Aihe: 5-kieliset
1
Lökis
22.07.2008 14:58:21
No niin, nyt on aika kypsä tuon 5:n hankinnalle. Metsästetty on, mutta hyvää ei ole vielä vastaan tullut. Tai no GL ja Musari kyllä toimii, mutta niiden aiheuttama pyörremyrsky lompakossa on liian suuri. Ja taasen halvemmissa tuo H-kieli tuntuu inhottavan kontrolloimattomalta. Eli on löysä. No kielen vahvuuttahan voisi kasvattaa tai kieltä nostaa, mutta en pidä laivaköysien vahvuuksista ja toisaalta kielen nosto saa aikaan jousipyssymäisen soittotatsin. Eli heittäkääpä ehdotuksia.

Yksi asia voisi auttaa, skaalan pidentäminen 34'--->35' tai peräti 36'. Onkos kokemuksia?
Johannes_t
22.07.2008 15:14:33

Yksi asia voisi auttaa, skaalan pidentäminen 34'--->35' tai peräti 36'. Onkos kokemuksia?

Laklandeissa on 35" mensuuri ja hiilikuituvahvikkeet kaulassa, H-kieli toimii erinomaisesti. Hinnat liikkuu välillä 900-3000e.
Lökis
22.07.2008 15:19:05
Missäs suomessa voisin ko. merkkiin törmätä?
Johannes_t
22.07.2008 15:22:00

Missäs suomessa voisin ko. merkkiin törmätä?

Soundata tuo maahan, eli heidän edustusliikkeissä (tosin saatavuus vaihtelee välillä huono - erittäin huono). Jos oot Tampereella päin liikenteessä, niin pistä pikaviestiä, voit vaikka jompaakumpaa noista mun ritsoista tyypata.
Hulkster
22.07.2008 17:36:32
mtd kingstonissa on tosi hyvä h-kieli, ja oho, näyttäis torilla olevan yksi myynnissäkin.
Paka88
22.07.2008 18:49:30

Jos maalaisjärjellä ajattelee niin eikös pidempi mensuuri tarkoita löysempää tuntumaa? Voin olla väärässäkin...
Kallekorvola
22.07.2008 18:50:50
ei tarkota
kauhu-köös
22.07.2008 19:55:12
Laklandia löytyy myös hämeenlinnan Tv-sävelestä
Lökis
22.07.2008 22:24:40
Heps

Mtd:tä muistan kokeilleeni tuossa keväällä.
Idea on se, että voisin ostaa halvemmankin ensiksi, että pääsisin tutustumaan 5-kielisen sielunelämään ja sen jälkeen satsata kunnolla. Mutta nyt kuitenkin näyttää siltä että soittotuntumaltaan hyvää ja halpaa ei ole tai sitten olen vaan kokeillut vääriä soittimia. No nyt on loma ja se vapauttaa liikkumaan. Täytyy varmaankin kuljeskella laajalti loman aikana.

Kriteerit ovat: Muotoilultaan perusbasso (presari), painoa saisi olla (inhoan keveitä). Mitä soundimaailmaan tulee niin neck thru bodyn soundaa mun korvaan parhaiten.

Tällä hetkellä (vuodesta 91), olen soitellut tuolla Charvelin 850XL:llä. Hevikepukka, monet ajattelee, mut itse väitän mainioksi all around bassoksi. Lavan muotoilu ei istu edelleenkään silmään, mut sen olen antanut sille jo anteeksi. Ko. soitin on kaula läpi rungon ja sieltä se mieltymykseni ko. rakenteen soundiin tulee.

Kesänjatkoja kaikille
pekezu
22.07.2008 23:13:25

Laklandia löytyy myös hämeenlinnan Tv-sävelestä

Soundstore näyttää myös myyvän "Lakuja".

Ja halpa ja hyvä myydään erittäin usein eri purkeissa. Verrokkina tsiigailin Oulun musiikkikullaksella ollutta mexicopassoa. Testailin ja tuntui ihan jees peliltä. Otin käteen jenkkijasson ja kas, mexicon passo tuntui aikalailla pililtä ja palilta.

Toki riippuu mihin vertaa, mulla meni iban GSR205 vuoden verran vitosena, enkä keksinyt valittamisen aihetta. En tosin hirveästi ollut hyviä bassoja hipellellyt, mutta tietämättömänä olin toki iloinen. Eli jos olet soitellut laadukkaalla pelillä nelikielisenä, tuntuu halvat vitoset melkein pakosti kehnoilta.

Onko basson muuten oltava viisikielinen, vai riittäisikö nelikielinen BEAD- vireessä? Nelosia on hieman harvemmin 35" skaalalla, mutta iban BTB-sarjalaiset ainakin ovat tällä konfiguraatiolla. Nelikieliset vaan ovat usein vitosia halvempia lähtöhinnaltaan. Toki jos tarvitsee viisi kieltä, kannattaa ostaa se vitonen.
America - Home of the free?
Johannes_t
23.07.2008 08:24:39

Kriteerit ovat: Muotoilultaan perusbasso (presari), painoa saisi olla (inhoan keveitä). Mitä soundimaailmaan tulee niin neck thru bodyn soundaa mun korvaan parhaiten.

Siitä sitten customina teettämään saarnirunkoista NT presaria, siinä saa sitten mensuurin pituuden, mikit, ulkonäön yms. päättää mieleisekseen. Hinta tosin pompsahtaa jonnekin muutaman tonnin hujakoille.
Lökis
23.07.2008 11:53:56
Huomenta

Juu, kyllä lähtökohtana on toi vitonen. Toki olen omassa pressakloonissani käyttänyt BEAD-settiäkin, mutta päätetty mikä päätetty.
Iboja on nurkat liikkeissä pullollaan, mutta jostain syystä ne eivät kertakaikkiaan istu käteen. Ne ovat kyllä työnjäljeltään hyviä, soundaavat ihan jees (kalliimmat) ja jopa toiset painavatkin jotain, mutta ei vaan synny luottoa.
Oma Charvelini on palvellut hienosti, hyvä soundi, painoa löytyy, soittotuntuma on loistava, eikä se ole vuosien varrella elänyt vaikka oli esim. hyvin märkä kesäteatterirupeama muutama vuosi sitten. Eli tiedän minkälainen soitin mun käteen istuu.

Tuo teettäminen saataa tulla eteen, jos ei mieleistä löydy, mutta täällä päin on ammattimaiset rakentajat vähissä, AlaKuhan poistuttua keskuudestamme. Itse olen saanut aikaiseksi kyllä yhden nauhattoman (Tele). Toimii niinkuin suunnittelinkin. Toki ulkonäöksellisiä virheitä löytyy, mutta sehän olikin vasta ensimmäinen.

Eli yhteenvetona, pakko tässä on hypätä nelipyöräisen päälle ja lähteä kiertelemään.
Lökis
24.07.2008 20:16:35
Iltaa

Nyt sitten hermo petii ja lapaseen jäi LTD B-155DX. Soittotuntuma oli paras hintaluokassaan, mitä tuolta seinäkylän, oho, seinäjoen suunnalta löytyi. Lähtöhinta 484, mukaan lähti 390:llä.

Muutaman tunnin sitä nyt kynsittyäni olen vakuuttunut siitä, että se on just tuon arvoinen. Ja samalla edelleen vahvistuu käsitys, ettei HYVÄÄ (loistavaa) 5-kielistä saa alle 1000 euron ja toisaalta tuuma lisää skaalaan olisi paikallaan. Mutta kuten jo moneen kertaan on sanottu, ei halvalla saa hyvää, muuten kuin varastamalla. Ja siihenhän emme ryhdy.

No miltäpä se sit tuntuu. Yllättävän hyvin pysyy balanssissa, eli ei ole kaulapainoinen. Runko on basswoodia ja loimuvaahteraa, kaula vaahteraa. Kaksi oktaavia, mikit yms. hilpistikkelit ESP. 3 alueinen aktiivi EQ.

Kunnon kamoilla en vielä ole ehtinyt kokeilla, mutta epäilen että tuo H-kieli jää soundiltaan hiukan munattomaksi. Mut sen kuulee sit kun pääsen testaamaan keikkasetillä.

Yhteenvetona: Hyvä peli ekax vitosex, puutteineenkin.

ps. ihmetellä täytyy, 800 arvoinen Iba oli (huom rasti seinään, että sanon näin) todella hyvä, mutta yli budjetin. Mutta taasen ton LTD:n hintainen oli ihan kukkakeppi. Mistä ihmeen kermavaahdosta ne tekee bassot???

Terv. Lökis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)