--Tomppa-- 23.04.2008 21:22:29 | |
---|
En jaksa lukea läpi, että onko tätä jo ehdotettu, mutta... Olisko metronomin hankkimisesta mitään apua? Periaatteessa jokaisen soittajan perusvarustukseen pitäisi kuulua se Seikon halpa kvartsimetronomi, hinta jotain 24 egee. Jos haluaa panostaa enemmän, niin jonkinlainen rumpukone olisi kanssa erinomainen hankinta, erityisesti kitaristille. Pelkkä metronomi kehittää rytmitajua tehokkaammin, mutta jos lähtökohta on, että putoaa jostain Metallican riffeistä, niin sitten rumpukone, josta kuulee koko kompin, varmasti ruoskii eteenpäin. Tietäiskö kukaan, notta onko mitään ilmaisia rumpusoftia, joissa on jo valmiina erilaisia komppeja? Itteäni ketuttaa kun noissa rumpusoftissa joutuu aina ite tekemään omat komppinsa, mikä muuten olisikin aika jees juttu, mutta kun en ossaa. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
varo 24.04.2008 15:56:35 | |
---|
Tietäiskö kukaan, notta onko mitään ilmaisia rumpusoftia, joissa on jo valmiina erilaisia komppeja? Itteäni ketuttaa kun noissa rumpusoftissa joutuu aina ite tekemään omat komppinsa, mikä muuten olisikin aika jees juttu, mutta kun en ossaa. iha noin muute että olisko teillä mitää rumpusoftaa, mitä suosittelisitte?mulla on zoomin g2.1u, jossa on rumpukonekin,jossa ei kai pysty muuttaa komppeja mikskää,eli haluaisin väsätä ite omat taustakompit.pitäs olla heleppo käyttönen ja ilmanen? kitaristi hakee soittokavereita/bändiä |
--Tomppa-- 24.04.2008 19:17:40 | |
---|
iha noin muute että olisko teillä mitää rumpusoftaa, mitä suosittelisitte?mulla on zoomin g2.1u, jossa on rumpukonekin,jossa ei kai pysty muuttaa komppeja mikskää,eli haluaisin väsätä ite omat taustakompit.pitäs olla heleppo käyttönen ja ilmanen? Fruity Loopsilla saa vissiin väännettyä jotain. Ja Acoustica Beatcraftilla. Ja Hydrogenilla kait... Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Mr.Albertson 31.07.2008 12:31:44 | |
---|
En oikeen usko tommosiin kokeisiin sain jotain 70 % mutta ei oo mitään hankaluuksia soittaa kitaralla riffejä jossa on vähän moni mutkasempiki riffi, tai rumpuja. Ei kai!! |
Mulla on semmonen ongelma, että toisinaan kuulen rytmin ikään kuin väärin päin. Ymmärrän ykkösen siis väärään paikkaan. Joskus onnistun hoksaamaan biisin oikein muutamalla keskittyneellä kuuntelukerralla, mutta on biisejä, joita en tähän päivään mennessä tajua. Onks muilla vastaavaa? Voiko tota reenata? Vituttaa. |
Mr.Albertson 31.07.2008 12:44:30 | |
---|
Mulla on semmonen ongelma, että toisinaan kuulen rytmin ikään kuin väärin päin. Ymmärrän ykkösen siis väärään paikkaan. Joskus onnistun hoksaamaan biisin oikein muutamalla keskittyneellä kuuntelukerralla, mutta on biisejä, joita en tähän päivään mennessä tajua. Onks muilla vastaavaa? Voiko tota reenata? Vituttaa. Alota laskemaan alusta.siis biisin alusta.tai sit siitä missä vaihtuu tahti. Ei kai!! |
kondensaattori 31.07.2008 12:46:38 | |
---|
Alota laskemaan alusta.siis biisin alusta.tai sit siitä missä vaihtuu tahti. On yritetty. Ei vaan mee kaaliin. |
kimurantti1 31.07.2008 12:49:22 (muokattu 31.07.2008 13:12:05) | |
---|
Mulla on semmonen ongelma, että toisinaan kuulen rytmin ikään kuin väärin päin. Ymmärrän ykkösen siis väärään paikkaan. Joskus onnistun hoksaamaan biisin oikein muutamalla keskittyneellä kuuntelukerralla, mutta on biisejä, joita en tähän päivään mennessä tajua. Onks muilla vastaavaa? Voiko tota reenata? Vituttaa. Kyllä siihen aina välillä törmää, eikä se ole mikään harvinainen juttu. Jos jotain ei hahmota, niin paras tapa mielestäni treenata asiaa, on ottaa vaikka pieni pätkä siitä riffistä, ja lausua/hyräillä/soittaa rytmiä todella hitaasti ja yrittää löytää se ykkönen. Toisaalta monta kertaa hommaa ei välttämättä kannata yrittää purkaa liian pieniin osasiin, vaan yrittää vain hahmottaa sen draivin toisin päin. Pari kertaa olen jätkille näyttänyt jotain riffiä, ja rumpali on alkanut soittamaan komppia, jossa ykkönen onkin aivan muualla kuin missä minä sen ajattelin olevan. Nyt on sitten yhdessä kipaleessa riffi, joka soitetaan ensin kaksi kertaa niin kuten ajattelin, ja sen jälkeen se käännetään toisinpäin. |
kondensaattori 31.07.2008 12:56:46 | |
---|
Kyllä siihen aina välillä törmää, eikä se ole mikään harvinainen juttu. Jos jotain ei hahmota, niin paras tapa mielestäni treenata asiaa, on ottaa vaikka pieni pätkä siitä riffistä, ja lausua/hyräillä/soittaa rytmiä todella hitaasti ja yrittää löytää se ykkönen. Toisaalta monta kertaa hommaa ei välttämättä kannata yrittää purkaa liian pieniin osasiin, vaan yrittää vain hahmottaa sen draivin toisin päin. Pari kertaa olen jätkille näyttänyt jotain riffiä, ja rumpali on alkanut soittamaan komppia, jossa ykkönen onkin aivan muualla kuin missä minä sen ajattelin olevan. Nyt on sitten yhdessä kipaleessa riffi, joka soitetaan ensin kaksi kertaa niin kuten ajattelin, ja sen jälkeen se käännetään toisinpäin. En siis ole yksin, helpottaa. Ite en millään hahmota esim. Michael Jacksonin Dirty dianaa: http://www.youtube.com/watch?v=Evq7dmDDeCM Onko muille selvää pässinlihaa? |
kimurantti1 31.07.2008 13:13:39 (muokattu 04.08.2008 17:24:09) | |
---|
En siis ole yksin, helpottaa. Ite en millään hahmota esim. Michael Jacksonin Dirty dianaa: http://www.youtube.com/watch?v=Evq7dmDDeCM Onko muille selvää pässinlihaa? Onhan tuo ihan sikanautaa, mutta mä olen mielestäni hoitanut rytmipuolen itselleni aika hyvin kuntoon. Mitä kohtaa tuossa et hahmota? Kun biisi lähtee, niin basari on tahdin ykkösellä ja kolmosella. Syntikkakuvio lähtee edellisen tahdin viimeisellä kahdeksasosalla, mutta tulee kuitenkin puolinuotteina ihan ykköselle ja kolmoselle. Haikan aksentti tulee tahdin neljännelle kahdeksasosalle, eli juuri ennen tahdin puoliväliä. Sitten kun virppa lähtee mukaan, niin se tulee tahdin toiselle neljäsosalle ja kuudennelle kahdeksasosalle. Kertsi menee sitten vähän erilailla. Näitä säveltapailujuttuja on kieltämättä hankala selittää mitenkään sen selvemmin, pitäisi ihan kasvokkain näyttää. Yksinkertaisempi tapa treenata, on ottaa aivan mikä tahansa rytmi. Siis vaikka kahden neljäsosan mittainen synkooppi (kahdeksasosa, neljäsosa, kahdeksasosa) ja lausua sitä. Aloita niin, että lähdet tahdin ykköseltä. Kokeile sitten lähteä tahdin kakkoselta. Nyt tahdin ykkösen yli mennäänkin synkoopilla. Minun korvani ainakin hahmottavat tuon rytmin tahdin parin jälkeen sitten juuri niin, että riffi lähtee tahdin ykköstä edeltävällä synkoopilla. Tällä metodilla käyt läpi kaikki tahdin kahdeksasosat. Sitten kun alkaa luonnistua, niin kokeile muilla rytmeillä. E: Joku lause ilmisesti pyyhkiytyi tekstin välistä pois. Nyt sen pitäisi olla oikein. |
Askorbiinihappo 31.07.2008 13:23:29 (muokattu 31.07.2008 13:55:32) | |
---|
Ei kun ei mitään. Kuuntele sitä synaa. I laugh under the weeping moon |
kondensaattori 04.08.2008 14:50:39 | |
---|
Joo olen yrittänyt vaikka miten mutta ei onnistu. Pitää vaan tyytyä tähän. |
Grugi 04.08.2008 15:56:46 | |
---|
84.0% Correct tuli rytmistä. Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
Seba 04.08.2008 18:07:42 | |
---|
En siis ole yksin, helpottaa. Ite en millään hahmota esim. Michael Jacksonin Dirty dianaa: http://www.youtube.com/watch?v=Evq7dmDDeCM Onko muille selvää pässinlihaa? Ei kai tuossa mitään kummaa ole? Basari ykkösellä ja kolmosella melkein koko biisin? |
Juippi! 04.08.2008 23:00:37 (muokattu 05.08.2008 15:15:43) | |
---|
86.1% sävel, mutta kerran painoin toista nappia vaikka piti painaa toista 60% Rytmi (En ymmärrä miten se noin huonosti :D) Ja siitä sävelen erottamisjutusta tuli että erotan 0.9hz:n eron http://www.mikseri.net/artists/?id=103408 |
nopelius 05.08.2008 00:21:44 | |
---|
83.3% oikein sävelestä ja 80.0 % rytmistä |
Mr.Albertson 24.08.2008 15:39:51 | |
---|
tosta adaptivepitchistä 0 ,8625 Aaaarrrghhhhh!!! |
okkis 24.08.2008 20:41:50 | |
---|
sain joskus pari vuotta sitten lähemmäs 95% tuosta rytmistä! Nyt löysin tuon uudestaan ja sain 80%, heheh :D mielenkiintoista, olen heikentynyt...... |
Snabii 27.08.2008 21:17:11 | |
---|
Aloitin soittamaan tuossa keväällä kitaraa enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja sain (oljenkorsia käyttämättä) rytmitajuhässäkästä 84% ja tonedeaf testistä 80,6%. Aika yllättävä tulos, odotin paljon pienempiä lukuja :) En pidä itseäni erityisen musikaalisena ihmisenä. |
Jinxed 28.08.2008 10:42:12 | |
---|
Rytmiin auttaa kun harjoittelee funkin ja nopean death metallin tahtiin. Esim. http://www.amazon.com/Funk-Rhythm-Guitar-Ross-Bolton/dp/B0000633EZ on ihan ok funk-opetusvideo. Sitten metallipuolelta esim. Decapitatedin tuotanto on aika jees rytmipuolella. Nuo nyt ovat itseä auttaneet paljon rytmien hahmottamisessa. Niin ja sitten jos ihan outoja tahtilajeja haluaa oppia niin kannattaa kuunnella/soittaa Mahavishnu Orchestran biisejä ja eri polyrytmien yms. kikkojen opetteluun auttaa Meshuggah, etenkin ne simppelimmät biisit mitä Chaosphereltä löytyy. "What a tool!" |