Aihe: Uutta mikkiä..
1
Kitaristit_kunniaan
19.07.2008 19:59:57 (muokattu 19.07.2008 20:09:16)
Joo eli omistan Ibanez kitaran jossa on floikka. Nyt pitis saada uus talla mikki(passiivi)etsin sellasta mikä sopii tällaiselle hevimiehelle :D.
Ibanez on hyvä.
naavanka_
19.07.2008 20:03:41
ei siinä mikissä oo sitä säröä vaikka kuinka haluaisit. vahvistimessa ja purkeissa on:D
pekurides
21.07.2008 23:16:44

ei siinä mikissä oo sitä säröä vaikka kuinka haluaisit. vahvistimessa ja purkeissa on:D

Kuumemmat mikit antaa kuitenkin enemmän runtua ja kyllä se vaikuttaa samaantapaan kuin vääntäisi hiukan lissää gainia nupikasta mutta jossain vaiheessa voi alkaa sitten dynamiikka kärsimään ja jotain kirkkautta/heleyttä uupumaan...
semmottia kompromissi hommia nää tuntuu olevan.

onhan noita, helpoin varmaan pamauttaa suoraan aktiivisetti kiinni niin pysyy hurinatkin aisoissa tai sitten vaan tymäkät passiivit... niitä sitten löytyy kymmeniä ja menee ihan makuasioihin taas.

Kyllä melkein kaikki starat suosii ylikäämittyjä mikkejä hevanderiin.

floikalliseen mä suosin hyvin keskialueita suosivia käämejä. Makuasioita nämäkin.

Ei auta kun kokeilla vaan ...
Tunteella päin vittua.
metlica
22.07.2008 09:39:18 (muokattu 22.07.2008 09:40:00)

dimebucker

edit. siis seymor duncan sh-13
It's a family thing...
Ihmissyöjä
22.07.2008 10:09:40
Bill Lawrence XL500 on yläasteslangilla aika taakia hottia shittiä.
"Mitään paskaa ei soiteta. Ainoastaan kusta"
Deranged
22.07.2008 10:18:06
dimebucker

edit. siis seymor duncan sh-13

Asiaa.

Muita kokeilemisen arvoisia:

Seymour Duncan SH6 distortion
Dimarzio X2N
Bare Knucklen tuotteet
Gibson 500T
Gibson Tony Iommi
GFS Power Rails
Numb
22.07.2008 15:20:33

Jos tarvitsee vain lisää ulostuloa, niin ainahan siihen kitaran ja vahvistimen väliin voi tyrkätä clean boosterin.
Epäilen, siis saatan olla
metlica
22.07.2008 15:40:02

Jos tarvitsee vain lisää ulostuloa, niin ainahan siihen kitaran ja vahvistimen väliin voi tyrkätä clean boosterin.

Naah.. Parempi kun kitaran ja vahvistimen välissä ei oo mitään muuta kun piuha.
It's a family thing...
Ziggy Bubba
22.07.2008 15:42:02

Riippuu kamoista. Usein esim. joku tubescreamer-tyyppinen overdrive tekee sondit erottuvuudelle ja tiukkuudelle ihmeitä. Parannus voi olla reilusti mikkivaihtoa isompi.
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
oiva tumpeloinen
22.07.2008 15:42:33

Miks varte?
metlica
22.07.2008 15:47:14

Miks varte?

Tykkään ite vaan nin...:) Miks ei suoraan osta sellasta vaffaria mistä saa haluamansa saundin?O_o Lähinnä tarkoitin tolla kommentilla säröpedaaleja yms. Jos haluaa leikkiä muilla vempeleillä niin mikäs siinä
It's a family thing...
oiva tumpeloinen
22.07.2008 15:50:51
Tykkään ite vaan nin...:) Miks ei suoraan osta sellasta vaffaria mistä saa haluamansa saundin?O_o Lähinnä tarkoitin tolla kommentilla säröpedaaleja yms. Jos haluaa leikkiä muilla vempeleillä niin mikäs siinä

Monelle semmoista vahvaria ei ole olemassakaan. Ja jos soundi on kovinkin pienestä kiinni, niin yksi mikki tai matolaatikko on huomattavasti halvempi vaihtoehto.

Ei sen puoleen, mä pidin toistakymmentä vuotta pedaaleja lähinnä idioottien jumppavälineinä, mutta kun ratkaisin sen polkemisongelman ja aloin kokeilemaan niitä, niin sieltä alkoi löytymään ihan uusia juttuja.
pekurides
22.07.2008 16:12:07

Miks varte?

Oikein hurjilla säröillä ja kovalla soitettaessa minua ainakin vituttaa ylimääräset vinkumiset ja surinat ja kyllä nää kaikki purkit(särö) mitä mulla ollu halvempia ja kalliimpia niin aina jotain suhinaa tuo lisää.... niin, noisegate varmaan seuraavaksi tarjotaan :)

Toinen hommeli että siinä tulee aina mukana lisää piuhoja ,tyhjiä paristoja tai sitten lisää piuhoja muuntajille ja semmosta tavallista.( noisegate vähän sama homma)

No ei nämä nyt mitään isoja asioita mutta kuitenkin.

Maltillisella volyymilla tykkään kyllä itsekin maustaa saundia boostipedaalilla mutta reeniksellä kun vedetään tulpat päässä kahta sataa ni ei sitä saundieroa enää tahdo kaiken möykän erosta huomata, ne vinkumiset ja suhinat kyllä huomaa :=)

Mulla on kanssa tällä hetkellä ultimate passiivihevistinmikin etsiminen floikalliseen.
(floikkapointtina minulla että mikillä saisi korvattua floikan hävikkiä saundissa erityisesti keskiosastolla ainaki minun kepeissä)

yhdelle soitinrakentajalle olen esittänyt toiveita ja hän tekee sen mukaan mikkejä ja nyt ollaan aika lähellä!
..ehkä vielä yksi versio.... ja sitten voi kertoa lisää, ehkä.. :)

BKP.
Tunteella päin vittua.
Mr. Speed
22.07.2008 16:50:44
Mulle tuli juuri postissa Seymour Duncanin Invader. Voipi olla melko middlekäs soundi RG2570:sen tallassa, vahvarina tulee olemaan ENGL Savage, ja kaappina ENGL 212 Vintage 30:sillä. Muusikoiden.netin toria kannattaa tosissaan hyödyntää. Kaikki sieltä! Kitara, nuppi, kaappi ja mikki! ^^
F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein
oiva tumpeloinen
22.07.2008 17:05:26
Oikein hurjilla säröillä ja kovalla soitettaessa minua ainakin vituttaa ylimääräset vinkumiset ja surinat ja kyllä nää kaikki purkit(särö) mitä mulla ollu halvempia ja kalliimpia niin aina jotain suhinaa tuo lisää.... niin, noisegate varmaan seuraavaksi tarjotaan :)

Minen ainakaan ole huomannut eroa laadukkaalla clean boosterilla boostatun ja vahvarista otetun soundin kohinoiden kesken. Ihan samalla tavallahan, jos sen piirtää esimerkkinä, voisi sanoa, ettei kannata laittaa isopipotkuisia mikkejä kitaraan, kun ne kohisee enemmän. Tottakai ne suhisee enemmän, kun sieltä tulee lisää potkua. Mutta jos lasket vahvarista sisääntulovoimakkuutta samaan siihen malliin, että soundi on samalainen kuin kevyemmällä mikillä (nyt siis oletuksena muuten samanlaiset käppyrät molemmissa mikeissä), niin ne kohinatkin katoavat.
pekurides
22.07.2008 17:20:04

Minen ainakaan ole huomannut eroa laadukkaalla clean boosterilla boostatun ja vahvarista otetun soundin kohinoiden kesken. Ihan samalla tavallahan, jos sen piirtää esimerkkinä, voisi sanoa, ettei kannata laittaa isopipotkuisia mikkejä kitaraan, kun ne kohisee enemmän. Tottakai ne suhisee enemmän, kun sieltä tulee lisää potkua. Mutta jos lasket vahvarista sisääntulovoimakkuutta samaan siihen malliin, että soundi on samalainen kuin kevyemmällä mikillä (nyt siis oletuksena muuten samanlaiset käppyrät molemmissa mikeissä), niin ne kohinatkin katoavat.

luonnollisesti...

No enempi vissiin yritin sanoa että jos verrataan vaikka "heikompaa" mikkiä jota sitten buustattu pedaalilla että saadaan se haluttu säröytyminen ja vastaavasti jos

voimakkaammasta mikistä saat sen saman särön määrän ilman pedaalia niin melkein väittäisin että ilman pedaalia vähemmän ylimääräsiä ääniä vaikkakin kummassakin tapauksessa olisi samanlailla sitä runtua.
(taitaapi silloin olla enempi häiriötekijöitä ketjussa kun pedaali välissä :)

.. se miten se saundi sitten muuten eroaa niin eri asia, mutta kyllä ne pedaalit tuppaa aina myös jotain haukkaavan... onko hyvä tai huono niin makuasia ja riippuu tilanteesta.

Peruspointti mullakin varmaan se että siihen pitäs pyrkiä että on sellanen laite mistä saa mukavat (komppisärö)perussaundit ilman pedaalejakin.

..ainii mikeistäh'än tässä puhuttiinkin... zorke.

Sellanenkin myös että tosi kuumat ja medium mikitkin on aika usein luonteeltaan ihan erilaiset ja välillä sitä tykkää vedellä "normaalilla" ja sitten toisinaan ihan törkeällä brytaalijyrällä vailla klangia! Warpig aika raju myös.
makuasioita.... ja vähän päivästä myös kiinni.
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)