kondensaattori 28.07.2008 22:59:03 | |
---|
helppous. Tiedoksi. Tarkoitin, että bluos ei voi olla vaikeaa eikä helppoa eikä siltä väliltä. Se on itse inhimillisyys, ja jokainen ihminen onnistuu siinä. |
Karlsson 28.07.2008 23:06:52 | |
---|
Tarkoitin, että bluos ei voi olla vaikeaa eikä helppoa eikä siltä väliltä. Se on itse inhimillisyys, ja jokainen ihminen onnistuu siinä. No, puolivillaisten ja pelkästään paskojen bluesbändien määrästä päätellen ei kyllä sitten onnistu. Ehkä sillä paskuudella simuloidaan esmes deltan yms. tuhtia kananpaskan aromia? ..but somehow, someway, I keep on coming with funky-ass shit. Like every single day. |
kondensaattori 28.07.2008 23:09:14 | |
---|
No, puolivillaisten ja pelkästään paskojen bluesbändien määrästä päätellen ei kyllä sitten onnistu. Ehkä sillä paskuudella simuloidaan esmes deltan yms. tuhtia kananpaskan aromia? Homma menee niin, että ne ei soita bluesia, ne vaan väittää olevansa jotain blues-hemmoja. |
Karlsson 28.07.2008 23:10:04 | |
---|
Homma menee niin, että ne ei soita bluesia, ne vaan väittää olevansa jotain blues-hemmoja. Jotain random kananpaskaa taas. ..but somehow, someway, I keep on coming with funky-ass shit. Like every single day. |
kondensaattori 28.07.2008 23:37:44 | |
---|
Jotain random kananpaskaa taas. Justiinsa! |
pekezu 29.07.2008 02:12:33 | |
---|
Kaikki mikä vaatii tekniikkaa on tunteetonta paskaa. -Joku ripuliranne Kaikki ripuli mikä vaatii tunnetta on paskaa tekniikkaa. America - Home of the free? |
Teijo K. 29.07.2008 08:56:59 | |
---|
Kaava ja traditio helppo yhtälö. Toteutus maailman vaikein. Joo, mut treeniksellä soitetun lämmittelybluesin nyt ei tartte olla mikään sielukkuuden multihuipentuma. Se riittää että sillä saa ne nakit lämpiämään. Ja teknisesti helppona se on turvallinen tapa lämmitellä. Yleensä treenaan jousella melodioita ja skaaloja. Muuten sitten bändin kanssa soittelua. Yksin treenatessa menee ihan fiiliksen mukaan. |
sukeltaja-ankka 29.07.2008 16:56:27 | |
---|
Ite oon harjotellu jonku aikaa tekniikkaa suurimmaks osaks. Sit välil yritän tot sävelkorvaa kehitellä opettelemal biisei pelkält korvalt, mikä osoittautuu usein turhauttavaksi, kun jämähtää yhtee kohtaan. Mutta nyt alkaa tiukka biisien reenaus, ku pari keikkaa pukkaa päälle. Mut suurimmaks osaks on ollu se periaate, et joka päivä edes hetken soittais. Nyt kesäl, ku on ollu duunis ni ei oo kyl paljoa jaksanu ton musiikin eteen panostaa, mutta jos syksy toisi innon jälleen... |
tmmy 29.07.2008 21:53:15 | |
---|
Lahjattomat treenaa niin minäkin. www.monovisio.com |
Teijo K. 30.07.2008 08:23:08 | |
---|
Joskus kasarin lopulla ja ysärin alussa kun aloitin tämän bassonsoittoharrasteen harjoittelin tekniikkaa suorastaan maanisesti. Joka päivä useamman tunnin ja bänditreenit sitten vielä päälle ynnä muut. Tätä meni useamman vuotta. Nyt ei ole oikein jaksanut tai ehtinyt etenkään sähköbassoon koskemaankaan kuin suurinpiirtein niillä muutamalla tuurauskeikalla mitä tuossa nyt on ollut, eli en harjoittele sitä puolta enää ollenkaan. Ei ole tosin ollut tarvettakaan näihin nykyjuttuihin, ja jos jotain soitettavaa tulee niin äkkiä ne lihakset taas muistavat mitä piti tehdä kun pari päivää veivaa vähän aktiivisemmin. Kontrassa en usko että ikinä saavutan sitten sitä samaa tasoa, mutta ei sekään haittaa. Mutta se syy miksi mä en treenaa on, että mun ei tarvitse enää. Mä treenasin silloin takavuosina niin paljon. Nyt jos olisi aikaa en mitään tekniikkatreeniä edes harkitsisi, vaan keskittyisin nuotinlukuun ja teoriaan. |
jvakeva 30.07.2008 11:03:32 | |
---|
Soittamaan oppii soittamalla Bassoneuvos |
Treenaan joko omien bändien biisejä luurit päässä Pandoralla tai sitten soittelen "playbackinä" jotain tilanteeseen sopivaa. Olen siinä ryhmässä, joiden täytyy vielä treenata :) |
nabmover 30.07.2008 22:49:49 | |
---|
Band-In-A-Boxia tulee käytettyä kotiharjoittelun taustana. Jotain biisiaiheioita myös sillä testailen. On vain yksi suunta. Eteenpäin |
Johannes_t 31.07.2008 08:48:44 | |
---|
Band-In-A-Boxia tulee käytettyä kotiharjoittelun taustana. Jotain biisiaiheioita myös sillä testailen. Se on muistaakseni erittäin hyvä ohjelma. Walkingbassia treenasin tolla, toki muutakin. Pitäisköhän hommata Macille taas... |
St. Bass 08.08.2008 17:16:20 | |
---|
Koneella soittelen niitä näitä tai jotain netistä löytyviä harjoituksia tai guitar proota selailen. Mikä olisi hyvä harjoitus-sivusto? stringskippingiä Mitä se on? Fernandes |
pekezu 08.08.2008 17:47:33 | |
---|
stringskippingiä Mitä se on? Skipataan stringit. Eli ei pueta (ehe). Varmaan tarkoittaa kielten yli pomppimista. America - Home of the free? |
Rocco_Longfella 08.08.2008 22:51:57 | |
---|
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
St. Bass 09.08.2008 18:13:36 | |
---|
Mikä olisi paras tapa opetella biisejä että kehittyisi muusikkona parhaiten? Fernandes |
pekezu 09.08.2008 18:36:52 | |
---|
Mikä olisi paras tapa opetella biisejä että kehittyisi muusikkona parhaiten? Paras ja parhaiten sanat kannattaa unohtaa heti kättelyssä kun musiikista on kyse. Paras tapa on yksilöllistä, ja muusikkona kehittyminenkin on yksilöllistä. Hyviä tapoja on kehittää niin montaa mahdollista eri osa-aluetta soitossa kuin mahdollista. Erilaiset soittotavat, erilaiset soittotyylit eri tyylisessä musassa, kaikki mitä keksit. Sitten sekoitella kaikkia ja yrittää löytää eniten itseä miellyttävä. Mutta loppujenlopuksi kuka tietää onko se paras tapa kellekään, tai joku muu tapa kellekään? America - Home of the free? |
jackdaniels 11.08.2008 00:01:12 | |
---|
En harjoittele. Minne kondehölmö meni? ylläpidon toimesta? |