Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tolonen!
1 2 3 4 5 6 7
smio
16.01.2007 00:11:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyllystä löytyy Tolonen!/Summer Games sekä Passenger to Paramaribo, molemmat loistavia levyjä mun mielestä. Dvd:lle oon polttanut myös tässä joskus Yle Teemalta tulleen vanhan Tolosen keikan Pori Jazzeilta. Näyttäisivät siinä vaan niitä sormiakin, eikä pelkkää naamaa. :D
sy
29.01.2007 18:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on eniten kolahtanu Tolonen!, Mountain Stream, Summer Games ja The Hook.
 
solmo
24.04.2007 11:40:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasin juuri kirjastosta Jukka Tolosen Tolosen! Mitä mieltä olette lätystä. Minusta tää on ihan perkuleen hyvää matskua!
 
Tolonen! on todella hyvä. Eikä mulla ole valittamista muistakaan 1970-luvun tuotoksista. Montreux boogie on hauska livelevy, jossa on muutamia studio-otoksiakin. Lisäksi Erityismaininnan saa High Flyin vuodelta 1979. Sen biiseissä on tuttu letkeä meno.
 
The Hook ja Hystericahan ilmestyivät yhteisversiona. Onko jollakin käsitystä Crossection levystä? Onko millanen? Mitä miehelle kuuluu nykyään? Millaset seuraamukset tuli taannoisesta sekoilusta veitsen kanssa?
 
Jamppa2
24.04.2007 16:50:27 (muokattu 24.04.2007 16:52:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolonen on kyllä vakuuttava depyytti. Hyviä biisejä ja annettu tilaa muillekkin kuin kitaralle. Kyllä Tolonen olis voinu vähän enmmänkin kompata, mutta kaiken kaikkiaan hyvä levy 19-vuotiaalta kitaristilta. Oikeastaan ne kaikki neljä ekaa on hyviä. Summer Games vähän rauhallisempi ja akustisempi sekä oma suosikkini The Hooks. The Hooksilla Tolosella on sellaisia biisejä että oksat pois, suosittelen, todella suomalaisen kuuloista kamaa.
 
Edit. Joo ja uusimmassa rytmissä on kova juttu Tolosesta.
 
Ensin vessa sitten pissa.com
Kiksaus
24.04.2007 18:50:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit. Joo ja uusimmassa rytmissä on kova juttu Tolosesta.
 
Ja viimeisimmässä Soundissa.
 
2541
24.04.2007 21:03:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Hook ja Hystericahan ilmestyivät yhteisversiona. Onko jollakin käsitystä Crossection levystä? Onko millanen?
 
Eikös se ole Janus -yhtiön julkaisema kokoelma "Hysterica" ja "The Hook" -levyistä. Amerikan markkinoille suunnattu.
 
solmo
26.04.2007 08:54:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös se ole Janus -yhtiön julkaisema kokoelma "Hysterica" ja "The Hook" -levyistä. Amerikan markkinoille suunnattu.
 
Ehkäpä joo. Täytyy ihan mielenkiinnosta tsekata. Tolonen! levyllä oleva Ramblin`-biisi on loistava. Saksofoni sopii todella hyvin grooveen mukaan.
 
Summer Games on hyvä, mutta ehkä liian hipahtava nykyiseen makuuni. On sillä toki hyviä biisejä, mutta Tolonen!-levyn fiilis ei ole ihan niin henkinen.
 
Sperm Donor
29.07.2008 22:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaan nyt vaikka tämä eikä vaikka "pressan"linkkiä. Yle teemalta tulee pätkää porin jazzeilta 70-luvun alusta. Juuri tämä innoitti perustamaan punk-bändejä. Luoja mitä meininkiä ja tietysti tuntiin mahtuu vain 4biisiä.
 
Adrift
29.07.2008 23:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tänään tuon debyyttilevyn ja katselin tuon keikankin teemalta. Mielenkiintoista, mielenkiintoista...
 
pkangas
30.07.2008 12:46:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaan nyt vaikka tämä eikä vaikka "pressan"linkkiä. Yle teemalta tulee pätkää porin jazzeilta 70-luvun alusta. Juuri tämä innoitti perustamaan punk-bändejä. Luoja mitä meininkiä ja tietysti tuntiin mahtuu vain 4biisiä.
 
Joo, ei jaksanut taltiointi oikein kiinnostaa, vaikka pressan levyjä ja joitain Tolosen soolotuotantoa kuuntelenkin.
Ei oikein räjähtänyt tuo meininki missään välissä ja Tolosen jatkuva wahin käyttö alkoi puuduttamaan. Naukuu ja naukuu..
 
Täytyy lähteä, että voi palata.
WinterMad
31.07.2008 20:39:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei jaksanut taltiointi oikein kiinnostaa, vaikka pressan levyjä ja joitain Tolosen soolotuotantoa kuuntelenkin.
Ei oikein räjähtänyt tuo meininki missään välissä ja Tolosen jatkuva wahin käyttö alkoi puuduttamaan. Naukuu ja naukuu..

 
Meikästä tuo oli tosi kova pätkä. En ole aiemmin pahemmin Tolosta kuunnellut, mutta tämä pätkä kyllä saa mut marssimaan levykauppaan. Nuo wahinakutukset oli munsta ihan toimivia.
 
jussiohman
01.08.2008 15:03:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tänään tuon debyyttilevyn ja katselin tuon keikankin teemalta. Mielenkiintoista, mielenkiintoista...
 
Mulla on kanssa pelkästään tuo eka. Ja on ihan älyttömän hyvä, sata kertaa varmaan kuunnellu ja vielä toimii. Loistavia sävellyksiä ja upeaa soittoa, unohtamatta Pekka Pöyryn saksofonia ja Turhapuro - wahia. Onko kellään vinkkejä mistä lähtis halvimmalla tuo Summer Games?
 
rapukävelyä makeen
Sancty
01.08.2008 16:18:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kanssa pelkästään tuo eka. Ja on ihan älyttömän hyvä, sata kertaa varmaan kuunnellu ja vielä toimii. Loistavia sävellyksiä ja upeaa soittoa, unohtamatta Pekka Pöyryn saksofonia ja Turhapuro - wahia. Onko kellään vinkkejä mistä lähtis halvimmalla tuo Summer Games?
Äxästä ja CD.Onista löytyy levyä hintaan 10,95. Halvemmallakin voi löytää pienen etsiskelyn jälkeen.
 
metallicafan_
20.08.2008 20:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta kai Tolosta kuunnella pitää.
Itsekkin olen Tolonen.
 
Death Magnetic
Apsander
26.08.2008 11:52:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä minä olen kuullut, Tolosen myöhemmät albumit eivät ole niin hyviä koska Tolonen alkoi käyttämään huumeita. tämän minä olen kuullut.
 
gorgonoidi
26.08.2008 16:04:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä minä olen kuullut, Tolosen myöhemmät albumit eivät ole niin hyviä koska Tolonen alkoi käyttämään huumeita. tämän minä olen kuullut.
 
Jaa, se oli tällä kertaa näin päin! Pitäisköhän ihan plussa antaa. :)
Huvitti vaan.
 
elbert
07.07.2010 21:03:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oli muuten tolosen kitara 70 luvulla gibson es 330
 
nappo
02.08.2010 10:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossection löytyy vinyylinä kuten Tolonenkin. Crossection on ihan huikea levy. Vinyyliä löytyy ainakin discogsista. Hankkikaa ihmeessä! CD-versiosta ei tietoa, mutta kuka niitä nyt kuuntelisi.
 
You little punks think you own this town
Rämppy
04.08.2010 12:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime aikoinsa olen tykännyt High Flyin' -levystä lukuun ottamatta Sweet Music -biisiä. Myös Hysterica on ollut kovemmassa kuuntelussa. Tasavallan presidentin eka levy on myös hyvä. Siinä 17 v. Tolonen soittaa yllättävän blues-tyylisesti. Välillä tulee mieleen jopa bluesbreakers-aikojen clapton. Hämmästyttävän hyvin ja hyvällä soundilla soittaa tuolla levyllä. Soundi on epätolosmainen, mikä johtuu stratocasterista.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
antnis
12.08.2010 22:13:58 (muokattu 12.08.2010 22:14:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hain kirjastosta Pressan live-dvd:n joka on kuvattu 2006. Ihan mukava, mutta miten hemmetissä Toloska on saanut noin kökön kitarasoundin kalliista laitteista. Melkein kuin Microcubella vetäisi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «