Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 518 19 20 21 22122 123 124 125 126
Manuel Pyrhullo
26.07.2008 02:02:26
Paras keskustelu pitkään aikaan. Toivottavasti tämä ei lopu ikinä.
Quru
26.07.2008 09:14:19 (muokattu 26.07.2008 09:16:02)
Black Metal ei ole pelkkää musiikkia. Black Metal on elämäntapa. Mielestäni tällainen aihe ei kuulu lainkaan Muusikoiden.netiin. Ei tällaiseen paikkaan, missä 15v kakarat hehkuttavat "jee purzum mä kuulun kirkkoo mut bm rulz jee", "se on vaan musaa", "pingviini lol".
Katsokaas aloitusviesti. Joku osti Satanic Warmasteria ja hehkuttaa kuinka Filthit sun muut ovat pyllystä. No voi jösses. Näin alkanut keskustelu ei voi sujua hyvin.
Varoitusta joka viestille, jos moderaattorit piittaavat muustakin kuin vain itseään häiritsevistä jutuista, tämä ketju suljetaan. Tämä ei kuulu tänne.
Te, jotka kuuntelette Black Metalia koska se on "ihan jees musaa": Olkaa hiljaa, älkää puhuko jos ette tiedä tai suksikaa vittuun.
Te, jotka olette oikeasti kiinnostuneita Black Metalista: On myös foorumeita joissa OIKEASTI puhutaan Black Metalista musiikkina ja elämäntapana.

Heheh, hauskin viesti pitkään aikaan :) Semmoinen välihuomautus, että itse en edes kuuntele black metalia (mutta olen kyllä kiinnostunut tutustumaan genreen, en vain aio tehdä sitä turhan hätiköiden ;) ). Luulenpa, että joku true blackmetallisti tulee ja iskee minua puukolla 66 kertaa ja juo sen jälkeen vereni. Aionpas silti uhmata tätä.

Mielestäsi on väärin, jos 15v nuoret kuuntelevat black metalia ja tykkäilevät siitä, ilman että aikovat heti poltella kirkkoja. Onko se sinulle jokin ongelma? Miten se sinun musiikinkuunteluusi ja Black Metal-ELÄMÄNTAPAasi vaikuttaa, jos joku kuunteleekin bläkkistä vain siksi, että se kuulostaa hyvältä? Onko väärin, jos tykkää kuunnella kohinaa jonka seasta saattaa jopa erottaa jotain musiikiksi luokiteltavaa? Tunnetko kovaa kipua päässäsi joka kerta, kun joku black metal-elämäntapaan vihkiytymätön laittaa levyn soimaan vain siksi, että se kuulostaa hyvältä?

Sitten tälläinen loppukevennys, kuuluuko black metal-elämäntapaan sen julistaminen ja fleimaaminen nettifoorumeilla, tämähän on varmasti todella true-toimintaa. Mene polttamaan niitä kirkkoja.

E: Käsittääkseni Saatana, jota black metallissa kovasti ylistetään, on vapauden ja anarkismin vertauskuva. Saatana kuvastaa ihmisen omaa valintaa ja itsenäisyyttä. Eikö ole paradoksaalista, että tämä black metal-skene sitoo kuuntelijansa tiukasti tiettyyn muottiin ja tiettyyn ajatusmaailmaan, nimenomaan pois tästä vapaudesta?
Mikä on ihmisen virka sitten kun ylämäki loppuu pystyseinään ja toteaa ettei löytänyt asiaa, jonka edestä taistella tai kuolla?
TTV
26.07.2008 10:02:47
Kommentoidaanpas tätäkin aihetta. Minä kuulun siihen kastiin, että kuuntelen musiikkia musiikkina, en sanomana. Täten "black" kuten muutkin metallit kuuluvat suosikkeihini, mutta vain musiikillisessa mielessä. Monen mielestä metalli, saati sitten "black", ei ole edes musaa, mutta muhun kyseinen mekkala on aina kolahtanut. Toki "black" sceneen kuuluu joidenkin mielestä vahva maailmankatsomus ja asennoituminen eri asioita kohtaan, mutta niinhän ihmiset tekee ilman musiikkiakin. Tästä "jonkun nimeen vahvasta asennoitumisesta" käytetään usein nimitystä uskonto, oli se sitten mikä tahansa. Itse en kuulu mihinkään uskonnolliseen tai uskottomaan kuppikuntaan, koska koen että tässä ajassa pärjää vain omilla tekemisillä, ei "virtuaalielämällä". Minua ei myöskään haittaa mitenkään muiden ihmisten uskomiset, kunhan pitävät ne omana tietonaan.

"Bläkissä" ja esim. death-metallissa sanoman sisäistäminen on vähän niin ja näin, jos koittaa kuuleman perusteella ymmärtää bändin viestin. Kansia tavaamalla voi päästä jyvälle tekstistä, mutta Burzumin muinaisnorjan ymmärtäminen virkamiesruottin perusteella tuottaa joskus vaikeuksia.

Viestini ei mitenkään ole suunnattu bläkkäreitä vastaan tai heidän puolestaan, totean vaan että asiasta kuin asiasta voi tehdä just niin "truen" kuin mielikuvitus antaa myöden.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Kikolaa
26.07.2008 10:50:57
Heheh, hauskin viesti pitkään aikaan :) true blackmetallisti tulee ja iskee minua puukolla 66 kertaa ja juo sen jälkeen vereni

tykkäilevät siitä, ilman että aikovat heti poltella kirkkoja.

true-toimintaa.

Mene polttamaan niitä kirkkoja.

Käsittääkseni Saatana

Eikö ole paradoksaalista, että tämä black metal-skene sitoo kuuntelijansa tiukasti tiettyyn muottiin ja tiettyyn ajatusmaailmaan, nimenomaan pois tästä vapaudesta?

Hoho, tosi hienosti olet perehtynyt.
One O'Clock Jump
Henkka370
26.07.2008 12:58:04
Sinfoninen bläkkis on parhaimmillaan, semmosta tavaraa, että se on aivan saatanan hyvää!!
riimu
26.07.2008 13:20:35 (muokattu 26.07.2008 13:23:01)
Black Metal ei ole pelkkää musiikkia. Black Metal on elämäntapa. Mielestäni tällainen aihe ei kuulu lainkaan Muusikoiden.netiin.

No voi jeesus. Joillekkin punk on elämäntapa, joillekkin rock, joillekkin jazz, joillekkin grunge jne. Lista on loputon. Elämäntapaperiaatteella tää koko foorumi pitäs sulkea ettei joku saatanan elämäntapaintiaani rupea itkemään.
Don't ask me about Grim Fandango.
Nidhöggr
26.07.2008 14:36:08
En kerta kaikkiaan ymmärrä enkä edes jaksa yrittää. Aivan sama, jatkakaa, minäpä tästä menen angstamaan yksikseni ja polttamaan kirkkoja.
"Komodo on saari, komodovaraani on pääosin japanilaisten tyttöjen antamilla pihvillä elävä eläin" -Jokapaikanapina
Deranged
26.07.2008 14:43:46
Kuinkahan hyväksyttävää homostelu on Black Metal -piireissä

No ei varmaan Gaahlia kauheasti kiinnosta miträ mieltä skenepoliisit on..

Hyvä kun kaveri uskaltaa olla oma itsensä.
RumaRipuli
26.07.2008 16:39:47 (muokattu 26.07.2008 16:40:04)
Black Metal ei ole pelkkää musiikkia. Black Metal on elämäntapa. Mielestäni tällainen aihe ei kuulu lainkaan Muusikoiden.netiin. Ei tällaiseen paikkaan, missä 15v kakarat hehkuttavat "jee purzum mä kuulun kirkkoo mut bm rulz jee", "se on vaan musaa", "pingviini lol".
Katsokaas aloitusviesti. Joku osti Satanic Warmasteria ja hehkuttaa kuinka Filthit sun muut ovat pyllystä. No voi jösses. Näin alkanut keskustelu ei voi sujua hyvin.
Varoitusta joka viestille, jos moderaattorit piittaavat muustakin kuin vain itseään häiritsevistä jutuista, tämä ketju suljetaan. Tämä ei kuulu tänne.
Te, jotka kuuntelette Black Metalia koska se on "ihan jees musaa": Olkaa hiljaa, älkää puhuko jos ette tiedä tai suksikaa vittuun.
Te, jotka olette oikeasti kiinnostuneita Black Metalista: On myös foorumeita joissa OIKEASTI puhutaan Black Metalista musiikkina ja elämäntapana.

Yhyy, ne kuuntelee mun truu-musaa. Black metallista on tullut valtavirran genre etkä mahda sille enää mitää. No meikkaa jos haluat, minäkin kuuntelen Darkhtronea silti.

Polttakaa niitä kirkkoja oikeasti älkääkä vaan uhotko.
cuckaracha
26.07.2008 17:38:50

Black Metal on itsellenikin musiikkia siinä missä muukin. Se voi olla tietenkin joiltain osiltaan poikkeuksellisen hyvää, mutta elämäntavaksi on IMHO sitä turha otaksua.

Voimakasta se on, sitä on turha kieltää, mutta pysyn edellisessä kannassani.
Bind. Torture. Kill
Kikolaa
26.07.2008 23:17:04 (muokattu 27.07.2008 10:31:22)
truu-musaa.
valtavirran genre .

Polttakaa niitä kirkkoja oikeasti älkääkä vaan uhotko.

Hoho, plussa?

E: Hauska ketju. Vain Heroin tietää mistä puhuu.
One O'Clock Jump
bfoc
27.07.2008 10:02:01
Joo. Vain niistä bändeistä joita en ole vielä kuullut. Muista en lainkaan.

Valtaosalla kuulemistani on sama vika. Vaikka soitto sujuisikin, laulajan kaulapanta on niin kireällä että ääni kuullostaa pahantuuliselta kiinan palatsikoiralta. Kävelevän sohvatyynyn angstia on vaikea yhdistää johonkin pelottavaan.

Onnkesipa ei tarvii moista kuunnella.
sutiojrikellA
kuollut_ukko
27.07.2008 12:00:02
Käsittääkseni Saatana, jota black metallissa kovasti ylistetään, on vapauden ja anarkismin vertauskuva. Saatana kuvastaa ihmisen omaa valintaa ja itsenäisyyttä. Eikö ole paradoksaalista, että tämä black metal-skene sitoo kuuntelijansa tiukasti tiettyyn muottiin ja tiettyyn ajatusmaailmaan, nimenomaan pois tästä vapaudesta?

Tämä on muuten erinomainen pointti. Muistaakseni Ihsahn sanoi jotain tällaista nykymenosta... vastaava on muuten erittäin tyypillistä melkein kaikille muillekin uskonnoille ;)
-J. "papa" R.
marke-
27.07.2008 12:04:18 (muokattu 27.07.2008 12:05:12)

Ei enää tällaista.

Vaikka keskusteluun itse vahan turhan paljon osaa otankin, en voi olla kuin jokseenkin samaa mielta. Ketjun paras postaus. Hail Sathanas!
HAIL SATAN
kuollut_ukko
27.07.2008 12:12:26
Vaikka keskusteluun itse vahan turhan paljon osaa otankin, en voi olla kuin jokseenkin samaa mielta. Ketjun paras postaus. Hail Sathanas!

Minulle taas ko. tekstistä tuli mieleen fundamentalistikristityn paasaus. Karvat nousevat pystyyn vähemmästäkin.
-J. "papa" R.
masterhat
27.07.2008 14:51:56 (muokattu 27.07.2008 14:52:03)
Minulle taas ko. tekstistä tuli mieleen fundamentalistikristityn paasaus. Karvat nousevat pystyyn vähemmästäkin.

juu, mulle jäi samat vibat. Mutta mutta, kukin pitää omiensa puolta... bläkkäri bläkkärin tuntee :D
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
trih
27.07.2008 15:58:17
Voi perkele kun saatanauskikset ottaa tosissaan. Ilmeisesti pakko pitää skeneä pystyssä että pääsee panemaan pikkutyttöjä perseeseen. Pistänpä Darkthronea soimaan niin saa tämäkin kirjoitus arvoisensa lopun.
Just.
RekoS
27.07.2008 16:04:01
Järkyttävää keskustelua mielestäni. Että elämäntapa = bläkkis. No, jokainen taaplaa tyylillään.
trih
27.07.2008 16:04:53
Voi perkele kun saatanauskikset ottaa tosissaan. Ilmeisesti pakko pitää skeneä pystyssä että pääsee panemaan pikkutyttöjä perseeseen. Pistänpä Darkthronea soimaan niin saa tämäkin kirjoitus arvoisensa lopun.

"We are too old and too cold"
Just.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)