Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vintage merkkiset kitarat
1 2 3 4
Toerde
06.03.2008 10:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis tällä hetkellä vissiin ainakin Englannissa helvetillisiä määriä myynyt kitaramerkki. Onkos kellään kokemuksia Vintage merkkisistä kitaroista? itse kävin Raahessa siinä ainoassa ja oikeassa liikkeessä testaamassa paria yksilöä. Oli sen verran vakuuttavia kitaroita hintaansa nähden että jäi vaivaamaan. Ehkä jopa hankinta edessä. Hyllystä löytyi puoliakustinen 355-tyyppinen kitara ja hienosti peter green tyyliin relicoitu les paul.
 
Kummassakin kitarassa oli Wilkinsonin metalliosat ja mikit. les paulissa kaulamikki oli käännetty väärin päin jolla sai valitsimen ollessa keskiasennossa jopa hyvin fendermäisen soundin irti. Mikit oli muutenkin yllätys koska eka kertaa oli wilkinsonin mikit käsillä. soi loistavasti. Kitarat oli vielä ihan oikeaa puuta. Eikä edes viimeistelyssä ole itsellä ainakaan mitään näpisemisen aihetta. Vai sattuiko vaan hyvät yksilöt kohdalle? Hintaa näillä oli 450€ pintaan. Jostain syystä tällä hinnalla herää kuitenkin epäilys että mikä mättää.. jos ei mikään niin täytyy suositella kyllä kaikille.
 
Lähinnä siksi siis tässä kyselen että jos joku tietää mikä mättää nii kertokaa toki. jos ei mitään häikkää ilmene niin minä tulen ainakin sijoittamaan "Vintagea" keikoille, reenikämpälle, kotiin, koululle ja vaikkapa junaan.
 
Ukko
06.03.2008 11:00:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hintaa näillä oli 450€ pintaan. Jostain syystä tällä hinnalla herää kuitenkin epäilys että mikä mättää.. jos ei mikään niin täytyy suositella kyllä kaikille.
Lähinnä siksi siis tässä kyselen että jos joku tietää mikä mättää nii kertokaa toki. .

 
Ei se hinta ole aina kriteeri laadulle hinta/laatu suhteessa.
 
staropramen
06.03.2008 11:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole moitittava Vintage-kitarasta, hyvin soi. Aika näyttää sitten, mitä se kestää ja kuinka kauan. Halppis kitara oli mulla aikaisemminkin, enkä moiti sitäkään. Kokemusta kalliimmista kitaroista ei ole, mutta ainakin kaupassa kokeillessa en isompia eroja huomannut, lähinnä sen että Gibson Les Paul oli painavampi kuin Vintage.
 
koponen
06.03.2008 11:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari lespaa ja pari stratoa tullut testattua. En sanoisi että ovat mitenkään hyviä, mutta hinta/laatu = hyvä. Yksilöitä noissakin ja ensimmäiseksi testaamani LP soi selvästi paremmin kuin seuraava.
 
If it says Marshall on the front, you're good to go
jra
06.03.2008 11:10:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähinnä siksi siis tässä kyselen että jos joku tietää mikä mättää nii kertokaa toki. jos ei mitään häikkää ilmene niin minä tulen ainakin sijoittamaan "Vintagea" keikoille, reenikämpälle, kotiin, koululle ja vaikkapa junaan.
 
Ei noissa välttämättä mikään mätä, melkein kaikki arviot ovat olleet, jos eivät haltioituneita, niin ainakin selvästi positiivisia. Tuntuu että noissa ei ole säästetty kaikessa mahdollisessa. Riffin arvion perusteella satulat ovat se heikoin lenkki ja osin viimeistely. Nuo on kuitenkin pikkuongelmia jos laatu muuten on sitä minkälaisen kuvan noista on saanut.
 
Englannissa noiden hinnat on todella edullisia, mutta varmasti kokeilumahdollisuudesta kannattaa ainakin hieman maksaa. Tosin mitä itse olen katsonut niin Suomen ja saarivaltakunnan hinnoilla on aikamoinen ero:
http://www.dolphinmusic.co.uk/?keyw … %2Fsearch_results&manufacturer_id=0
eli tuonne 230e paikkeille postikuluineen nuo V100. Relicoidut sitten jonkun kympin enemmän jos siitä haluaa maksaa. Olikohan tuo "Peter Green"-malli hieman yli 300e?
 
Kiinnostaisivat itseäkin, mutta tällä hetkellä olen tyytyväinen omaan halpisosastoon. Mutta pitää ehdottomasti jossain välissä kokeilla noita.
 
Toerde
06.03.2008 14:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tosiaan se les paul mitä testasin on juuri se sama yksilö mikä oli riffin testissä. Ja todellakaan se hinta ei katso kitaran hyvyyttä. lähinnä se tässä nyt oli että kun on vähän niinku uusi tuttavuus että mikä on porukan mielipide. itsellä lähinnä tuntuma noista että hyvä peruskitara. lähinnä tokain perusmallit voisi olla se mihin verrata.
 
rokiroki
06.03.2008 15:32:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=155786&co=420
 
tuolla aiempaa keskustelua tammi/helmikuulta
 
Itsellle tuli ostettua reilun 300e V100 eli lespa-kopio, ei ole siis se relicoitu malli.
En tiedä onko niiden tekniikassa osissa yms. eroa.
 
Tyytyväinen olen .En tosin tiedä mihin vertaisin.Mutta ainakin sain sitä mitä etsin, eli vaihtelua ja uutta äänimaailmaa halvan stratokopion seuraksi.Työn laatu näyttäisi olevan samalla tasalla kuin indonesian Skurreni.
Mielestäni hintansa väärti peli, ainakin vielä tuntuu siltä.
 
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
ankkiz
06.03.2008 23:44:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Englannissa noiden hinnat on todella edullisia, mutta varmasti kokeilumahdollisuudesta kannattaa ainakin hieman maksaa. Tosin mitä itse olen katsonut niin Suomen ja saarivaltakunnan hinnoilla on aikamoinen ero:
http://www.dolphinmusic.co.uk/?keyw … %2Fsearch_results&manufacturer_id=0
eli tuonne 230e paikkeille postikuluineen nuo V100.

 
Postikulut kalliimmat UK:n ulkopuolelle (suomeen 16.99_), joten loppuhinnaksi itse laskeskelin paria euroa alle 250e.
 
HALPA kakkos-/projektiskepa haussa.
jra
07.03.2008 00:31:41 (muokattu 07.03.2008 00:37:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Postikulut kalliimmat UK:n ulkopuolelle (suomeen 16.99_), joten loppuhinnaksi itse laskeskelin paria euroa alle 250e.
 
Tämän päivän punnan kurssilla ei mun mielestä Vintage V100 (149 puntaa) tule Suomeen lähetettynä kuin 149 + 17 eli 196e + 23e = 219e. Nuo sivujen eurohinnat on repäistu jostain firman omasta vaihtokurssista (?), luultavasti myyvät päivän kurssilla kun vain tilaa puntahinnalla ja maksaa vaikka Visalla.
 
Jos tuossa on mulla joku ajatus- tai laskuvirhe niin johtuu kellonajasta, ei suinkaan siitä ettei leikkaa tai etten osaa laskea;-)
 
ankkiz
07.03.2008 13:31:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän päivän punnan kurssilla ei mun mielestä Vintage V100 (149 puntaa) tule Suomeen lähetettynä kuin 149 + 17 eli 196e + 23e = 219e. Nuo sivujen eurohinnat on repäistu jostain firman omasta vaihtokurssista (?), luultavasti myyvät päivän kurssilla kun vain tilaa puntahinnalla ja maksaa vaikka Visalla.
 
Jos tuossa on mulla joku ajatus- tai laskuvirhe niin johtuu kellonajasta, ei suinkaan siitä ettei leikkaa tai etten osaa laskea;-)

 
Asia kunnossa, kiitokset korjauksen korjaamisesta :D
 
HALPA kakkos-/projektiskepa haussa.
Elbura
09.03.2008 02:29:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Hintaa näillä oli 450€ pintaan. Jostain syystä tällä hinnalla herää kuitenkin epäilys että mikä mättää..
 
Olin kertomassa hyvää läppää lapsityövoimasta ja sokeista kissoista. Päätin luovuttaa..
 
Mutta tosiaan. Itekkin jo jonkun aikaa oon noita kattellu. Total Guitaria, kun tulee paljonkin luettua, niin siellä on melkosesti löpinää noista. Brittiläinen lehti kun on. Ensimmäistä kohtaamista odotellen.
 
Kiinankeisari
09.03.2008 10:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yhtä kokeilin jkl:ssä, sellainen relikoitu strato. akustinen saundi jopa hämmästyttävän hyvä, just semmonen oikeanlainen "zing". kaula olikin sitten ihan hirveä, aivan liian leveä ja ohut ja ihmeellisesti viimeistelty. näin niinkun vintage-tyyppisiin kauloihin tottuneen käteen.
 
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
tapiomarko
26.07.2008 01:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilattu vintage v100 mustana, täysmahonkia, wilkinsonin mikeillä, guitarblitz kautta, käyvät läpi kitaran ainakin perusteellisesti ilmoituksensa kautta 12 vaiheisen ohjelman kautta esim. nauhat, fast fret käsittely, akustinen ja sähköinen testi, nauhojen ja soittotuntuman osalta, eivät lähetä surkeimpia kitaroita ollenkaan, onko kellään kokemusta, hieman kalliinpi kuin delfiineissä, mutta kannattaako?
 
Ziggy Bubba
26.07.2008 02:52:01 (muokattu 26.07.2008 02:52:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiken hehkutuksen keskellä - Stadin DLX-musicissa oli ainakin aikas tökerö vasuri-strato. Nauhat törrötti rujosti, body oli pieni rimpula ja akustinen sointi eloton. Eli kannattaa vähintäänkin testata ennen ostoa.
 
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
tapiomarko
25.08.2008 00:38:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilattu vintage v100 mustana, täysmahonkia, wilkinsonin mikeillä, guitarblitz kautta, käyvät läpi kitaran ainakin perusteellisesti ilmoituksensa kautta 12 vaiheisen ohjelman kautta esim. nauhat, fast fret käsittely, akustinen ja sähköinen testi, nauhojen ja soittotuntuman osalta, eivät lähetä surkeimpia kitaroita ollenkaan, onko kellään kokemusta, hieman kalliinpi kuin delfiineissä, mutta kannattaako?
 
ei kannata, 12 vaiheinen ohjelma ei takaa mitään. viritintappien suojarenkaat olivat 3/6 väärin, ei paikoillaan, mikeisä oli suojakuoresa runsaasti vikoja, viiltoja ja poltettuja pisteitä, virititintapit resonoivat irtonaisina, ja kuukauteen ei ole tullut vastausta takaisin lähettämiseen , kitara ok 3/5, mutta liike ja sen toiminta surkeaa, esim dolphineilta saa 1o puntaa edullisemmin
 
80- l rules
Nazareth
25.08.2008 21:38:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollanen Vintage LP-mallinen P90-mikeillä. Ihan kiva kitara on kyllä.
 
Kurnauskis. ÄÄÄÄÄÄÄK!!! Säikähdin.
Wulf
26.08.2008 08:59:51 (muokattu 26.08.2008 09:18:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on tuollainen V100 les paul-mallinen vintage. Kitara on hintaansa nähden hyvä, tilasin sen tuolta guitarbitzistä, jossa lupasivat sen 12-vaiheisen tarkastuksen.
 
Kitara on jonkin verran kevyempi kuin Gibsoni, itse huomasin sen ainakin selvästi vaikka specsit sanoo, että mahonkia on. Tämä näkyi myös siinä, että kitara on vähän kaulapainoinen seisaalta soitettaessa.
 
Kitaran otelaudan upotuksien laadussa olisi toivomisen varaa. Jotkin nauhat ovat vähän epätasaisia, mutta ei häiritsevästi. Olen kuitenkin tyytyväinen soitettavuuteen ja saundiin, kun tähän hintaan saa. Tietenkin liikkeessä voi käydä testaamassa ja tekee sitten ostopäätöksen, satkun tuossa säästää kun tilaa sian säkissä ulkomailta.
 
staropramen
14.09.2008 11:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, reilut puoli vuotta on nyt tullut SG mallista Vintagea kiusattua. Ensinnäkin kielet vaihdoin alkuperäisestä ysi-setistä vähän jämäkämpään settiin, akustista soundia en oo moittinut missään vaiheessa. Sähköisellä puolella kaipaisin kumpaankin tone-potikkaan hieman lisää "aluetta", vähän kapoiseksi jää säätövara. Virittemet ok, vire kestää loistavasti. Nauhojen kohdalla ole huomannu pientä kuluneisuutta, vaikka soittamiseni onkin vaan kotona rämpyttelyä. Miten lie kuluisivat soittajalla joka veivaa monta tuntia päivässä?
 
Edelleenkään en moiti Vintage merkkiä, toisenkin voisin ostaa.
 
http://www.staropramen.com/
tapiomarko
19.09.2008 23:23:14 (muokattu 25.09.2008 02:07:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitääpi kuitenkin vielä tarkistaa englantilaisen guitarblitz liikkeen toimintaa, vaikka kestikin, niin lähettivät kokonaan uuden mikit kitaraan ja vielä uuden paremman satulan ilmaiseksi ja pyysivät kertomaan vielä kokemuksia kitarasta, joten itse paljon töitä kitaraan tehneenä sain aikaiseksi kelpo kitaran, arvio 4/5 les pauleistä, ja suositteluni myös guitarblitsin toiminnasta sittenkin. Ostin lp mallisen epiphone specialin käytettynä hintaan 99 eur, kasseineen ja rahteineen, vaikka ei mahonkia olekkaan niin, niin kelpo kitara. Vintagessa näyttää olevan mahonkin vierellä myös ns. lastulevyä paikoitellen, ja sähköpuolen kolvauksessa ja johdoissa on toivomisen varaa, vaikka ihan ok toimivatkin.
 
80- l rules
tapiomarko
25.09.2008 02:11:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on tuollainen V100 les paul-mallinen vintage. Kitara on hintaansa nähden hyvä, tilasin sen tuolta guitarbitzistä, jossa lupasivat sen 12-vaiheisen tarkastuksen.
 
Kitara on jonkin verran kevyempi kuin Gibsoni, itse huomasin sen ainakin selvästi vaikka specsit sanoo, että mahonkia on. Tämä näkyi myös siinä, että kitara on vähän kaulapainoinen seisaalta soitettaessa.
 
Kitaran otelaudan upotuksien laadussa olisi toivomisen varaa. Jotkin nauhat ovat vähän epätasaisia, mutta ei häiritsevästi. Olen kuitenkin tyytyväinen soitettavuuteen ja saundiin, kun tähän hintaan saa. Tietenkin liikkeessä voi käydä testaamassa ja tekee sitten ostopäätöksen, satkun tuossa säästää kun tilaa sian säkissä ulkomailta.

 
Kitara on ok mielestäni, jos irroitat mikit tai takaa sähköpuolen luukun, niiin erotat mahonkin lisäksi muita edullisia materiaaleja mm. lastulevy tms, miten virittimet toimivat , onko ylimääräistä resonanssia?
 
80- l rules
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «