Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 547 48 49 50 5196 97 98 99 100
Visakoivu
14.07.2008 21:25:55
Pitäis putket vaihtaa vissiin. Kuuluu vaan epämääräistä pörinää ja surinaa jos yrittää laittaa päälle. Onko tämä putkivika? Vai kenties joku kosketushomma? Jos tämä putkien vaihdolla korjautuu niin mitä ja minkä hintaisia putkia kannattais katsella?

Kuulostaa siltä, että jossain on juotos tai muu kosketushäikkä. Piuhat ja basso on arvatenkin luettu pois mahdollisten vian aiheuttajien listalta?
70% ajasta ihminen, 30% ajasta basisti
PnukBassist
15.07.2008 14:34:45

Kuulostaa siltä, että jossain on juotos tai muu kosketushäikkä. Piuhat ja basso on arvatenkin luettu pois mahdollisten vian aiheuttajien listalta?

Jep, ja kaappikin toimii (pilliä lukuun ottamatta). Juotosongelmia on ollu tähän mennessä jo parikin, joten varmaan se vois olla semmoinen nytkin. Huoh... Pitää vissiin huoltoon viedä. Onkos Oulussa muita korjaajaihmisiä kuin Härönen? Sillä on kuulema melko pitkät jonot tällä hetkellä.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Anarkiapurilainen
18.07.2008 01:27:44

Jep, ja kaappikin toimii (pilliä lukuun ottamatta). Juotosongelmia on ollu tähän mennessä jo parikin, joten varmaan se vois olla semmoinen nytkin. Huoh... Pitää vissiin huoltoon viedä. Onkos Oulussa muita korjaajaihmisiä kuin Härönen? Sillä on kuulema melko pitkät jonot tällä hetkellä.

Härönen korjaa kitaroita, Jeronen vahvistimia. Mulla on sen numero, voin sen sulle laittaa käyntikorttina niin voit kysyä tosta jonohommasta.
PnukBassist
18.07.2008 13:38:04

Härönen korjaa kitaroita, Jeronen vahvistimia. Mulla on sen numero, voin sen sulle laittaa käyntikorttina niin voit kysyä tosta jonohommasta.

Ei kun Jerosta minä tarkoitinkin, meni nimet sekaisin.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
jvakeva
27.07.2008 07:32:26 (muokattu 27.07.2008 07:32:51)

Nyt kun romuilla olen aikani soitellut, niin täytyy todeta että ei ole ihan mun juttu.
Enemmän pidin swr:n saundista. Ei nääkään toki huonot ole. (svt-cl /810)

Pitää kokeilla jatsarille joku keikka, sandberillä ehkä aavistuksen tumppu ääni, mikä taas swrllä pelasi mainiosti.
Bassoneuvos
kallefuture
27.07.2008 09:34:02

Itellä ollu keikkatstissä ja vertailussa 8x10 Ampeg. En hankkis vaikka muuttohommia oonki tehny. Ja just siks. Soundi on tumpumpi, mössömpi ja ei-dynaaminen verrattuna esim. Swr:än, mitä kaapeista tulee.Sama pienemmissä Ampegeisssa. Mun korvaan. Ootko vakeva koittanu sitä nuppii Swr:än tai sen tapasilla kaapeilla?
Kalle
jvakeva
29.07.2008 10:38:40

En. Tarkoitus kyllä olisi, mutta kun jouduin omani myymään pois tuon hankinnan alta.. niin kokeilen, kun vastaan tulee.

Sitten taas swr nuppi ja rantis kaappina kuulostaa suorastaan hirveälle..
Jotenkin tuntuisi että swr:llä olisi kaappi vahvempi lenkki ja ampegilla toisinpäin.
Bassoneuvos
seak
29.07.2008 12:58:40
Jotenkin tuntuisi että swr:llä olisi kaappi vahvempi lenkki ja ampegilla toisinpäin.

Mulla taas entisenä SWR-läjän omistajana ja nykyisenä Ampeg-läjän omistajana on just toisinpäin, että musta saan millä tahansa nupilla hyvän soundin (subjektiivinen kokemus, toim. huom.) ton rantikseni läpi kun taas SWR:n skoben sointi ei oikein paritettuna minkään nupin kanssa miellyttänyt korvaa - nupin soundissa ei ollut taas mitään valittamista.
A veteran of a thousand psychic wars.
isomela
29.07.2008 14:22:58
Mulla toimii SWR goliath I 4x10 aivan mukavasti Ampegin V4bh:n kanssa.
Olisitko Jvakeva kiinnostunut vaihtamaan rantiksen tuohon kaappiin..
jvakeva
29.07.2008 23:34:34

Mulla toimii SWR goliath I 4x10 aivan mukavasti Ampegin V4bh:n kanssa.
Olisitko Jvakeva kiinnostunut vaihtamaan rantiksen tuohon kaappiin..

en. en mä vaiha tota mihinkään. uutta hommataan, mutta periaatteessa mitään ei hävitetä.

swr:t oli valitettava poikkeus, kun oli kova gas päällä, mutta pidetään taas linja.
hyvä kaappi varmaankin kysessä, ja ostaisin pois mutta nyt on asuntokauppojen, ym. myötä pers. niin auki ettei ole vara ostaa. muuten kyllä.
Bassoneuvos
Johnny Buzz
30.07.2008 08:41:50 (muokattu 30.07.2008 08:42:16)

Pitäähän se tännekin päivittää, että Ampegin 215 vaihtui Classic rantikseen. Parit treenit & keikkat nyt sillä takana ja hyvin pelittää. Painaahan se ihan helevetisti, mutta niinhän se laatu yleensä tekee.
www.soulstab.com www.myspace.com/soulstab
Soulstabin debyyttilevy Primitive Communication nyt kaupoissa!
urpo_lehtinen
05.08.2008 22:17:49

Ampeg SVT-CL ja SVT 410HE ja SVT 115E.
T.Nick
06.08.2008 09:08:58
Paljastan nyt tyhmyyteni ja avuttomuuteni tässä ihan suorassa lähetyksessä, mutta mistäs kautta kannattaa vaihtaa CL-nuppiin (2000-luku) etuasteen putket? Sain vaihdettua pääteputket ja driverit ja vieläpä biasoitua (nupin omien ledien avulla :D), mutta etuasteen putket jäi käteen.. Siellä on noita sovtekkejä sisällä ja haluaisin päästä niistä eroon. Vaikutti jo päätteen osalta huimasti kun vaihto parempaan merkkiin. Mennäänkö samalla tavalla takaritilän kautta ja muuntajista läpi vai avataanko nuppi edestä / päältä..? Kuten näette niin, ei oo ikinä ollu aiemmin leluja, niin ei oo oppinu leikkimään.
balzary
06.08.2008 09:54:46 (muokattu 06.08.2008 09:55:14)

pekezu
06.08.2008 16:02:57

Tämänhetkinen setti: http://muusikoiden.net/dyn/users/44721.jpg

Toi sun nuppi on tajuton molo. Heitä jokeen. Tai mulle.
America - Home of the free?
Boxeri
07.08.2008 10:43:24
Moro!
Sattuipa seuraavaa Ampegin SVT Pro2 kanssa:

Viime viikonloppuna olimme hääkeikalla korvessa ja sähköt oli aggregaatin varassa. Aggregaati kävi jo alunalkaen epätasaisesti eli sähköt oli ku entisessä neuvostoliitossa, eli valot vilpatti ilman erillisohjausta ;-D
Oltiin sitten soitettu jonkin aikaa, niin basso alkaa välissä häipyä olemattomiin ja jonkin ajasta alkaa taas kuulua. Äänen häipyminen tapahtui tasaisesti, ei mitenkään töksähtäen, aivan kuin joku näkymätön äänimies ois käynyt feidaamassa bassoa vuoroin pois ja vuoroin päälle. Nöh vaihdettiin instrumentti piuhaa yms säätöjä tehtiin ja meinas jo v-käyrä kivuta punaisen puolelle kun häiriö ei ottanut häipyäkseen.

Sitten hoksasin ottaa nupista ultalow painikkeen pois päältä. (Alun perin laitoin kyseisen nappulan pohjaan siksi että kun basso tuli suoraan "lavalta" yleisöön, niin onpahan ainakin tukevamman kuuloista.). Yllätys!! yllätys!!! "vika" korjaantui. Basso alkoi kuulumaan tasaisesti niin kuin pitääkin.

Eilen sitten treeneissä valtakunnanverkon sähkon varassa testasin ultralow kytkintä ja basso soi jälleen tasaisesti niin kuin pitikin. Johtuikohan tuo äänen humppaaminen aggregaatin alitehoisuudesta vai mistä?? Kitarat ja laulukamat pelitti koko keikan ajan OK, niissä ei vastaavaa ongelmaa tullut esiin missään vaiheessa.

-pienois ydinvoimala tilaukseen??-
Behind the smile, theres danger and a promise to be told. You never knew.
janne_m
07.08.2008 21:12:32
Mun käsityksen mukaan matalat äänet vaatii enemmän tehoa. Eli tässä tapauksessa olisi juurikin kyse siitä, että aggregaatista loppui teho kesken. Tai siis että oltiin niillä rajoilla, koska saundi katoili ajoittain. Sitä en tiedä, miksi kaikkien vahvistimien ääni ei alkanut "huojua".
chief
07.08.2008 21:37:56 (muokattu 07.08.2008 23:12:58)
Kuulostaa aika hurjalta touhulta. Itte en kyllä ihan suosiolla laittais putkinuppia aggregaatin perään.

Tietääkös joku onko putkinupit herkempiä tuollaisille jännitteen vaihteluille kuin mitä trankkunupit?
"It's the ear, not the gear. "
Visakoivu
07.08.2008 21:41:38
Kuulostaa aika hurjalta touhulta. Itte en kyllä ihan suosiolla laittais putkinuppia aggregaatin perään.

Tietääkös joku on putkinupit herkempiä tuollaisille jännitteen vaihteluille kuin mitä trankkunupit?

No multa just meni nuppi p*skaks kun siitä tempastiin virtajohto irti ja laitettiin samantien takas kun oli virrat päällä.

Onhan noissa putkipeleissä paljon kovemmat jännitteet kuin trankuissa, eli kyllähän se kipinä on sitten isompi ja komponentit muutenkin kovemmalla vaikkei mitään yhtä radikaalia tapahdukkaan kuin mun nupille.
Paskaks vaan, ei ole mun kamat.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)