Aihe: Boss Metal Zonen vaihto toiseen särö pedaaliin
1 2 3
samuli94
23.07.2008 18:32:30
Metal Zonea olin pois vaihtamasa ku ei taho oikeen hyviä soundeja lähtee siitä. Oisko paras vaihtoehto tään tilalle Mega Distortion, Fuzz vai Overdrive/Distortion?
WinterMad
23.07.2008 18:34:42
Mikä vahvistin sulla on? Ootko aivan varma että olet tarpeeksi ruuvannut sitä pedaalia?
samuli94
23.07.2008 18:36:09
Roland Cube 30X ja pedaalia on kyllä tullu ruuvailtua melkeen joka päivä.
Werihukka
23.07.2008 18:59:41

Roland Cube 30X ja pedaalia on kyllä tullu ruuvailtua melkeen joka päivä.

Mikset ota vahvistimesta niitä säröjä?
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
Icy-Sun
23.07.2008 19:00:31 (muokattu 23.07.2008 19:04:19)
Bossin härpäkkeitä siinä cubessakin on.

E: Nuo sun mainitsemat säröt on kaikki erilaisia, että riippuu tosi paljon siitä millaista soundia haet.
There ain't noway out tonight
McNulty
23.07.2008 19:05:52
Metal Zonea olin pois vaihtamasa ku ei taho oikeen hyviä soundeja lähtee siitä. Oisko paras vaihtoehto tään tilalle Mega Distortion, Fuzz vai Overdrive/Distortion?

Millaista musiikkia soitat? Millaista särösoundia etsit? Entäpä vahvistimen vaihtaminen pedaalien sijasta?

Jos olet varma että jokin toinen säröpedaali on oikotie onneen, niin kannattanee katsella muitakin valmistajia kuin Boss.
Thule
23.07.2008 21:06:55
Mulla ei ole harmainta aavistusta kuinka Cuben oma särö toimii buustattuna, vai toimiiko ollenkaan, mutta sitä suosittelisin nyt ensimmäisenä. Juurikin buusterina mä olen saanut Metal Zonesta sen parhaan hyödyn irti. Mm. tästä parjatusta AVT-Marsusta sai miehekkäät pörinät irti, kun vahvistimen kevyehkön särön päälle ajoi Metal Zonea. Ripaus säröä, keskialuetta vähän korolle ja leveliä maun mukaan.
Señorita mas fina, who's that girl?
vaasankitaristi
23.07.2008 22:39:03
Ei ainakaan micro cuben säröjä parane buustailla.
Varsinkin marsu ja recto mallinnoksilla alkaa kuulua kummallista tausta kohinaa, kun esim bad monkeyllä yrittää boostata. Digitechin death metallilla saa yllättävän hyvät mättö säröt JC clean kanavalla (bassoa noin klo 12, muuten alkaa pierimään, middle n. klo 15 ja trenle alle klo 9, muuten soundi menee paskaksi sirinäksi)
Icy-Sun
23.07.2008 23:11:22 (muokattu 23.07.2008 23:15:48)
Kuunnelkaa Slipknot - Wait and bleedin intro, semmosta soundia haen.

Tuommosta epämääräistä mössöä et tule saamaan ainakaan overdrivesta, fuzzista etkä distortionista. Taitaa olla Metal Zone lähimpänä. Kyllä sitä kohinaa saat tuotettua, kun ostat kaikki pedaalit ja lyöt kaikki kerralla päälle ja säröt täysille. Bossin overdrive-pedaalit ovat oikein mukavia vahvistimen oman soundin boostaamiseen tai kevyeen rokki tai bluessäröön. DS1:llä voi myös hyvin boostailla, vähän erityyppinen särö sitten. Oon joskus kokeillu megadistortionia, mutten muista kuin sen olevan agressiivinen paljon säröä omaava purkki. Fuzz on sitten ihan erityylinen. Menee sinne Hendrix osastolle, eikä ole varmastikaan sitä, mitä haet.
Johann Onn
24.07.2008 13:57:12 (muokattu 24.07.2008 13:57:33)
Millaista särösoundia etsit ?

Ja millaisella kitaralla / mikeillä / vireellä sitä soundia koitetaan saada aikaan ?

Noi on asioita, jotka vaikuttaa "jonkin" verran lopputulokseen. Ne olisi myös hyvä tietää.
Antti1
24.07.2008 16:18:03
Kuunnelkaa Slipknot - Wait and bleedin intro, semmosta soundia haen.

Varsin samankaltaiseen lopputulokseen sä pääset juurikin tuolla Metal Zonella. Mä sanoisin, että nyt on ongelma todennäköisemmin taidoissa, vahvarissa ja kitarassa, kuin tuossa polkimessa. Lisäksi monet eivät ymmärrä sitä, että noissa studioääniteissä on ties mitä jekkua matkassa --> pelkästä yhdestä vahvarista ei useinkaan ole mahdollista saada mitenkään samanlaista soundia.
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Carpenter
24.07.2008 17:44:50
Varsin samankaltaiseen lopputulokseen sä pääset juurikin tuolla Metal Zonella. Mä sanoisin, että nyt on ongelma todennäköisemmin taidoissa, vahvarissa ja kitarassa, kuin tuossa polkimessa. Lisäksi monet eivät ymmärrä sitä, että noissa studioääniteissä on ties mitä jekkua matkassa --> pelkästä yhdestä vahvarista ei useinkaan ole mahdollista saada mitenkään samanlaista soundia.

Lisätään tähän vielä, että monet sekoittavat (särö)basson kokonaan kitarasaundiin rock- ja metallimusiikissa. Sieltähän se muna on kotoisin.
Basisti on lyömäsoitin.
samuli94
24.07.2008 19:21:13
DS1:llä voi myös hyvin boostailla, vähän erityyppinen särö sitten.

Minkä tyyppiset saundit sitten tolla DS-1: llä lähtee jos ei käytä boosterina vaan ihan puhtaan soundin säröttimenä? Ku oon tuotaki pedaalia vähän katellu.
Icy-Sun
24.07.2008 19:59:05 (muokattu 24.07.2008 20:02:26)
Minkä tyyppiset saundit sitten tolla DS-1: llä lähtee jos ei käytä boosterina vaan ihan puhtaan soundin säröttimenä? Ku oon tuotaki pedaalia vähän katellu.

http://www.youtube.com/watch?v=GQocfCvpxSw

E: Ei siis mikään tapposärö ole. Ja yläpäätä on paljon. Mutta ainakin omasta mielestäni toimii tuossakin pätkässä paremmin kun on ajettu särökanavan päälle esim. tuossa 2:50 kohdalla.
samuli94
24.07.2008 20:35:00
E: Ei siis mikään tapposärö ole. Ja yläpäätä on paljon.

Ihan siistit saundit. Saisko Roland Cube 30X: llä ja LTD M-50 kitarala suunnilleen saman tyyppiset saundit?
Antti1
24.07.2008 22:08:29
Ihan siistit saundit.

No ketä tykkää mistäkin. Mä saan (tai sain silloin ammoisina aikoina, kun sellaisen joskus omistin) lähes samanlaiset surkeat surinat 15W Valvestatesta ulos...

Saisko Roland Cube 30X: llä ja LTD M-50 kitarala suunnilleen saman tyyppiset saundit?

Joo, et tarvii siihen edes tuota poljinta.

Lähinnä nyt vaan ihmetyttää, että tiedätkö sä yhtään mitä olet hakemassa? Noi esimerkkipätkät oli ihan eri tyylisiä, kuin se Slipknot. Pitäiskö viilentää vähän päätä ja ottaa kaikki irti tämänhetkisistä laitteista? Kunnolliseen tason kohottamiseen sä tarviit ihan koko kaluston uusiksi isolla rahalla, ei enää auta säröpolkimet siinä.
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Smappa
25.07.2008 10:08:35
No ketä tykkää mistäkin. Mä saan (tai sain silloin ammoisina aikoina, kun sellaisen joskus omistin) lähes samanlaiset surkeat surinat 15W Valvestatesta ulos...

Ja jos ei vahvistimesta saa, niin kyllä ainakin mun metal zonella saa ruuvattua tollaset surkeat surinat. Kannattaa koittaa vähän säätää metal zonen EQ:ta ennen kuin alat miettimään uusia pedaaleja. Siinähän on se keskiäänien taajuussäätökin.

Ja jos mietit, että ostat toisen säröpedaalin n. 100€:lla, niin sinulla on kulunut tuon metal zonen kanssa säröpedaaleihin melkein 200€. Ennemmin säästäisin hiukan ja ostaisin vahvistimen, josta saa hyvät säröt suoraan ulos.
Makuasioista ei saa kiistellä, mutta huonosta mausta saa huomauttaa.
Terry Pantheras
25.07.2008 10:55:25 (muokattu 25.07.2008 10:56:14)
Kun omistin Cube 30:n, en saanut siitä millään boostaavalla pedaalilla mitään järkevää irti: soundi muuttui kevyilläkin buustiasetuksilla ihan ruveksi. Eli se yliohjautui tosi epämääräisesti ja meni tukkoon. Aika erikoista ettet saa itse vahvistimesta halutunlaista Slipknot-soundia edes sinne päin, itse sain siitä ihan pätevät murinat aikaseksi 5150- ja Mesa-mallinnuksilla. Kokeile vähentää trebleä, itse pidin sitä melkein nollissa, koska se oli perusasetuksiltaan mielestäni tosi diskanttinen laitos. Tai sit voisit testiä jotain EQ-pedaalia?

Edit: typo
Myytävänä Ibanez IC400-kitara "Iceman"
Fuckbarbie
25.07.2008 11:58:31
Kyllä cubessa ainakin omaan korvaan on suoraa jo aika hyvät soundit, pieneksi comboksi tosin. Ja kyllä tulee metallia laidasta laitaan soiteltua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)