Notefix 10.02.2004 11:28:45 | |
---|
Kokeile venyttää 1030:een, ihan hyvin noitakin irtoaa ebaystä toisinaan. mä en jostain syys tä diggaa yhtään noista, sellainen vähän "boxy" soundi... My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
sami_sumea 10.02.2004 15:36:27 | |
---|
Toinen btw, mitkä genet laitoit/oliko jees? Oon ittekki katellut, lähinnä miettinyt että riittääkö 1029A:t vai pitäiskö suoraan pamauttaa isommat - ei ois niin iso hintaero ajatellen käyttöikää ja jälleenmyyntiarvoa jos tarvii muuta. Suosiolla vaan isoimmat mihin budjetti riittää ja vähän ylikin. Otin 1030a:t mutta jälkeenpäin alkoi mietityttää olisko pitänyt ostaa vielä pykälän isommat... Koululla on 1032a:t ja jotenkin niiden soundi on, jos mahdollista, vielä smoothimpi kuin 1030a:n. Hyvin näilläkin duunaa, mutta 1029:t vaatii jo subbarin IMHO. ... |
Fortune 10.02.2004 17:49:06 | |
---|
Mietipä uudestaan. Esim. mun parin viimevuoden hankinnat näyttää about tältä: - uusi kone - genelecit - cubase SX - kontakt - fl-studio + plugareita siihen - pari kelvollista softasynaa - läjä efektiplugareita - sample-cd:itä - uusi pro-tason äänikortti + laadukas preamp + mikki - huoneen akustointi Ei enää ihan kesäduuni paperitehtaalla riitä. Paljonkos noista siis tulee yhteensä? Jos kk-ansio paperia tehdessä on n. 3000 euroa (netto), niin eikö 12 kiloeuroa riitä? Mutta saivartelu sikseen, you get the point. Jostakin sitä on ennenkin rahat revitty tarvittaviin vehkeisiin. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Notefix 10.02.2004 21:59:37 | |
---|
Jostakin sitä on ennenkin rahat revitty tarvittaviin vehkeisiin. Niinpä :) My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
Juntunen 10.02.2004 23:28:42 (muokattu 10.02.2004 23:29:41) | |
---|
Mietin vaan tässä että kuinkahan monella näistä piraattisoftia vastaan moralisoijista on oikeasti täysin puhtaat jauhot pussissaan. Loppuunsa aika helppo täällä netissä "nimettömänä" moralisoida. Ja tällä en ketään yhtä vastaan hyökkää. Ajatuksen heitin vaan ilmaan. |
sormunen 10.02.2004 23:53:17 | |
---|
moralisoijista ?? Öö, siis jos toimii oikein, on "moralisoija"? Oliko susta tulossa kenties myös kansakuntamme päättäjiä? Miten vitussa tää nykymaailma on mennyt siihen, että jos toimii niinkuin pitää ja ottaa toisetkin huomioon, on "moralisoija" ja "tosikko" ja mitä lienee? Se, mikä mun mielestäni on poikkeusyksilöitten öykkäröintiä, mitä varten täytyy olla perkele laitkin ja lainvalvonta olemassa, onkin siis normaalia ja tavallista? |
jiipeep 11.02.2004 10:29:36 (muokattu 11.02.2004 12:05:25) | |
---|
mikähän mahtaa olla kun äänitän kitaroita cubaseksella niin se ääni tulee viiveellä? Voiko se johtua että soittaa liian hitaasti tai pitäiskö plektralla iskeä jotenkin nopeammin? |
Notefix 11.02.2004 10:30:46 | |
---|
??Öö, siis jos toimii oikein, on "moralisoija"? Jep, hyvä pointti! My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
noaid 11.02.2004 12:10:03 | |
---|
Btw, esim. SX2:sta löytyy todella halpa opiskelijalisenssi, 285 euroa, slsx:stä. Stabiilius kräkkeihin verrattuna on pelkästään jo tarpeeksi iso syy ostaa tuo. Mielenkiintoista...mä kun kysyin SLSX:stä ni ei ollu mitään opiskelijalisenssiä muka olemassakaan, vain oppilaitos/opettaja-lisenssit. Tietäskö joku totuuden? Jos toi opiskelijalisenssi on totta, ni hinta on kyl jo riittävän hyvä syy ostaa SX-2! No fiddu...miten tähän saa importattua skannatun nimmarin? |
Öö, siis jos toimii oikein, on "moralisoija"? Oliko susta tulossa kenties myös kansakuntamme päättäjiä? Heh, en tarkoittanut sanalla moralisoija mitään negatiivista, itsekin aika-ajoin älähdän piraattisoftia vastaan. Tarkoitin jotakuinkin sitä, että kun täällä on ihmisiä jotka ohjeistavat nuorempia laillisten ohjelmaversioiden käyttöön, niin lienekkö kaikilla näillä kaikilla "ohjeistajilla" ohjelmistolisenssit asianmukaisesti hankittuja. Olen varmaan vielä vähän nuori ja kapinallinen. Mutta kyllä minä tästä aikuistun ja viisastun, uskokaa pois. Viimeistään parin vuoden päästä kun ohjelmistoalalle viimein valmistun ja työllistyn. =) Pitää vaan aina päästä kyseenalaistamaan. |
Fortune 11.02.2004 15:24:30 | |
---|
Kyseenalaistaminen on tervettä, mutta luotettakoon jokaisen omaan harkintakykyyn. En minä ainakaan kehtaisi piraatteja vastaan nousta, jos itseltä moisia löytyisi yksikin. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Anonyymi muusikko 11.02.2004 16:12:49 | |
---|
Siistiä :) Monista mulle pari mersua 70 centillä? ... Aaaivan. mullon techi ja jakson ja fleeseruutupaita, ax1500g ja baikernahkatakki. mullon wahia ja spedua ja landola ja kaikki. mikä silti puuttuu ja mistähän sen saisi? |
sormunen 11.02.2004 16:14:20 | |
---|
Aaaivan. Miks sun pitäisi saada pari mersua 70 centillä? |
jorma_r 11.02.2004 16:36:53 | |
---|
Mietin vaan tässä että kuinkahan monella näistä piraattisoftia vastaan moralisoijista on oikeasti täysin puhtaat jauhot pussissaan. Loppuunsa aika helppo täällä netissä "nimettömänä" moralisoida. Itse moralisoin korkeintaan puolitosissani. :) Mutta jauhot ovat puhtaat - en ainakaan tiedä Linuxilla yhtään maksullista audiosoftaa jonka olisin edes voinut warettaa... Se on joka tapauksessa hyvä että piraattien käyttöön neuvoja kyselevät saavat joka kerta nk. palautetta täällä. Jos ei muuten niin siksi että näitä ikuisuusjauhantoja on ihan hauska lukea. |
sami_sumea 11.02.2004 17:39:21 | |
---|
mä en jostain syys tä diggaa yhtään noista, sellainen vähän "boxy" soundi... Joo, alamiddle tuntuu olevan millin verran tuhdimpi kuin 1032:ssa.. Siks ehkä tuhlaisinkin nyt vielä vähän enemmän ja ottaisin esim. 1031:t. Onneks noissa on bass/treble-korjaimet. Kyllä noilla hyvin miksaa, varsinkin jos huoneakustiikka on muuten kunnossa. ... |
sami_sumea 11.02.2004 18:01:53 | |
---|
Mielenkiintoista...mä kun kysyin SLSX:stä ni ei ollu mitään opiskelijalisenssiä muka olemassakaan, vain oppilaitos/opettaja-lisenssit. Tietäskö joku totuuden? Jos toi opiskelijalisenssi on totta, ni hinta on kyl jo riittävän hyvä syy ostaa SX-2! En tiedä pitääks noi hommata erikseen sitten koulun kautta... Me tilattiin iso setti koululle josta noita sai sitten ostaa veks... ... |
Anonyymi muusikko 11.02.2004 19:11:51 | |
---|
Miks sun pitäisi saada pari mersua 70 centillä? no perhana. en mie sitä sanonu. mutta sitä ettei se mersu ja nauhotusohjelma oo ihan sama asia. niinku tuossa joku muukin on jo todennu. että ei ne asiat ookkaan ihan niin mustavalkosia. mullon techi ja jakson ja fleeseruutupaita, ax1500g ja baikernahkatakki. mullon wahia ja spedua ja landola ja kaikki. mikä silti puuttuu ja mistähän sen saisi? |
jorma_r 12.02.2004 11:02:09 | |
---|
...että ei ne asiat ookkaan ihan niin mustavalkosia. Ihan totta. Jos varastaa vain vähän ja leikillään niin eihän siinä mitään väärää ole. Paitsi jos joku varastaa multa tietenkin. Tätä mä just heitin yhdelle makelle kun se tuli skitsoon mulle tossa yks päivä. Mä olin vähän käyny vetämässä sen muijaa viikseen ja äijä veti hirveet pultit. Ihme meininki! Enhän mä edes hoitanut sitä neitiä kuin pari kertaa (kerrallaan.) Joutu niinku vääntään rautalangasta et jos niinku neiti tykkään parrusta niin eihän siltä sen vähempää irtoa makelle itselleen jos mä käyn vähän osingoilla. Ihan saman määrän se sai silti ite. Et tää oli niinkun win-win - make saa saman kuin ennen ja mä vielä lisäksi. Ja neiti tuplat. Kaikki voittaa. Äijä vaan skitsos mut mä olin et hei - ei nää jutut oo noin mustavalkoisia... :) |
sormunen 12.02.2004 11:26:06 | |
---|
no perhana. en mie sitä sanonu. mutta sitä ettei se mersu ja nauhotusohjelma oo ihan sama asia. niinku tuossa joku muukin on jo todennu. että ei ne asiat ookkaan ihan niin mustavalkosia. Sä siis tosiaan tykkäät, että taksikuskin mersu on niinkuin aidompi työkalu kuin se äänittäjän ohjelma? Kun sitä pystyy potkiin renkaisiin ja siihen on käytetty mittavasti häviäviä luonnonvaroja, vai? Vielä sitä puhutaan, että nuoriso on ikäänkuin sisäsyntyisesti inessä bittitodellisuudessa. Juntunen: kyllä "moralisoija" on yksiselitteisesti negatiivinen määre. Moraali on eri asia. Mutta vielä mä ihmettelen sitä, kuinka herkästi jengi on viemässä sen pienimmän tekijän eli suunnittelevan ihmisen, luovan tyypin, oikeudet. Kyllä sitä ollaan kaikenlaista nettimd:tä ja gagea ostamassa, mutta kun niihin pitää saada täytettä, mitä kuunnellaan tai katsotaan, niin eikö vaan pidä saada ilmatteks. Kaukana näyttäisi olevan toi tietoyhteiskunta. |
Anonyymi muusikko 12.02.2004 21:23:08 (muokattu 12.02.2004 21:26:13) | |
---|
Jore: ei oo niin mustavalkoisia ei. eihän ylinopeuttakaan saa ajaa, mutta kyllä sitä mielellään viskaa veritulpan saaneen muorinsa hospitaaliin vaikka vähän lakia rikkoen. no joo.. tämä esimerkki oli kyllä yhtä kaukaa haettu kuin sinunkin esimerkkis. Sä siis tosiaan tykkäät, että taksikuskin mersu on niinkuin aidompi työkalu kuin se äänittäjän ohjelma? Kun sitä pystyy potkiin renkaisiin ja siihen on käytetty mittavasti häviäviä luonnonvaroja, vai? Vielä sitä puhutaan, että nuoriso on ikäänkuin sisäsyntyisesti inessä bittitodellisuudessa. Oli puhetta siitä että mersua ei voi monistaa samalla tavalla kuin levyä. Aaivan viittasi tähän. Epäselvyyksiä? Sie luet miun kirjoituksia kuin piru raamattua. mutta jos siitä nautintoa saat ni anna mennä. mullon techi ja jakson ja fleeseruutupaita, ax1500g ja baikernahkatakki. mullon wahia ja spedua ja landola ja kaikki. mikä silti puuttuu ja mistähän sen saisi? |