä kehuttuja Sennheisereitä kun ei ollut saatavilla niin piti Kosseihin tyytyä. On nämä toistaiseksi ainakin toimineet, mutta eikös plugien pitänytkin olla Sparkplugeja paremmat?
tuluppa
07.08.2008 22:52:03

mutta eikös plugien pitänytkin olla Sparkplugeja paremmat?

Käsitin että the plug on vanhempi malli jonka spark plugit on korvanneet. Tiiä sit paremmuudesta.

Ostin alkukesästä AKG:n K 324 P:t vittuunnuttuani spark plugien hajoiluun ja oon ollut oikein tyytyväinen.
muumiii
Meisseli
07.08.2008 23:01:41

Kun ostin walkmanin (4GB) niin myyjä näytti vaihtoluureja(110e) ja sen tietysti otin osteassani huomioon(tyhmä!) oli muuten helvetin huonot luurit(tai siis napit) Varokaa!
Onko paikat puhtaina? Illalla tulee paljon porukkaa
Ziggy Bubba
08.08.2008 03:18:03 (muokattu 08.08.2008 03:18:46)

Kun ostin walkmanin (4GB) niin myyjä näytti vaihtoluureja(110e) ja sen tietysti otin osteassani huomioon(tyhmä!) oli muuten helvetin huonot luurit(tai siis napit) Varokaa!

Meinaat että ne mukana tulleet napit on huonot? Duh, niin on aika saletisti joka ikisessä soittimessa mitä kaupat myy. Noissa mp3-soittimissa ne vakkarinapit on selkeästi se heikoin lenkki... Jostain täytyy säästää.

Kannattaa siis tosissaan päivittää kuulokkeet uuteen soittimeen ensitilassa, jos äänenlaadulla on mitään väliä. Kaupungilla kun kattoo mm. noiden Applen valkonappien määrää, niin tuntuu että jengille on ihan sama :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)