Aihe: Olen Ostamassa Ensimmäistä Kitaraani
1 2 3 4
zanteri
23.07.2008 22:04:20
Vielä kun kattelin kirjoituksia mielestäni thomann on hyvä kauppa ostaa vehkeet.

Thomann on hyvä verkkokauppa. eli siis thomann.de

Thomann on luotettava

Muista kärsivällyys
plaaaaaaa
papitsu
23.07.2008 22:09:42
Jotta ei ihan pieleen menisi ensisoittimen osto, niin suosittelen jättämään nimimerkin "zanteri" neuvot aivan omaan arvoonsa.

Soittimien ostamista käytettyinä kannattaa aina suosia, jos vain mahdollista. Hieman kun järkeä käyttää, ei kovinkaan helposti joudu huijatuksi.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Ziggy Bubba
23.07.2008 22:14:35 (muokattu 23.07.2008 22:15:02)

hyvät merkit on: fender ja ibanez (fenderiin löytyy enemmän varaosaa ja halpana)

Hmm, veikkaisin että kirjoittajan ois hyvä ottaa hiukan selvää tuosta laajemmasta kattauksesta mikä sähkökitaroiden osalta löytyy... Eikä kitaran merkkiä kannata liikaa tuijottaa kun laadukasta soitinta etsii. Lukeehan Epiphonessakin Les Paul ja Gibson, mutta se ei tarkoita että kitaralla on mitään tekemistä laadun tai Gibsonin kitaroiden kanssa.

Mun mielestä nuo halvemmat Fenderin "stratokasterit" ei ole hinta-laatu -suhteeltaan ihan ykköskamaa. Moni Yamahan Pacifica tai Tokain strato tarjoaa parempaa työn jälkeä ym. Fenkkuja halvemmalla. Tämä vain oma näkemys - kyllä sieltä Fenderin kitaroistakin hyviä yksilöitä löytyy.

Muista kärsivällyys

Juu tätä ei saa unohtaa ;) Jos rockia/metallia aikoo soitella, niin tuo käytetty RG321 ja Cube 30 vaikuttaa todella passelilta paketilta. Olisipa tuommosia vehkeitä ollut itellekin tarjolla kun soittohommia aloittelin...
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Juicy
23.07.2008 22:22:36 (muokattu 23.07.2008 22:23:22)

Terve eli siis aloittelijan kannattaa miettiä noin 200-300e kitaraa ja noin 50e 20w vahvari. koska alle 200e kitarat yleensä hajoo käsiin ja on muutenkin ihan susia. jos alkuun kannattaa varmaan hankkia joku stratokaster(hyvä alottelijoille kun kokeneellekin) stratoja saa hyviä 200e ylöspäin ja sopii jokaiseen tyylilajiin. (minun suositus) Stratoissa on hyvä kaula koska on aika ohut sopii kaikille sormille.

Ensinnäkään ei ole mitään sääntöä paljonko aloittelijan kitara ja vahvistin saa maksaa, riippuu täysin ostajan mieltymyksistä ja merkistä/mallista mitä kannattaa maksaa. Strato on kyllä perushyvä aloittelijoille siinä olet oikeassa.

Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen. Ei kannattava alotelijalle vaikka yleensä ovatkin niin hienoja ja komeita

Nyt tuli semmoinen yleistys että huhhuh, en tiedä mitä sanoa. Ehkä tässä sitten viitattiin halvimpiin BC Richteihiin, tai Jacksoneihin, mene ja tiedä. Kyllä ainakin minä olen pystynyt Ibanezin RG-kaulalla olemaan jonkin aikaa tiluttamatta. :D

Les paul on kolmas vaihtoehto se on hyvä kitara saa hyvin ääntä ja ja muuten komea. Les paul on noin 300e ja ylöspäin se on hyvä kitara mutta siitä yleensä pitää vähän vanhempi sukupolvi.

Gibson? Epiphone? Harley Benton? Kaikki Les pauleja, joista jälkimmäinen maksaa varmasti alle 300e. Näillä kolmella ei ulkonäön ja speksien jälkeen ole mitään yhteistä.

Alottelijan ei kannata hankkia ensi kitaraan veiviä,vipraa(miten kukin sanookaan)

koska se voi olla pelkkää virittelyä.

Totuuden siementä tässä.

hyvät merkit on: fender ja ibanez (fenderiin löytyy enemmän varaosaa ja halpana)

On kai niitä nyt sentään jokunen muukin? :P

Vahvistin:

No vahvistin nyt ei oo niin tärkeä juttu jos on alottelija niitä saa hyviä sellasia
50-100e 40w on hyvä alottaa ja hyvä pitkään. Suosittelen noin alle 20w vahvaria koska sellasia pystyy kantaan esim. kitara tunneille.
Sitten jos innostuu oikein haluaa ja yrittää niin rupeaa miettiin 250w kaappia ja nuppia ne saa noin 300e.

mutta alottaa kuitenkin jollain alle 20w vahvari.

Vahvistin on ihan yhtä tärkeä mun mielestä kuin kitarakin, ehkäpä parhaimman hyödyn kitarasta saa suurinpiirtein samanhintaisella vahvarillakin (tiettyyn rajaan asti).
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
-J.-
24.07.2008 15:11:10 (muokattu 24.07.2008 15:11:27)
... thomann on hyvä kauppa ostaa vehkeet.

Mistäs sieltä semmosia löytää?
Khamoun evripadi lets tuusimuusii....
black-dog
24.07.2008 18:27:38 (muokattu 24.07.2008 18:28:04)
ite sanoisin että osta käytetty. vaikka vasta-alkaja onkin niin on se mukavampi soittaa hyvällä kitaralla. käyettynä saa samalla hinnalla huomattavasti paremman kitaran, jos tietää asiasta jotain (jos et tiedä, kysy). Voin kans suositella oman ensimmäisen kitarani nykyistä mallia Ibanezin GAX-30:stä (oma ensimmäinen on rakas nykyisin modattu AXS-32). ei paha hinta ja soitettavuudeltaan hyvä, omakin jäi hyvän soitettavuuden takia itelle. Noissa pirkka-ipukoissa on vaan mikit aika kuraa, metallica-säröt lähtee kyllä mutta eipä paljoa muuta. Ja nuo on kaiken lisäksi helppoja modata jos/kun alkaa kiinnostaa semmonen.

E: linkkiä http://www.thomann.de/fi/ibanez_gax30bkn.htm
Watch my back sano kyttyräselkä
Henkka370
24.07.2008 21:27:51
Onko tää zanteri trolli?
Juicy
25.07.2008 23:57:34

Onko tää zanteri trolli?

Pahasti siltä näyttää http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=166971&oo=0

Tosin s-posti profiilisivulla näyttää aidohkolta. Mene ja tiedä.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
Rimpitzki
26.07.2008 00:41:26 (muokattu 26.07.2008 00:50:06)
Joo, eli vielä sellasta ois kiva tietää et mitä musatyyliä soitat? Rolandin MicroCubessa ei kovin hyvää säröä ole, mutta aikas hyviä efektejä löytyy. Marshalleista taas säröä tietääkseni löytyy hyvin. Olen itse ostamassa nyt toista vahvistinta ja Voxin Valvetronix XL on varmaan se oikea. En muuten näin aloittelijalle suosittele kitaraa jossa on floikkatalla. Se on vaikeakäyttöinen jne. Itelläni on toisena kitarana nyt melko uusi Esp Ltd Alexi-200, jossa on Floyd Rose (Licenced tosin mutta silti)ja sillä olen katkonut kolme kieltä reilusti alle viikossa. Floyd Rose talloissa suuri plussa on, että vire pysyy tosi hyvin. Ensimmäinen kitarani oli halpa, vire ei pysynyt millään ja kielet olivat korkealla, joten oli vaikea soittaa. Vuoden olen nyt kitaraa soittanut ja kokemusta tullut paljon. Harkitse tarkoin minkä kitaran ostat ja tutustu eri valmistajiin. Harley Benton on kuulemieni mukaan tosi huono... Halpojahan ne on mutta sähkökitaraa joka maksaa alle satasen ei joka tapauksessa kannata ostaa, eikä alle 200:kaan varmaan. Kaverillani on Yamaha ja se on mielestäni hyvä aloittelijalle. Ja ainiin, Esp Ltd:ltä löytyy hyvä vaihtoehto aloittelijalle: M-50: http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m50.htm
Soitin tuota musaleirillä olessani ja se pysyi vireessä, helppo soittaa ja melko halpa. Suosittelen. Toisaalta, huomasin että siinä oli kielet alennettu. Se toisaalta on aloittelijan jätettävä mieluummin jollekin ammattilaiselle tai enemmän näitä hommia tehneelle. Mutta tosi miellyttävä kitara tuo Esp Ltd M-50. Harkitse tätä myös.
Mietin mitä jäi neuvoistani puuttumaan mutta lisään myöhemmin jos tarvetta.
,,/ Rock On!! ,,/
black-dog
26.07.2008 00:43:00
Onko tää zanteri trolli?

en tiedä mutta nauroin ainaki niin_perkeleesti
Watch my back sano kyttyräselkä
Rimpitzki
26.07.2008 01:02:41 (muokattu 26.07.2008 01:11:42)
Kiitos mielipiteistänne ja rakentavista ohjeista. Sellaisen huomasin, että moni sanoi tuota bodyn (mikä se ikinä nt olikaan suomeksi) muotoa aika honoksi jos istualtaan soittelee, ja pääasiassa sitä tulee varmaankin soitettua sängynlaidalla ja tuolilla
eli siis istuma sennossa. Sellaista haluaisin kysyä noista Epiphonen halvemmista (alle 300 euroa) Les Paul kopioista että pitävätkö ne virettä hyvinkin ja onko niitä hyvä soittaa istuallaan, ja vielä noista Jacksonin alle 300 euron V mallisista kitaroista, että
ovatko ne varteen otettaa vaihtoehto vai pelkkää shaissea, ja niista nuo samat kysymykset kuin Epiphoneistakin.

LP kopiot joita olen katsellut:
http://www.thomann.de/fi/epiphone_lp_studio_worn_cherry.htm
http://www.thomann.de/fi/epiphone_gothic_lespaul_studio.htm

Sanon vaan että ei kannata ostaa LP:tä ^^ Nimittäin ne ovat painavia; täyttä puuta koko body.
Näin kuulin musaliikkeen myyjältä ja kun koitin noita ESP:n Eclipsejä (ne on Esp:n omia LP:itä)niin olivathan ihan syntisen painavia. Tulee niskat kipeeks kun keikalla vedät niillä...kai...

Itelläni on (kuten mainittua)Esp Ltd:n Alexi-200, joka on V ja Sv:n väliltä. Ne on tosi coolin näkösiä ja istualteen pysyy kohtuu hyvin jalkojen välissä, mutta painaa hiukan vasenta jalkaa ilkeästi...
http://www.thomann.de/fi/jackson_rx10d_rhoads_bk_egitarre.htm
Tuota kattelin vuoden alusta, mutta ei tullut ostettua. Kävin eräässä liikkeessä kokeilemassa yhtä RR:ää ja huonosti tasapainotteli; koko ajan piti kaulaa olla nostamassa ja meinas viedä maan vetovoima mukanaan. En tiedä mikä oli mutta ei se ollut miellyttävä. Tosin ainoa Jackson jota olen kokeillut. Tosi viileen näkösiä ne kyl on, etenki lapa. Uskon silti että ne kalliimmat RR:ät on hyviä keihäitä...
,,/ Rock On!! ,,/
Ziggy Bubba
26.07.2008 03:00:05 (muokattu 26.07.2008 03:00:51)

Sanon vaan että ei kannata ostaa LP:tä ^^ Nimittäin ne ovat painavia; täyttä puuta koko body.
Näin kuulin musaliikkeen myyjältä ja kun koitin noita ESP:n Eclipsejä (ne on Esp:n omia LP:itä)niin olivathan ihan syntisen painavia. Tulee niskat kipeeks kun keikalla vedät niillä...kai..

Hoho, ei kannata näitä höpöläppiä uskoa - ei auta kuin testata lespoja ite. Noita LP-mallisia kitaroita kun on niin moneen lähtöön (painavaa ja vähemmän painavaa), ettei niitä voi tuolla lailla yleistää. Esim. monet LTD-lespat mitä ite oon testannut ovat olleet esim. todella kevyitä, ohuella rungolla. Tuo paino riippuu ihan yksilöstä.

Helpommin Les Paulia sylissä ummikko soittaa kuin V:tä :)
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
HeavyMachinery
26.07.2008 11:48:45

Näin kuulin musaliikkeen myyjältä ja kun koitin noita ESP:n Eclipsejä (ne on Esp:n omia LP:itä)niin olivathan ihan syntisen painavia. Tulee niskat kipeeks kun keikalla vedät niillä...kai...

Ja naapurin mummo oli sitä mieltä että strato ei pidä virettä , sen se oli kuullut tupakkia varastelevilta pikku pojilta.

Voi herran jestas mitä olettamuksia täällä kirjoitellaan.

Ketjun aloittajalle antaisin tälläiset neuvot:
- osta sellainen kitara joka miellyttää silmääsi koska se antaa myös intoa soittaa.
- osta sellainen kitara joka tuntuu käteesi hyvältä-
- osta sellainen kitara joka on käytetty ja osta se joltain "tutulta" nimi merkiltä täältä niin se varmasti säätää sen sinulle hyväksi samaan rahaan toisin kuin musakaupat.
- osta sellainen kitara jossa on hubukkerit jos haluat soitella heviä.

-Merkeistä sanoisin sen että ibanez on hinta laatu suhteessa parhaita saimoin ESP:t noiden suurin ero on kaula profiileissa toinen tykkää muhkummasta...

- suhtaudu aina varuksella täällä oleviin kirjoituksin sillä moni kirjoittaja perustaa kirjoituksensa mutu tietoon ja enemmän omiin mielipiteisiin kuin faktaan.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
sagge
26.07.2008 13:15:52
RG321 + mcube on aina turvallinen ostos. Aika klisee suositella tota... mut pakko
Icy-Sun
26.07.2008 13:59:23 (muokattu 26.07.2008 14:03:18)
Rolandin MicroCubessa ei kovin hyvää säröä ole, mutta aikas hyviä efektejä löytyy. Marshalleista taas säröä tietääkseni löytyy hyvin.

Kyllä ne rectifier mallinnokset antaa semmosta sirkkeliä että epäilen oletkohan edes kuullut. Ja punttisalille on mentävä, jos ei LP kourassa pysy. Ja nämä edulliset LP kuten epit, Tokait, Jack & Dannyt on hintaan nähden laadukkaampia, kuin ltd:n halvimmat singature hevisuunnikkaat. Cubejen hintaiset Marshallit (MG:t) on melkoista kuraa. Olen sellaisen omistanut.
There ain't noway out tonight
Rimpitzki
26.07.2008 14:59:55
Kyllä ne rectifier mallinnokset antaa semmosta sirkkeliä että epäilen oletkohan edes kuullut.

No olen kyllä ihan itse testannut. Voipi olla että omassani on sitten niin paljon että kuulosti vähäisemmältä tai jotain... =D en tiedä...

Cubejen hintaiset Marshallit (MG:t) on melkoista kuraa. Olen sellaisen omistanut.

Juu noita Marhalleita ite en ole kokeillut mutta luulen että ne isommat on ihan hyviä...
Living Twice. -Rock On!!-
Icy-Sun
26.07.2008 15:51:06 (muokattu 26.07.2008 16:08:31)
Juu noita Marhalleita ite en ole kokeillut mutta luulen että ne isommat on ihan hyviä...

Huoh, on niitä trankkujakin 100-wattisena ja suurilla ämyreillä... Tuskin tässä asiassa on se koko, joka ratkaisee. Vaan se, mitä sieltä sisältä löytyy, jos ei ole käynyt mielessä. Epäilen että sinultakaan mitään täysputkistyrkkaria sieltä kotoa löytyy. Mutta asiaan tästä marsukinailusta ------>
There ain't noway out tonight
Rimpitzki
26.07.2008 16:06:49 (muokattu 27.07.2008 18:49:59)
Huoh, on niitä trankkujakin 100-wattisena... Tuskin tässä asiassa on se koko, joka ratkaisee. Vaan se, mitä sieltä sisältä löytyy, jos ei ole käynyt mielessä. Epäilen että sinultakaan mitään täysputkistyrkkaria sieltä kotoa löytyy. Mutta asiaan tästä marsukinailusta ------>

Joo en ihan tarkottanut wattimäärää, mutta asiaan tästä marsunkinailusta... ------>
Living Twice. -Rock On!!-
vmak
27.07.2008 21:31:23 (muokattu 27.07.2008 21:32:04)

Itsellä on ainakin LTD EC-1000-kitara, eikä tuota nyt minusta painavaksi kitaraksi voi juuri sanoa. Tosin ei tuossa kyllä paljon muuta Les Paulia ole kuin pelkkä muoto ;)

Ja aloittajalle edelleen sanoisin että jotain strato johdannaista lähtisin katselemaan. Kannattaa ainakin kokeilla sitä Iban RG321:tä. Mutta jos se ei lapaseen käy niin sitten jotain muita vastaavia, sillä kyllä ainakin omalla kohdalla se paras ergonomia on ollut juuri stratojohdannaisissa.

Tuo minunkin "lespa" on hieman vaikeampi soittaa istualtaan kuin stratot

Edit. Niin ja jos metalliin tulee niin sellainen stratojohdannainen missä tosiaan on humbuckeri tallassa.
döp
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)