Terry Pantheras 29.07.2008 14:03:50 | |
---|
Imagosta puheen ollen... Mikään ei ole kauheamman näköistä, kuin se, että soitetaan hevisuunnikas polvissa kankeasti ja tuskaisesti, ja vain siksi, että se on jotenkin uskottavampaa. Eikös tää ole yleensä Les Paulilla vetävien glam/katurock-torakoitten juttu joilla on bootsit lahkeitten päällä, stetsonit ja hapsutakit? No offense to anyone... :) Myytävänä Ibanez IC400-kitara "Iceman" |
M!Xu 29.07.2008 17:32:44 | |
---|
Eikös tää ole yleensä Les Paulilla vetävien glam/katurock-torakoitten juttu joilla on bootsit lahkeitten päällä, stetsonit ja hapsutakit? No offense to anyone... :) Syntisen rennosti se Läsä silti soittaa. Itse en pystyisi tuolla tavalla. Take the Kama Sutra. How many people died from the Kama Sutra as opposed to the bible. Who wins?
-Frank Zappa |
Terry Pantheras 29.07.2008 21:22:37 | |
---|
Syntisen rennosti se Läsä silti soittaa. Itse en pystyisi tuolla tavalla. Kyllä, ja minähän arvostan suuresti Slashin soittoa. En pystyis miekään... Myytävänä Ibanez IC400-kitara "Iceman" |
Aguello 29.07.2008 23:09:50 | |
---|
Itse en juurikaan kykene soittamaan seisaalteni, vielä. Ranteeseen käy aivan julmetusti kun soitan seisaaltani, kokeiltu on kitara kaulassa ja polvissa sekä siltä väliltä, kaula ylhäällä, kaula nilkoissa. Missään ei oikein tunnu sopivalta, eiköhän tuo ajan mittaan ala istumaan, ottaa vain itseään niskasta kiinni ja yhden sateisen sunnuntain viettää kitaran parissa. Lisäksi tuntuu että sormien tulee olla jotenkin vinossa nähden kieliin, sillon se vasta leviää käsistä, sormet ei pääse leviämään (meinaan siis erkanemaan toisistaan) ja vitossointujen/power chordien soitto on vaikeaa. Näistä varmaan pääsee ylitse vain HARJOITTELEMALLA? |
Minushuman 29.07.2008 23:34:17 (muokattu 29.07.2008 23:36:35) | |
---|
Oman rajallisen kokemukseni mukaan (en ole kuin kerran aloittanut kitaransoiton harjoittelun ihan alusta, usemman kerran sitten melkein alusta) niin voipi varautua siihen, ettei se itselle hyvä kitaran etäisyys leuasta/polvista löydy ihan viikonlopun yli kokeilemalla. Mulla meni useampi kuukausi ja edelleenkin pari vuosikymmentä myöhemmin toi aina välillä vähän elää. Ei tosin kovin paljon. Kyllä ne edelleenkiin roikkuu reilusti vyönsoljen alapuolella, mutta niin ne soittimet on alusta asti tehneet. En mä oikein osaa edes soittaa istualtaa. Kädet puutuu. Ja eihän ne käsien lihakset ole tottuneet tekemään kitaran kanssa töitä siinä istuma-asennossa, kuin ehkä kielien vaihdon yhteydessä. EDIT: Mä muistelisin aluksi joutuneeni opettelemaan biisejä kahteen kertaan. Ensin istuen ja sitten seisten. Muttei sitä paljoa ekan, hieman alta vuoden jälkeen, tarvinnut tehdä. Reenasin vaan seisaaltaan siitä etiäpäin. "Darkest motherf****r on the planet - Just so close to death I know I am it." |
Jzci 30.07.2008 00:10:59 | |
---|
ottaa vain itseään niskasta kiinni ja yhden sateisen sunnuntain viettää kitaran parissa. Heh. Yhden vuoden jokainen sunnuntai saattaisi riittää. |
mrk 30.07.2008 00:13:42 | |
---|
Ainahan sitä voi roudata sängyn lavalle jos niin hassusti käy että joskus sieltä makuuhuonetiluttelusta oikeille lavoille asti pääsee. "Short On Long Term Goals" |
oiva tumpeloinen 30.07.2008 00:28:11 (muokattu 30.07.2008 00:31:21) | |
---|
Eikun mietin vaan että kun muutkin pystyy kerran soittamaan kitara lantionkin alapuolella niin miksen minä? :) Ei siinä muuta mutta ylänauhoilta soittaminen sattuu ranteeseen. Noh, yleensä olen istueltaan treenannut niin eiköhän kannattaisi alkaa seisaaltaankin treenaamaan enemmän. Seisaaltaan reenaaminen on aina hyvä lääke seisaalteen soittamiseen, mut ei oo tullut mieleen, että immeisillä voi olla vähän erilainen anatomia? Toisilla voi olla kädet mallia apina, milloin voi palio paremmi lakaista munien alta. E: jos ihan asiaakin yritetään, niin monele istualteen reenaavalle se käsien asento on hyvä. Eli soittaessa istualtaan, vedä hihna siihen malliin, että noustessa kitara on samalla korkeudella. Siitä voi sitten pikkuhiljaa laskea kitaraa alaspäin, jos katu-uskottavuutta kaipaa. |
Muusikonrenttu 30.07.2008 02:00:25 (muokattu 30.07.2008 02:43:56) | |
---|
Soittoasennosta vielä sen verran, että jos soitat paljon istualtaan, niin soittoasento kannattaa seisaaltaan pitää suht samanlaisena. Eipähän tarvitse harjoitella kaikkea kahdelle eri soittotyylille. Näin. Kyllä mullekin treeneissä sanottiin että kitaraa ei saa pitää liian ylhäällä kun siinä kärsii tuo katu-uskottavuus. Laskin sitten reilusti ja pikkuhiljaa hilannut takasin ylös. On se kauheeta soittaa kitara polvissa. :P Tässäpä nykyinen korkeus vaikkei ketään varmaan kiinnosta. http://muusikoiden.net/dyn/users/37610.jpg EDIT Tulipa vaan tästä http://yuko.cside5.com/picture/pgag.jpg mieleen että tuplakaulaa ei ikinä saa hyvälle korkeudelle. Kaiken lisäksi alempi kaula jää varsinkin seisaalla soittaessa ylemmän kaulan "alle" piiloon eikä ja pitää kurkotella jos mielii nähdä mitä soittaa. Mut onhan se näyttävää kieltämättä. Aika vintage.. |
arto123 30.07.2008 02:06:06 | |
---|
I know, it's only rock'n'roll but I like it! |
Henkka370 30.07.2008 13:09:14 | |
---|
|
Satiainen 30.07.2008 14:11:48 | |
---|
Mä koitan nyt ihan tosissaan saada swiipin kulkemaan vielä paremmin seisaaltaan, kun pääsin eroon chrisbroderickmaisesta tavasta pitää kitaraa älyttömän korkealla. Papyrus Containing The Spell To Preserve Its Possessor Against Attacks From He Who Is In The Water |
Trendkeel 30.07.2008 23:58:30 | |
---|
Usein reenaan biisiä istualteen ja kokeilen miten onnistuu seisaalteen. Yleensä ei tarvitse erikseen harjoitella seisaalteen soittamista, kitaraa pidän siinä vyötärön kohdalla rennon ja silti uskottavan näköisesti :) "Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! .. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara." -kloppis |"..mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kotona ei tippuisi pesää", Hetfield sanoo ja puhkeaa nauruun. |
hjukke 31.07.2008 08:46:55 | |
---|
Kaikki rannekellotornin mukana |
Marshallga 31.07.2008 08:49:27 (muokattu 31.07.2008 08:50:50) | |
---|
Hiljalleen olen itekin ryhtynyt soittelemaan seisaaltaan. Kovin erikoiseltahan se tuntuu, kun olen tähän mennessä soitellut pelkästään istualteen sängyn/penkin reunalla. Aluksi oli vähän hakemista tietyissä kuvioissa käden erilaisen liikeradan takia. Voisihan tuota soittaa seisaalleen vaikka koko ajan, mikäli kitara ei hiertäisi olkapäätä jatkuvasti kaulapainoisuutensa takia. Liekö erilainen hihna olisi poikaa tai sitten voisi porailla hihnalle reiän alemmaksi bodyyn. e: kylläpä tulee sekavaa tekstiä.. "Support music, not rumors." |
brn2sk8 31.07.2008 10:19:37 | |
---|
Onko olemassa mitään "oikeaa" asentoa missä kuuluisi soittaa tai jotain mikä helpottaisi soittoa. Esim missä kulmassa kitaran pitäisi olla ja mihi suuntaan. Siis tämähän on kitaransoiton historiankirjojen merkittävin asia meinaan koska sillähän ei ole sitten minkään vertaa väliä että miten se kepukka sun kourassa on, ellet ole huomannut... Suosittelen katsomaan mm. Paul Gilbertin, Jimi Hendrixin, Marty Friedmanin sekä Slashin soittovideoita, pitkän päälle tulet huomaamaan että on aivan sama soitatko kitaraa oikeakätisesti, vasenkätisesti, hampailla, selän takana vai niskan päällä.. Se oikea soittoasento siispä taitaa olla se missä sun otekätes yltää tarvittavan pitkälle skitan kaulassa, mutta eipä sekään välttämätöntä enää ole kun porukka on alkanut soittaa kitaraa jaloillaan, eli yhteenveto?? Joku voi yrittää selittää tätä koska mun resurssit ei riitä, ite soitan miltä tuntuu enkä kysele sitä muilta että miten pitäis... Cry Baby and ask me WHY WHY |
Ottoko 31.07.2008 14:11:33 | |
---|
Behold bastard son.
I am the evil one. |
Hiljalleen olen itekin ryhtynyt soittelemaan seisaaltaan. Kovin erikoiseltahan se tuntuu, kun olen tähän mennessä soitellut pelkästään istualteen sängyn/penkin reunalla. Aluksi oli vähän hakemista tietyissä kuvioissa käden erilaisen liikeradan takia. Voisihan tuota soittaa seisaalleen vaikka koko ajan, mikäli kitara ei hiertäisi olkapäätä jatkuvasti kaulapainoisuutensa takia. Liekö erilainen hihna olisi poikaa tai sitten voisi porailla hihnalle reiän alemmaksi bodyyn. e: kylläpä tulee sekavaa tekstiä.. Kyllä lienee asennossa korjattavaa, jos kitara olkapäätä hiertää :/ Nojoo.. Asiaan. Kyllä melko automaationa tulee toi seisaaltaansoitto, ei sitä ole ikinä tarvinnut reenata. Biisit opettelee himassa istualtaan, ja sitten kämpillä soitetaan seisaaltaan/riehuessa. Kyllä tietysti sooloa helpottaa huomattavasti kitaran polvelle nostaminen, ja jalka jonkun korokkeen päälle. F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein |
brn2sk8 31.07.2008 15:09:00 | |
---|
Kyllä lienee asennossa korjattavaa, jos kitara olkapäätä hiertää :/ Nojoo.. Asiaan. Kyllä melko automaationa tulee toi seisaaltaansoitto, ei sitä ole ikinä tarvinnut reenata. Biisit opettelee himassa istualtaan, ja sitten kämpillä soitetaan seisaaltaan/riehuessa. Kyllä tietysti sooloa helpottaa huomattavasti kitaran polvelle nostaminen, ja jalka jonkun korokkeen päälle. Tais tarkottaa sitä että hihna hiertää olkapäätä, luulenpah... Seisaaltaan opettelu ei oo kaikille niin helppoo, jotkut joilla on pitkät kädet joutuu pitään skittaa matalempana kuin muut ja joillain ei välttämättä taivu ranne paljookaan, sit asentoo joutuu koko ajan vähän hakeen... Itelläni ei oo kovinkaan pitkät, mutta isot kädet niin seisaaltaan soitto on kans yhtä helppoo kun istualteenkin, jos siis ei ota sitä huomioon että istualteen ollessa asentoo ei tarvi koskaan korjata kun taas seisaaltaan ollessa aika ajoin skitan kaulaa saa nostaa ylöspäin tai jotain muuta pientä... Cry Baby and ask me WHY WHY |
Askorbiinihappo 31.07.2008 15:27:04 | |
---|
Itellä on kitaran hihna niin kireellä kun sen saa, vähän tulee kitaran alareuna sepaluksesta yli. Itsekin kokeilin aluksi soittaa alhaalla, ja eihän tuo toimi ollenkaan. Jos ei sitten ole apinakäet niinkuin Hetylla. Kun oli tuosta uskottavuudesta puhe, niin mielestäni cooleimmat lavaketut on Åkerfeldt ja Mustaine. Kummallakaan ei ole kitara mitenkään alhaalla, Åkella ehkä jopa ylempänä kuin mulla. I laugh under the weeping moon |