Aihe: Rajasaaren romanialaismuusikot
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
Ostinaatio
30.07.2008 15:47:22 (muokattu 30.07.2008 15:49:16)
Hei, kannattaa varmaan mennä kirjoittelemaan jonnekin kokoomusnuorten foorumille ja perustaa sinne vaikka ihan oma viestiketju, jonne voit tuota sanomaasi suoltaa. Marxilla tai Neuvostoliitolla ei ole mitään tekemistä tämän keskustelun kanssa.

Taisit unohtaa stallarijuutalaisanarkistimonikulttuurisuusvegaaniaktivistisosiaalityöntekijähippiromanianvenäläistummaihoisten salaliiton. Kyseessähän on nimittäin yksi ja sama henkilö tai henkilöiden ryhmä, joka/jotka jostain syystä on täysin itsensä kanssa ristiriidassa. Tämän ristiriidan salaaminen on monikulttuurinen salaliitto, joka on useiden "nerokkaiden" internetsivujen paljastettava. Nimittäin onhan se kumma, että se miljoonien henkilöiden lauma joita Jiihaan kaltaiset ihmiset pelkäävät tai vihaavat, ovat näennäisesti eri mieltä asioista. Onneksi suuri guru Jussi Halla-Aho jatkuvasti osoittaa miten eri henkilöt voivat eri mielipiteineen olla toistensa kanssa ristiriidassa ja paljastaa tämän salaliiton joka uhkaa todellista suomea - eli leijonapaitaa päällä pitäviä rehellisiä kansalaisia.

Muistanet myös, että torjuakseen tätä uhkaa on välittömästi aloitettava sota kaikkia islaminuskoisia vastaan, jotka hetkenä minä hyvänsä räjäyttävät itsensä ilmaan. Diplomatian poistaminen, avoin demokratia ja muut yleistä perusturvaa luoneet asiat tulee korvata aina kansalaisvapauksien ja elämänlaadun kannalta historiassa niin menestyksekkäästi osoittaneella fasismilla. Tämä nimittäin on huomattavasti vähemmän tuhoisaa kuin vapaan kansalaisyhteiskunnan demokraattisten ja harkitsevien toimintatapojen mukaan eteneminen.

Myöskin sosioekonomisen aseman, kasvatuksen tai kulttuurin vaikutus ihmisten käytökseen on naistutkijoiden propagandaa, kaikki tietävät, että romani- tai tummaihoisuus- tai kommunismi-geeni aiheuttavat rikollisuutta, tämän ovat vain tiedemiehet salanneet em. mainitun salaliiton suojissa.

On myös otettava huomioon, että oikea tilastotiede osoittaa, että jos jonkin ryhmän edustajien keskuudessa tapahtuu kantaväestöä enemmän rikollisuutta, niin oikeasti kaikki tämän ryhmän edustajat ovat rikollisia, myös geneettisesti, vaikka tilastot toisaalta puhuisivat tätä seikkaa vastaan.

Onneksi Jiihaa kuitenkin kirjallisesti etevällä ironiallaan ja muutenkin tajuttoman syvällisellä yhteiskuntanalyyttisellä silmällään on huomannut nämä asiat, eikä esimerkiksi joutunut tietyn ääriryhmän yksinkertaistavien ja huonojen kliseiden alaisuuteen.

Ihan vaan sivuhuomiona, että ainakin jos luetaan tämän foorumin sääntöjä, tämä ketju olisi pitänyt lukottaa jo ajat sitten.
"In all times and places it is the task of politics to shed light upon and dispel prejudices, which is not to say its task is to train people to be unprejudiced or that those who work toward such enlightenment are themselves free of prejudice." -Arendt
Pieni rumpalipoika
30.07.2008 15:53:17 (muokattu 30.07.2008 15:58:01)

Ihan vaan sivuhuomiona, että ainakin jos luetaan tämän foorumin sääntöjä, tämä ketju olisi pitänyt lukottaa jo ajat sitten.

Tässä on keskusteltu todella vaikeasta aiheesta yllättävänkin asialliseen sävyyn, joten suosittelen pysymään poissa jos ei pää kestä näkökulmia joissa etniseltä alkuperältään ei-suomalaisia kehdataan kritisoida.

Mä itseasiassa olen erittäin hämmentynyt siitä miten tää on pysynyt näin asiallisena. Sitäpaitsi nämä yleensä kaatuvat juuri siihen, että kaiken maailman urvelot tulevat

a) perseilemään
b) valittamaan perseilystä

Näin soppa on valmis lukotettavaksi ja hankala aihepiiri on saatu taas sujuvasti pyyhittyä maton alle pois pientä mieltä häiritsemästä.

Edit. Ihan sivuhuomiona, kaikenmaailman hipit ja muut rasistin-leimaa kuollakseen pelkäävät tuntuvat niputtavan isänmaallisuuden tai vaikkapa suomi-paidan käytön punaniskaiseksi rasismiksi. Siis mitä vittua?

Tuntuu olevan muodikas ajan henki, että ulkolaisten kulttuuria ja omaleimaisuutta suojellaan ja vaalitaan, mutta jos joku sanoo olevansa ylpeä suomalaisuudestaan, karvat nousevat pystyyn.
Rummut nurin ja nussimaan!
Lennu
30.07.2008 16:21:42

Sitäpaitsi nämä yleensä kaatuvat juuri siihen, että kaiken maailman urvelot tulevat

a) perseilemään

No voi vittu, just piti osallistua keskusteluun, mutta ei sitte.

Tai no yks juttu:

Mulla on yks tuttu Senegalista, ihan musta mies. Se on oikeestaan niin musta, että se on jo melkein sininen. Ei varmaan lähde pesussakaan pois. Noh, kuitenkin, se oli Porvoon vesilaitoksella töissä ja heti kun se lähti sieltä pois, niin juomavesi meni juomakelvottomaksi. Että lisää niitä negroideja töihin vesilaitoksille.
Pieni rumpalipoika
30.07.2008 16:25:51 (muokattu 30.07.2008 16:27:55)

No voi vittu, just piti osallistua keskusteluun, mutta ei sitte.

Tai no yks juttu:

Mulla on yks tuttu Senegalista, ihan musta mies. Se on oikeestaan niin musta, että se on jo melkein sininen. Ei varmaan lähde pesussakaan pois. Noh, kuitenkin, se oli Porvoon vesilaitoksella töissä ja heti kun se lähti sieltä pois, niin juomavesi meni juomakelvottomaksi. Että lisää niitä negroideja töihin vesilaitoksille.

Perseilyä pahempi on valittaminen perseilystä. Pelkkä perseily ei vielä niuhojen mielestä ole tarpeeksi vaan pitää laittaa ketju vielä enemmän vituiksi iänikuisella valittamisella.

Vituttaa kaiken maailman inisijät.

Edit. Oon perustanut muun muassa em. hahmoja varten huoneenkin http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=727, mutta tajusin vasta että jo huoneen kuvaus kertoo, miksi he eivät ole liittyneet jäseniksi.
Ostinaatio
30.07.2008 16:29:05 (muokattu 30.07.2008 16:34:57)
Edit. Ihan sivuhuomiona, kaikenmaailman hipit ja muut rasistin-leimaa kuollakseen pelkäävät tuntuvat niputtavan isänmaallisuuden tai vaikkapa suomi-paidan käytön punaniskaiseksi rasismiksi. Siis mitä vittua?

Tuntuu olevan muodikas ajan henki, että ulkolaisten kulttuuria ja omaleimaisuutta suojellaan ja vaalitaan, mutta jos joku sanoo olevansa ylpeä suomalaisuudestaan, karvat nousevat pystyyn.

Niin, vähän samalla tavalla kuin kasvissyönti tai vaikka pasifismi liitetään joihinkin toisiin asioihin. Oikeastaan olennaisempaa kuin se, että kuka arkipuheessaan liittää minkä mihinkin lie kuitenkin se, että varsinaiset päätökset ja toiminta tehdään rationaalisesti. En mä esimerkiksi ehdottaisi mitään laillisia tai valtiollisia toimia leijonapaitojen käyttöä tai jääkiekonpelaamista vastaan, jos joskus yleiskielessä käytänkin niitä aika tietoisesti yleistäen.

Mulla ei ole mitään suomalaisuutta tai kansallisvaltioita vastaan sinänsä, ja olen joskus kirjoittanut siitä itsenäisyyspäivänä ihan lämminhenkisen tekstinkin. Kyse lienee sellaisesta assosiaatiosta, että kun ollaan jo suomessa niin tuntuu snadisti oudolta korostaa sitä suomalaisuutta. Vähän niinkun se outo vastenmielisyys mikä tulee kun jenkit jenkeissä hokee yhdysvaltojen olevan maailman paras valtio. Ei siis sillä, ettei jenkeissä olisi hitosti siistejä juttuja, se vaan tuntuu jotenkin taantuneelta.

Ja kyllä mä myönnän, että mulla tulee usein siitä myös sellainen ennakkoluuloinen asennoituminen, että yleensä sillä viitataa myös siihen, että muiden valtioiden asukkaat olisivat jotenkin toisarvoisia - asenne jota en tietysti voisi koskaan ymmärtää. -

Noin yleisesti mä en ole nähnyt tätä keskustelua kovinkaan rakentavana. Ehkä suurin ongelma on se, että mä en näe näissä "kriittisissä" kommenteissä kovinkaan usein mitään varteenotettavia ratkaisukeinoja. Tähän vaikuttavat tietysti lähtökohtani myöskin, esimerkiksi se, että uskon, että lainsäädännön pitää perustua ihmisten tasa-arvoon ja syrjimättömyyden periaatteeseen. Olen kuitenkin aika perinteinen arvoiltani: liberalismi, demokratia, yhtäläisyys oikeuden edessä jne. En näe totalitaristisen valtion viehätystä.

Avaan vielä vähän lisää: en voi siis millään nähdä esimerkiksi spesifisti "rotuun" tai kansallisuuteen perustuvaa lainsäädäntöä rakentavana ratkaisuna. Ainoaksi varteenotettavaksi vaihtoehdoksi jää yksinkertaisesti se, että jos rikoksia tehdään tai niitä pyritään estämään on apuna oltava perinteinen kaikille yhtäläinen lainsäädäntö ja poliisivoimien käyttö. Myöskin esimerkiksi tietyissä yhteiskunnallisissa ilmiöissä sosiaalipoliittisia keinoja vai ja pitää pyrkiä käyttämään hyväksi.

Kuitenkin usein jos keskustelun "monikulttuurikriittisen" kirjoittajan kanssa ja korostan yhtäläisyyttä lain edessä, niin asia väännetään jotenkin siihen, että hyväksyn rikollisuuden tai rikoksia. Tämä on mielestäni hitusen ällöttävää. En tietenkään hyväksy, ja aika vähissä ovat ne ihmiset jotka hyväksyisivät. Tämä on kuitenkin se perusretoriikka mikä toistuu erilaisissa piireissä. Rikollisiin puuttukoon viranomaiset (eikä. isän maan puollustajat tai muutkaan vigilantet), kuten tavallisesti.

Tämä romanian romaneiden kysymys on siitä erityisen mielenkiintoinen, että liikkumisensa puolesta toimitaan täysi lain puitteissa. Ja tässäkin pysyn kannassani siitä, että johonkin etniseen ryhmään kohdistettu spesifi liikkumisenrajoitus ei ole oikeudenmukainen, eikä realistisesti oikeusvaltion periaattein toteutettavissa.

Uskon myöskin, että suhteellisen avoimista rajoista on ollut laajasti katsottuna enemmän hyötyä kuin haittaa - mikä ei tarkoita sitä, että niissä ei olisi vakavia haittapuoliakin. Tosin sellaisia haittapuolia, jotka mielestäni voisivat olla ainakin osittain esimerkiksi poliisien, lainsäädännön ja tullien kansainvälistä yhteistyötä tiukentamalla. Esimerkiksi laajalla skaalalla katsottuna kansainvälinen kauppa ja diplomatia on useimmiten johtanut sotien ja sotien uhan vähenemiseen. Suhteellisen eristyneet ja vahvasti väestöään kontrolloivat valtiot taas tuntuvat ajautuvat melko helposti esimerkiksi sisällissotiin. Rikollisuuden kansainvälistymisestä on toki haittaa, mutta ei samoissa määrin.

Voisit tietysti jatkaa, mutta kysymys laajenee helposti käsistä. Ehkä ongelmani tuli kuitenkin jo esiin: konkreettisten, laaja-alaisten ja fiksujen ongelmaratkaisujen puute (minulle Mrq:n suosima verilöylyfasismi ei esimerkiksi ole tällaista). Sen sijaan "monikulttuurikriittinen keskustelu" tuntuu koostuvan valitettavan usein jostain aivan muusta kuin järkevien ratkaisujen etsimisestä.
"In all times and places it is the task of politics to shed light upon and dispel prejudices, which is not to say its task is to train people to be unprejudiced or that those who work toward such enlightenment are themselves free of prejudice." -Arendt
Pieni rumpalipoika
30.07.2008 16:41:08

Ehkä ongelmani tuli kuitenkin jo esiin: konkreettisten, laaja-alaisten ja fiksujen ongelmaratkaisujen puute (minulle Mrq:n suosima verilöylyfasismi ei esimerkiksi ole tällaista). Sen sijaan "monikulttuurikriittinen keskustelu" tuntuu koostuvan valitettavan usein jostain aivan muusta.

Asiallista tekstiä ylipäätään, mutta tuo lainaamani pätkä hieman hämää.

Eihän tavallisten ihmisten keskustelujen kautta voi lähtökohtaisesti löytyä ratkaisua näin isoihin ja monimutkaisiin ongelmiin.

Mä haen keskustelulla erilaisia näkökulmia, eivätkä ne välttämättä edusta omaa kantaani asiaan, joiden kautta syntyy vuorovaikutusta keskustelijoiden välille. Ts. keskustelulla tarjotaan ihmisille mahdollisuus ymmärtää erilaisia mielipiteitä. Ei niiden tarkoitus ole musta löytää kompromisseja tai ratkaisuja. Hyvän keskustelun lopputulos on se, että kaksi vastakkaista mielipidettä säilyy, mutta mielipiteiden perusteet selviävät.
sub zero
30.07.2008 16:41:31 (muokattu 30.07.2008 16:41:50)
jos joku sanoo olevansa ylpeä suomalaisuudestaan, karvat nousevat pystyyn.

no kun isänmaallisuus aiheuttaa niin paljon ongelmia. isänmaalliset ihmiset eivät osaa suhtautua oman maansa historiaan eikä nykyisyyteen järkevästi.
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Marlowe
30.07.2008 16:42:00 (muokattu 30.07.2008 16:43:26)

Suomalaisuudesta voi ja saa olla ylpeä - meillä on täällä kuitenkin paljon sellaisia asioita, joista voimme röyhistää vähän rintaamme - mutta mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä suvaitsemattomuuden tai rasismin kanssa.

Perseilyä pahempi on valittaminen perseilystä. Pelkkä perseily ei vielä niuhojen mielestä ole tarpeeksi vaan pitää laittaa ketju vielä enemmän vituiksi iänikuisella valittamisella

Nyt pitäisi varmaan tuntea jonkinlainen omantunnon pisto sydämessään kun olen mennyt joskus moitiskelemaan näitä "hauskoja" oneliner-automaatteja, mutta kun ei niin ei... Ja se, ettei satu pitämään täällä harrastettua perseilyä hauskana, kertoo tuskin mitään kenenkään itsetunnosta, elopainosta tai muusta sellaisesta, mihin tuo perustamasi huone viittaisi.

Hyvän keskustelun lopputulos on se, että kaksi vastakkaista mielipidettä säilyy, mutta mielipiteiden perusteet selviävät.

Olen tästä ainakin osittain samaa mieltä.
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
Pieni rumpalipoika
30.07.2008 16:42:15

no kun isänmaallisuus aiheuttaa niin paljon ongelmia. isänmaalliset ihmiset eivät osaa suhtautua oman maansa historiaan eikä nykyisyyteen järkevästi.

Perustelut kiitos.
Veikko
30.07.2008 16:46:35

Ei isänmaalisuus tarkoita sitä, että on kapeanäköinen fundamentalisti, jonka mielestä Karjala pitäisi saada takaisin ja että ruatsaliset ovat homoja. Tosin toi koko termi on sellainen, että sen kaikki ymmärtää tavallaan. Mulle isänmaallisuus-termissä ei ole minkäänlaista kansallisnationalistista virettä.
Raha ei tee onnelliseksi - joku köyhä
Ostinaatio
30.07.2008 16:56:49
Eihän tavallisten ihmisten keskustelujen kautta voi lähtökohtaisesti löytyä ratkaisua näin isoihin ja monimutkaisiin ongelmiin.

Mä haen keskustelulla erilaisia näkökulmia, eivätkä ne välttämättä edusta omaa kantaani asiaan, joiden kautta syntyy vuorovaikutusta keskustelijoiden välille. Ts. keskustelulla tarjotaan ihmisille mahdollisuus ymmärtää erilaisia mielipiteitä. Ei niiden tarkoitus ole musta löytää kompromisseja tai ratkaisuja. Hyvän keskustelun lopputulos on se, että kaksi vastakkaista mielipidettä säilyy, mutta mielipiteiden perusteet selviävät.

Ehkä mä olisin voinut muotoilla sen jotenkin toisin. En hakenut ehkä niinkään sitä, että pitäisi löytä se ainoa ja oikea ratkaisu, vaan sitä, että usein juututaan vaan mässäilemään esimerkiksi tapahtuneita rikoksia. Vuorovaikutus on sinänsä hyvä juttu, mutta kaikki kommentit tai kommentointityylit eivät ole kovinkaan kutsuvia keskusteluun.

Jos otetaan joku helppo esimerkki, vaikkapa sitten juuri se miesten väkivalta, niin sellainen "Taas yksi mies hakkasi vaimonsa. Noh, eipä tullut minään yllätyksenä" ei esimerkiksi olisi mulle kovin kutsuva keskustelunavaus joltain telaketjufeministiltä. Eikä se myöskään sisällä mitään rakentavaa kulmaa tapahtuneeseen.
Lennu
30.07.2008 17:01:25

Mitäs kun on noita lakkautettuja vankiloita, niin jos sijoittais nuo romaanit sinne, niin ne vois lisääntyä ns. tutussa ympäristössä. Kaikki voittaisivat.
sub zero
30.07.2008 17:03:49 (muokattu 30.07.2008 17:09:22)
Perustelut kiitos.

Minun mielestä isänmaallisuuden turmiollisuuden ymmärtäminen olisi yksi tärkeimpiä asioita, mitä ihmiset voisivat oppia.

Isänmaallisuuden ongelma on siinä, että se laskee selvästi ihmisten kykyä suhtautua kriittisesti oman maansa ulkopolitiikkaan. Ei jokaisen yksittäisen yksilön kohdalla, mutta käytännössä useimpien kohdalla. Näin ollen ei ole mahdollista erottaa "hyvää" ja "pahaa" isänmaallisuutta, kuten isänmaallisuuden puolustajat joskus tekevät. Isänmaallisuus laskee kriittisyyden tasoa populaatiossa aina suuressa määrin.

USA:laiset olisivat varmasti vastustaneet Irakin sotaa muutamia kymmeniä prosentteja enemmän ilman isänmaallisuutta, ja ilman isänmaallisuutta he muutenkin kuuntelisivat enemmän kriittisiä äänenpainoja (kuten muutkin ihmiset) maansa ulkopolitiikan suhteen. Venäjällä taas kannatetaan nykyään yleisesti näkemystä, että Venäjä (tai siis Neuvostoliitto) "vapautti" Viron liittäessään sen itseensä toisessa maailmansodassa. Tälläinen ymmärrys historiasta on ehkä vähän huono lähtökohta, jos pitäisi harjoittaa inhimillistä politiikkaa nykyaikana. Samoin Suomessa ei voida (virallisella valtiotasolla) myöntää, että Suomi oli de facto Natsi-Saksan liittolainen jatko-sodassa, vaikka asian nyt pitäisi olla hyvin selvä ja on ulkomaalaisille historioitsijoille aina ollutkin. Mitenköhän voimme sitten vaatia Turkkia myöntämään Armenian kansanmurhan jos emme itse selviä kunnialla huomattavasti vähemmän aroista historiamme faktoista...? Samoin nousevissa suurvalloissa, Kiinassa ja Intiassa, isänmaallisuus näyttelee suurta roolia historian ja nykyisyyden ymmärtämisessä.

On vaikeaa arvioida, kuinka paljon pahaa isänmaallisuus on luonut, kun se on saanut ihmiset kannattamaan hallitsijoiden sotapolitiikkaa, mutta isänmaallisuuden funktio massojen mielipiteiden suhteen on ollut valtava. Aina rynnätään johonkin typerään sotaan, kun ei isänmaallisuuden takia osata suhtautua asiaan kriittisesti.

"The nationalist not only does not disapprove of atrocities committed by his own side, but he has a remarkable capacity for not even hearing about them." -Orwell
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
MrQ
30.07.2008 17:41:54
minulle Mrq:n suosima verilöylyfasismi ei esimerkiksi ole tällaista

mitäm.

älä sotke humanismin puutettani moiseen aatesuuntaukseen.
se että ilmoittelen natsisivustoille moisesta tapahtumasta kun media sitä ei kahteen viikkoon tehnyt ei tarkoita että itse ns. vetäisin liipasimesta.
Ironia piilee siinä ettei tainut aatu vetää ees ekassa maailmansodassa itse liipasimesta.

Jokatapauksessa: mulle on aivan sama mitä noille tyypeille käy. idioottien uusnatsien provosointi on hauskaa ja kelpo hupia ja mun mielenkiinto asiaa kohtaa rajoittuu puhtaasti siihen että jaksan seurata muutaman päivän minkälaisen paskahalvauksen ne lietsoo itselleen ja puhuu sitä kun vittu pitäis jonku vittu saatana jotain.

Älä sekoita huumorintajuani aatteisiini. niillä ei ole oikeasti mitän tekemistä toistensa kanssa.
Mohla
31.07.2008 09:38:59 (muokattu 31.07.2008 09:39:39)

Näistä Rajasaarelle majoittuneista romanialaisista romanimuusikoista ja viranomaisten toimenpiteistä heidän häätämisekseen on ollut paljon juttua medioissa ja keskustelupalstoilla viime aikoina. Vähän on kuitenkin ollut asiallisia arviointeja heidän musiikistaan.

----

Tää on kyllä paras ketju ikinä. Hohhoijjakkaa.
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
Ronsto
31.07.2008 10:13:30

Näistä Rajasaarelle majoittuneista romanialaisista romanimuusikoista ja viranomaisten toimenpiteistä heidän häätämisekseen on ollut paljon juttua medioissa ja keskustelupalstoilla viime aikoina. Vähän on kuitenkin ollut asiallisia arviointeja heidän musiikistaan.

----

Tää on kyllä paras ketju ikinä. Hohhoijjakkaa.

Jos ne soittaa samalla tavalla kuin nuo jotkut romanit Turun keskustassa, niin en ihmettele miksi musiikista ei puhuta :D
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me!
Teijo K.
31.07.2008 10:37:03 (muokattu 31.07.2008 10:41:09)

Jos ne soittaa samalla tavalla kuin nuo jotkut romanit Turun keskustassa, niin en ihmettele miksi musiikista ei puhuta :D

Ja tää täkäläinen linkinavaamistaito on kans yksi syy varmaan.

Musta näyttää nyt siltä, että sitä keskustelua romanialaismuusikoiden musiikista ei nyt vaan yksinkertaisesti voi käydä, joten tämän voisi yhtä hyvin lukottaa. Nuo keskustelut kaikesta muusta voi käydä sitten jossain muualla.
Ronsto
31.07.2008 10:52:04

Ja tää täkäläinen linkinavaamistaito on kans yksi syy varmaan.

Musta näyttää nyt siltä, että sitä keskustelua romanialaismuusikoiden musiikista ei nyt vaan yksinkertaisesti voi käydä, joten tämän voisi yhtä hyvin lukottaa. Nuo keskustelut kaikesta muusta voi käydä sitten jossain muualla.

Lähinnä pilkkasin tuossa viestissäni juurikin näitä Turun katuskenen muusikoita. Katsoin nuo linkit kyllä (eivät nekään minua varsinaisesti tuolilta pudottaneet), mut antaa jätkien heilua.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me!
Abgrund
31.07.2008 11:18:58
noh, tuossa ketjun alussa oli pari linkkiä youtubeen ja jonkun verran keskustelua itse musiikistakin ennen kuin ketju alkoi karata käsistä. aika mainiota soitantaa oli.

http://www.youtube.com/watch?v=7gTxqkgS5JU

En kyllä lähtisi ihan äkkiseltään kehumaan tuota soitantaa.
Älä ala mulle!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)