hollmi-5 27.07.2008 08:49:18 | |
---|
Jotenkin sellainen olo että meikäläinenkin hoitaisi keikan kun keikan, riippumatta setistä, niin että soundaa. Äänimiehiä on erilaisia, parhaiden kanssa kätellään. Tässä tapauksessa tämä sama äänimies on ollut vuosia mukana. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ruutikallo 29.07.2008 01:34:36 (muokattu 29.07.2008 01:47:57) | |
---|
Kyllä näillä soittovuosilla parhaalta on kuulostanut vanhan kastin Premier Gen-X, 20, 12,14. Tosin on totta etten ole hirmuisesti testaillut kaikenmaailman settejä, mutta näillä kokemuksilla se on Gen-X. -H- E. Sen verran korjausta, että koulun musa opella oli tasan samanlainen Ludwig setti kuin Ringolla, joka on yhä opetuskäytössä ja tiedoksi ettei ole myynnissä. Se kuitenkin saattoi olla se paras, ainakin aiheutti hirmuisen kipinän joka vielä ei ole sammunut. "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" |
Sonormies 29.07.2008 02:20:17 | |
---|
Positiivinen yllätys eilen eka kertaa keikalla ollut: http://muusikoiden.net/dyn/users/34823.jpg Miksaaja tuli soundcheckin jälkeen kädestä pitäen onnittelemaan hyvästä valinnasta. Keikoilla on käynyt Sonorilta Sonorlite-, Hilite- ja Phonic-settejä. Ludwigilta neljä erilaista. Itse en osaa kummemmin vielä innostua, kun setti on aika erilainen ja omalle paikalle tosi hyvän kuuloinen, mutta tuo 26" bassorumpu muuttaa asettelua ja on aika raskas polkea. Oliko Hollmin tarkoitus laittaa linkin taakse kuva uusista Vistoista? "Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu |
Velli 29.07.2008 02:25:36 (muokattu 29.07.2008 02:26:49) | |
---|
Moderniin pop/rock-hommaan itse soittamistani parhaita ovat olleet Premierin Premier-sarjan pöntöt (Maple, birch ja Gen-X). Mapleista ei tosin ole kokemusta kuin yhden tomin verran, mutta se ainakin oli samaa tasoa muiden Premier-sarjan pannujen kanssa. Vanhaan menoon (ennen 80-lukua) Ludwigit ovat toimineet itselläni parhaiten. Jazzia tykkään soitella mieluiten Yamaha Maple Customeilla. Jos saisin pitää vain yhden setin, niin sitten tulisi tiukkaa kisaa DW:n, Premier Signia Marquisin ja Yamaha Maple Customin välillä. Nuo kaikki taipuvat hienosti kaikkeen. |
Mullakin on tämä tylsä: oma Gretsch-setti - siihen on varmaan vaan kasvanut kiinni. Inhimillisyys on hyve. |
eino mutku 29.07.2008 11:29:21 | |
---|
Jazzia tykkään soitella mieluiten Yamaha Maple Customeilla. Jos saisin pitää vain yhden setin, niin sitten tulisi tiukkaa kisaa DW:n, Premier Signia Marquisin ja Yamaha Maple Customin välillä. Nuo kaikki taipuvat hienosti kaikkeen. Mulla on ihan sellainen Bon Voyage-olo, että oon kysynyt tätä ennenkin, mutta onko Maple Custom ja Absolute settien monikäyttöisyydessä isoa eroa. Jommat kummat olisi tarkoitus jossain vaiheessa hankkia, mutta kummat? Tällä hetkellä voitolla MCA-setti, mutta ilman niitä Nouveau-lugeja, käsittääkseni se on mahdollista... kalamies#23 >-)))>
joo justiinsa joo |
Velli 29.07.2008 12:18:04 | |
---|
Mulla on ihan sellainen Bon Voyage-olo, että oon kysynyt tätä ennenkin, mutta onko Maple Custom ja Absolute settien monikäyttöisyydessä isoa eroa. Jommat kummat olisi tarkoitus jossain vaiheessa hankkia, mutta kummat? Tällä hetkellä voitolla MCA-setti, mutta ilman niitä Nouveau-lugeja, käsittääkseni se on mahdollista... Joku ainakin tätä on aiemminkin kysynyt, mutta eipä sillä väliä. Omasta mielestäni MC:t ovat hieman monikäyttöisemmät kuin MCA:t. MCA:t toimivat kevyessä ja akustisessa kamassa ihan hyvin, mutta pop/rock-osastossa niiden soundi on omasta mielestäni hieman muovinen (liian hifikö, hmm...?). Tukevaa ja tummaa, mutta samaan aikaan myös luonnollista soundia en itse niistä ole oikein saanut kaivettua ulos. Maple Customien kanssa on ollut helpompaa. Niillä olen hoitanut jatseja, poppeja ja rokkeja niin, että soundi on ainakin omaa korvaa aina miellyttänyt. En ole niistä valituksia kuullut muiltakaan. Pientä pontta tälle mielipiteelle on tullut myös miksaajien suunnalta. He eivät ole oikein koskaan erityisemmin innostuneet MCA:n soundista, jos olen niitä pop/rock-keikoilla käyttänyt. Eivät ne soundit huonot missään nimessä ole, sitä en tarkoita, mutta omasta mielestäni Maple Customeissa vaan on luonnollisempi soundi kuin MCA:ssa. |
Simbe 29.07.2008 14:43:59 | |
---|
Joku ainakin tätä on aiemminkin kysynyt, mutta eipä sillä väliä. Omasta mielestäni MC:t ovat hieman monikäyttöisemmät kuin MCA:t. MCA:t toimivat kevyessä ja akustisessa kamassa ihan hyvin, mutta pop/rock-osastossa niiden soundi on omasta mielestäni hieman muovinen (liian hifikö, hmm...?). Tukevaa ja tummaa, mutta samaan aikaan myös luonnollista soundia en itse niistä ole oikein saanut kaivettua ulos. Maple Customien kanssa on ollut helpompaa. Niillä olen hoitanut jatseja, poppeja ja rokkeja niin, että soundi on ainakin omaa korvaa aina miellyttänyt. En ole niistä valituksia kuullut muiltakaan. Pientä pontta tälle mielipiteelle on tullut myös miksaajien suunnalta. He eivät ole oikein koskaan erityisemmin innostuneet MCA:n soundista, jos olen niitä pop/rock-keikoilla käyttänyt. Eivät ne soundit huonot missään nimessä ole, sitä en tarkoita, mutta omasta mielestäni Maple Customeissa vaan on luonnollisempi soundi kuin MCA:ssa. Mulla on ihan samanlainen olo ollut aina, kun oon noita verrannut. MC:ssä tulee se perusnuotti selvemmin ja atakki on kiinteämpi. Myös se Yamahalle tyypillinen kuivakka perussoundi on MC:ssä selvemmin läsnä, tiedettekös mitä tarkoitan? Kysyisinkin PHX:ää testanneilta, että onko siinä onnistuttu säilyttämään se sama atakki, mikä löytyy erityisesti MC:stä ja Oak Customista selkeästi? Vai onko selkeästi siirrytty lähemmäs hifi-dw/sonor-dallaspullaosastoa? Heh. |
RstoU 29.07.2008 17:15:36 | |
---|
Punainen saartaja saartaa kirkon, vie kellot, tuo valtavan pimpparaudan. |
Kailis 02.08.2008 06:29:30 | |
---|
Eiku jumalauta tajusin että se setti on hyvä mitä soitan, riippumatta setistä. Nam. |
ramzuz 05.08.2008 23:55:29 | |
---|
Omat Pearl brxsäni 20 10 12 14 reference virvelillä 14x5... Se mitä minä haluan. Pearlin koivumasterssit ovat mielestäni maailman parhaat rummut, mutta silti haluan viellä joskus suunitella itselleni masterworks setin, jospa vielä vähän paranisi. Referenceenkin voisin vaihtaa sillä sehän on tavallaan valmiiksi suuniteltu masterworks setti, mutta silti haluaisin suunitella itse kaiken joten masterworks... |
hollmi-5 06.08.2008 00:00:21 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 06.08.2008 00:02:41 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 06.08.2008 00:08:23 (muokattu 06.08.2008 00:16:54) | |
---|
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules. |
Kailis 06.08.2008 05:46:04 | |
---|
Joopa, se eka repliikki "Tota...Hollmi. Kumikos se olis parempisoudinen setti mulle? Sonor vai..." ei vittu aukea, saatana jos Kumuista puhutaan vittu... |