artope 23.07.2008 15:42:24 | |
---|
Kylläpä kyllä,otsikon mukaisesti yhdentekeviä sinulle. Jamppa oli muusikkona, laulajana, työnantajana, työkaverina jne. aivan omaa luokkaansa, he tietävät ketkä tuon ovat kokeneet. Toinenkin puoli kolikossa toki oli, mutta siitä ei sen enempää. Ja Aamu toi, ilta vei on mitä mainioin biisi. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
uruttaja 23.07.2008 15:44:31 (muokattu 23.07.2008 15:49:02) | |
---|
Ja Aamu toi, ilta vei on mitä mainioin biisi. Siitä jännä biisi, että se Jampankin ykköshitti oli itseasiassa coverversio hänen jo aiemmin levyttämästä versiosta. Jonkun kerran olen sen alkuperäisen kuullut. Aamu toi-biisiähän on viime vuosina coveroineen Sami Keskitalo ja Metsäperän Juha. EDIT: Minulle kaikkien rakastaman Katrihelenan biisit ovat silkkaa kidutusta ja varmasti vähintään yhdentekeviä., |
artope 23.07.2008 15:52:03 | |
---|
EDIT: Minulle kaikkien rakastaman Katrihelenan biisit ovat silkkaa kidutusta ja varmasti vähintään yhdentekeviä., Ja Koo Vepsän... aaarghh "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
mack the knife 23.07.2008 15:56:04 | |
---|
Oikeastaan vois haukkua mieluummin ne säveltäjät ja sanoittajat. Minkäs nuo lauluhölmöt voi, kun annetaan biisi levytettäväksi. K.Tapio on yksi niistä harvoista, joka voi sanoa, että en perkele laula tuommosta paskaa, mutta suurin osa joutuu vetämään mitä käsketään. COVS n:o 1. |
Ukko 23.07.2008 15:58:23 | |
---|
Oikeastaan vois haukkua mieluummin ne säveltäjät ja sanoittajat. Minkäs nuo lauluhölmöt voi, kun annetaan biisi levytettäväksi. K.Tapio on yksi niistä harvoista, joka voi sanoa, että en perkele laula tuommosta paskaa, mutta suurin osa joutuu vetämään mitä käsketään. Tottapa COVS haastat. COVS jäsen nro 6 |
Tankero 23.07.2008 16:16:06 | |
---|
Ja Aamu toi, ilta vei on mitä mainioin biisi. Ollaan taas viimeaikoina sitä vedetty ja ihmiset tuntuvat tykkäävän kovastikin. Siis biisistä. Humppajyrä |
uruttaja 23.07.2008 16:39:02 | |
---|
Oikeastaan vois haukkua mieluummin ne säveltäjät ja sanoittajat. Minkäs nuo lauluhölmöt voi, kun annetaan biisi levytettäväksi. K.Tapio on yksi niistä harvoista, joka voi sanoa, että en perkele laula tuommosta paskaa, mutta suurin osa joutuu vetämään mitä käsketään. Niin voiskin, mutta kun se sirkkeli särähtää ratiossa tai mankalla, niin räpsähtää heti kiinni, vaikka olis teos kuinka arvostettu. Elvis Presley on toinen, ja tästä tulee pyykeitä, mutta nimen omaan mulle erittäin yhdentekeviä. |
Lennu 23.07.2008 18:17:06 | |
---|
Niin voiskin, mutta kun se sirkkeli särähtää ratiossa tai mankalla, niin räpsähtää heti kiinni, vaikka olis teos kuinka arvostettu. Elvis Presley on toinen, ja tästä tulee pyykeitä, mutta nimen omaan mulle erittäin yhdentekeviä. Oon kyllä aiemminkin todennut, mutta samoilla linjoilla (tai puhelinlangoilla, miten vaan) "Eikä väliä, vaikka mitään ei tapahtuisi, olisi kuitenkin mukava istuksia ja ottaa vaikka pari bisseä. Tai kossua." -Rocco Longfella |
mack the knife 23.07.2008 18:19:20 | |
---|
Ajattelin vain, että monta kertaa menee turhaan solistin piikkiin joku ihan paska sepustus. Lauluäänet sun muut on sitten erikseen, tuota otsikkoa vain meinasin. COVS n:o 1. |
Riksteri 23.07.2008 18:30:50 | |
---|
Yhdentekevä biisi täytyy olla sellainen individualistinen luomus, joka tekee vain yhden ihmisen, varmaankin tekijänsä tyytyväiseksi. Populaarimusiikki ei voi olla yhdentekevää, tuhansia ja miljoonia niillä pitää tehdä. |
pekkajau 23.07.2008 22:07:59 | |
---|
"Aamu toi. Ilta vei." on hieno kappale. Harvinaisen hieno tekstikin siinä on kun tarkemmin kuuntelee. Ei näissä nykyajan kappaleissa semmosia ole! Vanhemmiten näkee paremmin kauas. |
jeppeq 24.07.2008 11:25:06 (muokattu 24.07.2008 12:44:00) | |
---|
Jamppa Tuomisen nimen mainitsin vain ihan testatakseni reaktioita, koska olen huomannut että jostain syystä hänen tuotantoaan kohtaan monilla laulajilla ja soittajilla (hiukan vanhemmilla) on jotain ihan erityistä paloa, en kuitenkaan ymmärrä miksi. Ehkäpä syynä noiden biisien käyttöön on hyvät, suomalaiseen kuulijamakuun toimivat melodiat ja biisit. Mikäli Jampan tuotantoa olisi tehnyt joku amerikan sankari "jack the Tree" ja mukana olis pari mustaa miestä ja willie nelson köörissä, niin johan diggailtas täälläkin... Itse diggailen kovastikin Jampan biisejä lajissaan (olenkin vain humppamies), nyt ei taida vaan olla yhtään ohjelmistossa tällä kertaa. Mitä tulee "aamu toi, ilta vei" -coveriin, ei mielestäni ole kovin onnistunut tuotos. Ainahan ei voi onnata. EDIT: Tähän tarkennus, että muiden esittäjien cover-versiot. |
Tankero 24.07.2008 11:47:31 | |
---|
Ehkäpä syynä noiden biisien käyttöön on hyvät, suomalaiseen kuulijamakuun toimivat melodiat ja biisit. Mikäli Jampan tuotantoa olisi tehnyt joku amerikan sankari "jack the Tree" ja mukana olis pari mustaa miestä ja willie nelson köörissä, niin johan diggailtas täälläkin... Itse diggailen kovastikin Jampan biisejä lajissaan (olenkin vain humppamies), nyt ei taida vaan olla yhtään ohjelmistossa tällä kertaa. Mitä tulee "aamu toi, ilta vei" -coveriin, ei mielestäni ole kovin onnistunut tuotos. Ainahan ei voi onnata. Tapasin eilen naisen, joka luuli sinua veljeksesi. Humppajyrä |
Meisseli 24.07.2008 11:55:35 | |
---|
Sain kotistudion toissailtana valmiiksi ja nyt ois kiipparistin ja laulajan kanssa tarkoitus alkaa vääntämään tollasta "Kari Litmanen"-osastoa ja elämään teostoilla... Onko paikat puhtaina? Illalla tulee paljon porukkaa |
Meisseli 24.07.2008 11:56:57 | |
---|
Ehkäpä syynä noiden biisien käyttöön on hyvät, suomalaiseen kuulijamakuun toimivat melodiat ja biisit. Mikäli Jampan tuotantoa olisi tehnyt joku amerikan sankari "jack the Tree" ja mukana olis pari mustaa miestä ja willie nelson köörissä, niin johan diggailtas täälläkin... Itse diggailen kovastikin Jampan biisejä lajissaan (olenkin vain humppamies), nyt ei taida vaan olla yhtään ohjelmistossa tällä kertaa. Mitä tulee "aamu toi, ilta vei" -coveriin, ei mielestäni ole kovin onnistunut tuotos. Ainahan ei voi onnata. Tästä olen kyllä melkolailla samaa mieltä. Olen käsittänyt Jamppa Tuomisen suomalaiseksi Blues-laulajaksi aidoimmillaan. Onko paikat puhtaina? Illalla tulee paljon porukkaa |
jeppeq 24.07.2008 12:40:44 | |
---|
Tapasin eilen naisen, joka luuli sinua veljeksesi. mtäh kummaa? |
Sain kotistudion toissailtana valmiiksi ja nyt ois kiipparistin ja laulajan kanssa tarkoitus alkaa vääntämään tollasta "Kari Litmanen"-osastoa ja elämään teostoilla... Hoho, mietin just, että vois mainita yhdentekeväksi koko Kari Litmasen tuotannon. Siinä on kanssa mies, joka on melkeinpä yhtä ainoota biisiä vääntäny koko uransa. En mä toki ihan täysin teilaa, löytyy sieltä muutamia parempiakin juttuja, tuotantonsa on kait kuiten kin aika laaja. |
jape2 24.07.2008 23:04:11 | |
---|
Eiks yhdentekevää oo sellainen josta ei muista, eikä haluakaan muistaa ikinä yhtään mitään? Ei laulua, laulajaa saati tekijöitä! |
KoskPaavo 25.07.2008 11:18:20 | |
---|
Eiks yhdentekevää oo sellainen josta ei muista, eikä haluakaan muistaa ikinä yhtään mitään? Ei laulua, laulajaa saati tekijöitä! Niinpä, sitten tää topikki oliskin ihan tyhjä. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Lyyki 25.07.2008 12:15:14 | |
---|
Eiks yhdentekevää oo sellainen josta ei muista, eikä haluakaan muistaa ikinä yhtään mitään? Ei laulua, laulajaa saati tekijöitä! Eikö se nimenomaan ole toisinpäin. Yhdentekevät soi päässä ja yrität lapiolla lyödä otsaan että se loppuis. |