Aihe: Moonday : A Boy (Rock/Pop)
1 2
Demostudio
07.05.2008 00:09:07
Bändin nimi: Moonday
Kappaleen nimi: A Boy

Genre: Rock/Pop

URL: http://www.moonday.fi/music/Moonday_aBoy.mp3 (Mp3)

Rokkia kuun valoisalta ja pimeältä puolelta. Jotain kaunista, jotain rumaa. Säätämässä mukana entisiä Kosman ukkoja.
ScavengerZedic
07.05.2008 04:07:07
loistavaa settiä. tulee jotenki pink floyd mielee..
S.Z
naiboli
07.05.2008 13:21:49
loistavaa settiä. tulee jotenki pink floyd mielee..

Kiitos!

Näin viime yönä unta että kaikki oli haukkunut biisin ihan paskaksi ja käskivät painumaan helvettiin muusikoiden netistä.

Joten olen nyt tavallaan varautunut siihenkin.. :)
Sanoinkohan taas jotain tyhmää...
Kailis
08.05.2008 18:39:40

Mikä vittu jengiä vaivaa kun ne ei kommentoi näinkin hienoa kamaa? Itse olin jäähyllä.
Anyways, parasta mitä olen demopalstalla kuullut ja absoluuttisestikin helvetin hieno. Vaikutteet paistavat kivasti (ei liikaa) läpi, mutta mikäs siinä kun menee omien kanssa yhteen. Valmista, varsinkin siihen nähden että bändi on nuori. 10 +++
naiboli
08.05.2008 23:06:23 (muokattu 08.05.2008 23:11:04)
Kiitos Kailis!

Kyllähän sen nyt toisaalta ymmärtääkin ettei hirveästi kirjoitella. Demoissa on nykyään niin paljon tarjontaa. Silloin kun edellinen bändimme pisti tänne biisiä joitakin vuosia sitten kommentteja sateli paljon enemmän.

Nykyään kaikilla on vehkeet kotona ja on paljon helpompi toteuttaa taiteellisia ambitioitaan. Toisaalta hieno homma, toisaalta musademoskene ampuu itseään nilkkaan. Tarjontaa on paljon enemmän kuin mielenkiintoa.

Kunhan pohdiskelin..
aikavaikea
10.05.2008 14:53:27
Todella hienoa! Tätä vois helposti kuunnella enemmänkin. Kun se rokkivaihde tuli puskista, niin olin ensin vähän monttu auki, mutta sehän istuikin siihen sitten komeesti. Tehkää lisää.
What do you think you're doing? That's no way to treat an expensive musical instrument!
Kailis
30.06.2008 06:47:28

Nostin tänkin koska on parasta
trackson
11.07.2008 10:46:29
Mikä vittu jengiä vaivaa kun ne ei kommentoi näinkin hienoa kamaa?

Ai mikäkö jengiä vaivaa? Ei mikään muu kuin se, että suurin osa taiteilijoista: muusikot, näyttelijät, kuvanveistäjät, ym. kärsivät kaikki samasta taudista, joka ulkomaaksi tunnetaan nimellä "Eye disease" (=I disease)

Tarkoittaen sitä, että mikään muu ei kiinnosta, kuin omat tuotokset ja niissäkin vain se, että joku kehaisee ja huomioi. Se kun on monelle kaikista tärkein asia, vaikka tärkein pitäisi olla se tuotos ja että itse on siihen tyytyväinen. Mutta minkäs teet, kun äiti ei halinut pienenä ja itsetunto on murusina. Monille taiteen tekeminen on pelkkää itsetunnon pönkittämistä ja hyväksynnän hakemista.

Syyllistyn tähän myös itse. Asian tiedostaminen auttaa ja monesti parantaa vaivan.

Tästä epäolennaisesta tilityksestä huolimatta, allekirjoitan aiemmat vielä lisäten, että tuo musiikki kosketti minua. Ajattelin ja muistelin omaa lapsuuttani kappaletta kuunnellessani ja melkein tuli tippa linssiin. Tunteisiin vetoaminen on harvinaista.

Toivotan Moondaylle menestystä ja kiitän tästä musiikillisesta elämyksestä.
"Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen
Kailis
11.07.2008 17:17:17

Ai mikäkö jengiä vaivaa? Ei mikään muu kuin se, että suurin osa taiteilijoista: muusikot, näyttelijät, kuvanveistäjät, ym. kärsivät kaikki samasta taudista, joka ulkomaaksi tunnetaan nimellä "Eye disease" (=I disease)

Tarkoittaen sitä, että mikään muu ei kiinnosta, kuin omat tuotokset ja niissäkin vain se, että joku kehaisee ja huomioi. Se kun on monelle kaikista tärkein asia, vaikka tärkein pitäisi olla se tuotos ja että itse on siihen tyytyväinen. Mutta minkäs teet, kun äiti ei halinut pienenä ja itsetunto on murusina. Monille taiteen tekeminen on pelkkää itsetunnon pönkittämistä ja hyväksynnän hakemista.

Syyllistyn tähän myös itse. Asian tiedostaminen auttaa ja monesti parantaa vaivan.

Tästä epäolennaisesta tilityksestä huolimatta, allekirjoitan aiemmat vielä lisäten, että tuo musiikki kosketti minua. Ajattelin ja muistelin omaa lapsuuttani kappaletta kuunnellessani ja melkein tuli tippa linssiin. Tunteisiin vetoaminen on harvinaista.

Toivotan Moondaylle menestystä ja kiitän tästä musiikillisesta elämyksestä.

Olette niin oikeassa +
naiboli
12.07.2008 04:51:27

Hoho!

Hyvä pointti.. Tunnistan taudin itsessäni. Olen siis paranemaan päin :D
Planetist
13.07.2008 04:11:24
Loistava biisi, tsekkasinpa kuvauksesta että mansunin ystäviä ollaan ja paikoin tulikin mieleen. Sixiltä voisi löytyä tämä.
Kailis
15.07.2008 15:13:28

Loistava biisi, tsekkasinpa kuvauksesta että mansunin ystäviä ollaan ja paikoin tulikin mieleen. Sixiltä voisi löytyä tämä.

Vaikutteet paistavat kivasti (ei liikaa) läpi, mutta mikäs siinä kun menee omien kanssa yhteen.

Arvaas vaan referointini kohde...=D
naiboli
15.07.2008 17:00:36

Kyllä pojat on tarkkaavaisia.. Six on juurikin ollut inspiraation lähde tässä. :D
Zerzy
15.07.2008 21:56:30

Annanpa oman ääneni tänne myös. Ite oon kans laittanut tänne biisejäni, mutta ei kommentin kommenttia ole tippunut... :) Ei sillä mitään väliä, kunhan ihmiset edes kuuntelisivat musiikkia ylipäätään. Täältäkin löytyy helvetisti helmiä.

Tämä on yksi niistä! Aivan saaterin hyvä. Aivan mahtavan hienoa tunnelmaa ja hienolla tyylillä. Eipä tässä pahaa sanottavaa ole. Nyt on itsetunnot kohallaan bändin pojilla... :)

Ei vaan, ei tämä biisi/bändi enää tänne kuulu. Tämä kuuluisi nostaa uudelle tasolle ja sinne minne se kuuluu sanon minä.
Kailis
16.07.2008 06:05:56

Annanpa oman ääneni tänne myös. Ite oon kans laittanut tänne biisejäni, mutta ei kommentin kommenttia ole tippunut... :) Ei sillä mitään väliä, kunhan ihmiset edes kuuntelisivat musiikkia ylipäätään. Täältäkin löytyy helvetisti helmiä.

Tämä on yksi niistä! Aivan saaterin hyvä. Aivan mahtavan hienoa tunnelmaa ja hienolla tyylillä. Eipä tässä pahaa sanottavaa ole. Nyt on itsetunnot kohallaan bändin pojilla... :)

Ei vaan, ei tämä biisi/bändi enää tänne kuulu. Tämä kuuluisi nostaa uudelle tasolle ja sinne minne se kuuluu sanon minä.

Kävin kunteleen sun biisit. Hyvää soittoa mut man biisit uupuu. Oot kyllä muusikko mutta valmiiksi biisien tekeminen on saatanallisen vaikiaa.
cucu-ucu
16.07.2008 09:37:18

Hieno kipale! Ei tullu mieleen mitään kappaletta/artistia johon voisi suoraan verrata, joka on minusta aina hyvä juttu. Voi tietysti johtua kyseisen musiikkityylin vaatimattomasta tuntemuksestanikin... Fiilis oli aika sama, kuin siinä Gary Julesin mad world biisissä mikä on yks hienoimmista silmätkiinnielämäämiettiensängyssä makailubiiseistä.
rummut on lyömäsoitin
cucu-ucu
16.07.2008 09:45:47

... Niin ja en ihan saanut sen rockin ideaa. Toimis ehkä levyllä outrona tai seuraavana biisinä, mutta jotenkin tuntu tyhmältä ämpättynä tohon. Mutta taiteilija itsehän päättää miten taidettaan tekeen.
rummut on lyömäsoitin
klasupoika
16.07.2008 23:11:12
Tosii upeeta, ihan katteeks käy! Laulussakin hemmetin hyvä saundi! Mulle tulee kokonaisuudesta mieleen sellainen P-Floyd V.HertzenB Plasebo. ...aina pitää verrata : )

Teille kanssa suosittelen tuota http://www.equaldreams.com/ (en ole duunissa siellä)
Se aukeaa eka päivä elokuuta ja sinne kannattaa laittaa teidän biisi(t) myyntiin jos teillä ei vielä ole levysopparia. Tuo menee kaupaksi!! Eiku lisää vaan.
The one who dies with most guitars wins.
Dr.Groove
25.07.2008 21:47:34

Todella tasapainoinen ja hieno biisi sekä toteutus.

Biisin toinen osa on rohkea muutos biisissä. Hiljaisesta, taidokkaasta balladista muotoutuu rähisevä ja rosoinen revitys. Taiteellisesti hieno juttu, mutta tekee biisistä vaikeamman kuunneltavan.

Muutos on minun makuuni liian jyrkkä, toisen osan muutosta olisi hyvä alustaa ja johdatella jo aiemmin. Sanoituksessa mainitaan "anger I have", mutta fiilis on vielä täysin autereinen. Nyt osat ovat hieman kuin eri biisistä.

IMHO, siirtymä osien välillä on liian jyrkkä.

Joka tapauksessa biisi(t) on erinomainen ja se on tehty oikein hyvin. Kudos.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt