Aihe: Guitar Techniques ja tilapäisetumerkinnät
1
calf
28.07.2008 23:32:11

Tänään tuli ensimmäinen GT himaan ja lehti vaikuttaa varsin mainiolta. Yksi ilkeä (?)
seikka pistänyt silmään: esim. Bill Evansin-lessonissa on kaikissa etumerkintänä C-duuri, vaikka pätkissä on monia sävellajeja. Likeissä on sitten pahimmillaan oiva kasa tilapäisetumerkintöjä.. =/

Onkohan tälle joku järkevä syy vai onko viisainta lähettää tulenkatkuinen maili Britteihin?
There are no wrong notes
Jucciz
29.07.2008 01:49:38
Tilapäisiä etumerkintöjä. Kaksi sanaa. :)
Teemu K.
30.07.2008 12:48:29 (muokattu 30.07.2008 12:49:29)

Kait sielllä odotetaan, että lehden lukijat käyttäisivät ainoastaan tabeja, eikä nuotteja. Kuitenkin aika härskiä touhua =D

Edit: Ja joo, katkera viesti on kait ihan sallittu.
Jeesus kärsi syntiemme puolesta, nyt on SINUN vuorosi >:)
calf
30.07.2008 13:58:45

Samaa itsekin ajattelin, paha ja tabittunut sukupolvi. =) Laitoin jo viestiä sinne, toivottavasti asia korjaantuu.
There are no wrong notes
Jucciz
30.07.2008 15:23:07
Kuulostaa kyllä todella härskiltä, jos ei edes etumerkintöjä osata laittaa kohdalleen. Tämä sukupolvi on valitettavan pahasti kiinni tabeissa ja valitettavan pihalla oikeasta nuottikirjoituksesta. Asialle olisi syytä tehdä jotain.
nikander
30.07.2008 15:43:25
Kukas tuo lessonin on tehnyt?
miksi opetella bendaamaan kun voi käyttää kampea?
UnBrain
30.07.2008 17:27:15

Asialle tosiaan pitäisi tehdä jotain.. Kaltaisilleni tabeihin jumittautuneille "muusikoille" pitäisi perustaa joku keskitysleiri jossa piippu ohimolla pakotettaisiin opettelemaan nuottien lukua. :(
a-one and a-two and a-chicka booma chick..
nannne
30.07.2008 17:38:15

Asialle tosiaan pitäisi tehdä jotain.. Kaltaisilleni tabeihin jumittautuneille "muusikoille" pitäisi perustaa joku keskitysleiri jossa piippu ohimolla pakotettaisiin opettelemaan nuottien lukua. :(

HMjuu, minua saa tulla opettamaan ilman piippua ohimollakin. :(
Snapo
30.07.2008 21:13:18
HMjuu, minua saa tulla opettamaan ilman piippua ohimollakin. :(

Minua on opetettu, piipun kanssa ja ilman. Vuoden olen ollut ilman konservatorion opetusta ja täytyy sanoa että nuotteja on ehkä max. 3 joita oon pari hetkeä vilkassut koko vuoden aikana eikä oo sen kummempaa ikävää tullut. Parin viikon päästä alkaa taas tuo opetus, onhan se varmaan mukavaa vaihtelua välillä niitäkin töljöttää ja miettiä että mikäs kärpäsenpaska tuo taas olikaan.
calf
30.07.2008 23:50:35 (muokattu 31.07.2008 00:04:51)

Aika hyvää treeniä ollut nuotinluvulle kun olen soitellut Kind Of Bluelta Milesin juttuja nuottikirjasta opetellen, vielä kun joutuu kaikki sävelet transponoimaan suuren sekunnin alaspäin. Sitä vastoin jossain kitaristeille tehdyissä nuotti/tabikirjoissa on suuri kiusaus katsoa tabia.
There are no wrong notes
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)