Aihe: Di-Box
1 2
Pääesiintyjä_
29.07.2008 19:53:51
Olisiko mitään tuollaista ampegin tapaista ohjelmaa mutta ilmaista ?
Tai edes joku sellainen ilmainen ohjelma millä saisii tuon basson äänen kuulumaan kaijuttimista ?
Antti1
29.07.2008 19:54:44 (muokattu 29.07.2008 19:54:56)
Tai edes joku sellainen ilmainen ohjelma millä saisii tuon basson äänen kuulumaan kaijuttimista ?

Ei välttämättä ilmainen, mutta ihan käyttöjärjestelmä ja äänikortti riittävät tohon.
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Pääesiintyjä_
29.07.2008 20:09:39
Ei välttämättä ilmainen, mutta ihan käyttöjärjestelmä ja äänikortti riittävät tohon.

jep. yritin jo saada tolla iha perus windowsin "äänenvoimakkuus" jutulla mutta en saanu toimimaa.
UncleFester
29.07.2008 20:39:15
jep. yritin jo saada tolla iha perus windowsin "äänenvoimakkuus" jutulla mutta en saanu toimimaa.

Njoo, jos pistät basson suoraan adapterin kanssa mikkireikään niin signaali oli ainakin minun passiivipresarissa olemattoman pientä ja suhinaa tuli kiitettävästi. Eli kyllä siihen kannattaa joku boksi pistää väliin, ittelä Terratecin DMX USB2 ulkoinen äänikortti, jolla on jo hintaa mutta toimii hemmetin hyvin.
"Se mennee siittä pallojen kohalta."
waino58
30.07.2008 13:12:10
Onko kukaan teistä värkännyt itse DI-boxia? Olen koittanut etsiä ko. boxien kytkentöjä huonolla menestyksellä. Jos jollain on olisin kiitollinen.....
IJarro
30.07.2008 14:33:39
Onko kukaan teistä värkännyt itse DI-boxia? Olen koittanut etsiä ko. boxien kytkentöjä huonolla menestyksellä. Jos jollain on olisin kiitollinen.....

Itse en, mutta kaveri kyllä väänsi ihan hyvällä menestyksellä.
Ei siis mitään turhia nippeleitä, vaan plugilla sisään ja XLR balansoitu, maa galvaanisesti erotettuna ulos.

Helposti siihen saa myös värkättyä grounliftin, link-outin ja esim jotkut vaimennukset.

Toi muuntaja tossa siis se olennaisin osa on.

Googlen eka osuma hakusanoilla: di box schematic
http://www.vk1od.net/FM/DI.htm

Varmaan ihan toimiva peli.
Ei siis mikään esivahvistin, mut DI-boxi.
Let's do some living after we die...
Warwickbass
30.07.2008 19:57:29
Itse voin suositella EBS:n microbassia, joka on omassa käytössä ollut varsin mainio kapistus.

Torilla on myynnissä tuollainen peli, jota on myös kehuttu jonkin verran.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=252296

Itse en, mutta kaveri kyllä väänsi ihan hyvällä menestyksellä.
Ei siis mitään turhia nippeleitä, vaan plugilla sisään ja XLR balansoitu, maa galvaanisesti erotettuna ulos.

Helposti siihen saa myös värkättyä grounliftin, link-outin ja esim jotkut vaimennukset.

Toi muuntaja tossa siis se olennaisin osa on.

Googlen eka osuma hakusanoilla: di box schematic
http://www.vk1od.net/FM/DI.htm

Varmaan ihan toimiva peli.
Ei siis mikään esivahvistin, mut DI-boxi.
Pääesiintyjä_
31.07.2008 09:18:24
Terve.

Mietiskelin että nyt ku on tuo ampeg koneella ni on sellasia ongelmia et volymeja ei voi softasta pitää kovalla kun äänikortin häiriöäänet sitten alkaa huutamaan ja sitten ääni tulee myöhässä jonkunverran. Eli saiskohan nämä ongelmat juuri tällä di-boxilla pois ?
skriim
31.07.2008 10:39:37 (muokattu 31.07.2008 10:40:58)

Terve.

Mietiskelin että nyt ku on tuo ampeg koneella ni on sellasia ongelmia et volymeja ei voi softasta pitää kovalla kun äänikortin häiriöäänet sitten alkaa huutamaan ja sitten ääni tulee myöhässä jonkunverran. Eli saiskohan nämä ongelmat juuri tällä di-boxilla pois ?

Voin olla hyvinki väärässä, mutta mun mielestä tota latencya ei voi korjata di-boxilla. Latency on kiinni äänikortista, eli luultavasti sulla on basa äänikortti. Joissakin äänitysohjelmissa muistaakseni tais olla jotain latencyn säätöön olevia juttuja, eli _waretappa_ seuraavana semmonen niin ei tarvi ostaa parempaa äänikorttiakaan.

Sanokaa toki jos oon ihan väärässä :--D

Matti

ps. naurahin tolle "mulla on ampeg koneella" :)
phöm
Teijo K.
31.07.2008 11:07:24

Voin olla hyvinki väärässä, mutta mun mielestä tota latencya ei voi korjata di-boxilla. Latency on kiinni äänikortista, eli luultavasti sulla on basa äänikortti. Joissakin äänitysohjelmissa muistaakseni tais olla jotain latencyn säätöön olevia juttuja, eli _waretappa_ seuraavana semmonen niin ei tarvi ostaa parempaa äänikorttiakaan.

Sanokaa toki jos oon ihan väärässä :--D

Matti

ps. naurahin tolle "mulla on ampeg koneella" :)

Äänikortin sisäiseen viipeeseen tuo oirelu viittaa. Softan tapauksessa kannattaa varmaan ostaa se virallinen versio niin saa ne käyttöohjeet siihen mukaan.
Johannes_t
31.07.2008 11:55:02

Eix kannata warettaa Protools, siinähän tulee äänikortti mukana.
Teijo K.
31.07.2008 11:59:41

Eix kannata warettaa Protools, siinähän tulee äänikortti mukana.

Sen joutuu warettamaan kaupasta suoraan, kiinnijäämisen riski kasvaa kovin.
Johannes_t
31.07.2008 12:01:27

Sen joutuu warettamaan kaupasta suoraan, kiinnijäämisen riski kasvaa kovin.

Samahan se on mistä sitä warettaa. Tossa naapurissa, DLX:ssä näytti olevan suoraan hyllyssä.
Jamppa2
02.08.2008 15:11:49
Googlen käännöstyökalu auttaa, jos ei itse viitsi!

"Loistava thread!
DI-boksi voi muuttaa äänen dramaattisesti. Siinä on iso ero joko olet passiivinen tai aktiivinen, putki-tai Solid State kotona. Se ei ole helppo laittaa sitä sanoiksi, mutta on olemassa ero, kun pelaat yhden vastaan toiseen. Olen henkilökohtaisesti käyttää Milennia TD-1 esivahvistusta joka toimii sekä mikrofonit ja välineitä. Kaikki basso pelaajat jotka ovat yrittäneet yhdellä välittömästi rakkauden kanssa, että yksikkö. Minulla on myös Ampeg's Tube Di joka kuulostaa hyvin, mutta saattaa olla joitakin laatukysymyksistä. Toinen suuri Di on A-mallit REDDI Tube DI. Paul Turner (Jamiroquai) käyttää sitä. Also, jokin Avalon U5 mikä on ällistyttävää. OK, nämä yksikön kustannuksia paljon. Voit kokeilla myös EBS di-box saada paremman äänen. Joskus jopa Di-out teidän vahvistin toimii hyvin. Minulla on mukava Epifani UL502, joka antaa erittäin arka ääni jopa studio tarpeisiin. Ole hyvä ja jaa kokemuksia! :)"

Itselläni on Behringerin di-boksi, joka on harvalla käytöllä ajanut asiansa. Ei ihan niin lelun oloinen rakenteeltaan, kuin esim Behkun efektipedaalit.

Joo muuten hyvä, mutta tuolla pyydettiin kääntämään suomeksi eikä viroksi vaikka virolainen tais kirjoittaja ollakin aluperin. ; )
Jotain pientä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)