Aihe: LP Artist
1
Juzzu
11.02.2004 09:44:36
Mitähän kaikenlaista rojua tuolta sisältä löytyy? Ainakin on tilaa romppeille?

http://i23.ebayimg.com/02/i/01/52/12/db_1.JPG

Ei liene kovin kauaa elänyt malli..
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … ;item=3703187572&category=46648
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
fox
11.02.2004 11:52:56

Mitähän kaikenlaista rojua tuolta sisältä löytyy? Ainakin on tilaa romppeille?

Ei liene kovin kauaa elänyt malli..

Eipä kauaa ollut tuotannossa,ei. RD-sarja, jonka "kehitelmä" tuo LP Artist on, oli valmistuksessa 1977-81 ja jonka kahdessa kitarassa ynnä yhdessä bassossa oli samat sisuskalut kuin tuossa LP:ssa ei ollutkaan niin kovin myyvä.. Poijaat sitten päättivät ottaa RD-sarjan elektroniikan ja pistää sen LP:n runkoon, mutta se iso piirilevy täytyi jakaa kahtia että olis mahtunut LP-runkoon..
Kyseinen elektroniikka on ittensä Robert Moogin suunnittelema käsittäen esivahvistimen, kompressorin, ekspanderin - mutta ostajat ei oikein syttyneet.
LP Artisteja näkyy aina silloin tällöin myynnissä, Kitarapajalla olen nähnyt, ja Ahosella. Lavassa on upotuksena hienot LP-kirjaimet.
Jos aktiivielektroniikasta tykkää niin eiku huutamaan... ;)
Penasol
11.02.2004 12:17:13 (muokattu 11.02.2004 12:19:58)

Eipä kauaa ollut tuotannossa,ei. RD-sarja, jonka "kehitelmä" tuo LP Artist on, oli valmistuksessa 1977-81 ja jonka kahdessa kitarassa ynnä yhdessä bassossa oli samat sisuskalut kuin tuossa LP:ssa ei ollutkaan niin kovin myyvä.. Poijaat sitten päättivät ottaa RD-sarjan elektroniikan ja pistää sen LP:n runkoon, mutta se iso piirilevy täytyi jakaa kahtia että olis mahtunut LP-runkoon..
Kyseinen elektroniikka on ittensä Robert Moogin suunnittelema käsittäen esivahvistimen, kompressorin, ekspanderin - mutta ostajat ei oikein syttyneet.
LP Artisteja näkyy aina silloin tällöin myynnissä, Kitarapajalla olen nähnyt, ja Ahosella. Lavassa on upotuksena hienot LP-kirjaimet.
Jos aktiivielektroniikasta tykkää niin eiku huutamaan... ;)

Aah... Noista olen unelmoinut jo ainakin pari kk kun silloin näihin netin kautta tutustuin. Kokeilemaan en ole vielä päässyt, mutta jos kokeilu vastaa odotuksia niin rahattomuuteni ärsyttää.
edit: Niin joo, kai noita Moogin suunnittelemia aktiivielektroniikkoja oli joissain ES-335:ssakin jos oikein muistan. Mahdollisesti muissakin malleissa(?)
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
fox
11.02.2004 13:07:24

Niin joo, kai noita Moogin suunnittelemia aktiivielektroniikkoja oli joissain ES-335:ssakin jos oikein muistan. Mahdollisesti muissakin malleissa(?)

Juu, yhtä lyhytikäinen kuin tuo LP Artist oli ES Artist. Kun mulla on yks vihko ollu tuossa esillä niin voipa tuosta antaa tietoja: ES Artist- lavassa tuo sama "kiekura" kuin RD Artistissa, eli sellainen tyylitelty siivekäs "nuottiavain",ei f-aukkoja (joka ei ole ihme, sillä sisällä on tungosta), 5-piece vaahterakaula, ebony-otelauta doteilla toisessa reunassa. Tune-o-matikki kiinnitetty "Sustain Sisters" messinkitolppiin. Moog active circuit, compression, expansion and bright modes, master bass, master treble and master volume.. Antique sunburst, ebony or fireburst.
Tuommosta tietoa tuosta, tuotannossa tod.näk. 1979-1981
Noista malleista olen sitä mieltä, että tuota Moogin systeemiä oli vain RD-sarjan kahdessa kitarassa ja yhdessä bassossa, LP Artistissa, ES Artistissa ja sitten Firebird II -kitarassa ( joita tiedän ainakin yhden olleen Suomessa - olen sitä korjaillut).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)