Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Esa Pulliaisen soundi
1 2
Niebu
22.07.2008 19:44:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako kukaan antaa vinkkiä suuntaan..Line 6 live pod XT, kuinka saan tehtyä "Esan soundin", itse en tajua laitteesta rehellisesti sanottuna mitään.
 
Numb
22.07.2008 19:56:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistinmallinnukseksi Vox, siihen kaikuva ja ehkä aivan aavistus driveä.
 
Tosin ei tuolla Podilla päästä siihen mihin Pulliaisen laitteilla & tatsilla, mutta sen mitä Podilla pääsee, lähtee noista.
 
Epäilen, siis saatan olla
rheinone
22.07.2008 20:22:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistinmallinnukseksi Vox, siihen kaikuva ja ehkä aivan aavistus driveä.
 
Ja sitte hyppysellinen kompressööriä.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
KooAa
22.07.2008 20:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitte hyppysellinen kompressööriä.
 
Ja se kitarakaapeli pitää kytkeä jotenkin hassusti.
 
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. The R.I.P.Off
naavanka_
22.07.2008 21:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

monta voxia linjassa ja todella kovalla, strato, nauhakaiku ja itse pulliainen.
näillä pitäs löytyä
 
Dr. Muff
22.07.2008 21:27:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

monta voxia linjassa ja todella kovalla, strato, nauhakaiku ja itse pulliainen.
näillä pitäs löytyä

 
Ja jos ite pulliaista ei löydy ni kopioita löytyy sit joka kulmakuppilasta..
 
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Jytäurpo
22.07.2008 21:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja McPulliainen boxi pitää olla:http://www.sten-co.com/~steinbros/images/DSC_1482.JPG
 
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P.
Snapo
22.07.2008 21:58:34 (muokattu 22.07.2008 21:59:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"RÖLÖLÖÖ" korvaa rheinonen jälkeiset viestit.
 
Jytäurpo
22.07.2008 22:14:30 (muokattu 22.07.2008 22:17:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"RÖLÖLÖÖ" korvaa rheinonen jälkeiset viestit.
 
Kyllä toi mun viesti on täysin vakavissaan kirjoitettu.
Tässä ketjussa on aiheesta lisää:http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=45567&o=20&co=16860
 
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P.
kari10
23.07.2008 16:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako kukaan antaa vinkkiä suuntaan..Line 6 live pod XT, kuinka saan tehtyä "Esan soundin", itse en tajua laitteesta rehellisesti sanottuna mitään.
 
Käy täältä katsomassa, josko löytyis asian tynkää Pulliais soundista:
http://www.rautalanka.org/forum/index.php
 
Zeeboo
24.07.2008 20:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strato, keskimikki => treble boost => kompressori => nauhakaiku, tai vaikka Danelectron Reel Echo => VOX (tai oikean korvikkeena mallintava), miksi ei joku muukin Putkinen, jossa on terveet puhtaat. Näillä pääsee jo aika likelle
 
Ai niin, sitten tietysti samanlainen soittotasti kun EP:llä... :)
 
lukeman
24.07.2008 22:34:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö kannattaisi yrittää luoda omanlaista soundia. Jokusen vuoden päästä täällä sitten joku kyselee miten saisi sunkuuloisen soundin. :) Olen toki joskus itsekin yrittänyt "syyllistyä" jonkun muun nimeltä mainitsemattoman kitaristin soundin löytämiseen, mutta eihän se onnistu.
 
Fletch
25.07.2008 02:09:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strato, keskimikki => treble boost => kompressori => nauhakaiku, tai vaikka Danelectron Reel Echo => VOX (tai oikean korvikkeena mallintava), miksi ei joku muukin Putkinen, jossa on terveet puhtaat. Näillä pääsee jo aika likelle

 
Miksi treble boosteri, kun tuo McPulliainen (joka minultakin löytyy - simuloi Esan vanhaa paskaa kierrepiuhaa) nimenomaan leikkaa trebleä? Ja Esan soundihan ei mikään erityisen treblekäs ole.
Mutta onhan se toki fakta että eihän sitä samaa soundia nyt vaan voi kukaan meistä saada ilman Pulliaisen käsiä ja aivoja. Mutta aina saa yrittää ja ehkä se ihka oma ultimaattinen soundikin sieltä sitä kautta vielä löytyy jokin päivä. Huomasin tosin jo vuosia sitten että vaikka kitarat ja styrkkarit vaihtuu, niin kovin samalta mä kuulostan aina. Miettikää vaikka Albert Järvistä, kamat vaihtu yhtenään mut soundista ei voi erehtyä.
 
Money good, Napster bad!
Zeeboo
25.07.2008 06:55:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi treble boosteri, kun tuo McPulliainen (joka minultakin löytyy - simuloi Esan vanhaa paskaa kierrepiuhaa) nimenomaan leikkaa trebleä?
 
Mulla tuo boosteri ei ole tässä sellaisena yhden tempun ponina, elikkä sillä ei haeta lisä trebleä vaikka sitähän se sinne kieltämättä tekee. Treblebooster + kompura yhdistelmällä on hakusessa hillityn korostettu atakki ja, sanotaan sitä vaikka kuulaudeksi (Onpa muuten hankala kuvata soundia sanoilla!). EP:tä tämä muistuttaa varmaan saman verran kuin Barum Nokialaista, mutta ei nyt ihan huonokaan ole.
 
Ja Esan soundihan ei mikään erityisen treblekäs ole.
 
Totta pakiset. Ja ainoa konsti saada autenttinen Esan soundi on olla Esa.
 
Ana
25.07.2008 08:56:51 (muokattu 25.07.2008 08:59:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitähän äänipäitä pitäisi käyttää Line6 DL4:n Space Echo -mallinnoksessa, että saisi Pulliaisen käyttämän Echo Orbitin kuutosohjelman kaiut ilmoille. Space Echossa äänipäitä oli neljä, samoin kuin mallinnoksessa, paljon niitä lie Echo Orbitissa. En ole Orbittia testannut, joten tuo kuutosohjelma ei sano mitään.
 
Ihan vain mielenkiinnosta.
 
Niebu
30.07.2008 17:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, vastauksia tullut paljon ja paljon on tullut asiaakin.
Tottahan on että täytyy kuulostaa itseltä, mutta mielenkiinnosta haeskelen ja kartoittelen tuon pod.in mahdollisuuksia.
 
Hyvää kesää kaikille ja kiitos
 
Marko
 
Kyllikki
30.07.2008 19:36:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitähän äänipäitä pitäisi käyttää Line6 DL4:n Space Echo -mallinnoksessa, että saisi Pulliaisen käyttämän Echo Orbitin kuutosohjelman kaiut ilmoille. Space Echossa äänipäitä oli neljä, samoin kuin mallinnoksessa, paljon niitä lie Echo Orbitissa. En ole Orbittia testannut, joten tuo kuutosohjelma ei sano mitään.
 
Ihan vain mielenkiinnosta.

 
En tiedä Line6:n mallinnoksen "aitoudesta", mutta Rolandin Space Echo RE-201:ssä toistopäitä on kolme, kuten Pearlin Echo Orbitissakin. Varsin lähelle ns. "pulliaiskaikua" pääsee Rolandillakin esim. ohjelmalla 4, jossa ovat käytössä toistopäät 2. ja 3.
 
Omistan itse Bossin RE-20 Space Echon, joka on Bossin tekemä mallinnos tuosta Rollen 201:stä. Olen tehnyt A/B -vertailua Bossin ja Echo Orbit -kloonin (JMX) välillä, ja täytyy kyllä liputtaa Bossin puolesta. Kyseessä on mielestäni paras nauhakaikumallinnus, mihin olen koskaan törmännyt!
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
Marhaa
24.09.2014 23:15:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin poiijat, se on sil viisiin että se soundi lähtee sormenpäistä. Noh, mitä taajuuksiin tulee, niin keskiäänet kunniaan Esan vermeissä :)
 
naavanka_
24.09.2014 23:34:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marhaa: Niin poiijat, se on sil viisiin että se soundi lähtee sormenpäistä. Noh, mitä taajuuksiin tulee, niin keskiäänet kunniaan Esan vermeissä :)
 
Kyllä se saundi lähtee vehkeistä. Mitä isommat, sen parempi.
 
yanera
25.09.2014 01:48:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyhmä kysymys?
 
Hallitseeko Mr pullianen economy/sweep Picking:in??
 
Vesi hiiva ja sokeri.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «