Aihe: Korg M3 ja ensikertalainen samplaamassa
1
Puppet
22.07.2008 14:34:53 (muokattu 22.07.2008 14:36:02)
Hei, nyt oon kaks päivää epätoivosesti yrittänyt samplata tehosteita ja muita tarvittavia ääniä muutamiin biiseihin. Kaks päivää oon tässä aamusta iltaan vääntänyt manuaalien kanssa ja ilman ja oon vihdoin onnistunut sentään tekemään ne samplet ja tallentamaan ne muistitikulle.

Nyt tilanne on siis se, että kun avaan synan, niin joudun ekana lataamaan muistikortilta sampletiedot ja sitten avaamaan samplerin ja sieltä määräämään ne oikeisiin programeihin, jotta ne äänet sitten oikeesti kuuluisi oikeissa paikoissa oikeata kosketinta painaessa. Vaan, jos niitä sampleja on vähän enemmän, kuin se yksi tai pari, niin aikaahan tuossa menee aika paljon ja useille keikoilla ei kuitenkaan liikaa oole aikaa siinä lavalla ennen keikkaa.

Tietääkö joku m3:n kanssa leikkinyt tai muuten vain asiantuntija että onko tuo oikeasti se nopein tapa vai oisko tilanteeseen joku ratkasu, millä saisi suoraan ladattua ne samplet oikeisiin programeihin..?
And surely we'll have such good time
ManuMäkinen
22.07.2008 15:13:08
mä en ainakaan ole nopeampia keinoja löytänyt, enkä oikeastaan ole ettinytkään kun en livenä ole käytänyt.
M3 tuli nyt kysymys mieleen ja hyväksikäytän aloittamaasi topicia:
Miten voin nauhoittaa vocoderia muistitikulle? tai edes seqvensseriin?
http://www.mikseri.net/artists/?id=69846
Puppet
22.07.2008 15:46:17
mä en ainakaan ole nopeampia keinoja löytänyt, enkä oikeastaan ole ettinytkään kun en livenä ole käytänyt.

Mä taas en oo kerenny viel laitteen vocoderia edes testaamaan, mut eiks luulis, et toimis samalla tavalla, ku minkä muun soundin tahansa? Valkkaat sekvesseriin sen vocoderin ja äänität, sit siirrät muistitikulle, jos haluut..
Synastikki
22.07.2008 19:11:04

mikäli oon oikein ymmärtäny ni vocoderia ei oikeen pysty nauhottaa ku ihan audiona... eli vocoderin midi-datan voit kyllä nauhoittaa sekvensseriin, mutta aina kun playbackaat sen niin sinne mikrofooniin pitää jotain mölistä...
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
teroyk
23.07.2008 18:14:53 (muokattu 23.07.2008 18:17:29)
Pitää muistaa tehdä ketju sample->multisample->programmi.
Ja sitten pitää samaan paikkaan tallentaa multisamplet ja programmi.
Varmaan M3:sta löytyy automaatiinenkin käynnistäessä
muistiin luku, mutta en osaa sanoa miten, kun en itse omista.
Puppet
24.07.2008 09:31:30
Mä en oo vieläkä saanu sampleja automaattisesti kohilleen.. nimenomaan käytän sample->multisample->program->combination -ketjua. Mut eipä noita keikalla tarvittavia sampleja ainakaan toistaseksi tullu viittä enempää, niin nopeastihan nuo sitten määrittää oikeille paikoilleen :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)