Aihe: Mitä mieltä MTV Unpluggedista?
1 2 3 4
upi
11.02.2004 02:19:12

Queensrychen veto oli varsin pätevä.. Myös Kiss rokkasi hyvin, tosin täysin Eric Singerin ansiosta.
Mase
11.02.2004 07:51:28
Eric Clapton, Sheryl Crow ja Nirvana oli kyllä tosi toimivia... Eikös tuo The Corrs ollut myös tuossa sarjassa vai muistanko väärin? Sellaisen olen kuitenkin joskus nähnyt(The Corrs unplugged) ja se sikahyvä, esim. Hendrixin little wing coveria yms.
Jäsen X
11.02.2004 08:38:01
Netissä pyörivä Metallica unplugged lienee muuan jenkkiradioasemalle tehty live joulukuulta 1996. Mukana myös Les Claypool, John Popper, Jerry Cantrell ja Pepper Keenan. Aika mielenkiintoiset versiot ylläolevien lisäksi mm. Four Horsemenistä ja Creeping Deathista.

Siis tää on video, ajalta jälkeen Garage inc:in uskoakseni.
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Mikko
11.02.2004 09:12:14
Kyllä vähän tekee pahaa katsoa tuota kun hää on niin surkiassa kunnossa.

Onhan se aika pihalla, mut jumalauta miten hyvin laulaa ja hauskaa tuntuu hänelläkin olevan. Ainakin siinä over now-biisin alussa. Millekähän mahtaa repeillä? Paras Unplugged tuo kyllä on mitä minä olen nähnyt.
randy
11.02.2004 09:32:40
Tekisivät nyt prkl semmosen Unplugged-DVD boxin.
Lumiukolla on valkonen perse.
depe
11.02.2004 09:51:56
Nämä unplugged-keikat ovat todellakin olleet parasta mitä MTV on tarjonnut. Ja onhan noita tullut vielä viime vuosinakin, tosin ei samoissa määrin kuin wanhaan hyvään aikaan. Tosin nykyään kovia sanoaja ovat Eminem ja 50cent, jotka tuskin taipuvat tähän formaattiin kovin hyvin, tai ainakaan minä en ole kiinnostunut. Staind taitaa olla näitä viimeisiä "perinteisiä" bändejä, jotka ovat tuolla unpluggedissa käyneet. Sitä tulee joskus katsottua koneelta.

Ehkä paras pätkä on ollut Alice in Chains. Varsinkin Down in a Hole -biisi kuuluu suosikkeihin. Layne tuskin pysyy tuolillaan, mutta vetää mielettömän hyvin. Mielestäni tuo Pearl Jamin keikka ei taas oikein vakuuta, vaikka kyseisestä bändistä pidänkin. Tuo keikka on (kai?) ollut kai niinä Ten-vuosina, joten biisilistakin muodostuu lähes pääosin muistaakseni Tenin biiseistä (joka ei ole ollenkaan huono levy). Mutta se tyyli, jolla nuo Tenin biisit on sovitettu akustisiksi ei oikein ole onnistunut. Akustisia hakataan kuin sähkökitaroita. Ei ollut pojilla vielä tuohon aikaan taitoa tai halua sovittaa biisejä todella akustisiksi. No kyllähän tuota keikkaa kuitenkin ihan mielellään katselee, ja tuntuvat monet muutkin tykänneen.

The Corssin keikka taas on jotenkin liian kliininen. Bändi on ottanut mukaan sitten koko orkesterin viuluinenn, selloinenn yms. Olisin toivonut vähän jotain minimalistisempaa tyyliä eikä noin isoa meininkiä. Mutta nätiltäpä tuokin kuulostaa.
"To survive a war, you gotta become war" - John Rambo
Gronsbyk
11.02.2004 10:07:04
Siis tää on video, ajalta jälkeen Garage inc:in uskoakseni.

Tieto mikä minulla on, kertoo sen olevan radiokeikka ja nauhoitettu 18. joulukuuta 1996, eli ennen Garage Inc:tä.

Tuollaisen infon löysin pikaisella googletuksella:
http://astro.temple.edu/~dbuff/met-121797.html
reverend
11.02.2004 10:20:50
Nirvana, Oasis, Pearl Jam ja Neil Young olivat parhaat.
Ihmetyttä miksi esim. Nirvanan keikkaa ei ole vielä julkaistu DVD:nä, kuitenkin CD:tä myytiin aikoinaan aivan pirusti.
Beowulf
11.02.2004 10:21:18
Piti käydä ihan tuo lista läpi kun ei meinannut muistua mieleen mitä MTV Unplugged keikkoja olen nähnyt.

Tässä kuitenkin parhaat, ja taitavat löytyä kotoa videoltakin vielä:

Pearl Jam
Queensr˙che
Nirvana
Stone Temple Pilots
Live
Alice In Chains
I´ve been locked in a cage, created by myself...
madu
11.02.2004 10:34:00 (muokattu 11.02.2004 10:34:09)
Paras unplugged on mielestäni Stone Temple Pilots. Siinä on bändi osannut hienosti sovittaa biisejä akustisiksi ja tunnelma on hieno varsinkin Scott Weiland siinä kiikkutuolissa kun hänellä oli vielä ääni parhaassa kunnossa.

Kyllä se Alice In Chains on toinen todella kova, vaikkakin siitä näkyy sellainen treenin puute (lukuisat uusintaotot). Layne on kyllä surullista katsottavaa, aina tulee synkkä olo kun tuota katsoo. Jotenkin mielettömän outo tunnelma tuossa sessiossa muutenkin.

Niin ja onhan se pearljammin veto myös aika legendaarinen.
salmivaara
11.02.2004 11:27:16

Niin paljon kuin vihaankin sekä Eric Claptionia että Nirvanaa, niin täytyy sanoa että molempien Unplugged-esiintymiset olivat aivan helvetin hyviä. Nirvanan versiointi Man Who Sold The Worldista on mielestäni jopa melkein alkuperäistä parempi.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Errorist
11.02.2004 11:34:33
Claptonin ja Nirvanan vetäsyt oli kyllä hyviä.
Käykääpäs veljet ja siskot tutustumassa uusiin EuroNicen sivuihin.
voltasparta
11.02.2004 12:21:11
tietääkö kukaan onko sitä nirvanan mtv unpluggedia aikeissa heittää dvd:lle?
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
Larry
11.02.2004 12:35:49 (muokattu 11.02.2004 12:36:46)
Oasiksen sessio on jäänyt hyvin mieleen.
Loistokeikka ja Liam veti kamaa ja viinaa parvella ja huuteli törkeyksiä. Keikka oli Noelia parhaimmillaan.

EDIT: Sting oli myöskin veret seisauttava.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
Jäsen X
11.02.2004 12:39:54
Tieto mikä minulla on, kertoo sen olevan radiokeikka ja nauhoitettu 18. joulukuuta 1996, eli ennen Garage Inc:tä.

Tuollaisen infon löysin pikaisella googletuksella:
http://astro.temple.edu/~dbuff/met-121797.html

Jaa, saattaa olla. siinä on vain mainitsemani kolme biisiä järjestyksessään ja myöskin yleisöä arviolta 100-200 henkeä, näyttää joltain varastolta tms se tila.
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Juugeli
11.02.2004 13:23:34
Nirvanan keikka on ainoa, jonka olen nähnyt kokonaisuudessaan ja se on kyllä rautaa. Yksi suosikkilevyistäni. Esiintyminen on koneella ja se tulee katsottua silloin tällöin. Vika biisi on aivan uskomaton; Where did you Sleep Last night, se Kurtin eläytyminen lopussa on vertaansa vailla!
I don't give a damn if you don't like me, coz I don't like you, coz you're not like me (Jimmy Pop)
Gronsbyk
11.02.2004 13:43:51
Jaa, saattaa olla. siinä on vain mainitsemani kolme biisiä järjestyksessään ja myöskin yleisöä arviolta 100-200 henkeä, näyttää joltain varastolta tms se tila.

Niin, noiden bootsien tiedot ei aina pidä paikkaansa.
Tuo radiolive kuulostaa ettei siellä ole yleisöä juuri ollenkaan, soittajat ainakin pälättävät keskenään enemmän kuin mahdollinen yleisö. Voihan se olla että ovat kuvanneetkin sitä keikkaa. Minulla olevan bootlegin biisit ovat juuri nuo tuossa järjestyksessä kuin tuossa linkissä ovat.
miscage
11.02.2004 15:22:08
Kyllä se Alice In Chains on toinen todella kova, vaikkakin siitä näkyy sellainen treenin puute (lukuisat uusintaotot).

Lukuisat? Mulla on se dvd, ja ainoastaan Sludge Factory joudutaan ottamaan uusiksi kun Layne laulaa sanat väärin...

vai onko niitä sitten leikattu dvd-julkaisua varten pois?

Hieno keikka, tullu katsottua aivan uskomattoman monta kertaa....koht menee välispiikit ulkoa!
-comedy doesn`t pay
porcupine
11.02.2004 15:27:32
Eipä pidä unohtaa hyvistä Unplugged-vedoista 10.000 Maniacsin jälkimmäistä. On kyllä semmoista hunajaa, ettei paremmasta väliä.

Pearl Jammin ja Black Crowesin keikoista nauhoitetulla kasetilla selvisin intin ainoasta täyspakkausmarssista. Ei muuta kun päätä heilumaan ja jalkaa toisen eteen.

Toihan noissa oli, että äänentoisto- ym. mikityssysteemit oli alkupään lähetyksissä vähän niin sun näin. Akustiset räpsy eikä mitään kuulunu. Siks toi Pearl Jamkin saattaa tuntua hieman vajaalta.
Ei kukaan, tai kun kerran kaikki muutkin. -Tommi Liimatta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)