AcLAc 19.07.2008 00:02:41 | |
---|
Sain aivan loistavakuntoisen japsistraton käsiini, joka on tolkuttoman mitenkä sanois.. paskanen. Puran ja putsaan sen perusteellisesti, mutta maalattu body; uskaltaako sille autovahaa tarjota? Maali on hyväkuntoinen orkkis, eikä viittis pilata sitä! Minä kuljen, Herra ohjaa! |
fox 19.07.2008 00:07:34 | |
---|
Sain aivan loistavakuntoisen japsistraton käsiini, joka on tolkuttoman mitenkä sanois.. paskanen. Puran ja putsaan sen perusteellisesti, mutta maalattu body; uskaltaako sille autovahaa tarjota? Maali on hyväkuntoinen orkkis, eikä viittis pilata sitä! Kävelepä soitinkauppaan, ja kerro myyjälle murheesi, sieltä löytyy pintafiksaustuotteita, jotka taatusti sopii. Kitaroille ei saisi silikonipohjasia kiillokkeita käyttää, carnaubavahat käy kyllä, jos on ihan pakko autonhoitotuotteita käyttää. Otelautaan sitten sitruunaöljyä sipaiset, soitinkaupasta sitäkin saa. Ruokaöljyt ruuanlaittoon! (sitäpaitsi sitruunaöljy on petrooli/maaöljypohjaista, ei härskiinny...) |
Sik 19.07.2008 00:10:50 | |
---|
Sain aivan loistavakuntoisen japsistraton käsiini, joka on tolkuttoman mitenkä sanois.. paskanen. Puran ja putsaan sen perusteellisesti, mutta maalattu body; uskaltaako sille autovahaa tarjota? Maali on hyväkuntoinen orkkis, eikä viittis pilata sitä! Aivan samanmoisen kepin sain haltuuni jokin aika sitten. Otelaudan paskojen putsaamiseen en löytänyt muuta keinoa, kuin juuriharjan. Oli sangen kamalassa kunnossa tämä yksilö. Bodyyn riitti yleispuhdistusaine ja mikrokuituliina. "Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa." |
AcLAc 19.07.2008 00:22:49 | |
---|
Kiitos, hyvää faktaa tuli ja äkkiä. Olen "omalla vastuulla" itse joskus puhdistettuun tummaan otelautaan pistänyt ihan värillistä osmocoloriakin, jolla saa tummuutta ja syvyyttä roimasti lisää! Minä kuljen, Herra ohjaa! |
AcLAc 19.07.2008 00:38:43 | |
---|
Aivan samanmoisen kepin sain haltuuni jokin aika sitten. Otelaudan paskojen putsaamiseen en löytänyt muuta keinoa, kuin juuriharjan. Oli sangen kamalassa kunnossa tämä yksilö. Bodyyn riitti yleispuhdistusaine ja mikrokuituliina. Fender... harjasitko kuiviltaan ton otelaudan? Minä kuljen, Herra ohjaa! |
Sik 19.07.2008 01:02:19 | |
---|
Fender... harjasitko kuiviltaan ton otelaudan? Fender kyllä. '96 strato ruusupuuotelaudalla. Ihan kuiviltaan harjasin, ei vaurioita. Sen jälkeen annoin sille "Fast Fret":iä ja hinkkasin vielä mikrokuituliinalla. "Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa." |
oiva tumpeloinen 19.07.2008 13:45:00 | |
---|
Jos sulla on lakka bodyn maalin päällä, niin jollain fairypesulla mä lähtisin kokeilemaan skeidan poistoa. Tai sitten, kuten ketu tuossa ehdotteli, halisin musiikkiliikkeestä Kyserin, Dunlopin tai vastaavan valmistajan litkuja, mitkä on tarkoitettu bodyn putsaamiseen. En mä kyllä mitän muita aineita siihen käyttäisi. Otelaudan skeidat lähtee sitruunaöljyllä ja hinkkaamalla. Sitruunaöljyä ei tosin kannata käyttää, jos on vaahteraotelauta kepissä. Jos kuitenkin näin on päässyt käymään, ja siinä on vielä lakka päällä, niin ihan samalla fairyvedelle mä senkin putsaisin. Sopivat liinat (siis nukkaamattomat), hammasharjat ja vastaavat kevyet "hiomavälineet" on kovia sanoja tossa touhussa. |
Samu S. 19.07.2008 14:18:52 | |
---|
Fender kyllä. '96 strato ruusupuuotelaudalla. Ihan kuiviltaan harjasin, ei vaurioita. Sen jälkeen annoin sille "Fast Fret":iä ja hinkkasin vielä mikrokuituliinalla. Ai siis Fast Frettiä otelautaan? Oon kuvitellu sen vaan kielten huoltoon tarkoitetuksi. |
J.Hollström 19.07.2008 14:24:30 | |
---|
Ai siis Fast Frettiä otelautaan? Oon kuvitellu sen vaan kielten huoltoon tarkoitetuksi. "String and neck lubricant, not a spray. Lets fingers slide freely, keeps strings clean and is good for wood. Glides on wipes off, specially formulated for stringed instruments. Fast fret cleans strings, lets you play faster, brightens sound, prolongs fingerboard life, long lasting, won't damage your frets." |
Sik 19.07.2008 15:46:59 | |
---|
Ai siis Fast Frettiä otelautaan? Oon kuvitellu sen vaan kielten huoltoon tarkoitetuksi. Kyllä. Kertoohan sen jo nimessä oleva sana Fret. Ihan kivaa ainetta, mutta pakkauksessa mukana tuleva liina menee tukkoon aika nopeasti. "Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa." |
Insane Kane 19.07.2008 17:32:25 | |
---|
Suosittelen tällästä dunlopin pakettia: http://www.banzaieffects.com/Dunlop … -Maintenance-Kit-6500-pr-15205.html Tuo carnaubavahajohdannainen on varsin hyvää stuffia ja tuoksuu hyvälle. Tuo cleaner-prep on oikein hyvä otelaudan putsaukseen. Deep conditioner hyvä vaihtoehto sitruuna-öljyn hajusta yökkiville. Siihen vielä sitruunaöljy puteli, niin johan on myrkkyä joka lähtöön. Tällä sitruunaöljyllä lähtee myös tarraliimatahrat hellävaraisesti mutta tehokkaasti. Muija tulee aina kysymään lemon oilia, kun löytää jonkun lähtemättömän tahran jostain =) Toivottaapi Jussi |
AcLAc 22.07.2008 11:54:27 | |
---|
NOIN... kiitos vinkeistä, hieman kosteaa rättiä oli riittävä tälle. Oli paskan alla sellainen peli, että pitää ihan kuvaa laittaa ( http://muusikoiden.net/jasenet/6821). Tää on siis japanin fender vm. 84 - 89, pelkkä tallahumbucker ja 1 volume etukannen läpi. Melkosen väkevää soundia ja mieletöntä asennetta siihen hintaan, millä sen pelastin! Minä kuljen, Herra ohjaa! |
NOIN... kiitos vinkeistä, hieman kosteaa rättiä oli riittävä tälle. Oli paskan alla sellainen peli, että pitää ihan kuvaa laittaa (http://muusikoiden.net/jasenet/6821). Tää on siis japanin fender vm. 84 - 89, pelkkä tallahumbucker ja 1 volume etukannen läpi. Melkosen väkevää soundia ja mieletöntä asennetta siihen hintaan, millä sen pelastin! Kerros nyt paljonko köyhdyit että alkaa oikein ärsyttää? Toi on kyllä hyvä keppi, itselläni oli parikyt vuotta sitten samanlainen. Olispa vieläkin... God's away on business |