Aihe: Helppikerho: Soittotekniikoita ja muita kikkoja
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1016 17 18 19 20
Bugi
17.06.2008 16:28:06
Mitenkäs tuo ratsastuskomppi pitäisi muodostaa? Tyyliin Megadethin Devils islandissa.
Tiluttajat suohon!
kid ego
17.06.2008 21:30:55
Mitenkäs tuo ratsastuskomppi pitäisi muodostaa? Tyyliin Megadethin Devils islandissa.

Jos tarkoitat plektran iskuja, niin varmaan alas-alas-ylös on itselleni toimivin. Siitä ei ironmaidenimmaksi pääse.
Bugi
18.06.2008 00:03:27
Jos tarkoitat plektran iskuja, niin varmaan alas-alas-ylös on itselleni toimivin. Siitä ei ironmaidenimmaksi pääse.

Kiitos,tuon voi varmaan soittaa myös alas-ylös-alas tyyliin?
Tiluttajat suohon!
kid ego
18.06.2008 07:26:40
Kiitos,tuon voi varmaan soittaa myös alas-ylös-alas tyyliin?

Tarkoitako alas-ylös-alas, ylös-alas-ylös, eli aina joka toinen? Ihan miten vaan saat tuon toimimaan, eihän noissa mitään sääntöjä ole. Itse kuitenkin suosin aiemmin mainitsemaani tapaa.
Marshallga
13.07.2008 19:26:39 (muokattu 13.07.2008 19:31:21)
Lamb Of Godin biisejä treenaillessa tajusin että pirullisen tiukan soittotatsin lisäksi on oltava salaman nopea otelautakäsikin, ei tahdo pysyä koordinaatio kohdillaan. Liekö olen vain niin "jäykkänivelinen" ettei sormet taivu tuollaiseen kilpajuoksuun. Mikä olisi tiukasti koordinoitua treeniä otelautakädelle ja ylipäätään motoriikkaa kehittävää?
ankkiz
24.07.2008 13:35:01

Lamb Of Godin biisejä treenaillessa tajusin että pirullisen tiukan soittotatsin lisäksi on oltava salaman nopea otelautakäsikin, ei tahdo pysyä koordinaatio kohdillaan. Liekö olen vain niin "jäykkänivelinen" ettei sormet taivu tuollaiseen kilpajuoksuun. Mikä olisi tiukasti koordinoitua treeniä otelautakädelle ja ylipäätään motoriikkaa kehittävää?

Vaikkapa ne Lamb of Godin biisit, niin hoituu molemmat samalla?
Kuka olisi ikinä arvannut?
Haussa:HALPA kakkos-/projektiskepa/-basso, sekä edulliset sähkörunput.
N33m0
05.08.2008 15:42:22

harjoitusta, harjoitusta
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
deepsleeper
17.09.2008 03:45:19

|--------------------------------------10-12--11-15--
|-------------------------------------------------------
|--------7h8p7------------8-5--7-6-------------------
|---6-8---------8-5--7-6------------------------------
|-5-----------------------------------------------------
|-------------------------------------------------------

Neuvoja!!

Mitä väliä jos ylläoleva ei natsaa?? Kuulostaa aivan kauheelta! Onko toi olevinaan joku hyväkin likki?
Mr. Speed
27.09.2008 01:02:27
Hain tuolla lähinnä näitä perinteisiä kehittäviä treenikuvioita, jotka on todettu pidemmällä ajanjaksolla toimiviksi tapauksiksi, siis juuri niitä kaikkia skaalajuoksutuksia sun muita. Ei sillä onhan nuo biisitkin ihan hyvää reeniä, jos vaan rahkeet riittäisi niiden soitteluun.

Maltat vaan vetää sellasella temmolla, että menee puhtaasti, mutta on melko haasteellista. Se on se paras. Jos menee LOG:in temmolla epäpuhtaasti, soita hitaammin. Pikkuhiljaa esim. metronomin kanssa nostat nopeutta sitä mukaan, kun alkaa sujumaan. Muista myös, että nukkuessa aivot prosessoi tota. Esim. Jos hinkkaat sitä biisiä kolme tuntia illalla ilman ihan mielettömiä tuloksia, kokeile sama sitten seuraavana aamuna kunnon lämmittelyn jälkeen. Yllätyt varmasti.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
toilet-tsunami
11.10.2008 09:59:36
voisikohan joku pistää heikki helan uneton yö tablat, soinnut kiitos etukäteen

http://www.youtube.com/watch?v=d9wdy01QR4U
DansQ
11.10.2008 17:37:21
Olisi kysymistä nuotista soittamisesta.

Eli itselleni tuottaa suurta vaikeutta ymmärtää sellaisia komppeja jotka sisältävät kahdeksas -ja kuudestoistaosia. Esim tälleen

8-osa isku,
8-osa tauko,
8-osa isku,
16-osa tauko,
16-osa isku,
16-osa tauko,
16-osa isku sidottuna kahdeksasosaan.
ja 4-osa tauko.

En tiedä ottaako tuosta selvää mutta miten te rytmitätte nuo 16-osa iskut ja tauot kahdeksasosien sekaan?? Hakkaatteko kokoajan kädellä kuudestoista-osia vai mitenkä?

Toivottavasti joku ymmärtää yskän.

Kiitos jo etukäteen :)
Geffen
16.10.2008 18:39:56 (muokattu 16.10.2008 18:44:09)

Oon vaihtamassa ekaa kertaa itse kielet. Alotin ekasta (paksu) kielestä. Mutta nyt kun olen saanut kielen melko kireäksi, se silti kiinni otelaudassa ja pitää pelkää rätinä ääntä. Mitä olen tehnyt väärin ja mitä nyt pitäisi tehdä??!

EDIT: Kitara on Epiphone Les Paul Standard
Ja tarvin ÄKKIÄ apua!!
Nice boys don't play rock n' roll
Credence
16.10.2008 21:42:39
Oon vaihtamassa ekaa kertaa itse kielet. Alotin ekasta (paksu) kielestä. Mutta nyt kun olen saanut kielen melko kireäksi, se silti kiinni otelaudassa ja pitää pelkää rätinä ääntä. Mitä olen tehnyt väärin ja mitä nyt pitäisi tehdä??!

EDIT: Kitara on Epiphone Les Paul Standard
Ja tarvin ÄKKIÄ apua!!

Menehän kieli satulan ja tallan urissa :) eikä siellä ulkopuolella....
Jos uudet kielet ovat paljon paksummat kuin edelliset saattaa myös kuulua särinää
Abbath doesnt feel like dancing :(
Geffen
17.10.2008 12:10:27 (muokattu 17.10.2008 16:21:48)

Menehän kieli satulan ja tallan urissa :) eikä siellä ulkopuolella....
Jos uudet kielet ovat paljon paksummat kuin edelliset saattaa myös kuulua särinää

Kyl mä ton huomasin ;) Nostin tallaa ja vähän satulaakin, niin parani.

EDIT: taitaa ne olla hieman paiksumman.. en muista vanhoja.
EDIT2: Tää paksu E kuulostaa ihan oudolta. Jouduin kans nostaa mikkejä parilla kiepillä ylöspäin (ku olin satulaa ja tallaa nostanu.. ei muute kuulu). Mä oon varmaa säätäny nää päin seiniä.
Häviikö toi outo saundi E:stä itsellään?
Nice boys don't play rock n' roll
Lag
28.10.2008 20:27:41
Kertokaa oikean käden tekniikastanne. Oon viime päivinä ruvennu hiomaan omaani ja tuntuu etten oikein millään saa esim. alternative-pickingistä rentoa heti kun tempo alkaa olla hieman nopeampi. Lähinnä ongelmaksi muodostuu oikean hartian ja käden yläosan liika jännitys.

Pidättekö muuten plekua niin, että "ylimääräiset sormet" (keskari, nimetön ja pikkurilli) ovat koukistettuna lähes nyrkkiin (tai siis kumminkin silleen kyttyrälle) vai että ne sojottavat vain minne sattuu?
Ottoko
28.10.2008 20:49:15
Ei kannata jännittää kättä vaan pitää sormet rentoina. Itse myös otan kitarasta tukea yleensä pikkurillillä ja nimettömällä.
Behold bastard son, I am the evil one!
TheAssassin
01.11.2008 22:38:38
Kertokaa oikean käden tekniikastanne. Oon viime päivinä ruvennu hiomaan omaani ja tuntuu etten oikein millään saa esim. alternative-pickingistä rentoa heti kun tempo alkaa olla hieman nopeampi. Lähinnä ongelmaksi muodostuu oikean hartian ja käden yläosan liika jännitys.

Pidättekö muuten plekua niin, että "ylimääräiset sormet" (keskari, nimetön ja pikkurilli) ovat koukistettuna lähes nyrkkiin (tai siis kumminkin silleen kyttyrälle) vai että ne sojottavat vain minne sattuu?

"Vapaat" sormet ovat aina miten sattuu, joskus nyrkissä, joskus "sojottaa minne sattuu". Välillä ne ovat kiinni kielissä ja bodyssa, välillä ilmassa.

Eli minulla ei ainakaan ole sääntöä miten sormien pitää olla, en sitten tiedä onko tämä huono vai hyvä asia. Mutta fiiliksen mukaan mennään, joskus on vain rennompi ote kuin jonain toisena päivänä.

Sinäänsä hauskaa lukea tuota hartian jännitystä, koska itsellä se ei ole ikinä ollut ongelma. Mutta eihän herra Adrian Smithilläkään ole mikään maailman rennoin tyyli soittaa, mutta se ei ole häirinnyt hulppean uran kertymistä. Itse ainakin näen hänen soittotyylinsä semmoisena josta tulee hartiat kipeiksi, jos itse yrittäisin samanlaisessa asennossa soittaa.
M4ss3 m/
02.11.2008 11:01:40 (muokattu 02.11.2008 14:09:03)
Moi, tätä on kysytty varmaan vaikka kuinka monta kertaa, mutta saadakseni täsmällisen vastauksen kysyn sitä nyt. Eli alkoi tuossa huolettaa aamulla, että olen kolme vuotta soittanut ja etenkin viime aikoina jäänyt melkein täysin käyttämättä nuo G,B ja e kielet. Niin mitä pitäisi nyt alkaa treenaamaan, että jo jouluna menisi vaikka tuo Canon rock niitä sweeppauksia lukuunottamatta. Eli pitäisi edes pystyä nyt jouluun mennessä luonnistua perus tilut. Toivottavasti ymmärsitte. Niin ja paljonko pitää päivässä harjoitella?

Edit:Nyt tuossa 24 nauhasessa kitarassa on alle viikon vanha 10-setti niin onko liian paksu, tai kireä(vaikeehan se on sieltä sanoa:)mutta onneksi 9-setti löytyy talosta jos se sitten siihen vaikuttaa, ja entä sitten kielien korkeus? En ole varmaan nyt viime talven jälkeen säätänyt kielien korkeutta, niin olen tottunut tuohon kuinka korkeella ne nyt on. Eli jos ne kielet vähän läpsyy ja sirisee niitä kieliä vasten niin onko se niin vakavaa, vai pitääkö olla niin ylhäällä, että kieli ei särise kieltä vasten jos joltain nauhalta painaa? Bendaukset ei kyllä oikein onnistu tuolla setillä. Johtuen varmaan siitä, että alkaa talvi tulla ja kädet sisälläkin ihan kohmeessa. Niin kannattaako lämmittää kädet aina ennen soittoa?
johnsmith1
06.11.2008 16:44:59
..Johtuen varmaan siitä, että alkaa talvi tulla ja kädet sisälläkin ihan kohmeessa. Niin kannattaako lämmittää kädet aina ennen soittoa?

Voi vaikka pyöritellä ranteita kädet eteen ojennettuna vähän nyrkissä, ja ravistella rentoina sivulla.
Jos on enemmän kohmeessa niin lämpimän vesihanan alle joku minuutti, ranteet huomioon ottaen. Verenkierrosta kun on kyse, niin joku voimisteluliike mikä auttaa, keksi sopiva.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)