Aihe: Oasis
1 2 3 4 556 57 58 59 6095 96 97 98 99
Stain
15.07.2008 18:33:34 (muokattu 15.07.2008 18:33:48)
Kunnon perseilyä tuo soittoääni, juuri kun biisi on alkamassa lyödään poikki:(

Itse kuvittelin että tuo olisi biisin lopusta. Paska virvelisoundi Starkeylla imho. Kireämmälle niitä kalvoja.

Vajaa kolme kuukautta odottelua.. tai ei ehkä niinkään paljoa, kaipa se vuotaa nettiin ennen virallista julkaisua.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
DJKaaos
15.07.2008 19:34:42
Tulevan levyn kansi on kyllä hieno, mutta tuosta remixistä en kyllä sano samaa. Sikäli, kun tuo versio antaa edes suuntaa siihen, mitä on tuloillaan, niin ei kyllä ole keskinkertaista Oasis-rallatusta kummoisempi. Ei kuitenkaan pettymys, sillä odotukset nykybändiä kohtaan ovat pyöreä 0.
Minä olen minä.
Stain
16.07.2008 18:10:41 (muokattu 16.07.2008 18:11:13)
Tulevan levyn kansi on kyllä hieno, mutta tuosta remixistä en kyllä sano samaa. Sikäli, kun tuo versio antaa edes suuntaa siihen, mitä on tuloillaan, niin ei kyllä ole keskinkertaista Oasis-rallatusta kummoisempi. Ei kuitenkaan pettymys, sillä odotukset nykybändiä kohtaan ovat pyöreä 0.

Minusta tuo biisi on parasta Noelia pitkään aikaan. Tuo tulee varmaan olemaan suht kevyt ralli levyllä, mutta voisin ihan hyvin kuvitella biisin todella isoilla kitaroilla.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
DJKaaos
16.07.2008 18:22:40
Minusta tuo biisi on parasta Noelia pitkään aikaan. Tuo tulee varmaan olemaan suht kevyt ralli levyllä, mutta voisin ihan hyvin kuvitella biisin todella isoilla kitaroilla.

Kovinkaan erikoinen tekele ei tarvitse olla, jotta on parempi kuin mikä tahansa edellisen levyn biiseistä... Tuntuu välillä Oasis-fanien keskuudessa siltä, että jos Noel kusisi peltipurkkiin ja äänittäisi sitä kusenlorinaa, niin senkin fanit saisivat kuulostamaan hyvältä ja lupaavalta.

Tuosta kannesta vielä sen verran, että se näyttää minun silmiini koko ajan vaan hienommalta ja hienommalta. Pidän tuollaisista kansista, jotka sisältävät paljon pieniä yksityiskohtia, kuten vaikka Definitely Mayben ja Be Here Nown kannet. Don't Believe the Truth ja Heathen Chemistry olivat kansiltaan suhjuisia ja tylsiä. Standing on the Shoulder of Giantsin kansi taas toi mieleen lähinnä jonkun trance-kiekon.
Minä olen minä.
Stain
17.07.2008 17:42:48 (muokattu 17.07.2008 17:43:09)
Kovinkaan erikoinen tekele ei tarvitse olla, jotta on parempi kuin mikä tahansa edellisen levyn biiseistä... Tuntuu välillä Oasis-fanien keskuudessa siltä, että jos Noel kusisi peltipurkkiin ja äänittäisi sitä kusenlorinaa, niin senkin fanit saisivat kuulostamaan hyvältä ja lupaavalta.

Niin no en tiedä siitä, mutta kyllä tuo Falling Down kuulostaa lupaavalta tuollaisenaankin verrattuna DBTT:llä oleviin Noel-veisuihin.

Record Machinen olisi kyllä toivonut olevan tuolla uudella levyllä, mutta ehkäpä siitä tuleekin b-puoli tai jotain.
Rattata
17.07.2008 18:02:47

Tuntuu välillä että ihmiset ei kuuntele niitä viimesiä levyjä. Ehkä se on se asenne, että Oasis ei tuu ikinä tekemään samanlaisia klassikoita kuin kahdella ekalla levyllä joten mitä niihin edes perehtymään.
DJKaaos
17.07.2008 21:33:13
Tuntuu välillä että ihmiset ei kuuntele niitä viimesiä levyjä.

Kyllä meikäläinen ainakin on yrittänyt kuunnella uudempia levyjä kohtalaisen paljon ja on totta, että esim. Heathen Chemistry ja DBTT ovat ahkeralla kuuntelulla parantuneet aikojen kuluessa. En kuitenkaan pidä sellaisesta väkisin kuuntelemisesta, jossa levyä on pakko pyörittää uudestaan ja uudestaan, jotta siitä saisi edes jotenkin kiinni. Kaikilta 2000-luvulla julkaistuilta Oasis-albumeilta löytyy kuitenkin hyviä biisejä.

Mielestäni alkuaikoina yksi leimaa-antava ja tärkeä Oasis-tekijä oli juuri se, että biisit iskivät miljoonan voltin voimalla välittömästi ja menivät luihin ja ytimiin. Mutta eihän tuollainen ole liene enään edes bändin tavoite, sillä sen verran erilaista musiikkia tekevät nykyään. Ainahan Noel on leukojaan loksutellut uuden albumin kynnyksellä, että nyt tulee niin ja niin kovaa materiaalia. Noelin juttuihin kannattaa suhtautua samalla tavalla kuin savolaisten - kaikki on kuulijan/lukijan vastuulla.

Ehkä se on se asenne, että Oasis ei tuu ikinä tekemään samanlaisia klassikoita kuin kahdella ekalla levyllä joten mitä niihin edes perehtymään.

Asenteellakin on varmasti vaikutusta, mutta vaikka kuinka mietin ja tarkastelen yhtyeen historiaa, niin mielestäni Oasiksen kolme ensimäistä levyä ovat sen kolme eheintä ja parasta levyä, kun taas vastaavasti kolme viimeisintä levyä ovat sen kolme heikointa ja epätasaisinta tuotosta.

Kyllähän näihin asioihin liittyy mukaan tunnettakin - aivan turha kieltää sitä. Oasiksen lihavien vuosien aikaan olin itse yläasteella ja olihan se pirun kova juttu silloin aikanaan. Varmasti aikalainen suhtautuu asioihin eri tavalla kuin nuorempi kuulija, joka ei myötäelänyt tuota ajanjaksoa. Varsin nostalgisia muistoja herättää Suosikki-lehden jutut, joista sai lukea kuukausittain Gallagherin veljesten uusimmista tempauksista ja toilailuista. :)
Minä olen minä.
MV
17.07.2008 23:13:01
Noel Gallagher - Don't Look Back in Anger 2008 (DVD Quality)
http://uk.youtube.com/watch?v=XzpmvBHrTcs&feature=related

Vanha ukko jo hänkin:)
riimu
18.07.2008 15:10:31
Kyllähän näihin asioihin liittyy mukaan tunnettakin - aivan turha kieltää sitä. Oasiksen lihavien vuosien aikaan olin itse yläasteella ja olihan se pirun kova juttu silloin aikanaan. Varmasti aikalainen suhtautuu asioihin eri tavalla kuin nuorempi kuulija, joka ei myötäelänyt tuota ajanjaksoa. Varsin nostalgisia muistoja herättää Suosikki-lehden jutut, joista sai lukea kuukausittain Gallagherin veljesten uusimmista tempauksista ja toilailuista. :)

Toki ja monesti myös ihmiset bändien kohdalla unohtaa sen, että ihmiset vanhenee, muuttuu, mielenkiinnon kohteet vaihtuu yms. Kuten kuuntelijatkin. Muutenkin kun bändin ekat kolme levyä plus The Masterplan on melkein maailman kovimmat levyt niin pakostakin jengi pettyy kun ei yhtäkkiä tule ns. vastaavaa. Oli Sotsog itelle ekaksi melkoinen pettymys, mutta kerrassaan mainio se on nyt ja klassikkoviisuja ihan löytyy.
Don't ask me about Grim Fandango.
Stain
18.07.2008 18:47:38
Noel Gallagher - Don't Look Back in Anger 2008 (DVD Quality)
http://uk.youtube.com/watch?v=XzpmvBHrTcs&feature=related

Vanha ukko jo hänkin:)

Don't Go Away kyseisestä konsertista on jotain uskomatonta.
MV
18.07.2008 19:33:34
Don't Go Away kyseisestä konsertista on jotain uskomatonta.

Onko tubessa? Ei varmaan, linkki olisi lyöty tiskiin jo:)
riimu
18.07.2008 20:21:16 (muokattu 18.07.2008 20:27:23)
Onko tubessa? Ei varmaan, linkki olisi lyöty tiskiin jo:)

http://uk.youtube.com/watch?v=exdMVrByERc

Tuossa tuo, yleisön seasta kuvattu, mut hyvä soundi silti ihan.

Tästä saa koko keikan: http://www.megaupload.com/fi/?d=B0UAIONM

Valitettavasti yleisön seasta tuokin ja lädit välillä ölisee päälle, mut ihan hyvin selvää saa. Parempi laatu muistaakseni kuin tos tuubilinkis.

Teenage Cancer Trust concert 2007 (1st night)

All You Need is Love (with Paul Weller)
Don't Go Away
Listen Up
Sad Song
Wonderwall
Slide Away
There is a Light That Never Goes Out
Married With Children

Format: WMV
Running time: 42m16s
Size: 184Mb

"The Butterfly Collector" and "Don't Look Back in Anger" can be found on the official DVD.

Olkaapa hyvä. Cheers!
MV
21.07.2008 20:39:55
Kiitokset Riimulle. Mietin tässä, että kun noita Oasis-paitoja ei täällä Suomessa paljon ole myytävänä, että jos itse tilaisi jostain paitafirmasta omalla painatuksella? Tietenkin tuossakin on jotain perhanan lakikuvioita jos esim. logoa lähtee painattamaan mutta joku Are you madferit?-teksti vois olla aikas cool valkoisena mustassa t-paidassa;)
riimu
21.07.2008 20:50:52 (muokattu 21.07.2008 20:52:25)
Kiitokset Riimulle. Mietin tässä, että kun noita Oasis-paitoja ei täällä Suomessa paljon ole myytävänä, että jos itse tilaisi jostain paitafirmasta omalla painatuksella? Tietenkin tuossakin on jotain perhanan lakikuvioita jos esim. logoa lähtee painattamaan mutta joku Are you madferit?-teksti vois olla aikas cool valkoisena mustassa t-paidassa;)

Play.comista just kaverin kans pistin kimppatilauksen viikko sitten. Ite otin vaaleansinisen Oasis-paidan jossa on tuo perinteinen logo edessä ja takana Definitely maybe teksti. Tuolta löytyy myös Lord don't slow me down (limited edition) paita joka ei tosin mielestäni ole yhtä siisti kuin toi oldschool paita.

Hintaa tais olla posteineen jotain 16e mikä nyt ei oo tod. paha kun miettii suomen bändipaitahintoja.
reverend
22.07.2008 10:56:36
Play.comista just kaverin kans pistin kimppatilauksen viikko sitten. Ite otin vaaleansinisen Oasis-paidan jossa on tuo perinteinen logo edessä ja takana Definitely maybe teksti. Tuolta löytyy myös Lord don't slow me down (limited edition) paita joka ei tosin mielestäni ole yhtä siisti kuin toi oldschool paita.

Hintaa tais olla posteineen jotain 16e mikä nyt ei oo tod. paha kun miettii suomen bändipaitahintoja.

Täältä löytyy myös tuollainen vaaleansininen Definitely Maybe-paita. Maksoin muistaakseni siitä hieman vähemmin (n.10e), taisi olla joku alennuskampanja meneillään.
elais
22.07.2008 19:13:12

Joo, kävi sama mielessä.
Stone Roses -paidan painattamista olen miettinyt myös (netistä löytyi eräältä sivulta bändin T-paitoja, mutta tilaaminen ei onnistunut). Riippuu vähän paitakaupasta, joku kauppa myi alle kympillä eurolla yksiväristä paitaa tekstillä.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
MV
23.07.2008 12:04:06
Nyt on ARE YOU MADFERIT?-paita tulossa, jeah. Näin yöllä muuten unta, jossa kuulin sen biisin mistä oli se remix tehty. Saas nähdä onko levyllä samanlainen;)
MV
30.07.2008 23:05:58
http://uk.youtube.com/watch?v=GHonto9I6ag&feature=related

Noel "pienessä" tuiskeessa. En tiedä onko aineissa vai kännissä mutta morjens:D Noi silmät, lol.
Are you madferit?
Pepe2
01.08.2008 20:34:54
Rockpaidat.com voi tilata Oasis-paitoja. Ois voinu pistää ton record machinen tolle uudelle levylle
There we were Now here we are
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)